meidän 5v tytöllä omn suunympärys ollut jo reilun viikon ihan punainen

Vierailija

ja välillä niin huonossa kunnossa että näyttää että ois iho kohta auki. Olen bebanthenia laittanut, vähän auttaa mutta ei paranna. Mitä voi olla ja mistä johtua?

Kommentit (15)

Vierailija

Jos käyttää voisiko olla mahdollista, että hän on allerginen sille. Itse olen huulirasvalle ja kaikille hajusteille allerginen ja huulirasvasta meni huuleni sekä ympäristö punaiseksi ja ärty tosi pahasti. Kaikki loppui kun lopetin huulirasvan käytön.

Voi kyllä johtua pakkasestakin.

Vierailija

omalla tytölläkin sama homma ja työssä tulee paljon näitä (töissä siis tk:ssa) ja yleensä niillä on vain pakkasen aiheuttama " kuivuma" . Jos ei millään keinolla mene ohi, kannattaa käydä näyttämässä mutta uskon että on vain pakkasesta. Se on kipeä ja inhottava vaiva

Vierailija

Meillä jos syödään tavallista tomaattia niin suun ympärys tulee punaiseksi ja kirvelee - kestää pari päivää. Jostain kummansyystä kirsikkatomaateista ei tule samanlaista reaktiota.

Vierailija

ja ilma " kuivui" . Eli todennäköisesti pakkasen aiheuttamaa. Kokeile hydrocortison 0,5%. Jos ei millään mene ohi, saattaa se olla myös allerginen reaktio

Vierailija

Kauhean näköinen ja tosi ärtynyt. Työn puolesta olen lasten kanssa päivittäin ja sielläkin muutamalla ekaluokkalaisella samanlainen punoitus. Mistähän johtuu?

Vierailija

Kylmällä kun huulet kuivuvat alkavat lapset helposti itse " hoitaa" kurjan tuntuisia huulia nuolemalla niitä. Samalla lapsi nuolee huulten ympäristöä laajemminkin. Tarkkaile lastasi ja kysele häneltä nuoleeko hän huuliaan. Nuoleminen pahentaa ihon punoitusta ja saa sen helposti rikki.

Viisivuotias osaa varmaankin jo itse laittaa huulirasvaa ja tytöstä oma huulirasva voisi olla jännä juttu. Ostakaa yhdessä tytön kanssa joku tavallinen huulirasvapuikko (ei voimakkaasti hajustettua, sillä ne houkuttelevat nuolemaan huulia entistä enemmän) ja opasta häntä sen käyttämiseen. Kehota laittamaan sitä aina kun alkaa tuntua siltä, että huulet ovat kuivat. Ja bebanthenia kotona illalla lisäksi.

Vierailija

Ei kyl mitenkään aristele tai mitän, ni en usko et on viel kipee. Luulin aluks et on jotain allergiaa, mut taitaa johtuu tästä ilmasta.

Vierailija

jos ei rasvaile ajoissa ennalta ehkäisten. Kerran pääsi menemään niin pahaksi, kun oli kuiva, kylmä ja tuulinen sää että täytyi pitkän aikaa ja monta kertaa päivässä rasvailla, käytin bepanthenoia ja apteeksita onkohan se jotain b5 voidetta, valkoinen tuubi vaaleanpunaista kuviota...siinä sarjassa on huuliravakin...ne kyllä tahosivat, mutta vaativat erityishuomiota ja jatkuvaa rasvailua...

Nykyisin on heti tuulisten ja kylmien kelien tullessa aloitettava huulien ympäristön lotraaminen, ja tarkaailtava, koska alkaa helposti uudestaan...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kylmällä kun huulet kuivuvat alkavat lapset helposti itse " hoitaa" kurjan tuntuisia huulia nuolemalla niitä. Samalla lapsi nuolee huulten ympäristöä laajemminkin. Tarkkaile lastasi ja kysele häneltä nuoleeko hän huuliaan. Nuoleminen pahentaa ihon punoitusta ja saa sen helposti rikki.

.

bepanthenia illalla ja päivällä vaikka bevita-huulivoidetta tai valkovaseliinia, auttaa ainakin mulla...

Vierailija

Mutta jos pakkasesta johtuu, niin bepanthenin pitäisi auttaa. Oireesta päätellen voi olla myös hiivasieni-infektio. Tutki onko ihottumaa muualla, esim. sormien väleissä tai varpaissa.

supe

Meidän 6vuotiaalla pojalla sama juttu. Mutta se johtuu siitä kun se nuolee kielellä ylä huulia ja alahuulia samalla leukaa. Punoittaminen johtuu kun iho ärsyyntyy kun nuolee koko ajanniin iho kuivuu. Meidän pojalle se on jäänyt tavaksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat