**PINOON JÄMÄLOKAKUISET PE 28.10**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Täällä ollaan vieläkin, vaikka virallinen määräaika onkin tänään.. Tarjotaanpa sen kunniaksi herkullista vadelmarahkaa, jota jo vedin kuvun täyteen että meinasin melkein räjähtää...

Koko päivän olen ollut poissa kotoa, äitini luona, jossa siskoni toiselta puolen suomea on nyt ollut vierailulla. Mitään ihmeempää tuntemusta ei normaalin peruspolttelun ja väsymyksen lisäksi ole.. Mä taidan kans saada toisen kierroksen vallun kanssa... ei tämä täältä ole tulossa..

Noh, menen TAAS kerran saunaan, ei siitä haittaakaan ole... mäkin muuten toivon sitä vesien menoa, et olis sit selvä peli, tai sit tosi kipeätä suppailua, turhaan en sinne halua mennä ihmettelemään, niinku tuli ekas raskaudes tehtyä... Mut joo, koitetaan jaksaa, ja marrasklubia perustamaan pikku hiljaa...

dem@ rv 40+0 (näille lukemille EI pitänyt päästä..!!!)

Vierailija

Täällä kans yks yliaikainen lokakuinen, tänään kasassa rv 41+1.

Kättärille on varattuna aika sunnuntaiksi yliaikaiskontrolliin, pitää kuulemma varata muutama tunti aikaa, onkos jollain tarkempaa tietoa mitä kaikkea siellä oikeen tehdään jos noin kauan kestää?

Ois tietty huippuu jos vauveli päättäisi ulostautua omin avuin, mutta siis viimeistään ens torstaina pitäis sylissä olla pieni tuhnuttaja=)

On sitä jo odotettukin!!

Vierailija

Onnea Selmaselina ja Kolipoli!!!!!!

Juuri neuvolasta kotiutuneena. Terkka ihmeissään katto et enkö sitten lähtenykään synnyttämään, kun se viikko sitte oli niin varma ettei mua enää tällä viikolla näy. Mä totesin tulevani vielä ensi viikolla ja meneväni vielä yliaikaiskontrolliin. Verenpaine oli hiukan koholla, painoa ei ollu ihme kyllä tullu grammaakaan. Vauvalla kaikki hyvin, suuttu taas kun sydänääniä kuunneltiin.

Eilien illalla oli vaihteeks maha sekaisin, yöllä heräsin kipeeseen supistukseen ja tänään on selkä kipeä, mutta en edes elättele mitään toiveita mistään lähdöstä. Selkähän voi nyt olla kipee ihan tosta neuvolaan kävelystä. Ei ole limatulppaa näkyny ja supistukset on ihan samoja ku mitä on ollu jo pari viikkoa.

YLIAIKAISUUSKONTROLLISTA: Siellä otetaan käyrää ja ultrataan. Kannattaa varata Kättärille ainakin se kolmisen tuntia aikaa, ne on aina myöhässä.

Pitänee lähteä hakemaan lapset kerhosta. Palailen taas myöhemmin tekemisen puutteessa:)

Hennajo 39+5

Vierailija

Täähän vajoo ihan pohjalle :-O!!! Meitä ei tosiaankaan näytä täällä enää montaa olevan. Varmaan ens viikolla jo pidän yksinpuhelua ;-).

Täällä ei merkkiäkään synnytyksestä...tai no on, tuo iso pallo, jonka olen nielassu, mutta eipä muuta. Oishan se kiva, jos vaikka sais pikkasen suppareita tai vaikka jos vedet menis...Tulipahan tuossa mieleeni, että miten toivoisitte synnytyksen käynnistyvän ja miksi (ei siis miksi toivoisitte käynnistyvän vaan lähinnä perusteluja ;-D)???

[b]Spica[/b]:

***Taidat olla seuraava nyyttiuutisen tuoja :). *bd bd*

[b]Wictoria[/b]:

***Paljon Onnea Tilda-vauvan syntymänjohdosta!!! --<-<-@

Ja pannaas oikeen TEHOSUPPAREITA tulemaan meille kaikille!!!!

[b]~^^~ TSUP ~^^~ TSUP ~^^~ TSUP ~^^~ TSUP ~^^~ TSUP ~^^~[/b]

*Vallu 40+3 edelleen*

Vierailija

Ei mitään uutta omassa navassa, paitsi, että vauva on ollu aika paljon rauhallisempi tänään... En ihan vielä kuitenkaan huolestu, pitää varmaan laittaa pötköttelemään ja ihan kuulostella niitä liikkeitä. Tämä meidän kaveri on yleensä ollu niin vilkas, ettei oo tarvinnu paljoa liikkeitä laskea.

Vallu: Ei oo pelkoa, että täällä yksinpuhelua tarvis pitää, näyttää meitä kuitenkin olevan vielä :)

Mäkin toivoisin, että synnytys alkais ihan supistuksilla, just sen takia, että vauva ei oo vielä kiinnittynyt ( oli vissiin Kielo kenellä oli sama juttu...), mutta kysykääpä ens viikolla, niin johan alkaa vesien menokin kelvata ja käynnistyskin kuulostaa loistavalta vaihtoehdolta... No ei muuta kun supistusrikasta viikonloppua ja koitetaan pitää lippu kuitenkin korkeella!

Joh@nna edelleen 40+1

Jollakin oli muuten sama laskettu aika, kun mulla, en muista nikkiä sori! Mutta ihan totta mitä sanoit, että nyt se vauva voi tulla ihan millon vaan, kun laskettuaika on takanapäin, jännää se kuitenkin on!!

Vierailija

VALLU: Mä toivoisin, että alkais supistuksilla. Vauveli on kiinnittyny, terkkarin mukaan koko mun lantio heilu kun se vauvan päätä kokeili. Jos multa vedet menee niin joudun suoraan antibioottitippaan, ei sekään olis kivaa. Hassua muuten, kun neuvolasta käsketään lähtemään heti, jos vedet menee ja kaikissa opuksissa sanotaan samoin, mut kuitenki sitte sairaalat ilmoittaa että odota suppareita ja hyvin voi odottaa sen 4-6 tuntia. Ketähän tuossakin asiassa uskois? No mä nyt ainakin lähden heti, et saan sen antibiootin, jos nyt joskus niin onnellisesti kävis, että kohti sairaalaa tieni veis:)

Ihan tautinen selkäkipu tuli kun olin lapsia hakemassa. Meinasin itkua vääntää, kun ei meinannu yhtään pystyä toisella jalalla astumaan. HUOM! Nämä eivät todellakaan liity millääntavoin siihen, että synnytys olisi käynnistymässä:) Ihan oli taas sitä iskiasta vaihteeks.

Onneks on viikonloppu ja jotain tekemistä. Tärkein tietenkin, että auto tuossa pihassa jos vaikka aika käy pitkäksi niin voipi hujauttaa johonkin.

Tajusin tossa, et eihän mulle edes sovi se yliaikaisuuskontrolliaika, jos se on ehdoton se 10 päivää. Meillä on renkaiden vaihto silloin ja pojalla hammaslääkäri. No tuskinpa sillä nyt päivälleen niin väliä on jos vaikka menen sitten seuraavana(huomatkaa olen tähän jo asennoitunut). Taidan käydä ruuan viimeistelemässä ja kohtahan alkaa taas emmerdale.

Vierailija

La oli ja meni!! Mistähön sain päähäni, että la:n savuttaminen olisi jotenkin ihmeellistä? Ihan tavis päivähän se oli,,,

Ennenkuin alan marista, onnittelen kaikkia vauvan saaneita!!!! Ihanaa!!! Jotkut lapset sitten kuitenkin syntyy siinä kuussa kun oli tarkoitus;)

Itellä tiputteli eilen jotain punertavaa, ei vettä kuitenkaan, mutta oliskohan limatulppa lähtenyt irtoamaan? No, siitähän sanotaan, että sitten synnytys alkaa viim,kahden viikon sisään , joten, mitä opimme tästä? rv 42 taitaa olla loppupäässä anyway...

Ettehän kaikki ole vaipuneet epätoivoon?

Mulla on nyt ainakin sellainen ihan jännä fiilis, kun la on ohitettu, niin vauva voi IHAN OIKEASTI syntyä milloin vaan.

Mutta pidemmittä puheitta, supisteluja ja aurinkoista talvipäivää lokajämille!!!;)

Heffaklumpen 40+1

Vierailija

On se toisaalta lohdullista, että täällä muitakin vielä palloilee. Mulla oli kans neuvola äsken (taas, aina siellä saa ravata). Kaikki oli ok: Paino oli pudonnut (!) kokonaisen 1 kg tiistaista. Johtu kait siitä, että näin aamusella ei juuri turvota, enkä ollu syönytkään paljoa. Hb jotain 138, Sf 37, sama kuin tiistaina, vauvan syke 140, pissa puhdas. Neuvolatätsy naureskeli mun mahalle, kun se on niin tötteröllä ja pinkeenä edessä, eikä takaa näy mitään. Usein hän luuleekin, että mahaa supistelee siinä tutkittaessa, vaikka onkin vaan normaalin pinkee (tai ainakaan mä en tunne mitään supistusta sillon). Seuraava neuvola ois tiistaina ja sit perjantaina ja sunnuntaina eka yliaikaskontrolli. jospa ei kuitenkaan tarviis niin pitkään ootella. Mut ei oikeen enää jaksa tosissaan joka ilta uskotella, että varmaan tänä yönä. Vaikka kuitenkin joka ilta tulee järjesteltyä paikkoja silleen, että jos lähtö tulee, niin voi hyvällä mielellä antaa appivanhempien tulla yökylään. Kun ovat heti tulossa vauvauutisen kuultuaan (asuvat 400 km päässä ja viettävät täällä sitten joitakin päiviä). Tylsää jotenkin olla aina niin varpaillaan...

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnea ja jaksamista vauvan saaneille!

40+3

Vierailija

Tosiaan ei meininkejä. Eilen 50 min lenkin lopussa yksi kipeämpi vihlaisu. Luulisin, et sellainen jota joku luonnehti sukkapuikkovihlaisuksi. Illalla vielä sitä parasta ässää, _eikä_yhtään_mitään paitsi hyvä mieli :)

Palaillaan ja tsemppiä taas kerran. Sen verran on huono aamu, et en jaksa komentoida muille muuta kuin onnea vauvoista ja muille tosi kamalia supistuksia koko viikonlopuksi!

Knoppe 39+5

Vierailija

Ekaksi onnittelut Selmaselina ja Kolipoki! Ihana, kun tulee näitä vauvauutisia, niin ei ihan vaivu epätoivoon...

Omassa navassa ei mitään merkkejä synnytyksestä ja olen aikalailla varma, että jään hengailemaan sinne marraskuunklubiin... Neuvolassa muuten mulle sanottiin, että Oys:ssa odotetaan 10 pvä yli... Vai olikohan se sitten, että sillon kontrolloidaan ja katotaan mikä on tilanne, mutta ei välttämättä käynnistetä? En tiiä, mulla on ti seuraava neuvola ja neuvolantäti sano, että jos ei oo sillon syntyny, niin varataan aika käynnistykseen. Epäilen kuitenkin hieman tätä tietoa, kun oon kans kuullu, että odottavat sen kaks viikkoa. No sittenhän tuo selviää, toivottavasti ei tarvis kuitenkaan sinne asti odottaa, mutta pahoin pelkään.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan paljon paljon supistuksia!!!

Joh@nna 40+1

Vierailija

Ajattelin, et laitan tähän lohdutukseksi Odotus 2/2005 lehden taulukon vauvojen syntymästä raskausviikon perusteella (Stakes 2003).

Alle 37 - 5,1 %

37 - 4,7 %

38 - 13 %

39 - 24,8 %

40 - 28,4 %

41 - 19 %

42 - 4,6 %

yli 42 - 0,1 %

Niin siis tän mukaan ennen 40 viikkoa syntyy 47,5 % vauvoista, eli YLI puolet syntyy vasta sen jälkeen... Tosin jutusta ei selvästi käy ilmi, että onko kyse täysistä viikoista, niin, että itse la onkin jo viikolla 41. Tajuatteko mitä tarkoitan? Siis sitä, että mulla on nyt niinkuin 40. viikko kun se on tulossa täyteen sunnuntaina...

Ei taas muuta,

Knoppe 39+5

Vierailija

Ihan säikähdin: [b]Heinäkuussa -06 vauvansa saavat ovat jo pinossa[/b]!!!! Miettikää, jos mä oikeesti olenkin täällä vielä kun huudellaan Lokakuisia-06!! A.P.U.A, tää ' paavo' taitaa olla maailman ensimmäinen mahaan jäänyt lapsi. Tai sitten olen täällä o.i.k.e.e.s.t.i kaksi kierrosta :-/

Vierailija

Eli taas yksi yö takana ja taas päivän lähempänä marraskuuta. Huh. Enpä rehellisesti sanottuna olisi uskonut olevani täällä vielä näillä viikoilla kun edelliset on olleet nopeampia. Mutta täällä ollaan eikä muuta voida..lippu siis korkealle.

Illalla sitten kokeiltiin vielä sitä yhtä ässää johon tarvitaan miestäkin, mutta ei niin ei. Ei supparin supparia ja yön nukuin suht hyvin, mitä nyt lonkka taas vähän vihoitteli ja tutusti nyt aamulla taas sormet. 3h päästä olis neuvolakin ja sinne pitäisi kai mennä kuulemaan tuomiota onko mitään edistystä tapahtunut.

Pari vauvauutista oli taas eilisen pinkan lopussa eli minunkin puolestani lämpimät onnittelut SELMASELINA vaaleanpunaisesta nyytistä ja KOLIPOKI vaaleansinisestä!!!!!!!!

JOH@NNA tarjoili eilen illalla tasissuklaata, joista voisin oman palani haukata nyt jos on vielä jäljellä ;) Onnea!

Eipä tässä muuta näin aamutuimaan. Vielä olis tämän lisäksi kolme kokonaista päivää lokakuuta aikaa ennen kuin pitää perustaa ylijäämä-marrasklubi. Toivotaan ettei sinne asti mene, mutta varaudutaan pahimpaan :/ Oikein mukavaa perjantaita kaikille ja pinoutukaahan reippaasti niin näen että teitäkin vielä on :)

Sinilainen 40+2

ps VALLU eipä muuten olekaan PONNYT pinoutunut hetkeen.... " missähän" lienee :)

Vierailija

Eipä ole mitään tuntemuksia, että synnytys lähestyis. Olo mitä mainioin! prrk!!! Keskustelimme eilen illalla vakavasti vauvan kanssa ja sovittiin, että enintään saa mennä tuonne ensi tiistaille kun on mun synttärit silloin. Voitais sitten tulevaisuudessa viettää synttäreitä yhdessä.. :) Ainakin tämä mun ehdotus sai aikaan kovan mylläyksen mahassa ;)

KOLIPOKI JA SELMASELINA: paljon onnea nyyteistänne!

Lähden tästä aamupalalle! Ilmoitelkaahan muutkin tosiaan itsestänne, jotta tiedetään keitä on vielä jäljellä.. :/

Kielo 39+5

Vierailija

WICTORIA: paljon onnea tyttären johdosta!

SPICALLE supparienvoimennussäteitä!!!! *tsing tsing tsing*

VALLU: minä toivon, että synnytys alkaisi supistuksilla. Menisin varmaan paniikkiin, jos ensin tulis vedet. Vauva ei ole kiinnittynyt, mutta kuitenkin alhaalla (näin terkkari sanoi) ja pähkäilisin varmaan, että meniskö heti sairaalaan vai oottasko kotona vai.. Tuolla OYS:ssa ne vissiin kuitenkin aina suosittelee, että ootellaan ainakin puoli päivää kotona. Mies varmaan väkisellä roudais mut synnärille kun se hermoilee jo jokaisesta pienestä rasauksesta nytkin! Pakottaa varmaan soittamaan ainakin tunnin välein sinne, että joko voi tulla.. Ja huolettaahan se tietty itseäkin, en minä sitä sano.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat