Tyhmin ammattiryhmä? Stereotypiat kehiin!

Vierailija

Sivut

Kommentit (60)

muuttunut totaalisesti. Itse en reilut 10 vuotta sitten kuvitellutkaan hakevani sihteerinpaikkaa, olin jotain paljon fiksumpaa olevinani. Nyt olen tehnyt sihteerin työtä 4 vuotta ja voin sanoa rehellisesti, että olen tosi tyytyväinen työhöni. Siihen sisältyy hyvin paljon ns. erikoistehtäviä, toki myös tätä perinteistä matkojen, kokousten ym. järjestelyä. Jokainen päivä on taatusti erilainen ja yllätttäviä tilanteita tulee eteen tuon tuostakin. Niin kuin monessa muussakin työssä.

t. sihteeri, joka on ylpeä työstään eikä koe mitenkään olevansa tyhmä

Joku ihminen voi olla käytökseltään idiootti, mutta yllämainittuihin ammatteihin ei kyllä tyhmä pääse.

Oman kokemukseni mukaan tyhmiä:

- laitossiivoojat

- keittäjät

- lähihoitajat

- varastomiehet

- vihertyöntekijät

- yleisesti " yleismiehet" kunnan hommissa

Kaikki siis ammatteja, joihin ei paljon karsintaa ole.

ainuttakaan tyhmää fyssaria. Pari itseään täynnä olevaa kyllä, mutta suurin osa ei ole edes sitä, vaan osaavia ja fiksuja. Ja tunnen aikas monta työkuvioistani. Itse en ole ft.

mutta montaa-muotosi on väärä. Se on monta. Montaa voi sanoa, jos vaikka Pekka söi montaa (eri) kiisseliä, mutta ei mitään loppuun asti. Mun mies on DI, eikä muuten lainkaan tyhmä. Ehkä outo monen silmissä, mutta en usko, että kenenkään mielestä tyhmä.

olette sitten mistä AMMATTIRYHMÄSTÄ tahansa. Moititte täällä tradenomeja, merkonomeja, kandeja, diplomi-insinöörejä... mikähän heidän ammattinsa mahtaa olla?

Sitäpaitsi moni sihteeri tai jopa siivooja voi olla koulutukseltaan vaikka filosofian tai kauppatieteiden maisteri.

Toivottavasti ei tullut montaa kielioppivirhettä

t. myyjä (äo 135)

Vierailija:

Lainaus:

mutta montaa-muotosi on väärä. Se on monta. Montaa voi sanoa, jos vaikka Pekka söi montaa (eri) kiisseliä, mutta ei mitään loppuun asti. Mun mies on DI, eikä muuten lainkaan tyhmä. Ehkä outo monen silmissä, mutta en usko, että kenenkään mielestä tyhmä.

Itse koen ainakin tekeväni tärkeää työtä. Vaikka meitä noin halveksittekin, niin onneksi potilaat ja omaiset jaksavat kiittää hyvästä hoidosta. Tuovat jopa kakkua ja kukkia sen jälkeen, kun olen saattanut heidän omaisensa taivaan kotiin.

Voi kun tietäisitte, mikä on se fiilis, kun pitää kuolemaisillaan olevaa, kipeää ihmistä kädestä ja silittää hänen poskeaan rauhoittavasti. Ette tiedä, mitä on kertoa omaisille suru-uutisia, rauhoitella ja lohduttaa heitä..

Todella harmi, että tämän työn tekijät ovat niin aliarvostettuja. Kertoopa ehkä jotain yhteiskunnan asenteista ja prioriteeteista.

En koe olevani erityisen tyhmä. Olen lukenut ylioppilaaksi kohtuullisen hyvin paperein, äo:ni on normaalilukemissa (116) ja muutenkin olen elämässä pärjännyt ihan hyvin. Ensi vuonna haen yliopistoon, koska hoitoala on henkisesti todella raskasta ja kurjasti palkattua. Ehkäpä opintojeni ohella sitten teen niitä idiootti-lähärin hommia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat