omakotitalo

Vierailija

huh kun alkaa tympiä tää omakotitalo asumisen vaikeus. Lumet joudut luomaan, nurmikot ajamaan, lämmin vesi pääsee välillä loppumaan, palelee, hommia on koko ajan. olen asunut 25 vuotta omakotitalossa, jopa tässä samassa, tiedän tasan tarkkaa miten suuri homma kaikessa on. 2 vuotta sain onnellisena asua kerrostalossa, jossa ei ollut huolenhäivää, soitto vain isänöitsijälle jos joku ei toiminut. Nyt joudut kaikki tekee itse, tai lähinnä mies, joka nauttii tekemisestä. mutta mä en nauti siitä, etä joudun olee yksin lasten kanssa, kun mies kaivaa takapihalle kuoppia joka ilta ja loma-ajat. kerrostalossa meillä oli aikaa toisillemme.

Jos ei lapsia olisi niin olisin jo aikapäivää sitten puhunut miehen ympäri, ja asuttas jo jossain muualla. mutta kun lapset niiiiiin nauttii omakotitalon hyvistä puolista, vapaudesta, tilasta jne

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Meillä ongelmana on, että ollaan molemmat niin pirun saamattomia hommien suhteen. Ole onnellinen, että teillä on joku, joka ne hoitaa! Ja vielä hoitaa innoissaan. Me ollaan miehen kanssa sellasia pitäis-pitäis-tyypejä ja vie aikansa, ennenkuin jompikumpi saa jonkun tekemisen vimman ja aloittaa. Viikolla aina aattelen, että viikonloppuna tehdään se ja se, ja kas, sunnuntai taittuu illaksi ja kaikki on tekemättä. Meillä menee aikaa sosiaaliseen elämään: meillä käy paljon vieraita, siis tuttuja, ja me käydään liesussa usein. Niin sitä vaan huomaa, ettei aikaa paljon riitä. Tai pikemminkin, ei viitsi aloittaa oikein mitään kun taas tunnin -kahden päästä pitää olla lapsia ruokkimassa/laittamassa nukkumaan/pesemässä jne.

Toi, että laitat lapset katsomaan isin puuhia, oli huippu! Sitä mäkin alan tekemään, kunhat lapset vähän kasvaa.

Ihan oikeesti, aika on vaan kullannut sun muistot kerrostaloasumisesta, mutta ei sekään mikään onnela ole. Ollan omiin taloihimme kaikkine sen hommineenkin tyytyväisiä.

Niin ja vielä, mietin tänään laittaessani auton penkinlämmitintä päälle, että paljonkohan tämäkin lämmittäminen maksaa...koko ajan tulee mietittyä noita menoja, se on totta!

Vierailija

Itse en rupusakin sekaan lähde! Oma tupa ja oma lupa on mulle tärkeät. Ja laiskuus ei kuulu repertuaariin, tosin ei kyllä niin surkea talo ole kuin ap:lla, jossa ei mikään toimi.

Vierailija

ei välttämättä sitä omaa pihaa ja rauhaa kuten omakotitalossa. Saa olla aika hiton hyvä ja hieno rivitaloyhtiö, että saisi minut kiinnostumaan.

Vierailija

just tätä tarkotin, koko ajan pitää olla jotain hommaamassa, tai tekemässä, laittamassa tulta takkaan. tai vähintäänkiin miettimässä mitä maksaa, jos pidät sänkölämmitystä päällä. ja muistamassa laittaa yösähköllä boilerit jne. Lapset kyllä ovat paljon oppineet, mutta muistelen kaiholla miten helppoo oli kerrostalossa kun vesi tuli hanasta vaikka tulikuumena koko päivän ja lämmintä riitti lomienkin ajan ja kaikki sisältyi yhtiövastikkeeseen *haaveilee*

Valitan siksi täällä etten viitsi miestäni masentaa ja lannistaa jutuillani, koska omakotitalo on hänen suurin unelmansa koko elämänsä ollut ja hän nauttii täysillä kun saa tehdä käsillään hommia rajattomasti ja kaikki on aivan omaa.

Vierailija

kiitos seiska, mä olin jo unohtanut noi asiat!!! oikeesti!

Ehkä mun ongelmani onkin se, että olen laiska ja sit mua ärsyttää kun miehellä on koko ajan joku projekti menossa. töitä töiden jälkeen. ja mä itse en saa aikaiseksi mitään. odotan että mies tulee töistä ja odotan, että tulee pihahommista ja odotan että tulee remonttihommista jne ja mä vaan roikun tällä palstalla ja katson Tvtä vuoron perään. välillä leikin lasten kanssa, mutt amonesti laitan ne katsomaan kun isi tekee hommia :( Voi kun voisin muuttua ahkeraksi, mutta kun en jaksa kiinnostua enkä innostua yhtään mistään koko taloa koskevasta jutusta. AP

Vierailija

Joo, tuppaa hommat vähän lykkääntymään... Talon maalaaminen siirtyi vuodella, takkapuut saatiin pihalta liiteriin vasta ensilumen sadellessa (ja se tuli myöhään tänä vuonna), jne.

Lohduttavaa, ettemme ole ainoat :)

Vierailija

En ole päivääkään katunut vaihtoa. Ei tarvitse enään haravoida, leikata nurmikkoa, istuttaa kukkia, luoda lunta. Ja sitten oli se huonopuoli, kun kerrankin istuit takapihalla rauhassa, niin eikös naapurin yksinäinen rouva ilmestynyt siihen myös keskustelemaan se siittä rauhasta.

Että näin meillä.

Vierailija

se ei lakkaa puuhastelemasta, vaikka asuisittekin kerrostalossa. Saattas vaan olla enempi pois kotoa, kun siellä ei oo mitään tekemistä. (Tiedän miten miehet ajattelee, taloustyöt ei oo miesten mielestä järkevää tekemistä...) Teiän kannattas rakentaa kunnon iso varaava takka niin ei tarvis joka päivä lämmitellä. Ja kuten jo mainittiin, niitä varaajia saa myös isompia.

Vierailija

Meillä hajosi tiskikone aikapäiviä sitten. Eka yritettiin löytää korjaaja, joka olis hyvä ja halpa. Mies soitteli, kaikilla oli syy jos toinen, ettei ehdi tulla. Sitte aateltiin, että löytyis ees hyvä, maksoi mitä maksoi. No, sitten joku lupasi tulla ensi viikolla. Eipä ole näkynyt, eikä mies soitellut perään. Nyt ollaan oltu 3 viikkoa ostamassa uutta konetta, mutta kun pitäis joku letkuhomma hoidattaa putkimiehellä (kuumasta putkesta kylmään). Kun vaan saisi soiteltua taas sadalle putkimiehelle...kun vaan ehtis ja jaksais. Tää on ehdottomasti miehen homma hoitaa putkimiehelle soitto. Jumankaude että kiroilen joka kerta kun tartun tiskiharjaan, että eikö ees konetta saada toimimaan...Kunhan sais vaan aikaseksi, sanoo mies, jolla on päivän aikana niin paljon töitä, ettei muista tiskejä ajatellakaan.

T. 7, 9 ja 11

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat