Minun on ihan pakko purkaa mieltäni, mummusta asiaa

Vierailija

Olimme lasten kanssa mummulassa käymässä, mummu oli ostanut esikoisellemme (6v) polkupyörän, toppapuvun, kinttaita, pipon ja muuta lelua ja tavaraa, kuopukselle (5v) ei ollut ostanut mitään, ei siis yhtään mitään.

Näinkö tämä menee aina tästä eteenkin päin, tähän asti tyyli on ollut sama ja olen sanonut äidilleni siittä. Sanoin nytkin hänelle että ei osta kummallekkaan mitään jos ei osta molemmille, mutta ei auta.

Miksi esikoiseni on mummun mielestä niin paljon paremmassa arvossa?

En ymmärrä, eikä ymmärrä kuopuksenikaan miksi mummu ei halua antaa hänelle mitään, ei edes halauksia.

Mieleni on niin apea mummun takia.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ja nykyään olen hänen kanssa samaa mieltä.

Tuntuu että äitini ei olisi kasvanut aikuiseksi vaan käyttäytyy kuin en edes keksi miksi häntä kutsuisin.

No, sainpas vähän puhkuttua tätä pahaa mieltäni ulos.

Vierailija

että tavarat on Villelle ei Eetulle, äitini ei pitänyt aikoinaan yhtään siittä että tein toisen lapsen heti perään, pojilla ei ole ikä eroa kuin 11kk.

He ovat myös lähes saman mittaisia, esikoinen on noin 3cm pitempi ja 1kg painavampi kuin kuopus, joten ei voi olettaa että isommalta jäisi mitään pienemmälle.

Esikoinen on todellakin mummun kulta, kuopus ei saa mitään positiivista huomiota, vain negatiivista kuten mene pois edestä, äläpäs nyt änkeä siihen, kylläpäs sinä oletkin ilkeä...

Onneksi mieheni äiti kohtelee poikia tasa-arvoisesti.

Vierailija

ja luulen, että hän tykkää toisista enemmän kuin toisista. Mutta ei se ole mitenkään näkynyt hänen lahjojen ostamisessaan tai käytöksessä. On varmaan sen verran maalaisjärkeä, että ei sellaista tekisi.

Sille ei tietenkään voi mitään, jos pitää jostain lapsesta vähän enemmän kuin toisesta, mutta eihän sitä missään nimessä saisi näyttää! Lisäksi vaikuttaa siltä, että teidän tapauksessa kyse ei ole lasten luonteesta vaan tuosta aikaisemmasta konfliktista, johon lapsi tietysti on syytön. Omituista toimintaa mummulta kyllä.

Vierailija

Etkö pystyisi äitisi kanssa keskustelemaan asiasta vakavasti?

Korostamaan, että 5 vuotias saa elämänmittaisia traumoja tuollaisesta käytöksestä?

Vierailija

Sano ap äidillesi, että hänen käytöksensä ei ole tervettä, että lapsi on viaton ja että hänen pitäisi hakea apua, jos ei muuten tokene. Todella surullinen tilanne.

Vierailija

ja me hänen luona tammikuussa.

Onneksi äitini asuu toisella puolen suomea. Nyt hän lähti tuomaan polkupyörän meille koska on menossa Helsinkiin johonkin kokoukseen tai jotain ja ohikulkumatkalla tuo nuo meidän " unohtamat" tavarat.

Onneksi äitini elää vaudikasta elämää, eikä jouda kiusaamaan meitä.

Vierailija

Sanot vaan, että nyt mummolla on aikaa tutustua tähän nuorimmaiseen.

Toinen vaihtoehto...

Jättäisin tuollaisen mummon vähäksi aikaa yksikseen miettimään asioita et soita, ei käy kylässä, ja jos mummo tulee teille, lähdet pois kotoa lasten kanssa etukäteen. Jos mummo ihmettelee käytöstäsi, sanot, että ollaan yhteydessä sitten vasta kun hyväksyt kummatkin lapset.

Vierailija

Meillä on sellainen periaate,et jos mummo jotain ostaa,ostaa hän sitten jokaiselle lapselle jotakin.Sinun tehtävä aikuisena on valvoa et oikeudenmukaisuus tapahtuu lapsiesi kohdalla.Etkö ollenkaan mieti miten paljon lapsellesi henkistä pahaa mummo aiheuttaa.Mieti nyt vähän!

Vierailija

Musta toi on äärettömän väärin tehty aikuiselta ihmiseltä.Mikä siinä voisi olla syynä että sorsii kakkosta noin paljon.Meillä ei ihan vastaavaa ole tapahtunut.Vain se että oma äitini suosii minun lapsiani niin rahallisesti ja tavaroin, siskoni lapsille ei sitten yhtikäs mitään.

Teki myös meille saman , eli eka ei saanut toka sai ja kolmas ei ollenkaan.

Anoppini on ihana ihminen, jakoi omille lapsilleen aina tasan, niin joulu, synttäri ym.Nyt pitää tasapuolisesti arvossa lastenlapsiaan.

Vierailija

Onko mummu vastannut mitenkään, kun olet hänelle asiasta huomauttanut?

Omalla äidilläni on aikanaan ollut vähän samantyylinen tilanne, mutta ei sisaruksensa, vaan serkkunsa kanssa. Äiti oli joskus teini-ikäisenä pyytänyt mummiltaan jotakin pientä (vai olikohan rahaa johonkin hankintaan), niin mummi oli sanonut, ettei voi antaa, kun säästää rahaa äitini serkun mopoon... Ja muutenkin tuo serkku oli ollut se, joka oli mummilta saanut aina vaikka sun mitä.

Toivottavasti saatte mummun tajuamaan, miten kurjasti tuo on tehty lasta kohtaan...

Vierailija

olin juuri kysymässä, että moneskos lapsi itse olit. Mutta että vielä niin, että seuraava lapsi oli (PETTURI?)miehen seuraava. So it goes! Lapsi numero kaksi symbolisoi hänen tahtonsa ja perhekäsityksensä rikkomista. Toinen lapsesi on muistutus hänen avioliittonsa epäonnistumista, mustasukkaisuudesta exmiehen uutta perhettä kohtaan.

Sanon tämän perheterapian käyneenä! Mulla kanssa äiti on katkera nimen omaan isälleni siitä, että tämä " jätti" , minut. siis ei käsittele omaa tuskaansa petettynä vaimona, vaan jaksaa vieläkin paasta kuinka isä jätti MUT. Ei siis jättänyt, yhteyttä pitää edelleen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat