Onko teidän lapsellanne porattu reikää hampaasta?

Vierailija

Löysin itse toiseksi viimeisestä takahampaasta ruskean

hyvin pienen kolosen, tosi pienen! Lapsi on nyt 5 vuotias.

Miten teidän lapsenne ovat " selvinneet" reiän poraamisesta?

Onko puudutettu vai ei?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

voisit sinänsä käyttää samaa lusikkaa.

ja jos sinulla ei sitä ole, niin ONNEA PALJON!!! olet erittäin onnekas ihminen, ja olen kateellinen sinulle..:(

toivoo joka päivä hampaansa pesevä, jolle raskausaikana tuli 5 reikää hampaisiin...

Vierailija

voisit sinänsä käyttää samaa lusikkaa.

ja jos sinulla ei sitä ole, niin ONNEA PALJON!!! olet erittäin onnekas ihminen, ja olen kateellinen sinulle..:(

toivoo joka päivä hampaansa pesevä, jolle raskausaikana tuli 5 reikää hampaisiin...

Vierailija

on porattu 4 reikää!! Pestään hamaita tiheään, mutta on saanut äitinsä luuston...pikkuinen on ollut niin reipas. Sai puudutuksen eikä itkenyt yhtään. Muuten on tosi kipuherkkä.

Vierailija

naurettavaa, että syytetään " perintönä" saatua huonoa hammasluustoa, kun SILLÄ EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ! kariesbakteeri tekee reiät, ei perintötekijät.

karieksen voi torjua estämällä sylkikontakti.

Vierailija

karies ei tartu aikuiseen.

karies on aikuisella sen takia, että äiti/isi/hoitaja on putsannut tutin suussa, syönyt yhteistä ruokaa, pusutellut suulle lapsena.

vieläkö väännetään rautalangasta?

Vierailija

Suurin riski saada kariesbakteeri on ensimmäisen hampaan puhkeamisesta noin kolmevuotiaaksi. Sen jälkeen suun oma bakteerikanta tms. muuttuu niin, ettei kariesbakteeri enää kovin helposti tartu. Itse olen välttänyt sen tartunnan täysin. Lapsena sitä en saanut, ja nyt kolmikymppisenä saan olla mieheni (jolla sitä bakteeria on vaikka muille jakaa) kanssa niin paljon kun vain jaksan suorassa sylkikontaktissa (suutelu suoraan suulle) eikä se minuun enää tartu,

Vierailija

ja jos lapsi ei saa tartuntaa alle 3 vuotiaana, on erittäin epätodennäköistä että enää saisikaan.

kysykää vaikka hammaslääkäriltänne.

Vierailija

Taukit! Sen voi saada kaveria pussatessa, samoja leluja jyystäessä, mummun tai jonkun muun lusikasta-ihan mistä vaan! Turha syyllistää kolmosta.

Vierailija

Hihh..ap:ta tuskin kiinnostaa teidän karies jutut! Kysyi reiän paikkauksesta !

Meidän lapsella oli yksi reikä 4 vuotiaana ja se paikattiin hyvissä ajoin joten ei tarvinnut puudutusta koska poraamista oli niin vähän.Mukava hammaslääkäri hoiti reiän kuntoon ammattitaitoisesti,osasi käsitellä pientä ja hieman pelokasta lasta. =)

Vierailija

EI. Kariesbakteeri tarttuu lapsille ja aikuisille samalla tavalla. Lapsen hampaille bakteeri on vain pahempi juttu. Miksi sitä lusikan vaihtoa pitäisi varoa jos sinulla ei ole kariesta?

Vierailija

Mutta onneksi viisas hammashoitaja lohdutti, että nyt kun tartunta on, oikealla ruokavaliolla + aterioiden määrällä ja huolellisella hampaiden pesulla voidaan reikiintyminen kuitenkin estää. Nolla reikää on nyt tavoitteemme!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat