~~~~kirpsakkaa perjantaita puolukat~~~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=red]mulle tuli sellainen hassu tunne, ett jos perustettais uus ryhmä niin pian lähes kaikki ois sit siellä, eihän me voida olla erossa toisistamme =)

suunnittelin tossa just ett töistä pissapurkin mukaan ja aamulla sit kun herään testailen heti. miehen kans suunnataan puolen päivän aikaan helsinkiin kun mulla näiden leikattujen silmien puolvuotis tarkastus lauttasaaressa laserissa, saa nähdä sit millä mielellä matkataan kohti helsinkiä, ett onko millainen tunnelma, itketäänkö vai nauretaanko vai molempia...??

mut palataan huomenna!

g

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

[color=green]Ei kai se mies sitten kovin vastaan oo, jos kerta ehkäsyä ei käytä. Kyllä jos lapsen saanti ois katastrofi niin eiköhän miehet aika tiukkana ois ehkäsyn kanssa, varsinkin jos tilanne on se, että nainen haluaa lasta... Niin kuin meillä mies on tiukkana, KOSKAAN ei ole tullut sisälle ilman mitään ehkäsyä... Mikä tietysti mua harmittaa kovasti! ;o)

Varasin nyt sitten sen mökin mistä eilen jo mainitsin. Parin viikon päähän Kuusamoon. Ihanaa... =o) Jaahas mullakin olis ens viikolla hedelmällisimmät päivät joten täytyy yrittää vahinkoa... ;o) Tuolle sanalle pitäis keksiä joku lyhempi versio, siis tuolle hedelmällisimmät päivät, vai onko jo olemassa? Meillä muuten mies naureskelee kun puhun " palstaslangia" esim ovis, tuplailu ym ym, heti mies kyselee että onko tuo sitä teiän palstaslangia...

Vierailija

Kylläpä tässä nyt tulee epävarma olo kun ei tiedä mihin pinoon kirjoittais. Meillähän minä haluan sen vauvan ja mahdollisimman pian. Mies ei kuulemma enää tee lapsia, mutta ei silti käytä ehkäisyä eli miten tuokin sitten pitäisi tulkita. =) Ens viikolla kai niiden hedelmällisten päivien pitäis olla ja muistin muuten että mies lähtee 14.päivä lähes viikoksi Barcelonaan työreissulle että sitä ennen täytyy saada " pulla uuniin" =)

Tulehan Golda heti kertoon mitä testi näyttää!! Miten maltatkin odottaa?

Vierailija

Eilisen pinon luin läpi ja aikamoista keskustelua on kyllä käyty.. Mun puolesta kaikki saa pysyä samassa pinossa..

Viikonloppuna en luultavastikaan pääse pinoutuun kun lähden porukoitten luo ouluun.. En oikeen viiti kotona mennä vauvasivuille..=) Mikäs on oulusa ilma? Pääkaupunkiseudulla lunta mut nyt tuntuu olevan lämpöasteita ja vähän vesitihkua.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija

[color=red] Ihan älyttömän iso virtuaalinen onnitteluhali sulle! Olipa ihana viikonlopun aloitus! Miten ihmeessä pystyt edes nukkumaan kun taidan itsekin valvoa koko yön silkasta myötäilosta!

Vierailija

[color=red] Onnea Golda ihan mielettäömästi!!!! Hyvä että mieskin innoissaan!!! :) *sähän nappaat mut viikoissa kiinni!* ;) Huh, olipas ihana uutinen tähän iltaan!!!

Vierailija

GOLDALLE ISOSTI ONNEA JA NIITÄ KUULUISIA TARRASUKKIA PIKKUISELLE!!! Oot varmaan ihan pökerryksissä! Ihana oli lukea sun viesti, antaa toivoa, että kun on itsellä asia ajankohtainen, niin raskautuisipa yhtä nopsaan :D Kun Miitsukin jo siinä onnistui :)

Huh, tulipa äsken kahlattua eilisen piiiiiitkä pino. Ja täytyy kommentoida eilisestä pinosta aiheesta puolukkapino ja kenelle se on. MERINEITO, ymmärsin pointtisi, yritit herättää asiasta rakentavaa keskustelua. Minähän tämän asian taisin esille ottaa ahdistuksissani, mutta ei siis mulle ollut tullut mieleenkään, että tässä pitäisi useampaa pinoa pystyttää, joten anteeksi myös minunkin puolesta, jos joku niin kirjoituksestani ymmärsi. Mutta jos nyt vielä kommentoin, niin toivottavasti pystymme jatkossakin asioista keskustelemaan, vaikka eri mieltä olisimmekin. Muiden mielipiteistähän saa aina uutta näkökulmaa asioihin, eihän mitään uutta koskaan rakentuisi jos kaikki olisivat yksimielisiä. Joten siis: rakentavaa keskustelua kehiin! Oli hyvä, että otit Merineito asian puheeksi, vaikka keskustelu hieman tyssäsikin!

Ja siis minä myös toivon, että kaikki, jotka puolukat tuntevat omaksi ryhmäkseen elämäntilanteestaan huolimatta, jatkavat kirjoittelua! Jos minä heikkona hetkenä toisten kirjoituksista ahdistun, voin mennä itseeni. Ja toisaalta, ryhmätukea peliin, heikkoina hetkinä ne puolukkaystävät tunnetaan :)

Ymmärsiköhän kukaan nämä sekavat sepustukset... Taidanpa mennä unten maille..

Vielä pikainen *hali* Goldalle :)

Vierailija

Onnea paljon plussan johdosta!!! :D Täällä mä hihkun ilosta, koska aina kun yksi puolukka raskautuu niin se on muistutus siitä, että mullakin on mahdollisuus ;)

Turvallista odotusaikaa ja nyt vaan nauttimaan! Ihanaa :)

Vierailija

niin, ei taida tosiaan tulla kauheesti halvemmaski neuvominen kun valmiin vaatteen ostaminen, mutta saapa sellaista mitä haluaa ja ilon siitä tekemisestä.

mutta musta tuntuu et ompelemisen kanssa on eri juttu. oon huomannu et ittele jos jotain tekee nii usein saa samaan hintaa edullisista kaupoista, mut ei taida lasten ja aikuistenvaatteissa mennä hinta-materiaalin määrä suhde käsikädessä. uskoisin et vauvalle saa jotain perushousuja ja -paitoja halvemmalla kun itse väkertää. toisin kangasta pitää ehkä ostaa niin paljon et tulee sit kahdet tai kolmet samanlaiset. pikkuvauvan vaatteita saa varmaan ihan jämäpaloista tehtyy jos soveliaita on jääny.

no niin. tuleepa tänään pienestäkin asiasta monta riviä.. pitää varmaan suunnata tuo draivi graduun.

luna

Vierailija

[color=magenta] Upeaa kuulla, ettei Goldan mies ollut pahana tai mitään sellasta! Voi että kun tämä on sitten mukava uutinen :)

Eikös ne rv:t lasketa silleen et sillon ku on menkkojen alkamispäivä niin se on niinku raskausviikko 4 tasan. Sitten kun menee sen yli niin tulee aina päivä lisää, eli 4+1 jne. Rv 5 on sitten kun menkat tasan viikon myöhässä. Olenkohan oikeessa, korjatkaa joku jos olen ihan hakoteillä.

Varmasti hankalaa olla kertomatta kavereille, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että juuri tuollaisen salaisuuden hautominen itsellä on myöskin aivan ihanaa aikaa :) Saa itsekseen vaan myhäillä ja hymyillä sisäisesti joka asialle niinkuin jokin tollero ;) Voithan sanoa, että olet vauvakuumeinen ja ostelet siis jo varastoon vauvan nuttuja jne.

Kuinkas paljon sitä eroa nyt tuleekaan laskettujenaikojen väliin [b]Miitsulla ja Goldalla?

Vierailija

Golda:

Eikös ole jännä fiilis, kun et tiedä onko teitä sitten matkassa kaksi vai kolme? ;) (tarkoitan siis sinä, miehesi ja mahdollinen vauva)

Vaikka kaikki kolme lastamme ovat olleet suunniteltuja, toivottuja jne., ovat tunnelmat aina olleet plussattua semmoiset " kirjavat" .

Sekoitus " ei voi olla totta, ei ja kyllä" ;O

On itketty, naurettu, hypitty kattoon ja kiljuttu riemusta :)

Mietin tuossa kanssa, että mahdankohan minäkään enää kuulua Puolukoihin, meillä kun ollaan siirrytty toiveista tekoihin.

Neliapiloihin olen kanssa pinoutunut välillä, ja taidan siellä jatkaa kirjoittelua.

Tiedän itse omasta kokemuksestani vuosien takaa nuo masiskaudet, yksipuoleisen kuumeilun kauheuden, kuten olen aiemmin jo kertonut.

Haluankin Hannelelle toivottaa rutkasti voimia matkaan, kärsivällisyyttä odottamiseen ja miehen pehmittelyyn.

Tiedän, että se ei ole helppoa (ei tosiaankaan), etenkin jos ulkopuoliset (kaverit, sukulaiset, tuttavat, työ- tai opiskelukaverit yms.) kyselevät vielä asiasta, se tuntuu kuin piikki lihassa.

Tunsin itse taannoin " vääryyttä" mieheni kohdalta tuohon yksipuoleiseen kuumeiluun, tuntuu, että meillä käytiin ns. " valtataistelua" , mun tahto ja toive vastaan mieheni tahto ja toive.

Mutta, näin jälkikäteen voin sanoa, että ne vuodet, vaikka ne ikuisuudelta tuntuivatkin, kannatti odottaa, sillä rakkaus voitti kuitenkin.

Ja nämä vuodet, mitkä mieheni kanssa olemme saaneet jakaa vanhempina, ovat palkinneet ne vuodet, joilloin jouduin yksin elämään haaveitteni kanssa.

Ehkei sanani lohduta, mutta toivotan silti voimia~~~~~~~~~~

Saatan kurkkia ajoittain Puolukoiden pinoon, mutta jatkan tosiaan tuolla Neliapiloissa.

Mukavaa viikonloppua ja hyvää jatkoa kaikille, tasapuolisesti! :)

Vierailija

[color=fuchsia] Pari muutakin tuttua on käynyt Lauttasaaren Laserissa hyvin kokemuksin. Mulla on vahvuudet toisessa melkein -5 ja toisessa yli -6 ja näkö pysynyt samana ainakin kymmenen vuotta. Piilareita pidin nuorempana niin paljon, että silmät ei enää kestä kuin max pari kertaa viikossa kertakäyttöisiä eikä niitäkään kovin kauan kerrallaan. Silmälasit taas likaantuvat, vääntyvät ja naarmuuntuvat niin helposti. Mies näkee ilman silmälaseja paremmin kuin minä laseilla ja jaksaa ihmetellä " etkö näe tuotakaan" . Sitten ainakin jos menen joskus töihin, niin otan vaikka lainan ja leikkautan...

Luin juuri eilisen keskustelun ja olen itse miettinyt miten puolukat suhtautuvat meihin, joilla on jo lapsia... Sen takiahan jäin välillä pois täältä, mutta kun huomasin että Leijona ja Muumimammakin olivat täällä, niin ajattelin uskaltautua mukaan. Tiedän kokemuksesta, miten herkkä olo on kuumeilla esikoistaan yksin ja tällaisissa henkilökohtaisissa lähinnä sydäntä olevissa asioissa naiset ovat muutenkin herkänpuoleisia, ainakin minä. Itse hakeuduin tänne juuri siksi että neliapiloissa ja suurperheilijöissä monet jo tuplailevat ja halusin välillä purkaa tuntemuksia sellaisten kanssa, joiden miehet eivät vauva-ajatukselle tunnu lämpenevän. Mielestäni odottavat puolukat voivat hyvin pysyä täällä tutussa seurassa niin pitkään kuin siltä tuntuu; muita odottajia tämä tuskin kiinnostaakaan. Sittenhän on asia eri, jos saataisiin tuonne odotuspuolelle oikea ex-puolukkapino :D Toivottavasti sellainen syntyisi jo pian (eli me kaikki plussattais nopeasti...)

Vierailija

[color=red]Eli ++++++++++++++++++++++++ lävähti testiin heti =) =) =)

Miehen kanssa ollaan ihan pökerryksissä. itkun kanssa menin tekee sitä testiä pelotti niin kovasti ja itkemällä tulin myös vessasta miestä halaa...se oli sit ett no onko siellä jotain...?? ja mä et joo.

en aluks uskaltanut kysyä sen tuntemuksia ja sanoinkin sen sille, ja sit se vaan naurahti, ett mikset. ett yllätyshän tää oli ja että sillai mieluinen asia, ei vaan odottanut ett raskautuisin näin pian..

OON IHAN PUULLA PÄÄHÄN LYÖTY!!!!!!!!!!!!!

*ITKUA, NAURUA*

Golda 5+ jotain vissiin =)

Vierailija

Nimittäin kirjotin tämän viestin jo aamulla, mutta kun netti vähän takkuili niin kopioin tekstin varalta talteen ja niinhän siinä kävi että hukkaan ois teksti mennyt... Nyt vihdoin pääsin näille sivuille... Aloin jo epäillä että työnantaja on laittanut mulle jonku" eston" vaan ei onneksi muutkaan päässeet nettiin...

[color=green]Kiitos kaikille, Muumimammalle, Lunalle, ym kun henkilökohtasesti aina otatte kantaa ja lohdutatte. Se tuntuu hyvälle!

Tuohon [b]JJ[/b]:n ajatukseen että ois kaks pinoa niin voin kyllä sanoa että henk.kohtasesti kirjoittelisin varmaan molempiin, eli olisin sitten kuitenkin lukemassa niitä tuplailu- ja odotusjuttuja. Ehkä toistaiseksi on parempi pysyä yhen nimen alla. Mutta minusta tämä keskustelu oli kuitenkin aiheellinen. Minä en ha-luas kyllä kokonaan luopua puolukoiden alkuperäisestä määritelmästä. Jos tänne uusia vastaavassa tilan-teessa olevia ilmestyy niin ehkä kirjottelu on helpompi alottaa tässä pinossa kuin muualla... Ei siis tehä tästä sekalaista pinoa, pysytään puolukoina, mutta kuitenkin niin että nekin jotka ovat puolukoita olleet ja elämässä edenneet jo seuraavaan vaiheeseen niin voivat silti jäädä jos haluavat... Mutta esim. [b]Miitsun.[/b] kohdalla olen kyllä huomannutkin että et plussan jälkeen ole niin ahkerasti tänne kirjoitel-lut, että ehkä se luonnostaan sitten muuttuu tämä porukka. Annetaanko mennä omalla painollaan? Mutta sovitaan kuitenkin että kukaan ei paina delete-nappulaa? Ei edes [b]Merineito[/b]? Pitää sanoa jos joku tuntuu pahalta tai mitä asiaa ikinä onkaan? Ja varmasti nämä " ex-puolukat" muistaa miltä tuntu kuumeilla yksin ja ottavat huomioon sen... Pidetään tämä kuitenkin ensisijaisesti puolukkapinona, joilloin esim. uu-det yksin kuumeilijat voivat liittyä tänne...

Ja siis todella vaikka itsestä joskus tuntuu pahalle ne jutut niin kyllä täällä jokaiselle silti sen vauvan sois.

[b]Marttakerhokuulumiset:[/b] Merineito kyseli mistä langasta ne henkselihousut teen, en enää muista sitä merkkiä, mutta se on puuvillalankaa, sellasta melkeen " karhunlankaa" , tosi ohkasta ja kovaa. Oli ainut joka vastasi etes suurinpiirtein ohjeessa olevaa lankaa. Semmonen tosi iso kerä, joka ei oo vähentynyt juurikaan vaikka oon jo kainaloissa menossa (lahkeista alotin). Mutta mää katson sen merkin ja kerron sitten.

Kiitos [b]Miitsu[/b] nuista miehille lähettämistäsi vauvamyönteisyysajatuksista! Toivottavasti menee pe-rille!

[b]Golda[/b], nytkö sulla on jo kp 38? Vaikuttaa erittäin lupaavalta!!! Vau, sääkö oot ollu silmäleikkauk-sessa? Kerro siitä, se on nimittäin mun haaveissa. Koko pienen ikäni olen kerännyt siihen rahaa, ja tänä keväänä oisin mennyt leikkaukseen mutta rupesin pohtimaan näitä asioita ja leikkauksen jälkeenhän ei sais vuoteen tulla raskaaksi joten tulin siihen tulokseen että en voi mennä (mieskään ei sitten puhunut sii-nä vaiheessa mitään vaikka ääneen näitä pohdin...). Näin jälkikäteen ajateltuna olisin siis hyvin kerinnyt. Menen varmaan sitten lasten välissä, tai sitten kun kaikki lapset on tehty. Mimmonen näkö sulla oli ja on-ko parantunut kokonaan? Mulla on tosi huono, jotain -7, eli välttämättä ei kai koskaan kokonaan pääse laseista. Olitko kauan sairaslomalla leikkauksen jälkeen? Niin no mukavaa reissua ja minä käyn sitten möyhemmin lukemassa vastauksesi, koska viikonloppuna en taia päästä palstaileen kun oon menossa po-rukoille, ainakaan äidin nähden ei kehtaa tänne tulla...

Hyvää jatkoa [b]Muumimammalle[/b] neliapiloissa! Käyhän meitä moikkaamassa!

Mukavaa perjantaita kaikille!

Vierailija

[color=magenta]Voi miten ihanaa:)!!!!!! Eikös se melkein niin kun kerrasta tärpännyt?! Kuten Jaanica jo sanoikin niin se tuo toivoa omaan tilanteeseen kun joku Puolukoista alkaa plussailla! Meillähän on jo kolme Puolukkavauvaa tulossa, upeaa! Mieskin kattelee ihmeissään kun oon täällä hymy korvissa. Miehesihän suhtautui ihanasti Golda! Olen hirmuisen onnellinen sun puolesta! Jipii, kyllä se vaan elämä voittaa!

*Lumiina

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat