kuinka pian menkat keskeytyneen Pas-hoidon jälkeen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

osaako joku sanoa kuinka nopeaa menkat alkaa kun olen nyt käyttänyt zumenoneja ja lugeja ja lopetin ne tänään kun ei siirrettävää ollutkaan...

Yritän nyt keskittää ajatuksia tulevaan hoitoon että pääsis tän pettymyksen yli jotenkin, mut miten kauna luulette että menee tädin saapumiseen?

Onko saman kokeneita?

Kommentit (8)

Vierailija

Meillä takana ensimmäinen IVF, josta saatiin vain kaksi alkota. Toinen tuoresiirrettiin -> raskaus -> keskenmeno ja toinen pakastettiin. Nyt menossa lääkeellinen PAS ja siirtopäivä selvinnee huomenna.

Minä pelkään juuri tuote miten teille on käynyt. Meillä pakkasessa on vielä pitkässä viljelyssä ollut alkio, joiden selvityminen pakastamisesta on yleensäkin heikompaa kuin vähäisemmän solumassan alkioilla.

Pahoitteluni tilanteenne johdosta. Kuinka monta alkiota saitte ylipäänsä pakkaseen? Onko PAS:ia yritetty useammankin kerran ja joka kerta on käynyt niin etteivät pakkasukot ole selvinneet?

Minäkin kuulisin mielelläni muiden kokemuksista.

Tv Polgara, joka toivoo parasta, mutta valmistautuu henkisesti seuraavaan IVF/ICSI:iin

Vierailija

onko jollain tietoa, kun omat huurunenät kuolleet jo pakastusvaiheessa niin onkohan miten todennäköistä ettei omat alkiot jatkossakaan kestäis pakastusta???

Vierailija

tämä on kyllä rankkaa...jännä miten jotenkin aavistin näin käyvän koko ajan, en edes ostanut lugeja ja zumenoneja kuin annoksen joka riitti tähän oletettuun siirtoon asti, ajattelin että haen sitten lisää jos tarvetta on.

Oli eka kerta kun saatiin mitään pakkaseen, tai oikeastaanhan sinne ei edes saatu mitään kun menehtyivät jo pakastettaessa. Kaksi edellistä ivf hoitoa meni niin että eka kerralla ei saatu pakastettavaa ollenkaan ja nyt viimeisestä ivf:stä nämä kaksi " huippuluokan alkiota" . Kyllä näissä hoidoissa on rankinta tämä että mikä tahansa saattaa mennä pieleen missä vaiheessa tahansa, että henkinen puoli täs on lujilla fyysisen hormoonimyrskyn lisäksi.Ennen näitä kahta onnekkaasti päättynyttä ivf.ää, koin useamman keskeytetyn ivf.hoidon kun hyperstimuloin, eli pitemmän ja vaikeimman kautta aina mennyt tähänkin asti.

Nyt taas vuosia tullut lisää että ajattelen jo saako enää mitään aikaiseksi.

Vierailija

Itselläni oli samanlainen tilanne kuukausi sitten. Siirron piti olla perjantaina puoliltapäivin ja aamulla otin vielä zumet ja luget. Lopetin tietenkin siihen sitten lääkkeet kun siirrettävää ei puoliltapäivin ollutkaan. Kuukautiset alkoivat seuraavan viikon keskiviikkona myöhään illalla eli 5,5 päivää noin suurinpiirtein meni siinä kun kuukautiset alkoivat.

Vierailija

Miten sulla alkoikin jo nyt?? Kun eikös se ole ihan faktaa et ovulaatiosta 15pvnä alkaa menkat?? Eli sulla ei sit pitänyt se tieto paikkaansa :)

Mulla PAS viikon päästä ja jotenki olo et käy niin et ne ainokaiset kaksi alkiota ei jaksa sulatusta. Koska sulla alkaa uusi hoito? Eli saatko jo tähän kiertoon eli 21 kiertopäivänä sumuttelua?? Vai miten??

Vierailija

mutta mulla alkoi menkat JO nyt!? siis 3päivää lääkityksen lopettamisesta..

Viime kierto venyi reilu60/35 ja nyt tämä jäi 22/35?

Oiskohan koko passi ees onnistunut kun menkat oli näin pikana jo tulollaan...en tiedä.

Laitoin tätä omaa napaa tähän jotta joku samaa joskus haulla kyselevä ehkä löytää oman kokemukseni tässä asiassa=/, et semmosta....

Vierailija

käsittääkseni lääkkeellisessä passissa ei tapahdu ovulaatiota, ainakaan 10kpvän ultrassa ei näkynyt mitään isompia muniksia,zumethan vaan paksuntaa limistä vastaanottavaiseksi ja samoin luget, et ne ei stimuloi muniksia sen kummemmin(näin maallikon sanoin selostettuna=)? Mut nopeaa menkat tosiaan alkoi, on kyl aika niukat, tänään jo aivan kuin loppumaan päin vaik kirkasta on edelleen...

Mä olen edellisis ivf:ssä kans käyttänyt sumutteita just 21päivästä eteenpäin mut nyt on tullut joku uus systeemi joka kuulema sopii " minunlaisilleni" pco-tapauksille, sitä kokeillaan nyt. Eli tälle kiertoa aloitan terot jotta vuoto tulisi suht normaaliajoissa, passia odotellessa se kun venyi tonne 61päivään ja sitä riskiä en nyt halua ottaa että niitäkin saa taas pinna tiukil odottaa.

Sit kierron kolmas päivä aloitan piikitykset, seitemäntenä päivänä kontrolliultra jolloin päätetään ns" jarrutuspiikin" ottopäivä(estää muniksen ennenaikaisen irtoamisen, korvaa sen sumuttelun), sit jatkan samalla piikityksiä ja joulukuun eka-toka viikon paikkeilla ois tarkoitus päästä spunktioon..

Toivotaan että sinulla olisi alkioittesi suhteen parempi onni kuin minulla.

On kyl uskomattoman stressaavaa sekin kun saa jännätä miten ne selviää...henkisesti kuitenkin valmistautuu siirtoon ja lääkitsee itseään ym... Mä halusin heti kääntää katseen seuraavaan ivf:ään, tuntuu et se oli ainoa keino selvitä tästä pettymyksestä kun en siirtoon edes päässyt vaikka 8vuotta siihen tavallaan " tähtäs" .

Sen olen päättänyt että kävi tämän hoidon kans miten vaan niin tämä jää viimeisekseni, sitten olen oman osani tehnyt lapsettomuden taistelutantereella... olen kuitenkin saavuttanut jo kolme Voittoa(2ivf-lasta ja yhden luomuihmeen) joten kävi miten kävi niin olen saanut elämältä Kaiken jo nyt...en vois valittaa. Haluan vaan vielä kerran ojentaa luonnolle auttavan käden JOS sattuu että ois tarkoitettu että vielä yksi/kaksi palapelin palanen/palasta puuttuisi elämästäni...

Toivon sydämestäni että onnistut passissa ja saat sen plussan johon sillä tähdätään...käy kertomassa kuulumisia aina välillä niin piinistelen tukenasi=)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat