Olin viime perjantaina yhdeksän aikaan illalla vauvan kanssa helsingin keskustassa

Vierailija

ja kaikki " mammaihmiset" tuijottivat minua pitkään. Miksi? Vauvani menee yöunille vasta yhdentoista aikaan, koska hänellä on sellainen rytmi, joten miksi en voisi olla ulkona myöhäänkin? Kävimme kahvilla kaverin kanssa, jota en ollut nähnyt pitkään aikaan. Miten tällaiset pikkujutut voivat saada ihmiset niin epäluuloisiksi? Pelkäättekö että vauvani on heitteillejätetty?

Miksi on niin vaikea ymmärtää, että ihmisiä ja rytmejä on niin erilaisia?

Kommentit (11)

Vierailija

Ole itse taluttanut muutaman äidin kotiin, tsekkaavat vaan missä kunnossa olet että lapsi ei ole vaarassa. Ole ilonen vaan että pidetään huolta. En tiedä missä asut mutta ilmeisesti sielläpäin ei ole ongelmaperheitä?

Vierailija

vauveli on ainakin ihan mahoton iltavirkku, ennen yhtätoista turha yrittäkään nukkumaan ja joskus aattelinkin mitä ihmiset tuumaa jos sen kanssa kävis ostoksilla 8 jälkeen kunkaupassakin on tosi hiljaista. Ne tuijottelijat on niitä samoja joiden mielestä vauvat pitää eristää kotiin ainakin vuodeksi, ettei tuu pöpöjä tai traumoja.

Vierailija

Meidän kuopus on myös mahdoton iltavirkku. Yöunille menee tisuttelulla ja hyssyttelyllä ym 23 aikaan, ei millään aikaisemmin. Ehkä kunhan tuota ikää tulee enemmän niin aletaan siirtää vähitellen...

Itse olen nyt muutamia kertoja käynyt kaupoilla tässä lähellä kahdeksan jälkeen illalla, kun mies laittaa isompia lapsia nukkumaan.

(mm jouluostoksilla ;)) ) Ja totta, ihmiset katsovat rattaita tosi säälivästi, aivan kuin vauvamme jotenkin kärsisi!!

Toinen vaan naureskelee kaikelle näkyvälle :D

Vierailija

Vaikka vauva nukkuisi vaunuissa. Meillä myös sellainen rytimi että myöhään mennään nukkumaan, myöhään herätään, myöhään nukutaan päiväunet joten unta saa riittävästi. Tiedäb itse 100% varmasti että vahinkoa tästä ei ole lapselle eikä kenellekään että ei se häiristse.

Jos joku muu on niin kiinni agraarikulttuurin pikkuporvarillisissa " eletään auringon mukaan" ajatuksissa niin ei ole minun ongelmani. Suomessa todella on vielä ihmisiä joille aikaisin nukkumaan meno on moraalin asia eikä kokonaistilannetta arvioida yhtään.

Vierailija

Rytmi passaa meille, koska olemme kotona. Ainahan joku katsoo vähän kierosti, kun ollaan kaupassa vielä yhdeksän maissa, mutta so what? Monesti myös kävellään noin kilometrin matka kummin luota pois puoli kymmenen maissa. Enkä ymmärrä miksi sitä joku pitää pahana..?!

Vierailija

Musta yhdeksältä vielä voi ihan hyvin olla vauvan kanssa ulkona, vauvahan voi sitä paitsi nukkua vaunuissakin. Ja jos vauva ei vielä nuku, sama se onko kotona vai ulkona. Meillä tehtiin usein vauvan kanssa ulkoilulenkki vielä viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa, kellon lähestyessä yhdeksää. Rauhoitti vauvaa, joka nukahti paremmin.

Vierailija

tosin olen liikkunut " myöhään" illalla, n.klo 20-21, Joensuun keskustassa vaunujen kanssa. Kyllä ihmiset mulkoilee aika pahasti jos sattuu kuuden jälkeen illalla vauvan kanssa ulos.

Vierailija

ai onko ongelmaäiti = myöhään ulkona liikkuva äiti. Kyllä ne dokumammat varmaan valitettavasti osaa ryypätä aamulla ja päivälläkin, ei se vuorokauden ajasta ole kiinni.

Vierailija

ja eipä siellä juuri mammoja näy. Ja ei kyllä ollut musta mikään pikkuihmisen paikka siihen aikaan, vaikka kuinka nukkui. Aikuisia ja nuoria pullot kädessä heilui ja jengit maleksivat kulmilla.

Henk.koht musta pienten lasten tulee olla illalla joko nukkumassa tai sitten muuten vaan kotosalla.

Vierailija

että teitäkin joku katsoo?? Ihmisethän katselevat kaikkea liikkuvaa, mihin sitä silmänsä panisi, kiinikö? Ei te ja teidän kaupassakäyntiajat oikeasti saa muiden mielissä mitään ajatusta.

Olettekohan hiukan huomiohakuisia ihmisiä, toivotte ja kuvittelette itsellenne yleisön?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat