Onko työpaikalle pakko ilmoittaa miehen " bonusisyysvapaasta" eli siitä pidennyksestä jonka saa ä-loman päätteeksi?

Vierailija

Mieshän saa siis pitäessään ne 2 vikaa viikkoa vanh.lomasta sen 2 viikkoa bonusisyysvapaata, tai miksi sitä nyt kutsutaankin. Pitääkö tästä ilmoittaa työpaikalle, kun itse kuitenkin jään suoraan hoitovapaalle ä-lomani jälkeen?

Palkkaa ei tietenkään tule, eikä siiltä miehen vanh.rahaosuudelta kuin se pieni raha, mutta siis onko " laillista" olla sitten vaan ilman palkkaa ja ilman (ä-rahaa) tuo aika? Se virallinen tie on kai olla " töissä" ne viikot ja pitää lomia, mutta haluaisin säästää lomani myöhemmäksi.

Onko tälläinen ok?

Kommentit (2)

Vierailija

Eli: kun nyt olen ilmoittanut töihin että olen ä-lomalla ja jatkan sitten suoraan hoitovapaalle, niin onko välttämätöntä ilmoittaa töihin että mies pitää tämän isyysloman (jossa osa vanhempainvapaata) ja näinollen itse olen ilman vanhempainrahaa sen ajan, eli käytännössä " tyhjän päällä" vai pitääkö mennä näennäisesti pariksi viikoksi töihin - eli käytännössä pitämään kertyneitä kesälomia?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat