Kumman keittiön ottaisitte?

Vierailija

Pitäisi tehdä tosi pian valinta keittiöratkaisusta, jotta muut työt raksalla etenee! Minulla on vaakakupit tasan ja ratkaisu on vaikea kun esikoinen vasta mahassa, eikä kokemusta siitä miten vauva/lapsi vaikuttaa elämään keittiössä.

Vaihtoehto 1. Kaunis ja nuorekas keittiö, jossa paljon kaappitilaa, mutta voi olla pienen lapsen kanssa vähän hankalampi, kun syömään pitää mennä aina ruokailutilaan (ihan keittiön vieressä). Sekä ratkaisu on aika rohkea joka saattaa vuosien kuluttua alkaa kyllästyttää (kallis remontoida, niinkuin nyt keittiöt nyt ovat). On mahdollista ottaa joku alakaappi pois ja siihen laittaa syöttötuoli, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä?

vai

Vaihtoehto 2. Perusturvallinen ratkaisu, näyttää tylsemmältä ja vähentää jonkin verran kaappitilaa työpisteissä arkiastioilta ja yleisimmin käytettäviltä ruoka-aineilta. Ruoka-aineet pitäisi laittaa vähän kauemmas työpisteistä muihin säilytyskaappeihin (joita kyllä riittää). Tässä vaihtoehdossa saisimme " laiskan" ruokailutason, eli ei tarttisi aina joka aamupalaa mennä syöttämään ruokailupöydälle seinän taakse (4m matkaa).

Eli vaikuttaako lapsen tulo niin paljon elämään, että pitää miettiä tota paikkaa jossa ruokailu tapahtuu, keittiön ulkonäön kustannuksella? Teemme varmaan joskus vielä toisenkin lapsen tämän ekan jälkeen.

Sanokaa edes joku mielipiteenne, kumpi parempi??

Kommentit (7)

Vierailija

On TOSI rasittavaa lähteä hakemaan jokaikistä rättiä/mukia/lusikkaa jnejne erikseen keittiöstä... Näitä kun tarvitsee lasten kanssa:-)

nimim. kokemusta on

Vierailija

On myös paljon kätevämpi kun lapsi voi jäädä istumaan pöydän ääreen ruokailun jälkeen kun itse voi tiskata/täyttää astianpesukonetta ilman veitsiäpöllivää pikku apuria:-)

Vierailija

On mukavaa lukea tuollaisista " murheista" . Olen sulle ap vähän kade.. Voikun munkin pähkäilyt ois tommosia. Tsemppiä talonrakennukseen! NAUTI. :)

Vierailija

heille voi opettaa siistejä ruokailutapoja ja muutenkin olemaan hajottamatta koko huushollia. Mieti sellainen keittiö jossa viihdyt vielä 10 vuoden kuluttua kun lapset on jo isoja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat