Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka menette töihin kahdeksaksi ja työmatkaa on 40 km. Monelta viette lapsen hoitoon?

Vierailija

Miten aamukäytäntönne menee?

Harkinnassa on, koska sain työpaikan, mutta arveluttaa lasten kannalta ottaa työtä vastaan. lapset vasta 3,5 ja 2 v.

Toisaalta tuntuu aika mahtavalta saada työpaikka, mutta en sitten tiedä... Olen opettaja ja virkoja ei sitten ole enää vuoden päästä haussa täällä päin, että ei todellakaan voi tuudittautua siihe, että jotain löytyy ensi keväänä. Paikat on täytetty jopa 20 v lähipaikkakunnilla etukäteen, koska eihän kukaan hullu anna työtään pois. Ovat nuoria perheellisiä jotka rakentavat paikkakunnalle, joten vain kuoleman kautta vaautuisi uusi paikka 50-100 km:n säteellä.

Tai sitten pitää hakea muualta Suomea meidän molempien töitä. Sekin on vaikeampaa kuin yhelle löytää homma.

Mitä tekisitte jos olisitte minä?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

2-4h/pv! En ymmärrä miksei Suomeen saada kokopäiväkoulua, pidemmät oppitunnit ja enemmän liikuntaa/taideaineita varsinaisen opetusten jälkeen

Vierailija

ota nyt se virka vastaan, ei sinun siinä tarvitse eläkeikään asti olla.

Viran saanti vuoden työkokemuksen jälkeen on sellainen lottovoitto, ettei sitä saa ohittaa.

Eikä tuo missään nimessä kuulosta mahdottomalta yhtälöltä.

Vai onko taustalla jonkinasteinen rimakauhu ylipäänsä?

t. se toinen ope

Vierailija

kuinka paljon sinulla on aiempaa kokemusta (siis opettajana)?

Ilmeisesti olet luokaopettaja, koska olisi joka aamu klo 8?

Suurin kysymys tietenkin se, miten kauan tuohon 40km menee aikaa.

Olen itse opettaja, tosin joka aamu ei työt ala klo 8. Työmatkaa 5km, mutta kaupungin ruuhkassa siihen menee aikaa. Matkalla vien lapset hoitoon. Matkaan saa varata kaiken kaikkiaan 40min ja kaikkine aamutoimineen aamuisin menee aikaa n. 1,5h (heräämisestä siihen, että olen työpaikalla).

Vierailija