Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua auttakaa ja nopeasti!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tänään kp 29/28-? ja tein testin eka kerran yli puoleen vuoteen. Tässä kierrossa oli eka inssi. Siitä nyt 16 päivää. Testailin ihan huvikseen iltapissasta just ja juttelin koko ajan miehelle, että tässä ei ole mitään järkeä, mutta... Kaksi viivaa pamahti saman tien! :) Testiviiva kylläkin haaleampi ku kontrolliviiva, mutta näkyy silti kauas ja on selkeän punainen! Ei, en itkenyt enkä pomppinut. Liian monta pettymystä on opettanut olemaan hyvin rauhallinen. Ikinä en ole tollaisia viivoja nähnyt. Testi oli Acon 10. Epäilys on silti suuri, koska ohjeessa lukee että" Mikäli saat raskaushoitoa, niin on mahdollista, että tulos on positiivinen, vaikka et ole raskaana. Kysy asiasta lääkäriltä." Tähän kiertoon on ollut clomit ja Pregnyl ja joku muu piikki ja lisäksi olen syönyt Parlodelia kohonneeseen maitohormoni tasoon. Millä testillä hoidoissa käyvien sitten pitäisi testata? Minullekin tuputettiin raskaustestiä mukaan kun lähdin inssistä. Eli onko nyt niin, että minun ensimmäinen positiivinen tulokseni puolentoista vuoden vauvan yrityksessä onkin hoitojen aiheuttamaa?

Oireita ei ole sen kummemmin ollut. Menkkakipuja, mutta niitä nyt voi olla sekä plussakierrossa että ei. Lämmöt on edelleen koholla 37(yleensä laskee paria päivää ennen vuotoa). Rinnat kipeät, mutta ne on aina ennen menkkoja. Kuusi päivää inssistä oli kauheat vihlonnat alapäässä mistä täälläkin kyselin. Sen jälkeen vihloskellut hieman. Viime yönä heräsin kaksi kertaa ku pisti vasempaan munasarjaan. Olen vain pessimistinä liittänyt nämä kaikki ylimääräisiin hormoneihin.

Toivottavasti joku voi auttaa! Olen hukassa ja kädet tärisee kun katsoo tuota punaista viivaa x 2.

Kommentit (10)

Vierailija

Tänään soittelin Väestöliittoon ja kyselin asiasta ja sieltä onniteltiin lämpimästi. Teki mieli sanoa, että äläpä nyt vielä innostu. :) Itse yritän olla niin niin järkevä tämän asian suhteen. Ei ole menkkoja näkynyt, valkovuotoa kylläkin oikein köntteinä. Yhden köntin mukana tuli hieman vaaleansruskeaa. Kivoja selityksiä. Olisiko sitten ollut se implantaatiovuoto. Ajattelin tuhlata toisen testin vielä huomen aamulla, vaikka sairaanhoitaja nauroi, että ihan turhaan teet. Onnitteli, että tärppäsi näin nopeasti. Itse olin jotenkin asennoitunut, että tämä on pitkä taival. Ja eihän sitä vielä tiedä vaikka olisikin... Toivotaan ettei ole. On vaan niin epäuskoinen olo. Väsyttää ja palelee (lämpö edelleen 37.2) ja mahaa juilii ajoittain. Sieltä sanottiin, että semmonen olo että vuoto alkaa on hyvin yleistä. Ja kaikille tiedoksi, että Pregnyl poistuu elimistöstä viimeistään 10 päivää pistämisestä, joten ei kuulemma enää voi vaikuttaa mun positiiviseen tulokseen. On tämä uskomatonta. Ei jotenkin anna itsensä iloita ku pelottaa, että tippuu liian korkealta. Varasivat mulle jo ultra-ajan. Minä vain totesin, että voihan sen sitten perua, jos tämä ei ole totta. Kunnon pessimisti. :) En kyllä yleensä edes ole, mutta tämä aika on tehnyt minusta sellaisen. Kylläpä tuli taas papatettua yksityiskohtaisesti. :)

Vierailija

Samaan aikaan myös me vauvakuumeiltiin (tai mä lähinnä taustailin) ja jäit mieleeni. Sen jälkeen olen käynyt kurkkimassa mitä sulle kuuluu ja missä mennään. Tätä uutista onkin odotettu!! Toivon todella, että kaikki hyvin menee. Ekat 12 viikkoa sitä pelkää keskenmenoa, sen jälkeen ennenaikaista synnytystä ja vauvan synnyttyä... siitä se huoli sitten alkaakin ;-) Mutta positiivisessa mielessä kuitenkin!

Toivottavasti seuraavat kuulumiset pääsen lukemaan Odotus puoleleta!

-puolukka77- ja poika 3vko:a

ps. hyvä, että lähdit hakemaan apua ja erittäin hyvä, että tulosta näyttäisi tulleen näin pian!!!

Vierailija

Yritän pysyä mahdollisemman rauhallisena. Vähän väliä pakottelee menkkamaisesti, joten katotaanhan vaan niin huomenna alkavat... En jotenkin jaksa uskoa, että tämä voisi olla oikeasti totta. Ja vaikka olen puolentoista vuoden aikana miljoona kertaa lukenut, kuinka suurimmalla osalla ihmisistä on sellaiset menkkajomotukset, että tuntuu että alkavat justiinsa, niin silti tuntuu ettei alkuraskaudessa voi tällaista olla. Nämä on kyllä vähän omituisia jomotuksia, mutta menkkamaisia kuitenkin. Siteen kanssa olen kulkenut koko päivän. No, pitää suhtautua positiivisesti. Sanoin jo miehelle, että jos menkat alkaa, niin ne alkaa ja sitten jatketaan yritystä seuraavalla inssillä. Kiva edes saada tietää, että plussa testissä on mahdollinen meillekin. :) Olen kyllä kanneskellut testitikkua kädessäni koko illan ja tuijotellut vähän väliä sitä ihmeissäni ja mietteissäni. Näissä asioissa on vaan oppinut aika nöyräksi. Olen superonnellinen, jos raskaana olen, mutta nyt yritän vielä rauhoittaa itseni normaaliin olotilaan. :)

Vierailija

mutta kyllä nuo kaikki oireesi minusta raskaudelta kuulostaa, " menkkakivut" kuuluu asiaan! Onnea oikein paljon! Osaatkohan nukkua ensi yönä :)

Vierailija

ei pregnylin enää pitäisi vaikuttaa - ellet sitten ole piikittänyt piina-aikana? Eli jos pregnyl on pistetty ennen inssiä, eikä sen jälkeen mitään hcg-hormonia sisältävää lääkettä, niin kyllä se plussa on ihan oikea plussa! Ja kyllähän nuo oireetkin siltä kuulostavat. Jos (ja kun) haluat varmistuksen asiaan, soita aamulla hoitopaikkaan, he neuvovat varmasti.

Onnea!

Vierailija

Eiköhän se kuulu johdu ihan raskaudesta, sillä Pregnyl ei näy noin kauaa. Jollet ole sitte pistänyt piina-aikana tukihoitona, mutta tuskin..

Vierailija

voin aivan Tuntea sen mitä nyt tunnet=), epäuskon ja onnen. Itse kans 2kertaa ivf.plussanneena, viimeksi 8 vuotta sitten,ja ihmeitten-ihme-luomuplussanneena reilu vuosi sitten, muistan sen tikun tuijotuksen, siinä se viiva pysyi vaikka koko ajan oli tunne että seuraavalla silmäyksellä se varmaan on kadonnut jo=)... Ei sitä tunnetta voita mikään, saisinpa kans kokea sen vielä kerran. Paljon Onnea jatkoon=),kyllä sinä taidat raskaana olla=)

Vierailija

Oispa se sitä ihtiään!!! Ois kyllä mahtava juttu nähdä sun plussaavan nyt. Muistan sut nimittäin tuolta kuumepuolelta, aloiteltiin yhtä aikaa Kesän 2004 aloittelijoissa.

Minähän en osaa itse asiasta sanoa juuta enkä jaata, mutta peukut on kovasti paljon pystyssä. Kerrothan sitten heti meille huomenissa, jos soitat hoitopaikkaasi, jookos. Vaikka varmaan edellinen vastaaja tietää mistä puhuu. Missä tapauksessa sylikaupalla onnea!

Vierailija

Muistan sut tuolta vauvakuumepuolelta, ite taustailin siellä samaan aikaan kun sinä " tulit mukaan kuvioihin" .

Mietin tässä itse asiassa just viimeksi eilen että ootkohan sä plussannut, koskapa muistelin sitä sun aikasempaa viestiä niistä vihlasuista. Itellä menossa kanssa jännät paikat, samanlaisia menkkatuntemuksia on ja haamuja on tullut testeihin mutta en tiiä oikein onko niistä todeksi. Täytyy odotella vielä muutama päivä ja testata sitten uudestaan. No mut taas meni turhaksi höpöttelyksi!

Vielä kerran Oikein Hurjasti Onnea!

Uusimmat

Suosituimmat