Neuvoloissa ollaan ikärasisteja?!

Vierailija

Minulla ja siskollani on hyvin saman ikäiset esikoiset. Siskoni on minua 14-vuotta vanhempi. Käymme samassa neuvolassa.

Minulta kysellään aina hyvin tarkkaan kuulumiset; etenkin alkoholin käytöstä, lapsen hygienia-asioista, minun voinnista ja kaikesta. Aina suorastaan tentataan!

Sisko taas sanoi, että häneltä tuskin koskaan kysytä mitään. Hän sanoi, että olisi kivaa, jos kyseltäisiin tarkemmin, kuitenkin hän on juuri saanut esikoisensa.

Tulee väkisinkin sellainen olo, että nuoria äitejä tarkkaillaan ja heitä pidetään huonompina äiteinä kolmekymppisiin äiteihin verrattuna.

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

T: äiti 20v.

Kommentit (8)

Vierailija

mielestäni koko ajan! Synnytysvalmennuksessa ja neuvola-aikana ei ollut vaikea pelata " kuka ei kuulu joukkoon" -peliä...

Eipä vaan tilanne ole sen parempi nytkään, pojan ollessa toisella luokalla ja minä 29 v. Aina tuntuu, että ei kuulu joukkoon! Lohduttaa kuitenkin todella, kun poikani esim. toissailtana sanoi " äiti, leivot maailman parhaimpia tiikerimuffinseja, rakastan sua" !

Hauskaksi loppukaneetiksi vielä pojan puheita " tyttöystävän" äidistä; on kiva, kun mulla on noin nuori äiti, mutta xxxx:n äiti on jo 40 v. ja se on paljon notkeampi" ;)

Vierailija

voit myös sanoa ht:lle, että toivot (jos siis toivot) ettei sinulta tentata näitä asioita noin tarkkaan, koska koet sen ahdistavaksi (?)

minä olen todennut th:lle etten juttele hänen kanssaan parisuhteestani, kun alkoi olla joka kertaista voivottelua häneltä, kun satuin kerran kertomaan että käymme parisuhdeterapiassa. mielestäni neuvola on lasten asioita varten, parisuhteesta puhumme siihen aiheeseen perehtyneiden kanssa.

Vierailija

Ja niinkin iäkäs olin, että tulin raskaaksi 31-vuotiaana ja sain lapsen 32 vuoden iässä.

Kai se neuvolan ihanneäiti on 25-29 vuotias. Huoh!

Vierailija

neuvolantätiä voi myös vaihtaa, jos on oikein huono tuuri käynyt, eikä kemiat synkkaa.

Mä vaihdoin pitkän harkinnan jälkeen, enkä ole katunut!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat