Vierailija

noin lapsiperheitä ajatellen? pelaako palvelut hyvin?

Sivut

Kommentit (57)

Oulunsalo on kiva, rauhallinen paikka asua :) Tänne vaan! :D Lestadiolaiset eivät millään tavalla häiritse meidän elämää. Eikä lentokoneet, niihin tottuu, eikä niitä edes kuule :)

" lapset on opetettu (lue aivopesty) väheksymään ateisti tai muiden uskontojen lapsia"

Jos ja kun et ole tutustunut lestadiolaisten elämään ja opetuksiin, älä viitsi mennä tällaista kirjoittelemaan! Tällaista ei todellakaan opeteta! Lapsille opetetaan tietysti uskoon liittyviä asioita, kuten sitä, miten ihminen pääsee taivaaseen. Mutta ketään ei kehoteta alistamaan tai väheksymään, päin vastoin, korostetaan toisten ja erilaisten ihmisten arvostamista ja kunnioittamista. Tämä viestiketju on tuonut esille myös muita ennakkoluulon kautta tulleita käsityksiä lestadoilaisuudesta ja lestadiolaisista. Kannattaa tutustua lestadioilaisiin tai heidän toimintaansa ja täsmentää omia käsityksiä ja korjata väärää tietoa.

Hyvää talven odotusta!

Oletteko miettineet Lumijokea? Ouluun on 35 km, hinnat ovat selvästi halvemmat kuin LImingassa, Tupoksessa tai Kempeleessä. Ouluun ajaa alle puolessa tunnissa, koko matka saa jopa katuvaloista nauttia

:-)

Koulut eivät ole niin täynnä kuin esim. Tupoksessa.

Olen siellä kasvanut ja kivat muistot on, selvästi maaseutua, mutta kaupungin läheisyys auttaa. Eikä lestadiolaisia ole valtaväestönä vaan ihan " niitä tavallisia"

Ei onnistuisi siellä asuminen. työmatkakin turhan pitkä. Tuosta lentomelusta unohdinkin eilen kysyä, että onko se oikeasti niin häiritsevää Oulunsalossa ja millä alueella se on pahinta?

ap

tuo pohjoispuoli ei oikein kiinnosta, lähinnä mies ei lämpene ajatukselle, Tupos taas hieman liian kaukana tai siis kun kaikki palvelut sitten pääasiassa Limingassa jonne useampi kilometri matkaa. Ja oma koti pitäis saada vielä tämän vuoden puolella eli mihinkään rakentamishommeleihin ei voida alkaa, vuokralla ei jaksais asua kun sekin maksaa jotain!

älä sinä lässytä paskaa mitä sattuun lestadiolaisista.Kyllä mä tiedän että sä niitä tarkoitat,jätit vain mainitsematta.Kannattais ehkä tutustua paremmin ja käydä vähän kallonkutistajalla itse.Omassa asenteessa vika. Tosi paskamaista haukkua ihmisiä jos ei tosiaan kunnolla tiedä,ehkä yhden perheen kokemukselta...Tosi lapsellista. Ei oulunsalo paikkana ole moitittavaa vaikka en asu siellä tällä hetkellä.

lahkolaisia, kuuluvat siis kai tämän alueen valtaväestöön ;)

Mutta hyvin niiden kanssa ollaan selvitty, lapset leikkivät keskenään ja me aikuisetkin hyvin monesti jutellaan pitkiä hetkiä. Ei ole ollut ongelmaa heistä.

Hyvä paikka asua, 10 vuotta asuttu Oulunsalossa.

ja kuulun kai tuohon teidän määrittelemään " ne" -sarjaan. No, minäpä kerron. Ollaan asuttu muutama vuosi täällä. Ihan hyvä on ollut asua, neuvola, lääkäri yms on pelanneet mielestäni hyvin.

Itse suhtaudun " teihin" niin, että pidän teitä normaaleina, samanarvoisina ihmisinä, kuin itsekin olen. Vain tämä yksi asia erottaa, mutta se ei tee kenestäkään parempaa ihmistä kuin toisesta. Lapseni leikkivät normaaliin tapaan luokkatovereiden kanssa, myös " teidänlaisten" lasten, eikä vain " meidänlaisten" . Itsellänikin on muutama hyvä perheenäiti ystävänä, joka ei kuulu " meihin" .

Kaikenkaikkiaan hyvä paikka, monenlaisia ihmisiä lahkoista riippimatta on jokapaikassa.

ja löytyy täältä paljon " tavallisiakin" ihmisiä, eikä pelkästään uskovaisia. Monilla on ennakkoluuloja, jos asuu Oulunsalossa, ei voi olla muuta kuin uskovainen. Meikä taas on ihan " pakana" ;) Mahtuuhan tänne monenlaisia ihmisiä.

Päivähoito on ainakin meillä pelannut ihan hyvin. Koulujen ahtaudesta ja isoista luokista kuulee usein valitusta. Toivottavasti siihen tulee helpostusta, kun Niemenrannan uusi koulu valmistuu.

Ja onhan täällä uusi ja hieno kauppakeskuskin...

Kempeleessä on paljon taloja, on keskustan tuntumassa ja Zeppeliinin lähellä, siellä päin on Zimmarikin, siis uimahalli tai sen tyyppinen.

Ja sen seurakunta on ihan ok, siis ihan tavallisia immeisiä, itse asiassa tosi hyviäkin tyyppejä. Siellä kaikki ihmiset on saman arvoisia. Lntokeneet ei häiritse samalla lailla kuin Oulunsalossa. Ouluun pääsee varsinkin Zeppeliinin läheltä suoraan bussilla tai moottoritietä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat