Rytmihäiriöitä vai mitä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

Hei,

täällä sama juttu. Mulla rytmihäiriöt alkoivat heti raskauden alussa ja jatkuvat edelleen joka päiväisinä. Kävin kesällä lääkärissä ja vaarattomiksi totesivat. Ovat todella ikävän tuntuisia, mutta loppuvat luultavasti ja toivottavasti raskauden jälkeen. Sydän kun on kuulemma niin kovilla uuden immeisen kasvattamisesta ja lisääntynyt verimäärä saa sydämen lyömään epätasaisesti. Mulla häiriöt tulevat kun olen rauhassa, juuri esim. illalla ja nukkumaan mennessä. Kun olen lenkillä niin niitä ei ole, eli liittyy juuri leposykkeen hyppimiseen. Juuri tällainen leposykkeen hyppely on vaaratonta, jos häiriöt tulevat vaan liikkuessa, niin sitten voi olla kyse jostain vaarallisemmasta. Näin mulle kerrottiin.

Annelihanneli rv33

Vierailija

no lähtipä enter liian vilkkaasti. Siis rv 32 ja olen neuvolassakin kertonut että joskus tulee semmoisia tuntemuksia tohon keuhkojen kohdalle ja tuntuu kuin sydän pomppisi tuhatta ja sataa. Ja välillä on vaikea hengittää. Nyt illalla en ole voinut tehdä oikeen mitään kun koko ajan semmonen hankala olo. Sydän hakkaa keuhkojen/kurkun kohdalla ja tuntuu kuin se tulisi läpi ja vaikeuksia saada happea. Onko muilla tämmöisiä tuntemuksia? Onko normaalia vai pitääkö mennä jo lääkäriin?

Vierailija

Olo on samanlainen kuin eilen. Inhottavaa...minulla sydän pomppii myös liikkeessä. Vaikea löytää yhtään hyvää asentoa. Se ns." kohtaus" tulee ja menee ja kestää muutamista sekuinneista useisiin minuutteihin. Ja silloin on vaikea hengittää. Mutta pitää mennä ja kuunnella lääkäriä niin tietää sitten olla viisaanpi. Minulla puutuu yöllä tai yleensä nukkuessa myös molemmat kädet. Ja turvotustakin on ilmestynyt. Sormukset eivät mahdu ja löysävartiset sukat puristaa.

mamma03 ja rv 32+1

Vierailija

Mulla on ollu jo ennen raskautta jonkinlaisia rytmihäiriöitä, nyt raskauden aikana varsinkin helteellä niitä on ilmaantunu enemmän. Mulla ne on lähinnä sellasta tiheälyöntisyyttä. Eli sydän vaan alkaa hakata kovempaa tahtia ja on vaikea olla. Mulla nousee jonnekin 100krt/min. Usein se liittyy sesomiseen tai " staattiseen" työhön (eli pitää vaikka seistä ja pitää paikallaan jotain lautaa just oikeessa kohassa kun mies naulaa tms.) Mua helpottaa kyllä aika tehokakasti se, kun hengittää muutaman kerran syvään ja vaikka istahtaa tai menee makuulle, mutta voi kyllä sitten toistua uudelleen. En oo ollu asiasta huolissaan, kun oon ymmärtäny, että olisivat vaarattomia ja esiintyvät usein raskauden aikana. Sellaset selkeät rytmin häiriöt, jossa jää lyönti/lyöntejä pois tai tulee välillä tiheeseen voi olla mun ymmärtääkseni vaarallisempia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat