Ebaysta ja maksusta vielä

Vierailija

Mitä mä oikein teen, kun myyjä ei oo vastannut mun laskukyselyihin mitään, kun kysyin neuvoa. (olen niin uusi käyttäjä). Nyt mulla heräs outo kutina, että se ei ehkä koskaan lähetä tavaraa, vaikka maksaisin sen. Summa on noin 35 euroa, eli ihan ei viittis tätä hävitäkään. Myyjällä on kyllä yli tuhat positiivista palautetta, negoja vain 3. Jotenkin tuli olo, että se tahallaan haluais pamauttaa negan ja urputtaa, kun en maksa. Siis kusettaa uutta ja ulkolaista käyttäjää. Mutta tosiaan pyysin laskua jo toissa aamuna, eikä se vastaa mitään, vaikka kohteessa vaatii maksua muutaman päivän sisällä. (Ja lupaa postittaa sitten heti). Onko kellekään nim.om. ebayn kanssa käynyt niin, että maksettu tavara ois jäänyt saamatta? Mä en oikein osaa selittää tätä kummaa aavistusta.

Kommentit (7)

Vierailija

kaikki muut on tullut, mutta nyt yhtä ei ole kuulunut, vaikka maksamisesta on jo aikaa 6 viikkoa. Ja epäilen suuresti, että enää edes tulisi. Mutta luulen, ettei ole myyjän vika, koska hänellä ei yhtään negatiivista palautetta ja siinä kävi pieni kämmi. Kyselin etukäteen postimaksua ja sanoi, että 9 $. No, sitten pyysin maksun Pay Palilla ja postimaksu olikin sitten siinä vaan jotain reilu 4$. No maksoin sen, koska ajattelin, että oli tarkastanut postimaksun ja ne olikin pienemmät. No sitten laittoi muutaman päivän jälkeen viestiä, ettei ole kuullut munsta mitään, joten hän postitti sen hitaimmalla mahdollisella tavalla, kun olin maksanut niin vähän postimaksua. Tosi kivaa, nyt en saa varmaan tuotetta ikinä!!! Onneksi ei ollut kallis ostos, mutta harmittaa :( Sori, meni ohi aiheen... Mutta suurin osa myyjistä on varmaan ihan luotettavia, mutta ainahan toki joukkoon huijareita mahtuu.

Vierailija

Toivotaan parasta, että saat huutamasi tuotteen. Eipä tuossa tilanteessasi voi mitään muuta tehdä kuin odottaa. Tai ehkä voit vielä yhden meilin laittaa :)

Vierailija

Yksi jenkkiläinen myyjä jätti lähettämättä äitiysvaatteet jotka ostin. Sillä oli kanssa runsaasti positiivista palautetta, mutta oli seassa muutama ihan samanlainen juttu kuin mullakin; oli selkeästi jättänyt vain lähettämättä tavarat.

Vierailija

mutta ainakin se näkyy " sent" kansiossa eikä mitää ilmotusta tuu, ettei se ois menny. Voihan sillä myyjällä olla vaikka kone sökö tai jotain, mutta ei mulla koskaa huuto.netin kanssa ole tällaista oloa tullut... Vaikka nekin on joskus kestäneet. Kysyin siitä tuotteesta jo ennen huutoa ja siihen se myyjä vastas hiuakn töksähtävästi. Ei vissiin ois pitäny huutaa, mut ku Suomesta ei tuollaista saa...

-ap-

Vierailija

kyllä varmaan vielä pakettisi. Maaposti jenkeistä voi kestää kolmekin kuukautta!

Lentoposti taas voi olla perillä samana viikkonakin, jos hyvä tuuri käy.

Meillä mies Ebayn suurkuluttaja, paketteja tippuu pari kolme viikossa. Ostoja on satoja takana ja näistä vain yksi cd ei ole ikinä saapunut perille. Yhtä pakettia odotimme sen 3 kuukautta maapostina ja se tuli loppujen lopuksi ihan pakettiautolla kotiportille asti =)

Ebaylla ei taida kovin yleistä olla mikään laskun lähetys, sillä se on niin hidasta. Oletko ap kysynyt myyjältä ennen huutoasi, että suostuuko hän edes laskua lähettämään, saatikka postittamaan tavaroita ulkomaille. Läheskään kaikki myyjät eivät Suomeen myy. Kätevin maksutapa on Paypal, johon tosin tarvitaan luottokortti. Jos Ebaylta aikoo enemmänkin kauppoja tehdä, niin ei muuta kuin kirjautumaan Paypalin käyttäjäksi.

Sähköpostiviestitys on Ebaylla ihan erilaista, kuin huutonetissä. Ei siellä mitään sähköposteja lähetellä, tilinumeroa kysellä ja kiitellä huudoista. Palautetta annetaan kaupan päätteeksi ja siinä on yhteydenpito noin lyhyesti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat