Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka menette töihin kahdeksaksi ja työmatkaa on 40 km. Monelta viette lapsen hoitoon?

Vierailija

Miten aamukäytäntönne menee?

Harkinnassa on, koska sain työpaikan, mutta arveluttaa lasten kannalta ottaa työtä vastaan. lapset vasta 3,5 ja 2 v.

Toisaalta tuntuu aika mahtavalta saada työpaikka, mutta en sitten tiedä... Olen opettaja ja virkoja ei sitten ole enää vuoden päästä haussa täällä päin, että ei todellakaan voi tuudittautua siihe, että jotain löytyy ensi keväänä. Paikat on täytetty jopa 20 v lähipaikkakunnilla etukäteen, koska eihän kukaan hullu anna työtään pois. Ovat nuoria perheellisiä jotka rakentavat paikkakunnalle, joten vain kuoleman kautta vaautuisi uusi paikka 50-100 km:n säteellä.

Tai sitten pitää hakea muualta Suomea meidän molempien töitä. Sekin on vaikeampaa kuin yhelle löytää homma.

Mitä tekisitte jos olisitte minä?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

2-4h/pv! En ymmärrä miksei Suomeen saada kokopäiväkoulua, pidemmät oppitunnit ja enemmän liikuntaa/taideaineita varsinaisen opetusten jälkeen

Vierailija

ota nyt se virka vastaan, ei sinun siinä tarvitse eläkeikään asti olla.

Viran saanti vuoden työkokemuksen jälkeen on sellainen lottovoitto, ettei sitä saa ohittaa.

Eikä tuo missään nimessä kuulosta mahdottomalta yhtälöltä.

Vai onko taustalla jonkinasteinen rimakauhu ylipäänsä?

t. se toinen ope

Vierailija

kuinka paljon sinulla on aiempaa kokemusta (siis opettajana)?

Ilmeisesti olet luokaopettaja, koska olisi joka aamu klo 8?

Suurin kysymys tietenkin se, miten kauan tuohon 40km menee aikaa.

Olen itse opettaja, tosin joka aamu ei työt ala klo 8. Työmatkaa 5km, mutta kaupungin ruuhkassa siihen menee aikaa. Matkalla vien lapset hoitoon. Matkaan saa varata kaiken kaikkiaan 40min ja kaikkine aamutoimineen aamuisin menee aikaa n. 1,5h (heräämisestä siihen, että olen työpaikalla).

Vierailija

harvoin virkaa saa, ennen kuin on vähintään 3 vuoden työkokemus takana. Onnittelut!!!

Onko lapsilla jo valmiina hoitopaikka? Olisiko hoitopaikka työpaikan vai kodin lähellä?

40km on loppujen lopuksi lyhyt matka, varsinkin jos asutte kehä kolmosen ulkopuolella.

Asioilla on tapana järjestyä, varmasti saatte arjen sujumaan.

Ja pienillä jutuilla saa ne aamut sujumaan. Itse olen kokenut todella hyväksi sen, että laittaa tarhakassit ja aamun vaatteet valmiiksi edellisenä iltana - säästää kumman paljon aamuisin aikaa. Lisäksi meillä lapset syövät osan aamiaisesta matkalla autossa, kotona siis puuro /mysli ja autossa leipää / hedelmiä - sekin säästää aikaa.

Vierailija

Aamulla lapset hoitoon ja iltapäivällä kotiin! Kouluunhan on pitkä aika vielä, iltapäiväkerhot toimii yleensä tai voit ottaa vuorotteluvapaata silloin tms. Miksi mietit niin kauas?

Vierailija

plus lasten vienti ja heräämiset

eli varmaan klo 7 pitäisi lähteä kotoa, lapset hoidossa klo 7.15 ja minä työpaikalla 7.45. se on viimeisin kellonlyömä, jolloin on pakko olla työpaikalla.

ei hitto, mites sitten kun lapset menee kouluun? yksinkö ne on aamun kun me ollaan menty töihin???

ihan älytöntä...

Vierailija

Ihan sata täysillä oisin menossa, mutta mietityttää nämä lapset. Mun tuttavat asuu kaupungeissa ja niillä on kävelymatkat töihin. Ne ei voisi kuvitellakaan ajavansa matkaa. On laittanut vähän miettimään, että onkohan tässä järkeä. Pitäisikö muuttaa kaupunkiin ja alkaa kytätä sijaisuuksia?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat