Ostin valokynän - miten sitä käytetään...? :)

Vierailija

Moi!

Olin kaupassa, ja peilistä minua tuijotti vastaan joku tyyppi, jolla oli älyttömän tummat silmänaluset... :-O Kipin kapin meikkihyllylle, ostamaan valokynää, kun sellaisesta olen kuullut, että häivyttää tummia silmänalusia. Niinkös se meni? Ja ihan vaan siitä sutista sutitaan meikkivoidetta silmien alle - niinkö? Pitääkö ensin alle laittaa jotain muuta, pitääkö olla meikkivoidetta koko kasvoissa? (Höh, jos, koska en ole sellaista tottunut käyttämään, puuteria vaan.) Ja auttaakos se valokynä sitten oikeasti..?

Kiitos vinkeistä! :)

Kommentit (9)

Vierailija

Kun nuohan ovat ihan järkyttävän tummia kaikki, etenkin YSL:n. Ja omituisen punakoita... Sopiiko ne oikeasti sitten vaalealle ihollekin vaikka näyttää kokeillessa niin tummalle?

Vierailija

YSL:llä on ainakin jo useampaa sävyä, ja se peruskynä on ainakin mun tosivaalealle iholle hyvä. Kanebolla myös useampia sävyjä.

Vierailija

Siis mustien silmänalusten asiantuntija ;)

Mikä on merkki kynällä? Mun käytössä paras on ollut YSL, koska se levittyy tasaisimmin, siis käytännössä häviää iholle, ja on hyvän värinen. Lumene on siihen verrattuna enemmän peitepuikkomainen koostumukseltaan, eli levittämisessä täytyy olla tarkempi ettei jää alaluomen poimuihin raidoiksi. Kanebo on kans paksumpaa kuin YSL, mutta sitä olen testannut vain kaupassa, joten en tiedä käytöstä.

Siis, ihan sama laitatko meikkivoidetta vai et, ja puuterinkin voit laittaa joko alle tai päälle tai vaikka molemmin. Siis valokynähän EI ole varsinainen peiteväri, vaan se toimii taittamalla valoa ja sitä kautta tasoittaa ihon " pikku virheitä" ... Tokihan siinä on myös sitä väriä mukana, että mun mielestä kyllä myös peittää.

Levitä esim kevyesti suoraan kynän siveltimestä ja tasoita joko sormella tai toisella käyttöön vihityllä meikkisiveltimellä. Älä laita liikaa, ettei käy niin, että vain korostat niitä pandoja. Harjoitus tekee tässäkin asiassa metsurin :) Kannattaa laittaa myös nenänpieliin, ylähuulten rajaan, kulmien alle ulkonurkkaan ja mitä nyt tykkää korostaa / tasoittaa. Mä käytän usein vain valokynää ja puuteria, jos en jaksa kunnolla meikata.

Kynä olis sit hyvä pestä joka käytön jälkeen, mut oikeesti en ainakaan mä jaksa, mut sillon tällön. Siis se sivellinosa, lämpimällä vedellä vaikka.

Onnea matkaan :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat