Yrittäjien vaimot! Onko kenenkään mies ollut isyysvapailla

Vierailija

ja hakenut siihen tukea Kelasta. Sain aika erikoisen vastauksen neuvolasta.. " On aika hankalaa ja tukia ei juurikaan myönnetä, tai siis ovat hyvin pieniä" . Häh?

- Kyllähän se yrittäjälle kuuluu kuten muillekin. Mutta tietty se että minkä tulojen mukaan laskevat isyysrahan.. tietääkö kukaan?

Kommentit (5)

Vierailija

Kamalasti papereita piti toimittaa, mutta kyllä tukea myönnettiin. Pienempihän se tuki on kuin kuukausipalkka, mutta hyvä että yrittäjilläkin on mahdollisuus pitää isyysvapaata.

Vierailija

Yrittäjä ilmoittaa Kelaan päivät jolloin on vanhempainvapaalla ja päiväraha maksetaan YEL-työtulon perusteella. Paperisota on ihan olematon verrattuna aiempaan, jolloin päivärahaan oli muitakin maksuperusteita (viimeinen verotus tai nykyiset tulot).

Nimimerkki yrittäjäperhe.

Vierailija

Mutta seuraavan kohdalla ehkä yrittää ainakin hakea jotain isyysrahaa. Luulisi, että sekin raha laskettaisiin viimeisen hyväksytyn verotuksen mukaan?? Vai miten se menee? Itsekin olen yrittäjä ja mun äippäraha lasketaan mun YEL-vakuutuksen mukaan.

Vierailija

eikä lainkaan ole vaikea papereiden kans saikata,

sitä paitsi näin meidän perheessä on saatu myös miehelle tavallaan palkallista lomaa kesällä tai jouluna, kun on lasten syntymät osuneet sopivasti :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat