Kaamea raskauspahoinvointi....

Vierailija

Tää on jotain ihan järkyttävää. Olen vasta 6:lla viikolla raskaana ja olo on ihan kaamee. Esikoisestakin oli suht kova pahoinvointi, mutta tämä on jo omaa luokkaansa.

Aluksi luulin, että tämä on joku virus ja yrjötautia, mutta ei. Kuvottava olo on miltei koko ajan, mutta sen lisäksi tulee sellasia kovia pahoinvointiaaltoja, että joutuu menemään yrjölle. Jopa yöllä joudun menemään yrjölle.

En tiedä, että miten selviän työnteosta, jota on onneksi vain osa-aikaisesti.

Kommentit (4)

Vierailija

Itselläni alkaa kohta 19 viikko ja nyt olen päässyt vähän yli joka aamuisesta äklötyksestä. Ei tarvinnut kun vähän yskittää niin vessaan heti!

Itselläni on aijempia raskauksia, mutta niissä olen päässyt helpommalla!

Nyt on kivaa kun tuntee yhden vauhtiveikon liikkeet!

Edellisillä oli hyviä ohjeita, itselläni auttoi (sen vähän mitä auttoi) kaikki jäinen. Mansikat, jääpalat..

Nyt on vasta parina aamuna saanut syötyä jo oikeata aamupalaa.. Iltaisin kyllä iskee nälkä. =)

Vierailija

mun pahoinvointiin ei auttanut yhtään mikään. Oksensin ihan jatkuvasti molemmissa raskauksissa. Sua ei varmaan lohduta että pahoinvoinnin huippuviikko on keskimäärin yhdeksäs raskausviikko, joten pahempaa on vielä tulossa.

Mutta tosiaan, saikkua nyt heti. Itse sinnittelin töissä kun on niin paska esimies ja ravasin vartin välein yrjöllä. Ei ollut kivaa ei. Sitten hain lopulta sairaslomaa miehen pakottamana ja olo parani hieman. Esimies tosin soitteli työasioita kotiin asti ja heti kun hiukankin stressasin, oksentelu moninkertaistui. Lopulta menin suosiolla tiputukseen ja sieltä palasin kohtuullisen hyvinvoivana takaisin.

Vierailija

toi oksentelu vie voimat tosi nopeasti, saattaa mennä tosi pahaksi tilanne. Itse kuivuin moneenkin kertaan alkuraskaudesta! Pitää mennä ottamaan verikokeet, että onko nytkään kaikki kunnossa. Pahoinvointiin ei ole patenttilääkettä (jotakin on, esim. primperan jne. tyjyjä, mulle eivät sopineet), närästääkö sua? Siihen kannattaa ottaa lääkettä, aluksi rennietä ja sitten reseptilääkkeitä.

ruokailun suhteen on vain yritettävä löytää joku helpottava tapa. Itselläni pysyi vain peruna, porkkana (kypsinä) ja leipä sisällä. Tai oksensin minä silloinkin, mutta en iha kaikkea. Nyt voin jo vähän muutakin ottaa.

LEPO on paras lääke. Vuodepotilaaksi mars. Etkä sitten hoida esikoistasikaan, vaan oikeasti lepäät. otat hyvän kirjan, lehtiä tai äänikirjoja ja lepuutat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat