Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIHURMUREIDEN LA:T, SYNNYTYSSAIRAALAT ja ESITTELYT (Päivitys 2 to 27.10.)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

LISTA ON TARKOITETTU KAIKILLE, KETKÄ ODOTTAVAT VAUVAA SYNTYVÄKSI HUHTIKUUSSA 2006!

1.4

hiiroska,

minttu1978 K-SKS,

Touhu,

Iituli_80,

Olivius,

lyyli-täti OYS,

Smila NKL

2.4

hope@ MKS,

inkku30,

mami_04 TAYS,

pikkis2 NKL,

Finnmar SEKS,

Tintsi TAYS,

pipsukka NKL

3.4.

KevätKakkonen KOS,

nelkku,

Maria3 KOS/H,

Aibell,

pepsi,

Peppinetta KHKS,

Lumo,

Kirsi10,

kissamus JS

4.4

Wilkuna-72 (ehkä jo maaliskuun lopulla?)

naali70 KOS,

Miisukka,

sitruuna3 K-HKS,

haalen KOS,

masukki2 LUS

5.4

eikkuli80 K-PKS,

sitruuna3,

käärö3 TYKS,

piperiini KOS,

@nni-Tanni SATKS,

annan73 TAYS,

kathjuzka K-SKS,

Niksu78 HYS,

Sande81 VKS (?)

6.4

Tintsi,

Tallukka82 TYKS,

Aurinko794,

vattumato NKL,

Siriin KOS,

Cissi

7.4

Mimosa74 NKL,

SatuJane,

mirri76,

m@mu,

ally81,

kissankello79 OYS,

sunny74,

eetvart PHKS,

kinde, P-KKS,

pikku_myy83 KOS,

Anda79 OYS

8.4

Minimaissi,

Uppana LPKS,

simsku,

Pipsukka NKL,

laue (tai 10.4),

jiipero,

Neshia TYKS,

sycorax TYKS,

M@nsikka@ KYS,

anuuu81 TAYS

9.4

Mimoskainen TAYS,

nuuska-muikku OYS,

kirsi10,

nuuppari, K-HKS

hipsulainen KOS,

AnnuM75 TAYS,

Marle TYKS,

Stinaliini HYS

10.4

Sande81,

Sabine82 (tai 17.4),

taaviivi,

Eusenia SEKS,

möhkispöhkis TAYS,

mörköliini PHKS,

hermohesseri LPKS,

Tiitiäinen06,

saku80 OYS,

jaipur,

handelz LPKS

11.4

hunaja3 HYS,

Satuliini03 TAYS,

Eliina

12.4

Ritsuprutsu (tai 17.4) KOS,

Pia33,

Iglu TYKS,

pippurimix TAYS,

jenskiss¿ SEKS,

pillapalla,

kukkamaaria,

halina,

hjo85 KOKS,

SaVe K-SKS,

mirmeli81 KOKS,

Maaretta K-SKS,

nekku11 PHKS

13.4

Peron,

Vulpes,

Jossu10 TAYS,

elmerihenrik KOS

14.4

Suski-80- OYS,

Annuliina76 K-SKS,

pesukarhu83 KOS

15.4

weeperi1981, PS

Sunrise81 HYS,

Jopsikka,

Walma85 OYS,

myy_83 KOS/H,

eija@ NKL,

ponnari LS,

Lala76 PS

16.4

Tikli,

Tuulia-77 TYKS,

Rietu76 SKS,

hansu78 SAS(?)

Miini80 PKKS,

17.4

karamia,

Piia-81 SAS,

Karjca, TAYS,

madelei,

hmar KYS,

April76

18.4

Sadettaja TYKS,

fruit84,

Mamma-74 JS,

Anvi82,

PullaKana TAYS,

vanilla

19.4.

PooPoo,

sybilla VAS

20.4

Oona75 PHKS,

Sooloo,

maapähkinä NKL,

riax, TYKS

suvi80,

mariama77,

serafiia SEKS,

sartsu,

-susa-,

Bea76 KOS,

Salsatar OYS,

elonoora SEKS,

MandiK NKL,

Neeya,

Vappumama K-SKS

21.4

iloinenyllätys,

Adrianna,

Pikkunen06,

Whiskey75 NKL,

sannima

Baa-ba KYS,

jonskuli-80 VAS

22.4

Okeliini, KOS

T@ri

Mammeli78 KOS

1napsu,

KiLi-71,

mymlan

23.4

Sadup,

Kriste,

Cl@ra,

piayh TAYS,

saapastelija TAYS,

Mam-mam-tilda KYS,

Maudie,

nasna84,

Nasi24 TYKS

24.4

Naksu75 HUS/LS,

anni1978 K-HKS,

maxitupla,

Laureelia EKKS,

Huliana SatKS,

karpalo76 K-SKS,

kukelikuu K-SKS,

UaManina

25.4

nellakerttu K-HKS,

poikien_äiti L-PKS,

bepanthen L-PKS

26.4

Möhkö-81, KYS

-Jaz- E-KKS,

daisy82 P-KKS,

MiTe75 K-HKS

27.4

Tilpehööri PHKS,

Luumusukka

28.4

touhis, TYKS

mandi78 TYKS,

uninen PHKS,

jymy JS

huhti28 JS,

Iluvatar76, LS?,

senny,

murmeli73 JS

29.4.

Annu10,

Kittie,

Nasu.77, KOS,

Minuna86 KOS

30.4

Balloon,

Kisulainen K-SKS

Ilman laskettua aikaa mun silmäilyni mukaan:

Magnhild, Bonita, Beatrixx, choklit, inastasia, meridian, tikku ja Sarakerttunen.

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala

HYS= Hyvinkään aluesairaala

JS= Jorvin Sairaala

K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala

K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala

KAKS= Kainuun keskussairaala

KOKS= /Kymenlaakson sairaala

KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala

KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala

KOS= Kätilöopisto

KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä

LAS= Loimaan aluesairaala

LKS= Lapin Keskussairaala

LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala

LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)

LS= Lohjan Sairaala

MKS= Mikkelin keskussairaala

NKL= Naistenklinikka

OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala

PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala

PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala

PS= Porvoon sairaala

RAS= Raahen aluesairaala

SATKS= Satakunnan keskussairaala

SEKS= Seinäjoen keskussairaala

SKS= Savonlinnan keskussairaala

TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala

TYKS= Turun yliopistollinen sairaala

VAS= Vammalan aluesairaala

VKS= Vaasan keskussairaala

ESITTELYT

1. Perheesi

2. Missäpäin Suomea asutte?

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo?

4. Töissä? Minkälaista työtä?

Laitetaan jotain ekstra tietoa myös, mutta näillä saa jo jotain käsitystä teistä.

Peppinetta

1. Minä pian 27v, mies 30v ja Peppi-tyttö 1v9kk.

2. Asumme hämeessä Hämeenlinnan kupeessa.

3. Asutaan omakotitalossa (-90), muutimme tähän viime pääsiäisenä ja nyt on tilaa vauvalle jos toisellekin.

4. Olen töissä miestenvaateliikkeessä ja olen päivät jaloillani. Aika rankaksi käy ainakin loppua kohti. Tässä raskaudessa tuntuu olevan kyllä rankkaa jo nyt.

Minä ja mieheni ollaan pidetty yhtä n. 9 vuotta. Ei olla naimisissa, käytän ei väkisin vaan väsyttämällä taktiikkaa=). Meillä on hurjan kiva tilanne siinä mielessä, että mummu, vaari ja mamma asuu tosi lähellä, joten kun apua tarvitaan sitä yleensä myös saadaan. No, mutta nyt on teidän muiden vuoro!

Anuuu81

Meillä näin:

1. Perheeseen kuuluu minun lisäksi mieheni (naimissa-03) ja kaksi isoa leikattua kollikissaa.

2. Tampereella Lukonmäessä. Kotoisin tosin ollaan molemmat Pohjanmaalta, mutta Tre ollut kotikaupunkina jo 4,5 vuotta.

3. Rivitalokolmiossa, joka ostettiin pari viikkoa ennen häitä. Nyt siis kun esikoista odotetaan, on edessä tietokonehuoneen remppaus lastenhuoneeksi.

4. Työttömänä olen. Olin määräaikaisena toimistotyössä ja luulin että saan jatkaa uuden sopimuksen voimin, mutta toisin kävi. Viikko ennen positiivista testiä sain kuulla ettei sopimustani uusita. (Oli jokseenkin outo tunne ku oli toisaalta tosi surullinen ja si oli kuitenki älyttämän iloinen samaan aikaan.) Tän uutisen jälkeen olin siis töissä enää muutaman viikon. Että tässä kiireellä yritän nyt sitten töitä metsästää ennen mahan lopullista kasvamista. Saas kattoo joudunko olemaan kotona koko ajan ennen vauvan syntymää.

Anu rv 14+1

AnnuM75

täältä kans

1.Perheesi Minä 30v, mies 29v

2. Missäpäin Suomea asutte? Tampereella kahdessa osoitteessa: mä keskustassa ja mies omassaan hieman kauempana

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? mulla kerrostalo miehellä pienkerrostalo

4. Töissä? Minkälaista työtä? Töissäpä juu, sihteerinä ja valitettavasti istumatyötä ja ottaa koville välillä selkävian takia nyt kun masu kasvaa.

Elliina81

Jospa minäkin vastailisin, vaikka olen viihtynyt enemmän tuolla Jyväsmammmojen listalla. Aina kyllä tulee luettua huhtiksetkin, kun Jyväsmammoissa meitä huhtikuulaisia ei ainakaan toistaiseksi ole montaa.

1. Itse olen 24-vuotias ja mieheni on 27. Naimisissa ollaan oltu reilu vuosi, yhdessä melkein kuusi vuotta. Esikoista odotamme.

2. Asutaan siis Jyväskylässä.

3. Kerrostalossa keskustassa, kuitenkin tosi rauhallisella paikalla. Puisto näkyy toisista ikkunoista ja toisista oma iso piha. Muutettiin kesällä, rempan loppu häämöttää, vihdoin. =) Ydinkeskustaan kävelee 10 minuuttia.

4. Opiskelen yliopistolla historiaa, gradua aloittelen hiljalleen. Siinä sivussa kaupassa töissä. Graduaineistokin odottaisi luetteloimista museolla.

Elliina 13+5

mam-mam-tilda

Laitan sit minäkin..

1. Perhe Minä olen 27v ja mies 26v. Meillä on 4- vuotias poika ja 1v 4kk ikäinen tytär. Lisäksi perheeseen kuuluu 7-vuotias Rottweiler.

2. Missä päin Suomea. Pohjois-Savossa asutaan.

3. Asumismuoto Vuokra rivarissa tällä hetkellä, mutta tontti ollaan saamassa, ja ensi kesänä toivottavasti päästään sit rakentamaan.

4. Ammatti Fysioterapeutti, tällä hetkellä kotiäiti :) Jumppia kuitenkin iltaisin ohjailen. Siinäpäs ne.

Tää aamu onkin ollut kiireinen, vein oman lapsen ja kaverin lapsen kerhoon, ja sit piti kuluttaa 2 tuntia aikaa kahden lapsen kanssa kaupungilla. Pulla kaffeilla tuli käytyä " ajan kuluksi" :) Nyt pitäis alkaa pakkaamaan, kun lähdetään viikoksi mummilaan. Siivotakkin pitäsi, MUTTA kun VÄSYTTÄÄ niin vietävästi!! Noh, ehkä mä tästä ryhdistäydyn.. ;) Iloista viikonloppua!

Ai niin unohtui laittaa...että naimisissa ollaan miehen kanssa oltu nyt 2 vuotta, yhdessä sitten jo 11. Elikkäs teinirakkaudesta on tää meidän suhde kypsynyt :) (Ja kukoistaa onneksi yhäkin!)

minuna86

Jospas sitten minäkin kertoilen itsestäni...

1. Minä ja avomiesi ollaan kumpikin 19v. ja sitten Emma-tyttö jolla tulee pian 11kk täyteen

2. Asustellaan Helsingissä

3. Kerrostalossa, jonne menataan mahtua nyt sitten vielä tämän toisenkin lapsen kanssa

4. Töissä en ole, eikä ole mitään ammattiakaan, nyt olen kotiäitinä, ja meinaan vielä pysyäkkin ainakin siihen asti että kakkonen on vuoden, mutta mielummin vanhempikin

nekku11

1. meidän perheeseen kuuluu: minä 22.v ja mieheni 25v.ja kaksi chinchillaa

2.+3. asuinpaikka:Lahti asumme kerrostalossa.

4. Ammattini:Kokki mutta en juuri tällä hetkellä ole töissä ja mieheni opiskelee datanomiksi että tämmöistä meillä

huhti28

1. MinäItse olen 31v, mieheni 36v, poikani edellisestä liitosta 11v sekä 13v, Miehelläni kaksi meillä jokatoinen viikonloppu vierailevaa poikaa 7 ja 10v Sitten tietenkin karvakorvamme Sanna rotua bullmastiffi ikää 7,5v.

2.+3.Espoossa asumme, omakotitalossa.

4. IT alalla olemme mieheni kanssa molemmat, minä konsultin roolissa, mieheni esimies tehtävissä.

kissankello79

Esittely

1. Perheesi Minä pian 26, mies 32. Minulla on myös kissa, mutta koska kissarouva on niin vanha (15 v), asustelee hän alkuperäisessä kodissaan vanhempieni luona.

2. Missäpäin Suomea asutte? Oulussa.

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Vuokralla kerrostalokaksiossa, johon on tarkoitus mahtua vielä alkuun pikkuisen nyytin kanssa. Ahtaaksi tulee kyllä käymään ja koko ajan olemme miettineet erilaisia tilajärjestelyjä, mihin saadaan vaunua ja sänkyä yms. mahdutettua. Onneksi ultrassa näkyi vain yksi vauva, mihin tässä olisikaan kaksosten kanssa jouduttu? :)

4. Töissä? Minkälaista työtä? Töissä periaatteessa olen, mutta erityisäitiyslomahan se minulla alkoi jo syyskuun puolessa välin, joten äitiyslomasta tässä sitten nautin. Töissä olen ravintolassa, joten tupakansavun takia nyt jo pois töistä jouduin. Alan vähitellen tottua tähän kiireettömään elämäntapaan. Opiskelin lisäksi töiden ohella, mutta juuri viikko sitten sain viimeiset suoritukset tehtyä, joten amk:n papereita tässä nyt sitten odottelen kotiin saapuviksi. Yhtäkkiä kaikki kiireet ovat siis loppuneet, aiemmin kun kaikki liikenevä vapaa-aika kului koulutehtävien parissa.

MandiK

Moikka!

1. Minä 35v, mies 39v ja lapset poika 13v, poika 11v, tyttö 6v, poika 2v9kk ja poika 10kk. Masussa " väiski" 13+1

2. Espoossa asutaan 6. vuotta

3. Rivarissa elellään

4. hoitovapaalla, ammatti sairaanhoitaja j farmasian opiskelutkin odottavat alkuvaiheissaan

Mandi

Eusenia

Esittely

1. Minä 32v, mies 36v. Lapset tyttö 6v ja poika 5v. Että iltatähteä pukkaa huhtikuussa :)

2 .Pohjanmaan lakeuksilla asutaan

3. Omakotitalossa pari sataa metriä juuri taajaman ulkopuolella omassa rauhassa.

4. Kaupassa olen töissä, tekstiiliosastolla. Saas nähdä kuinka jaksan loppuun asti jalkojen päällä, kun nytkin olen sairaslomalla...

Kisulainen

Näin meillä

1. Minä 31 ja mies 33v.

2.+3. Asustelemme Keski-Suomessa pienemmällä paikkakunnalla mukavassa rivariasunnossa.

4. Olen luokanopettaja ja opiskelen työni ohessa erityisopettajaksi.

Perheeseemme odotellaan esikoista, ja vauvanhoitajaksi on lupautunut kilttiäkin kiltimpi kultainennoutajamme:-) Syysloma alkoi tänään, nyt hymyilyttää!

sannima

LA 21.4. esittäytyy

1. Perheesi Minä, 28-v ja mies 32-v (ja " Pumpa" 13+1!). Mentiin kesällä naimisiin ja heti sen jälkeen tärppäsikin :) Perheeseen kuuluu tavallaan kyllä myös mun vanhemmat ja mummu ja kaksi kissaa, koska kaikkien kanssa ollaan tekemisissä päivittäin, sillä asumme...

2. Missäpäin Suomea asutte? 3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo?

...mun vanhempien talon toisessa päädyssä. Isä laajensi taloa 90-luvun alussa ja tämä vanha puoli jäi kissoille. Nyt me remontoitiin siitä sitten oma asunto siksi aikaa kun oma talomme valmistuu. Muutettiin Helsingistä melkein tasan vuosi sitten. (Rakennamme parhaillaan tähän ihan viereen omakotitaloa. Tai mies ja isä rakentaa, minä ja äiti ollaan huoltopuolella, eli ruokitaan nälkäisiä rakentajia!). Ja mummu 84-v. asuu myös täällä, äidin ja isän puolella. Onkin oikein teräsmummu, viikonloppuna kun sydään ja istutaan yhdessä, niin mummu on viimeisimmäksi ylhäällä. Eli mummu pitää spirittiä yllä! Joo, asunto on siis tämmöinen " mummonmökki" tosi pieni, tupakeittiö ja makuuhuone. Vessan ja suihkun jaamme vanhempieni kanssa tossa puolessa välissä taloja. Vauveli tulee siis aika pieniin tiloihin - mutta kuulemma täällä on joskus 1900-luvun alussa asunut suurperhe! Kotimme on Vihdissä (Etelä-Suomessa, n. 50 km Hesasta) tämmösessä pienessä kylässä, missä mun äidin suku on asunut jo vuosisatoja. On siis todella paljon tukiverkostoa ympärillä mikä on kiva. Oon itse hoitanut lähes kaikkien naapurien lapsia (olen nuorin serkku), joten hoitoapua voi olla luvassa aika lailla... :)

4. Töissä? Minkälaista työtä? Just nyt en ole töissä. Sysksyllä mulla loppu sopimus paikassa, jossa oon ollu pari vuotta ja nyt olenkin sitten jatkanut opintojani (opiskelen viestintää Helsingin yliopistossa). Keväällä alan taas toimittajan työn, samassa paikassa kuin ennen, vaikka ehdinkin tehdä töitä vaan pari kuukautta! (Toivottavasti olo on hyvä, muuten voi olla vähän tuskaa!) Kuten kuvasta näkyy, olen oikein perus pätkätyöläinen ja näin ollen äitiysloma tulee olemaan siis sitä, että töitä ei oo. Mutta, sitpähän voi ainakin olla lapsen kanssa kotona just niin pitkään ku haluaa ja hakea vasta sitten taas töitä kun on rahallinen pakko tai muuten valmis töihin. Luulen meinaan, että mua voisi houkuttaa olla vähän pidempään kotona... Semmosia täällä.

Oon just kohta lähdossä tyttöjen iltaan Hesaan läheisimpien ystävieni kanssa ja aion kertoa heille raskaudestani tänään! Jännää!! Ei olla muille kun perheelle vielä kerrottu, mutta kun ne arvais heti jos mä en tyttöjen illassa heti avaa siideriä, joten ajattelin, että kai se on jo aika! Soitin jo yhdelle, joka ei pääse paikalle, kun on Englannissa ja se oli ihan onnessaan kun sillä on jo kanssa lapsi. Näillä muilla ei vielä oo. OK, menoks siis!

Palaillaan, Sannima

mymlan

Vastaanpa minäkin, toivottavasti tutut eivät tunnista sillä anonyymina on hauskempaa. Toisaalta samat tiedot olen tänne varmaan jo " vuotanut" päiväpinoissa.

1. Perheesi Minä 30, mies vähän päälle, pojat 4v ja vajaa 2v sekä masuasukki. Melkein ikuisesti ollaan seurusteltu ja naimisissa 5 vuotta. 2. Missäpäin Suomea asutte? Tällä hetkellä ulkomaankomennuksella Kaakkois-Aasiassa, Singaporessa.

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Kerrostalossa tilavasti (siis täkäläisesti condo eli kerrostalo kaikilla mukavuuksilla). Saapa nähdä mihin mahdumme asumaan lapsilaumamme kanssa kun palaamme Suomeen.

4. Töissä? Minkälaista työtä? Hoitovapaalla, ohessa opiskelen tutkintoni häntiä. Pitäisi saada homma pakettiin ennen kuin pikku kolmonen syntyy.

tikku

Tikku vastailee! Lähinnä olen aktiiviseti taustaillut mutta nyt innostuin esittelyyn.

1. Olen 32v ,mies on 31v ja esikoinen 2,5v ja koira 10v.

2.+3. Turussa asustellaan omakotitalossa ja remppaa tehdään enemmän ja vähemmän aktiivisesti!

4. Töissä olen lounasruoka paikassa salivastaavana ja työ on enemmän kuin kiireistä mutta päivät menee nopeasti ja toivottavasti vointi pysyy hyvänä. Ekasta ei tarvinnut yhtään saikkaripäivää ja samaan olis tähtäys.

Tällä hetkellä viikkoja kasassa 13+1

ponnari

Meillä näin..

1. Olemme Uusioperhe, perheeseeni kuuluu itseni lisäksi avomies ja minun poikani 11v ja 7vasuvat arjet isällään. 4v poika ja tyttö 5v asuvat arjet meillä. Tämä masukki on siis ensimmäinen yhteisemme:-)

2.+3. Asumme Lohjalla, rauhallisella pientaloalueella, rivitalossa.

4. Olen töissä lastenhoitajana, koulutukseltani visualisti.

Ponnari ja masukki 13+6

Lumo

Myöhäistä iltaa, mutta vielä tämän vanhan päivän puolella.Kiva kun sait aikaiseksi gallupin... Mukava lukea, eikä liian henkilökohtaista ollenkaan. Eli tästä paukkuu;

1. Perheesi Minä 28, mies 32, lapset poika vähän vaille 4 ja tyttö 2. Mäyräkoira 1v.

2. Missäpäin Suomea asutte? Satakunnassa, siis Tampereen kupeessa 3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Omakotitalo 2,5v. Asunut muissakin vaihtoehdoissa, tämä oma koti ihana.

4. Töissä? Minkälaista työtä? Vahvasti töissä kiinni, äitiyslomillakin painostetaan kokoajan töihin. Ala on kauneudenhoitoalaa ja oma yritys. Miehellä myös oma yritys.

Lisäksi jotain; Rakastan (tietenkin tätä omaa perhettä yli kaiken) eläimiä, koirat ja hepat, sisustaminen myös on hulluus jota on pakko saada tehdä. Teemat/värit vaihtuu ja uusi koti aktivoi tälle harrastukselle tietenkin parhaiten. Olen " sairaan" siisti, paikat mielellään aina suht kunnossa. Hakeudun paljon ihmisten pariin, sosiaalisia ajattelisin meidän lastenkin olevan, välillä turhankin.

Lumo pian 15+4 (köhän se on?)

Iglu

1. Perheesi Minä 24, mies 27 , sekarotuinen hauvavauva 5kk. Vähän jännäilen kuinka tuo koiruli suhtautuu uuteen tulokkaaseen, mutta toisaalta se on tottunut jo melko pieniin lapsiin. Yhtä on pidetty about 7kk, josta kihloissa 5... Nopeeta toimintaa, sanoo moni. Niinpä.

2. Missäpäin Suomea asutte? Turussa. Minä olen tältä seudulta kotosin, eikä mua kovin helpolla täältä pois saa... 30-40km Turusta voisin muuttaa, saadakseni kohtuuhintaisen omakotitalon (siis joskus tulevaisuudessa).

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Vielä tovi asutaan vuokrakaksiossa. Kuun lopussa muutetaan omaan kolmioon, jonka remppa käynnistyi eilen =) Ihanaa

4. Töissä? Minkälaista työtä? Päätoimisesti opiskelen amk:ssa, kolmatta vuotta. Opinnoista ei jää paljon muuta uupumaan kuin lopputyö ja harjoittelua. Lisäksi olen osa-aikatyössä kassatarjoilijana 25-30h/vko. Aika rankkaa siis on. Ajattelin kyllä lopettaa työt vuoden vaihteessa ja keskittyä hetkeksi opintoihin.

Iglu ja Kepa rv14+3

Tilpehööri

Heipä hei, huhtikuiset! Puolitoista kuukautta kestänyt nettipimento takana, huh. Mutta nyt on muutettu ja netti vihdoin saatu toimimaan ja tietokonekin tuli korjaamolta, joten täälläpä taas.

1.+2. Eli täällä tämmöinen alle kolmekymppinen (siis hitusen alle) nopeakinttuisen puolitoistavuotiaan työssäkäyvä äiti Lahtikaupungista. Mies kultainen rinkuloitu kahdella renkaalla, jotka tosin kaikki hukassa (siis omat ja miehen renkaat), mutta silti vaan jaksaa yli kymmenvuotinen yhteiselo sytyttää.

3. Ja kuten mainittu, juuri muutettu isompaan kotiin ja onpa nyt pihaakin. Ihanata ylellisyyttä! Ja ihana esikoinen vm 04, tuossa välissä koin surullisen myöhäisen keskenmenon. Nyt odotellaan vauvaa huhtikuun loppuun, ts. la on 27.4. Ja nyt on hyvä tunne ja kova usko, että tämä vauva meille tulee sitten keväällä. Tuo huonosti päättynyt raskaus oli jotenkin alusta asti hyvin epävarman tuntuinen ja oli huono fiilis. Ja se vauva ei ollutkaan meille valmis tulemaan. Mutta terve vaan terve teille kaikille! Ja nyt kun netti taas on, niin enköhän täällä aina välillä pyöri...

UaManina

Innostuinpa minäkin gallupista......vaikka muuten olen taustaillut, ei oo jaksanu ku lukea ku on ollu niin väsy :)

1. Perheesi Minä 32, mies 36, poikapuoli 16, yhteiset pojat 5 ja 1. Kolmannen (oman) ja viimeisen laskettu aika 24.4. Tuleekohan pesueeseemme neljäs poika?

2. Missäpäin Suomea asutte? Stadilaisia ollaan

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Omakotitalo valmistuu tässä tai ensi kuussa, miten ehditään raksalle... Tällä hetkellä mekin asutaan samalla tontilla ja anopin kanssa saman katon alla...

4. Töissä? Minkälaista työtä? Töissä, oma yritys kauneudenhoitoalalla. Oli tosi mukava lukea teistä! Toivon, että väsymys pian vähenisi ja jaksaisin osallistua aktiivisemminkin seuraanne. Vointeja kaikille! UaManina 12+5

eikkuli80

No, laitanpa minäkin.

1. Meitä on mies 26v, minä 25v, esikoinen 1v8kk

2. Asumme Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa, teimme keväällä comebackin opiskelujen jälkeen.

3. Kunnan vuokrarivarissa kolmiossa asutaan ja aiotaan mahtua vielä toisenkin muksun kanssa siihen. Naapurit kaikki mummeleita ja papparaisia. Haaveissa oma talo jossakin/johonkin, mutta tuskin ennen kuin molemmilla työpaikasta varmuus.

4. Olen luokanopettaja, eka luokka kierroksessa ja tulevaisuudesta ei hajuakaan kun nuo kuntarakenteetkin muuttuu totaalisesti. Jos nyt ensin vaikka äitiyslomalle ja haistellaan tuulia... Sen olen huomannut, että luokanopettajan työ raskaana olevalle on vaan aika raskasta, vaikka toisin voisi joku kuvitella, sekä myös vaarallista. Toivottavasti nyt joulun yli pystyisin olemaan töissä.

Niin, naimisissa on oltu 2 vuotta ja rapiat, sitä ennen kihloissa 5 vuotta ja kaiken kaikkiaan yhdessä kohta 11 vuotta. Eli teinirakkaudesta tämäkin suhde on kypsynyt :)

eikkuli ja hippu 15+3

vanilla

vastauksia..

1. Perheesi Mies ja minä, vähän päälle parikymppisiä ollaan. Mies hiukan mua vanhempi.

2. Missäpäin Suomea asutte? Oulun seudulla

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? kerrostalossa nuoripari

4. Töissä? Minkälaista työtä? opiskelen Onnellisina ja kiitollisina odotellaan vauvaa, toivotaan että kaikki menee hyvin ja huhtikuussa syntyisi vauveli. :)

Lala76

Vastaanpa minäkin, kun viimein sain rekisteröidyttyä... Palstaa olen kyllä seurannut jo jonkun aikaa. Oma aika vaan tuntuu olevan kortilla kun nukahdan edelleen esikoista nukuttaessani kahdeksalta illalla. Nyt tyttö nukkuu päiväunia niin äiti pääsi koneelle! (vaikka pitäisi kyllä tehdä jotain puhtaan pyykin vuorelle!!!)

1. Minä 29, mies 31, esikoinen 1v11kk, sekä lapinkoira 3v.

2. Asutaan maalla pääkaupungin kupeessa

3. Omakotitalossa asutaan kallion päällä keskellä metsää;)

4. Töissä olen terveydenhoitoalalla, teen 4-päiväistä viikkoa ettei esikoisen tarvitse olla 5 päivää viikossa hoidossa.

Lala + masuasukki rv14+1

eetvart

Esittelen itseäni...Elikkäs...

1. meitin perheeseen kuulun minä itse (kohta 27v.), avomies 33v., pikku eetvartti 1v1kk, pari kissaa (leikatut kollit) ja labradorinnoutaja-uros. Eikös olekin miesvaltainen perhe!?Siis typyä kaivattais seuraavaksi äiteelle kaveriksi...Ollaan ukon kanssa pidetty yhtä kohta 6 vuotta.

2. asutaan itäisellä uudella maalla, pienellä paikkakunnalla. Tunnin ajomatkan päässä Hesasta, reilu puoli tuntia ajaa Lahteen ja Porvooseen...

3. keväällä ostettiin vanha (-47) omakotitalo ja sitä remppaillaan. Ihanaa, kun on sitten joskus IHAN OMA!!!Iso tonttikin (6 500m2) on niin ei tule koiranpissatuslenkkejä enää tehtyä....

4.Töissä olen, lähinnä kohta 3:n vuoksi. En kyllä malttaisi odottaa jäämistä mamikselle, " iso ykkönenkin" jää mun kanssa kotiin! Ammatiltani olen nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaaja, töissä olen kehitysvammaisten parissa asuntola-ohjaajana, kolmivuorotyötä. Tälläkin hetkellä töissä, yövuorossa. Sit olis huomen aamuna äippäneuvola suoraan valvomasta...Ja 4 päivää vapaata!Ihanaa, kun saa olla poitsun kanssa viikonlopun kotona!!!Ihania odotuksia kullekin!

Rv 15+5

kathjuzka

Kyllä minäkin... =)

1. Minä ite 23, mies 24, ja perheeseen kuuluu kolme vilkasta kissaa ;) 2. Asustellaan rivarikaksiossa täällä pienessä kunnassa Keski-Suomessa... Ja hyvin viihdytään :)

3. Niin,eli rivitalossa asustellaan.

4. Lapsia hoitelen ryhmiksessä, ja tää pesti päättyy sit vissiin joulukuun lopussa.. Eli sit jään kotiin kasvattelemaan masua =)

RV 16+2

riax

Tässä infoa meidän perheestä

1. Perheesi Aviomies 32 v, esikoinen 2,5 v ja miehen poika 5 v. Minä olen 28 v. Yhtä on pidetty 4,5 vuotta, joista 1,5 v naimisissa.

2. Missäpäin Suomea asutte? Turun seudulla.

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Nykyisessä omakotitalossa ollaan asuttu puolitoista vuotta.

4. Töissä? Minkälaista työtä? Työskentelen lakimiehenä.

KevätKakkonen esittäytyy

1. Perheesi Minä olen 31v, mies 33v, esikoistyttö täytti toissapäivänä 3v.

2. Missäpäin Suomea asutte? Pohjois-Helsingissä.Muutimme tänne n.vuosi sitten, Helsingissä on asuttu kuusi vuotta eli heti opintojen jälkeen töiden perässä tänne.Aikaisemmin asuimme kerrostalokolmiossa kantakaupungin laidalla.

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Paritalo, ja kovasti olemme viihtyneet. Pientä remonttia tehty, ensimmäinen sato omenapuusta ja marjapensaista säilötty ja alueella tuntuisi olevan kivat mammalomafasiliteetit myös, mm. tien toisella puolella asukaspuisto kerhoineen ja paljon lapsia.

4. Töissä? Minkälaista työtä? Akateemisia it-työläisiä molemmat, minä toivottavasti jotain muuta mammiksen jälkeen...Alkaa nämä jatkuvat yt:t ja muu rassata (meidän perhe on läpikäynyt toistakymmentä yt-neuvottelua!). Tällaista siistiä vakituista toimistohommaa, joka kyllä sinänsä vastaa koulutusta (KTM), mutta vähän on kyllästynyt olo tähän alaan ja aioin siis yrittää hakeutua muualle mammaloman jälkeen.

Laitetaan jotain ekstra tietoa myös, mutta näillä saa jo jotain käsitystä teistä! Mitäs tähän nyt laittaisi....?Minä olen kotoisin Hämeestä (Tampereen murre äidinkielenä!) ja mies Lapista. Olemme kärsineet lapsettomuudesta, minulla todettu pco. Tätä emme tosin esikoista yrittäessä tienneet, ihmettelimme vain vuoden yritysaikaa. Tätä toistakin tehtiin vuosi, välissä kaksi alkuvaiheen keskenmenoa ja pienesti piti lääkkeillä avustaa tällä kertaa. Nyt onneksi uskaltaa jo hengähtää (rv17), vaikka välillä pelot hiipii mieleen. Kovin kiitollisina olemme siis siiitä, että kaksi lasta on meille kuitenkin suotu vioista huolimatta. Meidän lapsiluku on kyllä tämän jälkeen täynnä - ei enää yhtään yritystä jaksaisi, jatkuvia pettymisiä & keskenmenoja & hoitoja.

mammeli78

Vastaanpa minäkin...

1. Perheesi Minä 27v, mies 31v, tyttö 1v5kk ja eläimet kissa ja maakilpikonna

2. Missäpäin Suomea asutte? Länsi-Helsingissä

3.Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Kerrostalossa vuokrakolmiossa asustellaan..haaveena vielä joskus saada oma piha..

4. Töissä? Minkälaista työtä? Toimihenkilönä työskentelen erään suurehkon ja kansainvälisen yrityksen myyntiosastolla

Laitetaan jotain ekstra tietoa myös.. Mitäköhän tähän laittaisi... No, tarkoituksena kasvattaa lapsista kaksikielisiä (mies virolainen) mutta tuo on ainakin esikon kanssa takkuillut;keskenään puhumme suomea ja usein mies puhuu sitten myös lapselle huomaamattaan pelkkää suomea. Pelastuksena tietenkin viron reissut, jolloin ympärillä puhutaan vain viroa (anoppi ja miehen sisarukset eivät osaa suomea).

serafiia

Vielä minäkin vastailen

1. Perheesi Minä 29 v, mies 31 v, tyttö 2 v.

2. Missäpäin Suomea asutte? Virallisesti Pohjanmaan puolella, mutta sydämeltämme olemme etelä-pohjalaisia.

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Muutimme uuteen omakotitaloomme huhtikuussa. Maalla asumme ja anoppila on samassa pihassa 20 metrin päässä.

4. Töissä? Minkälaista työtä? Itse apteekkialalla. Mieheni on sähköpuolen DI. Sivutoimisena viljelemme mieheni kotomaita.

Finnmar

Let me introduce myself. Eli tälläinen tapaus:

1. Perheesi: Minä kohta 34, mies kohta 37. Ensimmäistä yhteistä odotellaan, miehellä ennestään poika 6v.

2. Missäpäin Suomea asutte? Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa lakeuksien ympäröimänä. Itse kotoisin tosin Varsinais-Suomesta, mutta töiden perässä tullut tänne jo vuosia sitten, mies paikallisia.

3. Kerrostalo, rivitalo, omakotitalo? Omakotitalossa. Tilaa riittäis isommallekin perheelle mutta jos nyt tämä ensimmäinenkin saatais ensin turvallisesti maailmaan (2 keskenmenoa takana...)

4. Töissä? Minkälaista työtä? Tällä hetkellä työttömänä, elämäni ekaa kertaa! Akateeminen koulutus, niitä hommia tullut tehtyä mutta nyt ei oikeastaan edes kiirettä takas töihin... Muutenkin ajatellut olla kotiäitinä mahd. pitkään, no voihan olla, että tuo ajatus vielä muuttuu, mutta niin olen aina haaveillut! Että sellasia. Kiva on ollut lukea muidenkin profiileja!

Finnmar ja Tähti 16+5

Miini80

en tiiä oikee et kui tähä pitäs vastata

1. Meijän perheessä minä olen vanhin 25v, avomieheni 21v ja kisulaisemme täytti hänkin jo 9vuotta. Niin ja esikoista odottelemme.

2. Joensuuhun muutimme elokuun alussa..

3. Kotinamme on kerrostalo kaksio, jossa tilaa kyllä on riittämiin vielä tulokkaallekin. Omaa saunaa vaan näin talven kynnyksellä kaipailen!

4. Ammattini on leipuri, mutta tällä hetkellä olen työttömänä. Ei ole vielä täältä uudesta asuin paikasta sopivaa paikkaa löytynyt. Avokkini opiskelee yliopistossa. Ja minulla hieman päivät pitkiä, kun vaan kotona töröttelen. Vaikea tutustua uusiin ihmisiin, kun ei missään ole töissä tai opiskele. Eikä entuudestaan tunne kaupungista ketään.

Kissamus esittäytyy ja liittyy joukkoon huhtikuiseen:

1. Perheeseen kuuluu emäntä ja isäntä (27v.) ja eläinpesue, 2 kisua ja hauva.

2. Asustellaan Espoossa, lähellä Espoon keskusta...

3. ...rivitalossa.

4. Toimin tällä hetkellä aulaemäntänä melko suuressa yrityksessä, eli otan vastaan vieraita, vastaan vaihteeseen, hoidan kulkulupia ym. Valmistuin viime keväänä aivan toiselta alalta, mutta aion nyt olla näissä hommissa mammalomaan asti, ja etsiä sitä unelmien työtä sitten rauhassa myöhemmin. Työni on onneksi kevyttä ja vaihtelevasti istumista ja seisomista.

Ensimmäistä vaavelia siis kypsytellään maailmaan, eli kaikki on uutta ja ihmeellistä! Laskettu aika on 3.4. Aprillipäivään varmaan osuu! :) Jorvissa olisi tarkoitus viettää H-hetki.

Mies on onneksi ihanasti mukana odotuksessa. Äitinikin ihmetteli, että on se kummallista nykyään kun miehet tulee mukaan neuvolaan ja muualle. Mitään ei olla vielä alettu ostelemaan uudelle perheenjäsenelle, mutta hankinnat ja sängynsijoitukset ym. pyörii kyllä jo kovasti mielessä. Muutamia vauvauniakin on tullut nähtyä, onneksi kuitenkin vasta yksi synnytyspainajainen, muut on olleet mukavia.

Pahoinvointi ei ole vielä helpottunut, enkä ole tunnistanut liikkeitä, mutta odotellaan kärsivällisesti (lue: malttamattomana kumpaakin asiaa). Odottavan aika on pitkä, ja toisaalta taas aika tuntuu menevän niin nopeasti, että kohtahan se lapsi jo muuttaa pois kotoa! :)

Iloista odotusta meille kaikille! T: Kissamus (rv 17)

handelz

1. olen 23-vuotias ja mieheni 26. naimisissa ollaan oltu kohta vuoden verran ja yhdessä reilu neljävuotta. esikoista odotellaan.

2. asustellaan täällä Lapin-Läänin eteläisessä osassa..

3. kerrostalo

4. mies on määräaikaisessa työsuhteessa ollut pitemmän aikaa ja saa toivottavasti jatkossakin pitää työpaikkansa. itse olen töissä aina " tarvittaessa" myyjänä vaatekaupassa, välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän.

Vattumato

Esittelyä lyhyesti :-)

1. Minä 28v. ja mies 35v., siinä meidän perhe tällä hetkellä. Esikoista siis odotellaan syntyväksi.

2. Asumme Helsingissä.

3. Omakotitalossa vuokralla.

4. Töissä hoitoalalla.

Niksu78

Laitan oman esittelyni nyt tähän

1. Perheeseeni kuuluu 30-vuotias aviomieheni ja 01/99 syntynyt pojan viikari

2. Hyvinkäällä

3. Kerrostalossa.

4. Opiskelen hoitoalaa.Irtisanouduin vakihommista ja päätin vaihtaa alaa ja alkaa opiskelemaan.

Extraa;Ollaan oltu mieheni kanssa kohta 10 vuotta yhdessä ja siitä ajasta 6,5 vuotta naimisissa.

Tämän pikku kakkosen tärppäämiseen meni aikaa 2,5 vuotta.Munatorvista vasen täysin tukossa ja oikea osittain,joten pientä ihmettä tässä odotellaan syntyväksi.

Sande81

Eli la on 5.4.

1. Saman katon alla asustaa minä 24 vee ja miäs 21 vee.

2. Katto sijaitsee (+muut osat) Vaasan lähistöllä.

3. Katto ja osat on rakennettu omakotitalon muotoiseksi.

4. Töissä olen koulutusalalla.

nuuska-muikku

meillä näin..

1.perheeseemme kuuluu minun lisäkseni mieheni ja 1v ja 4kk ikäinen tyttäremme

2.asumme oulussa

3.kerrostalossa(lainaa maksellaan)

4.töissä olen ravintola-alalla,mutta nyt hoitovapaalla.

Nasku75

Luulin jo vastanneeni mutta..

yritetään uudelleen eli

1. olen 30v ja mieheni 27, meillä on 1, 3 ja 4 vuotiaat tytöt ja nyt siis

LA 24.4.06

2. asustelemme Vihdin Nummelassa

3. omaa rivariasuntoa maksellaan, kohta 4 vuotta täynnä

4. olen ollut kotona nyt viisi vuotta eli jäin kotiin ennen esikoisen syntymää. Taitaa vielä pari vuotta kotona mennä. Enkä valita ei ole seinät ahdistanu.

Muutin Nummelaan miehen perästä reilu viisi vuotta sitten esikoista odottaessa. Tapasimme vappuna 2000, esikoinen syntyi maaliskuussa 2001. Naimisiin mentiin heinäkuussa 2001 ja toinen tyttö syntyi tasan 9kk häistä eli huhtikuussa 2002. Kolmas tyttömme syntynyt myös huhtikuussa 2004 ja neljättä odotellaan nyt syntyväksi taas huhtikuussa :) Tämän jälkeen lupasimme pitää hieman taukoa, mutta lapsiluku ei välttämättä ole vielä täynnä..

Täällä näkyi olevan joku muukin Vihdistä. Sannima? moikka vaan :)

Kommentit (4)

Vierailija

Sarakerttunen

1. Minä 30v, mies 30v, koira 9v. Avoliitossa ja esikoista odotellaan

2. Kirkkonummelle muutettiin Espoosta vajaa puolisen vuotta sitten

3. Paritalossa asutaan, valmistui juuri muuttopäiväksi

4. Sairaanhoitaja, vuorotyössä

Vierailija

1. Minä 26v, mies 28v ja 4-vuotias pieni pörröinen sessuli. Esikoista odotellaan aivan malttamattomana!

2. Asustelemme Pohjois-Savossa.

3. Kotina on rivitalo kolmio.

4. Olen hoitoalalla kolmivuorotyössä ja vakituisella paikalla.

Elikkäs muutama viikko avioliittoa takana ja esikoinen on tulossa häämatkan tuliaisena. Oli ihana yllätys kun tärppäsi niin nopeasti.

Olen aiemmin enimmäkseen vain lueskellut näitä palstoja, mutta nyt päätin liittyä rohkeasti jonon jatkoksi!!

Vierailija

Elikkä meillä näin:

1.Perheeseen kuuluu minä 21v,avomies 26v.Eli esikoinen on tuloillaan.

2.Asustellaan Vammalassa

3.Omakotitalo laitettiin noin puolivuotta sitten,ja nyt on vauvalle tilaa olla ja temmeltää=)

4.Olen ollut n.3 vuotta myyjänä " huonekaluliikkeessä" ,mies samassa firmassa mutta eri paikkakunnalla.Päivät jalkojen päällä ja huonekaluja kannellen.

Vierailija

Tosiaan mut voi poista tuosta 10.4. kohdasta. Aion kyllä vain kertaalleen saattaa tämän vauvan ulos kropastani. Ei kai sentään kahta samaa nimimerkkiä löyty..? Ja sairaala on todellakin VKS :o)

Tank juu.

t.Sande

Uusimmat

Suosituimmat