Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmasu Evian synnytti tytöntyllerön 15.10...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja näin se tarina päättyi yllätyskäänteeseen vaikka toisin oli ennakoitu...

Lauantaina 15.10 aamulla herätessäni ja noustessani sängystä alkoi lapsivettä lirisemään pitkin lattioita, ennen kuin ehdin vessaan...Ukkokullalle ilmoitin, että tänään on se päivä mitä ollaan osotettu ja siitähän se tuleva isukki alkoi todenteolla jännittää, hyvä, että aamukahvikuppi pysyi kädessä =) Sairaalaan menimme hieman yli klo. 12. Käyrässä makoiltiin ja heikonlaista oli vauvan liikkeet. Kolme tuntia tuli siinä pötköteltyä ennen kuin laskivat osastolle. Ei siinä ehditty puoltakaan tuntia olla, kun alkoivat säänölliset supistukset. Olo tuntui kuumeiselta, mutta ajattelin, että se johtuu vaan poltoista.

Illalla klo 18.00 sairaanhoitajat kyselivät vointia. Kolme tuntia oli supistellut, kohdnkaulaa ei jäljellä ja 2cm auki. Kuumemittari laitettiin kainaloon ja lukemat oli 38.4. Paikalle hälytettiin lääkäri. Hän katsoi minua ymmärtäväisenä, kun kipuilin kuumeessa kytkettynä supistelukäyrään. Hän sanoi, ettei tuskiani pitkitetä, koska olin kuumeessa ja minulla oli selvästi infektio, joka on automaattisesti myös vauvalla. Sinun ja vauvasi vuoksi kiireellinen sektio.

En saanut mennä enää vessaan. Minulle laitettiin katetri, paita, joka oli selästä auki ja annettiin kitkerä lääkedrinkki. Isä meni vaihtamaan leikkaussalivaatteet. Olimme helpottuneita. Klo 19.00 tehtiin leikkauspäätös ja 17.30 olin jo leikkurissa. Isä ei saanut katsoa spinaalipuudutusta. Sain tipan käteen, happimaskin suuhun, myssyn päähän ja spinaalin selkään. Jalat lämpenivät, eivätkä nousseet ylös lääkärin käskystä. Neulalla tökkien hän tarkisti, etten tuntenut mitään. Leikkaus voidaan aloittaa. Ensimmäinen viilto jännitti, en tuntenut mitään. Isä katsoi koko leikkauksen.

Pian tunsin, että sisällä myllätään! Joku painaa mahaa ja toinen vetää! Ei kuitenkaan kipua. Ja sitten pikkuprinsessa syntyi! Lastenlääkäri oli kätilön kanssa vastassa ja vauvan kehkot puhdistettiin, napanuora katkaistiin ja vauva kuivattiin. 3.742kg ja 50cm rv. 37+3. Iso tyttö!

Minut ommeltiin ja pääsin osastolle. Vauvalla ja minula todettiin streptokokki infektio ja olimme 7vrk antibioottitiputuksessa. Kysyin mistä se tuli, olenko tehnyt jotakin väärin? Et, se on 80%:lla synnyttäjistä, mutta vain harvalla puhkeaa. Mistä se tulee, on mysteeri...omat tulehdusarvot huitelivat kolmattasataa ja vauva´kin oli infektion kourissa. Olin onnellinen esikoisestani, mutta ikävästi onnea varjosti tämä ikävä sattuma. Miksi juuri meille?

Lauantaina pääsimme kotiin ja voi sitä onnea. Omat rakkaat molemmin puolin, itse keskellä tuhisten, ihan lähekkäin. Pienokainen omassa sängyssä, äiti isin kainalossa. Kaikki terveitä. Onneksi.

Onnellinen äiti Evian ja rakkauden hedelmä 13 päivää =) =) =)

Kommentit (15)

Vierailija

Kertomuksesi saa myös uskomaan että ei nää meidänkään vauvat siis mahoihin jää (vaikka välillä siltä tuntuu) ja yhtenä aamuna kaikki voi tosiaan lähteä vauhdilla eteenpäin..!

Silja74, rv38+6

Vierailija

Muistan viime vuodelta sen ihanan tunteen, kun olimme ensimmäistä yötä kotona ja mua todellakin itketti, kun kaikki oli niin ihanaa sairaalassaolon jälkeen. Kohta taas toivottavasti samoilla mielin (ei marraskuu niin kaukana olekaan).

Vierailija

Sydämen täydeltä onnea pikku prinsessan johdosta onnen myllertämille vanhemmille =). Kauniisti olit kirjoitellut synnytyskertomuksesi vaikka paljon ehti sattua ja tapahtua....

Rapuäiti marraskuinen 38+1

Vierailija

Todella kauniisti kerroit miten kaikki meni, ihan kyyneliin täällä liikutuin..Onneksi kaikki sujui lopulta hyvin. Vielä kerran oikein pa´ljon onnea koko perheelle pienen prinsessan syntymän johdosta!!

äitykkä ja poikanen rv 36+3

Vierailija

Ja myös siitä, että kaikki meni " helposti" , infektio hoitui lääkkeillä eikä paniikkimielialaa syntynyt...

Marrasmasu Cindi ja Teuvo-Tellervo 38+5

Vierailija

Paljon onnea ja hyviä vointeja vast edes koko perheelle. Toivotaan, että nyt kaikki sujuu ilman suurempia huolia. Kateellisena täällä yhä kärvistellen: Jonsku ja Tiitiäinen rv 35+1 (VASTA!!)

Uusimmat

Suosituimmat