Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko silla oikeesti niin kauheasti merkitysta minka merkkiset vaatteet lapsen paalla on?? En jaksa ymmartaa naita ketjunaloituksia missa on...

Vierailija

Onko täällä ketään muita, jotka kyllä välitää lapsestaan ja huolehtii siitä/ niistä!!

Meillä lapsilla on hyvät puvut, eivät tarvitse merkkituotteita, enkä myöskään itse!!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Järjen käyttö sallittua. Sitten kun on isompi, niin sitten voi ostella merkki kuteita jos niin lapsi haluaa. Itse pidän tärkeänä, että vaatteet on ehjät ja puhtaat. Paljon olen nähnyt tällaisia tapauksia; 130 e maksava vaate päällä mikä oli niin paskanen ja rikkinäinen että huh-huh.

Vierailija

Toiselle lapsistamme ostan kyllä vähän laadukkaamman ulkopuvun koska hän pelelee kovin helposti.

Juokseva ja hikinen lapsi tyytyy Lindexin toppapukuihin.

Vierailija

En että näin on. Ihmettelin vain sitä että vouhotetaan merkeistä kovasti ikäänkuin niillä olisi jotain väliä. Itse ostan tuotteen koska se on hyvä ja pidän siitä, enkä siksi että se on jonkin merkkinen. Enkä tarkoita sitä ettenkö itsekin punaisi huuliani mieluummin Lancômen punalla kuin Lumenen, näin ajatuksen tasolla, mutta jos puna ei ole parempi jollain tavoin niin en sitä pelkän merkin takia osta. Merkki ei mielestäni anna tuotteelle mitään olennaista lisäarvoa. Ja kyllä, olen puhunut ihmisten kanssa jotka ovat sitä mieltä että eihän lasta nyt voi mihinkään ei-merkkivaatteeseen pukea, sitähän kiusataan ja meitä luullaan köyhiksi, ja kyllähän kaikilla muillakin on Reimatecit...

Vierailija

Meidän vauvalla on ollut vastasyntyneestä asti Reimatec päällään ulkoillessa. Ja ostaessani puvun kiinnitin huomiota nimenomaan säänkesävyyteen ja lämpivyyteen sekä materiaaleihin/laatuun noin yleisesti. Eipähän tarvitse miettiä uskallanko nostaa vauvan vaunuista kesken kävelymatkan kun tiedän että kylmä tuuli ei mene puvusta lävitse ja harvat vesipisarat eivät imeydy vaatteeseen. Vasta nyt täällä olen saanut kuulla että Reimatec on ns. merkkituote. Että eipäs taas yleistetä!

Vierailija

Tykkään pukea lapseni kauniisti (niinkuin me vanhemmatkin teemme), joten hiukan väkisinkin tulee ostettua niitä " merkkivaatteita" ja en ymmärrä jos se jollekkin on ongelma? Minusta se ei kuulu muille, jos ostan itse omasta selkänahasta tienatuilla rahoilla lapselleni ylellisiä leluja/vaatteita, mutta ainakin minun tuttava piirissä se on suuri puheen aihe, kun meidän lapsella on niin paljon leluja ja niin kalliita vaatteita....helvetti, että se ottaa aivoon. En koskaan väheksy tai halveksi muiden ihmisten tapaa vaatettaa/leluttaa lapsiaan, koska se kuuluu jo yleissivistykseen.

Ja vielä pakko huomauttaa, että olen lapseni kanssa hyvin paljon samoin mieheni eli emme kasvatuta lastamme muilla...tämä huomio siksi, ettei kukaan pääse sanomaan, että me korvaamme lapselle aikaa materialla.

Vierailija

lapsuudestani, koska lapsuuden kotini oli aika vähävarainen ja minulla oli paljon toisten vanhoja vaatteita ja jos oli uusia oli jotain halpisvaatteita. Se oli aika noloa, kun alkoi itse ymmärtää asioita. Joskus myös sain ilkeitä huomautuksia vaatteistani yms.

Siksi minulla on vähän pakko mielle ostaa lapselleni ennemmin kalliimpia merkkituotteita kuin halpisjuttuja.

Tiedän kyllä, että monet halvemmat " ei merkkituotteet" ajaa saman asian ja voivat joskus olla jopa parempiakin. Meillä on esim. halpisvaunut ja hyvin on toimineet.

Tiedän, että olen turhamainen ja lapsellinenkin kun näin ajattelen, mutta en halua oman lapseni kokevan samaa kuin itse jouduin.

Vierailija

Merkkituotteilla vain huijataan ihmisiä: kun ostat tietun merkkisen tuotteen saat tuotteen mukaisen elämän, joka on tietysti brändätty hodokkaksi ja haluttavaksi.

Minäkin ostan kokista enkä pepsiä kun kokis on jotenkin kuulimpaa ja kokiksen maailma tavoiteltavampi...hoh hoh.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

mutta joillekin tuntuu olavan pakkomielle siitä että tiettyä merkkiä on oltava. Tyyliin että eihän lasta kehtaa muuhun pukea...

Täällä voi kirjoittaa nimettömästi, joten jos joku haluaisi merkkivaatteita pelkästään statussyistä, mikä estäisi sitä myöntämästä? Kaikki kuitenkin aina kilvan vakuuttelevat, ettei itselle ole merkillä väliä, mutta joillekin muille merkit ovat pakkomielle. Mistä tiedätte? Ovatko nämä ihmiset sanoneet teille niin? Jos jollain on tietyn merkkiset vaatteet, mistä tiedät että ne on hankittu vain statuksen pönkittämiseksi?

Vierailija

...kunhan esim. talvikengät ja talvipuvut pitävät lapset kuivina. Kesävaatteet pitävät värit ja pysyvät kuosissaan monenkin pesun jälkeen.

Käytäntö onkin sitten toinen. Olen monen virheoston jälkeen katunut halpismerkin ostoa. Itelle hankin pulkkamäkiin vasta parien halpis TEX-merkkien jälkeen Goretexit..enkä ole katunut pätkääkään.

Laatu ratkasee!!!!

Vierailija

H&M:ltä ja joitain mielestäni kivan näköisiä hiukan kalliimmilta merkeiltä, esim. Lego.

H&M on lasten sisävaatteissa mun mielestä todella hyvää hinta/laatu-suhdetta! Ihan kivan näköistä, halpaa ja kestää kyllä sen aikaa kun se vaate lapselle mahtuu.

Kaikessa muussakin harkitsen tapauskohtaisesti, että onko merkkituote hintansa arvoinen. Coca-colan sijaan meillä juodaan mun mielestä ihan yhtä hyvää Classic-colaa jne. Mutta sitten muun muassa lasten ulkovaatteissa ja kengissä ei halvemmalla mielestäni saa yhtä hyvää. Helsingin loskissa gore-kengät ja vesisuojatoppikset ovat arjen ylellisyyttä!

Vierailija

mutta tietyiltä vaatteilta, kuten ulkoilupuvulta ja kengiltä, haluan laatua. Usein laatu tarkoittaa merkkituotetta, vaikkakaan ei aina. Meillä on Remua, Elefantenia ja Kuomaa, koska olen tyytyväinen niiden laatuun.

Mutta siis ei olisi väliä, vaikka lasten toppapuvut olisivat jotain Pihtiputaan osuuskaupan alehaalareita, jos ne vastaisivat ominaisuuksiltaan Remua. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat