G:Miten paljon vauvanhoitokokemusta ennen esikoista?

Vierailija

Valitse sopivin.

A) Kymmeniä vaipanvaihtoja ja syöttöjä, ellei satoja. Pukemiset, kynnenleikkuut, kuumeenmittaukset , vaunuajelut jne. Esim. hoitoalalla lastenkodissa/ensikodilla, synnärillä, sukulaisten lapsia hoitanut tms.

B) Aika lailla pukemisia, pullosyöttöjä ja vaipanvaihtoja, muutamia tunteja kerrallaan hoitoa yksin vauvan kanssa, mutta varsin usein kuitenkin.

C) Muutaman kerran vaihtanut vaipan ja pukenut tuttavien lapsia ja pitänyt pulloa

D) Yksittäisiä sylissäpitoja, ulkovaatteiden riisumista, vaipanvaihdon seuraamista.

E) Lähinnä nähnyt vauvoja ja hetken pitänyt sylissä.

F) Ai mikä vauva?

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

tuoretta ja jatkuvaa kokemusta, auttoi huomattavasti oman kanssa. oli varmat otteet, ei pelottanut vauvan nostelu jne.

Vauvan hoito ei tosiaan ole kamalan vaikeaa.

Vierailija

sukulaiset on tunkenu syliin siinä turhassa toivossa että vauvakuume heräisi. Sitten kun vauva lopulta päätettiin järkisyistä tehdä, musta kuoriutuikin ihan kelvollinen äiti. Mutta oli se kyllä aika raskasta toisaalta myös... Kaikki oli niin uutta.

Vierailija

mutta ei sillä lailla eriltä kuin esim. mies tuoksuu puhtaana. Siis iholta jne... Eli vauvantuoksua en tunnista.

Vierailija:

Lainaus:

Minä haistelin ainakin himona vauvan päätä ja tukkaa, en niitä pukluja. Luulin ennen omaa vauvaa, että vauvat haisevat yrjölle ja paskalle, mutta eihän rintamaitokakka edes haissut

[/quote]

Vierailija

Ei todellakaan vauvakokemuksia. Miehelle iski vauvakuume ja hän rupesi raahaamaan minua mukanaan kyläilemään kaikille tutuilleen, joilla on pieniä vauvoja. Oli siinä toivossa että minäkin lopulta tajuan että vauvat ovat ihania. Pitkällisen pehmittämisen jälkeen uskaltauduin vauvaprojektiin. Nyt meillä on kaksi lasta (5 v ja 7 v), enkä kyllä ole päivääkään katunut. Ihania kullanamuruja ovat, parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut, elämäni suola ja rikkaus...

Vierailija

Kokemusta päiväkodista, perheessä hoitajana olosta, sairaalan lastenosastolta, jopa vastasyntyneiden teholta. Ja oma vanhemmuus yllätti täysin! Luulin kai itsekin olevani joku expertti, mutta oman lapsen syntymään, vanhemmuuteen ja vastuuseen liittyviin tunteisiin en ollut mitenkään osannut varautua ja luulen että mulla oli paljon vaikeampaa päästä alkuun kuin monella sellaisella jolla ei niin ole kokemusta vauvoista. Olin aivan sekaisin ja huolissani kaikesta, vasta kun lapsi täytti vuoden tilanne alkoi jotenkin helpottaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat