" uhmaileva" alle 2 vuotias

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Poikamme on alkanut olamaan aika mahdoton kotona ollessaan. Mikään, mitä ehdottaa ei käy; koko ajan pitäisi olla tekemässä jotain hänen kanssaan, yksin leikit ei onnistu, syöminen yhtä huutoa, mikään ei kelpaa, pitäis päästä sohvalle syömään. Joskus tuntuu, että millä tuo poika elelee,kun ei syö. Tarhassa, kylässä ja isovanhemmilla hoidossa on varsinainen päivänsäde. Muut ihmettelevät kun me vanhemmat puhumme, millainen poika on kotona. Olisko ideoita, mikä voisi auttaa? Olemme yrittäneet asettaa rajoja, laittaa poikaa " " jäähylle" omaan huoneeseen jne. Apua ei vain tunnut olevan. Joskus tuntuu,kun hermot menee ja korottaa ääntään, että se taidankin olla minä se huonompitapaisempi...

Kommentit (5)

Vierailija

Ja meillä uhmaa (mikään ei kelpaa ja kaikesta odottamisesta+kielloista suututaan) ja minä itse kausi (jos ei saa itse tehdä suututaan ja poljetaan jalkaa lattiaan..)

Yleensä nämä ilmenevät kotona pahiten. Kylässä uyleensä aina ihan kiltisti :D Jos julkisilla paikoilla on niin on muuten vain riiviö ;)

T:Neiti21+ prinsessa 1kk2pvää+Nea 1vja liki 7kk

Vierailija

meilläkin on joulukuussa kaksi täyttävä neitokainen, joka huutaa, potkii, raivoaa ja heittäytyy selälleen lattialle huutamaan jos ei mene mieleen hommat. Joskus todella rasittaa kun neidillä tulee mieleen huutaa Ti-ti nalle videon kanssa kun täytyisi lähteä hoitoon ja töihin. Kaikki asiat hän tekisi " ite" ja turhautuu jos ei onnistu. Vastaus on jokaiseen kysymykseen kielteinen, kysyipä mitä vain!!!

Myös 6-vuotias isoveli saa hyvän inttämiskaverin, jonka kanssa voi inttää asiasta kuin asiasta vaikka kuinka kauan. Yleensä äiti rääkyy naama punaisena, että nyt loppuu ja suut kiinni. Iltapalalla esim. 2-v. sanoi, että han ottaa letun päälle sokeria ja toinen siihen, että hänkin ottaa sokeria eikä hilloa. Siitä pienempi huutamaan, että MINÄ otan sokelia. Tarkoitti siis, että muilla ei ole sokeripurkille asiaa.

Tällä meidän 6-vuotiaalla uhma oli 2-vuotis synttäreistä alkaen seuraavan vuoden ajan yhtä huutoa. Hoidosta kotiin tultaessa hän ei halunnut tulla sisälle eikä jäädä ulos. Olisi vain huutanut eteisen lattialla niin pitkään kuin annoin huutaa. Joskus oli otettava syliin ja pidettävä väkisin kiinni niin, että rauhoittui. Meinasi nimittäin mennä jo aina siihen pisteeseen, että ei osannut lopettaa huutamista.

Onneksi uhmaikä menee ohi (ei kestä loppuelämää) ja sanovat, että mitä tiukemmin kokeilee 2-vuotiaana sen helpompaa on 15-vuotiaana.

Vierailija

Poika joulukuussa täyttä 2v ja kaikki pitäisi tehdä itse ja sitten kun ei onnistu niin raivostuu ja kiukuttelee muutenkin monesta asiasta. Potalle ei menisi ollenkaan ja milloin ei käy että äiti vaihtaa vaippaa vaan isän pitää ja seuraavalla kerralla taas toisinpäin tai mitä muuta tahansa. Rajoja ja rakkautta, vaikka välillä palaa omatkin päreet.

Ja sama juttu: hoitajalla, mummulla ja kylässä on pieni enkeli. Mummu sanoikin ettei uskoisi meidän juttuja ellei poika muuttuisi heti kun me saavutaan paikalle (jos on esim. yksin mummulla ja sitten mennään hakemaan) - tekee kaikkea kiellettyä sen jälkeen jne.

Vierailija

Helisemässä ollaan, kun on vauvakin, kauhulla odota kun mies palaa isyyslomaltansa töihin ja minä jään kahden vauvan ja pikku-uhmailijan kanssa... Ja sama tyttö on oikea enkeli, kun vieraita tai hoidossa.

Itse pitää saada pukea ja jos ei onnistu niin sitten huutaa raivoaa ja kiukkuaa. Välillä pitää äidin /isän syöttää, ja välillä itse. Ja ei syö millään, jos ei huvita, ja vaan jotain tiettyä kelpais, jos sen päähänsä saa. Sitten pitää kokeilla kaikki kielletyt asiat monta kertaa päivässä. Ja nukkumaan ei millään - paitsi jos ITSE keksii haluta mennä nukkumaan, sitten vaan menee ja nukahtaa. Puhumattakaan sitten mustasukkaisuudesta pikkuveljelleen...

Vierailija

Kauhulla odotan tulevaisuutta ku tiedän että sen käytös pahenee tästä vielä enempi. Se nyt jo on tommonen sun lapsensa kaltainen mut ei vielä ihan noin hurjasti. Kyl se ruokansa syö aika hyvin.

Mitä mä aion tehä on että säännöt on säännöt ja niistä ei poiketa. Eli periks ei pitäis missää nimessä antaa, muuten se hyppii kokoajan silmille ku huomaa että ahaa mulla onki määräysvalta. Se miten asia käytönnössä tapahtuu niin on eri asia.

Tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat