Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisikö sinä/miehesi dokaamaan kun rv.38 menossa?

Vierailija

Kysyn vaan, että uskallatteko te miehet tai jos olet nainen niin teidän miehenne lähteä baariin dokaamaan ja ottaa sen riskin, että synnytys käynnistyy juuri tuona päivänä kun vaimolla on menossa rv. 38???

Laskettu aika alkaa olla tosi lähellä, mutta yhtä hyvin se voi tapahtua jo huomena ja mies on lähdössä baariin.

Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Mulla oli laskettua aika sunnutaina 7.12, sairaalaan jouduin mennä tiistaina kun epäiltiin että tihkuu lapsivettä. Jouduin sitten jäämään sairaalaan tarkkailuun. Miehen oli tietenkin oltava käräjillä torstaina (ei syytettynä vaan puukotuksen uhrina)!!! Tyttö syntyi sitten perjantai-aamulla klo:6 ja isikin ehti mukaan. :)

Vierailija

Olen 28 ja mies 30, baarissa ollaan molemmat oltu viimeksi vappuna. Varmaan baarikäyttäytymisessä on eroja, minun mieheni tulee sieltä yleensä puolenyön aikoihin kotiin ja on juonut max. 4-5 olutta. En koe, että hänen tulisi istua kotona pitelemässä minua kädestä kuukausia ennen synnytystä, eri asia tietysti jos olisi jotain ongelmia tai merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. T: 6

Vierailija

Mutta meni autolla ja joi siellä yhden kaljan. Halusi olla ajokunnossa ja myös synnytyskunnossa.

" Kyllä sieltä baarista pääsee synnärille" , varmaan pääsee joo, mutta kuka isä haluaa olla KÄNNISSÄ oman lapsensa syntymän hetkellä? Ja toinen juttu, että päästääkö ne ede vanhalta viinalta haisevaa ja selvästi humalaista isää synnytykseen ollenkaan?

Juu, kannattaa toki riskeerata, eikös niin... Tosiaan, pakko olla teini-isät tai muuten vaan vastuuttomat taas asialla!

Vierailija

Oltiin ensin yhdessä (kaveriporukalla) piknikillä ja konsertissa, ja sitten kun mamma väsyi, mies meni pariksi tunniksi vielä baariin. Takaisin tuli vain vähän hiprakassa, eli jos olisi tullut äkkilähtö (ihan mahdollista, koska vauva todellakin syntyi viikkoa myöhemmin), olisi kyennyt olemaan mukana synnytyksessä.

Mies on kaikin puolin vastuunsa kantava isä ja aviomies, enkä minä ole avuton nainen, joten ei tullut mieleenkään kieltää miestä, päinvastoin, kysyi kyllä " luvan" ennen lähtöä. Olisinhan minä voinut mennä sairaalaan vaikka taksilla tai ambulanssilla, jos niikseen tulee. Tämä oli tietenkin erikoistilanne (siis vappu), tavalliselle baarireissulle mies ei olisi lähtenyt enää tuossa vaiheessa. Ja normaalisti kaikin puolin edennyt raskaus oli vasta viikolla 37.

Vierailija

Että ihan siihen tuo kommentti ei sovi, että baaristakin pääsee sairaalaan... Ei meilläkään miehen tarvinut istua kotona pitämässä mua kädestä kiinni, mutta selvin päin hänen piti olla. Ihan siis omasta tahdostaan toki, sillä halusi päästä synnytykseen eikä muutenkaan juo kuin pari-kolme kaljaa kerralla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat