Mikä hyvä ikäero lapsilla?

Vierailija

Itselläni on nyt 5kk vanha lapsi ja olen kuumeisesti miettiny milloin olis hyvä tehdä toinen lapsi. Kuinka pieni ikäero olisi hyvä, että lapsilla toisistaan paljon seuraa ja kuitenkaan kumpikaan ei tunne jäävänsä vähemälle huomiolle? Kertokaa omia kokemuksia, kiitos :)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Silloin vanhemmat tietävät jaksavansa hoitaa lapsensa ja lapsi saa sen huomion mitä tarvitsee. Henkisesti hyvinvoivilla vanhemmilla on useimmiten henkisesti hyvinvoivat lapset.

Vierailija:

Lainaus:

Vain vanhemmillako on oikeuksia? La...

Vierailija

itse toivoin ikäeroksi enintään 2 vuotta. Luonto päätti ikäeroksi 5 vuotta, mihin päätökseen olen minäkin ollut tyytyväinen.

Vierailija

Ihan hyvältä ikäerolta se on toistaiseksi tuntunut, vaikka työlästä välillä onkin. Toisaalta, ei ole kokemusta muustakaan. Tukiverkko on hyvä apu, mutta muistakaa sitten, ettei lapsia kuitenkaan saa antaa isovanhempien hoitoon, näin nimittäin täältä aihe vapaalta luin, vielä pariinkin kertaan.

Vierailija

Jos vanhemmista on ok, että lasten ikäero on vaikkapa vuoden tienoilla, niin silloin se on paras mahdollinen ikäero. Jos taas vanhemmat haluavat lasten ikäeroksi 7 vuotta, silloin ei kannata alkaa naapureiden neuvoja kuunnella, vaan yrittää saada niitä lapsia seitsemän vuoden ikäerolla.

Vierailija

ei ole yhtä oikeaa vastausta.Itse muistan elävästi kun puntissa

roikkui vähän päälle yksivuotias ja kanniskelin koliikkivauvaa.

On ollut luksusta hoitaa yhtä vauvaa :) t.nro 3

Vierailija

Ehkä olisit itse ollut valmis, mutta olisiko lapsesi ollut valmis saamaan sisaruksen kymmenkuisena?

Vierailija:

Lainaus:

Terveisin eräs joka olisi ollut kaikin puolin valmis uuteen raskauteen jo noin 1kk kuluttua synnytyksistään koska mitään avurioita mulle ei niissä ole tullut ja kuukaustiskiertokin alkanut 4-5vkoa synnytyksien jälkeen täysimetyksistä huolimatta!

Vierailija

nyt ikäero tulee olemaan AINAKIN neljä vuotta. Kaduttaa että ei ryhdytty yrittämään kakkosta aiemmin. Saa nähdä saammeko enää edes toista lasta : (

Vierailija

mikäs se sellainen opas on? Useat kasvatuspsykologit puhuvat max2v ikäeron puolesta mm lapsen mustasukkaisuustilanteen vuoksi, se onko ikäeroa 1½v vai 1v9kk tai 2v on kyllä taatusti melko yksi ja sama lapsien kannalta varsinkin!

Vierailija

Terveisin eräs joka olisi ollut kaikin puolin valmis uuteen raskauteen jo noin 1kk kuluttua synnytyksistään koska mitään avurioita mulle ei niissä ole tullut ja kuukaustiskiertokin alkanut 4-5vkoa synnytyksien jälkeen täysimetyksistä huolimatta!

Vierailija

Esikoinen saanut olla tarpeeksi aikaa ainokainen ja on jo osaava ja omatoiminen, mutta lasten välinen ikäero ei ole vielä liian suuri.

Meillä ikäero 4 v. ja sekin on ihan hyvä, luonto päätti näin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat