Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

§§§§ MARRASMASUT PERJANTAIHIN!! §§§§

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Toivon hartaasti, että paikat vähän avautuis ja päästäis maanantaina käynnistelemään. Olo ei todellakaan ole mikään hyvä näin viime metreillä. Mulla on ollut ongelmia matalan verenpaineen kanssa, mistä aiheutuu silloin tällöin huimausta. Aionkin tänään käydä ostamassa salmiakkia, nam!

Ihanaa, äiti tarjoutui vapaaehtoisena hoitamaan meidän vauvaa sillä välin, että päästään miehen kanssa jouluostoksille sitten joulukuussa. Jospa sitä parissa tunnissa sais kaiken ostettua. Olen miehelle sanonut, että käydään ostoksilla vuorotellen, mutta se ei kuulemma uskalla jäädä vauvan kanssa kahdestaan kotiin. On ne niin pelottavia, nuo vauvat... =)

Supisteluista ei tietoakaan, ainoastaan alavatsan kipuilua. Taidan ottaa imurin esille ja alkaa siivoilemaan. Sauna ja seksi eivät nimittäin ole tehonneet, jospa siivous tuottais tulosta..

Milla ja vauva 39+2

Vierailija

...pitkästä aikaa, enpä ole paljon kirjoitellut, lueskellut vain. Mulla on vähän samoja " ongelmia" kuin Pylleröisellä, eli supistuksia tulee ja kivuliaita, eikä niiden takia saa aina nukuttua. Toissayönäkin supistuksia oli iltakymmenestä aamuviiteen (ja jouduin tietenkin valvomaan koko yön suppareiden takia). Silloin jo herätin miehenkin ja sanoin, että kohta varmaan täytyy lähteä, mutta supistukset loppui kuin seinään, heti kun sain miehen hereille.

Synnytys ei siis näillä suppareilla käynnisty, eikä paikat edes pahemmin aukeile (kohdunsuu sormelle auki ja pehmeä, kanava täysmittainen). Todella rasittavaa. Kävin sairaalassa kasvukontrollissa ja siellä lääkäri jo sanoi että vauva olisi valmis jo syntymään, eli supistuksia ei tarvitse mitenkään ainakaan estellä. Pahinta tässä on, se että lääkäri sanoi myös, että vaikka supistuksia tulee, voi synnytys mennä jopa lasketun ajan yli! Vitsit kun nyt tietäisi jonkun keinon, jolla itse voisi vähän synnytyksen alkamista jouduttaa, sillä hulluksihan tässä tulee, jos toissaöisen kaltaisia öitä on vielä paljonkin tulossa.

Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta? Olisi kiva kuulla, jos joku on kärsinyt joskus samanlaisista supistuksia ja miten synnytys on sitten lopulta alkanut, eli onko mennyt lasketun ajan yli vai onko supistukset aikaistaneet synnytystä. Ja kertokaa myös ihmeessä, jos olette jollain konstilla itse aiheuttaneet synnytyksen alkamisen =) Seksi, sauna ja siivous ei taida tehota...

Oikein mukavaa perjantaita kaikille!

T: Neitsytäiti 37 tasan

Vierailija

Ei mitään ihmeellistä täältä Hgistä, taivas oli kirkas mutta nyt tummat pilvet peittivät sen, eiköhän tuo lupaile sitä vesisadetta, joka sulattaa lumet =( Ja tänään kun mun piti mennä lenkille piiiiiiiitkästä aikaa.

Voinnissa ja masussa ei ihmeellisempää, viiltelee ja nippailee ja pää oli kipeä - auttoi kun otin jonkun ParaTabsin tai semmoisen ja söin. Kaveri liikuskelee ahkerasti, taidan lisätä hankintalistalle vielä valjaat - eihän sen perässä muuten pysy.

Taas oli yksi jakaantuminen tapahtunut, kohtahan me loputkin =)

Cindi ja Teuvo-Tellervo rv 38+5

Vierailija

Haukotuttaa pirusti... pitäsköhän lähtee vaikka postilaatikolla kävelee jos vahingossa pääsis hiukan piristymään :)

Aika monella jo suppailee liki tosissaan, meillä ne ajottuu noihin sunnuntaipäiviin. Muutamana sunnuntaina ihan tosissaan supistellu ja aika kipeestikkin ja tihein välein... vaan eipä ne oo tainnu pahemmin tulosta tuottaa :( Kohdunkaula lyhentyny sentin ja paikat pehmeinä ollu vaikka kuinka kauan, samassa jamassa kökitään edelleen, höh!

Paikat ihan järjettömän turvoksissa, eikö siihen auta enää mikään juominen tms. Lääkäri olikin viimeks sitä mieltä, että saattavat aikasemmin käynnistää mikäli tilanne pahenee... tuskin ainakaa yli antavat mennä. On tää eri kärsimystä jo tässä vaiheessa :) Kai tän kaiken sit viel kestää kun tietää mikä siitä palkkioks on tulossa :) Tai pakkokin se on!

Surffailin äsken nettikaupoilla ja tilasin parit joululahjat. Mulla kun on myös shoppailu ihan oikeessa muodossaan kielletty, pakko sitten tehä ostoksia täällä. Kummitytölle tilasin nuken jonka mukana tulee kaikkee hoitokrääsää ihan simona :) hän saa sitä sitte hoitaa kun äiti hoitaa uutta vauvaa, maaliskuussa se kylläkin on vasta tulossa...

Nyt taidan mennä kattoo josko telkusta löytyis jotai saippuasarjoi joita katsellessa ei todellakaan tarvi kuluttaa energiaa edes ajattelemiseen :)

Kirpsakkaa päivää taas kaikille!

Jonsku ja Tiitiäinen rv 35+2

Ps: mitä tää järkyttävä vihlonta alakerrassa, aina sillon tällön, tarkottaa?? ei se oo supistusta sen tiiän... ehkä jotai liitoskipui??

Vierailija

heti ensinnäkin kaikille jotka tänään pääsevät tositoimiin ONNEA MATKAAN!!!!!

eilen en ehtinyt pinoutua ollenkaan enkä nytkään lukenut sitä pinkkaa läpi, joten saatan olla pihalla vähän...Mites Pylleröinen jaksaa?!

Mä kävin keskiviikkona lääkärillä ja PAIKAT ON PEHMENNY!!!! Jes, mä kun ajattelin et nää mun supparit ei tee muuta kuin kiusaa mua!!

Kaikki ihan ok muutenkin, paineet, hemppari ja pissa ok eikä painoakaan nyt ihan hirveesti ollu tullu. Sf- mitan lääkäri unohti mitata, mut ens viikollahan sinne neuvolaan taas meen.

Lääkäri tosiaan sanoi että on ihan pehmeet paikat ja että jos yhtä napakasti jaksaa supistella niin ei varmaan kauaa enää mene että synnytys käynnistyy. Mua supisteli kesken tutkimuksenkin aika napakasti jokhon lekurikin tokaisi jo että oho!

Ja paljon kipeempiä on tullut sitten parina iltana..keskiviikko iltana parhaimmillaan tunnin verran 5 min välein:) Just kun alettiin miehen kans miettiä että jokohan sitä pitäis ajatella sairaalaan lähtöä niin ne loppui kuin seinään. eilen tuli muutama kipeä ja yöllä samoin. Nyt ei mitään. Aloinkin siivota lasten huoneita, vaihdan lakanat ym..ettei sitten ole joka paikka siivousta vailla jos lähtö tuleekin pian.

Närästys on täälläkin riesana, viime yönä heräsin oksennus suussa, yäk:( Ja tuntuu et mikäänn ei oikein auta. Alaselkää jomottaa kovemmin aina vaan ja liitoskipu on välillä ihan järkkyä. Mut jaksan jo ajatella hieman positiivisemmin tuon lääkärireissun jälkeen, että jospa tää vauva pian syntyis.

Nyt meen jatkaan siivoilua,, Oikein kivaa viikonloppua kaikille ja synnyttämään lähteville paljon onnea matkaan!!!

äitykkä ja poikanen rv 36+3

Vierailija

Viimeyö se meni sitten miltei valvoessa! Klo 22 kävin maate ja siitä tunnin päästä heräsin siihen kun nousi vatsansisus suuhun, yöks!! Närästys oli kutakuinkin huipussaan ja renniee kulu. Eilen olin tuntevinani muutaman supparin tosin aika kivuttoman, mutta kuitenkin.

Siellä neuvolalääkärissä kun kävin tiistaina niin kyllä vauveli köllöttelee ihan RT:ssä niinkun pitääkin. Kanava on lyhentynyt puoli senttiä, eli ei tässä varmaankaan mihinkään vielä hetkeen päästä lähtemään:-/ Käytössä on edelleen vainen ne kaksi ässää ja kolmannesta ei puhettakaan. Mies eilen oikein varmisti asian ja meni nukkumaan 21 jälkeen vaikka hyvin tietää että kun on torstai haluan kattoo telkkarista evervoodin, ainoa ohjelma mitä yleensä edes seuraan. Eli oli sit täydessä unessa kun itse sänkyyn menin, grrr!!!

Taidampa tästä alkaa siivoileen taas kerran, empä kyllä tiedä mitä siivois kun joka paikka kiiltää jo muutenkin, mutta aina sitä jotain keksii!

Hauskaa viikonloppua kaikille toivottaa pökkelö69 ja masukki38+3

Vierailija

että testailin tuossa käsikäyttöistä rintapumppua, vaikkei tissistä mitään vielä tulekaan, niin se kävi huitsin kipeää. Kuuluuko rintapumpun oikeasti imeä noin voimakkaasti? Tuntui, että se imasee koko tissin sinne suppiloon....vaikken pumpannutkaan kunnolla, vähän vain kokeilin.

Vierailija

Niinhän siinä kävi, että viime yö meni valvoessa kun eilen simahin päikkäreille. No noihin valvomisiin on jo tottunut jotenkin, ei enää iske suunnaton *itutus kun uni ei tule.

Aamusta... tai sii aamuyöstä sattu alamahaan jo aika kovasti, liekö ollut supistus. Vauva on kiinnittynyt jo ja sen huomaa kun tuntuu välillä, että joku iso pallo tipahtas ihan justiinsa haarovälistä...

Tänä aamuna vauva on liikuskellutkin ihan mukavasti. Onneks! Oli pari rauhallisempaa päivää. Tänä aamuna tuli fiilis, etten enää seuraavaan neuvolaan kerkee... on siis ens viikon perjantaina, laskettuna päivänä. Mutta toiveajattelua, sanon minä.

Tuttipulloista oli puhetta. Mulla on varalta pari tuttipulloa kaapissa odottamassa. Ihan tavallisia versioita. Muistan myös kuulleeni/lukeneeni että pienelle vauvalle riittää äidinmaito janojuomaksi. Mutta parempa kokemusta asiasta ei mullakaan ole.

Toivottavasti kaikki suppareista kärsivät pääsevät pian tositoimiin! Ei ole kiva valvoa muutenkaan, saati sitten suppareiden kanssa.

T: Hertta + vaava rv 39+0 TASAN VIIKKO LASKETTUUN AIKAAN!!!

Vierailija

Monella tuntuu olevan aika tuskaiset oltavat jo, toivon että te joilla näin on niin saisitte pian käydä tositoimiin!!

Äitykkä80: täällä sama homma liitoskipujen kans, tuntuu että välillä ei pääse mihinkään liikkumaan :(

Näpiskä ja katzuska: mullakaan ei oo mitään merkkejä supisteluista, ei edes harjoitussupistuksista koko aikana oo ollu (tosin en kyl niitä edes tunnista ...)

Moonika75: " Mulla ei ole minkäänlaista siivous- ja pesänrakennusvimmaa" , mulla on ihan sama tilanne! Välillä ihan nolottaa ku lukee teidän muiden innostusta siivoilla ja leipoa yms. Joulukin lähestyy, enkä oo jaksanu edes ajatella sitä lahjojen ostoa kauheessa jouluruuhkassa (enkä oo tietty saanu ostettua niitä aiemmin) + joulusiivousta.

Noema: Kerroppas miten swiffer dusterssit toimi?! Kiinnostais kovasti ku oon niin onneton tän siivouksen kans nyt ....

(.) Tänään oltiin äitiyspolilla tarkistamassa minkä kokoinen kaveri on (johtuen siitä että mulla on lievä raskausajan diabetes). Kokoa oli nyt 3 300-3 400 g, tuntu jotenkin isolta ku mietin että kasvaa vielä näinä loppuviikkoina sen 150-200 g/vko. KÄÄK!!!! Paikat oli vähä ilmeisesti pehmenneet, mutta kohdunkaulaa oli vielä hyvin jäljellä. Eli ei taida olla ihan heti tulossa maailmaan. Kaveri on rt:ssa mutta ei ole vielä kiinnittynyt.

Synnytyssaliin käytiin tutustumassa muutama viikko sitten, ja kuultiin samalla että vauvalaa eikä perhehuonetta enää ole. Ja mä oon ihan onneton nukkumaan oudossa paikassa ja metelissä! Kuinkahan väsynyt sitä oonkaan kun sitten kotiudutaan sairaalasta??!! Korvatulpat aion kyllä ottaa varuuks mukaan mut epäilen ettei auta, perhana vie ku stressaaan sitä jo valmiiks nyt ....

Mutta eiköhän tässä ole tarpeeksi taas vuodatusta :)

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille!

Tintta-liisa ja kaveri rv 37+1

Vierailija

tääl myös väsyneenä istutaan, äidin työkoneella kun " jouduin" tänne vanhemmilleni hoitoon kun mies on tiistaihin asti sotaharjotuksessa.tylsä vloppu tulos mut tietäähän se rahaakin. olo vaan on karmee. jotain kellertävää limaa ja nestettä valuu ulos, supisteli viimeks eilen..tiiä sitten mitä tuo on..ja tuskin kukaan ees noteeraa. vlopun ku pystyis oleen jakaantumatta, tai ainakin sinne tiistaihin asti ni ois hyvä. tosin usko täs on jo menny, varmaan itsenäisyyspäivänä sit käynnistyksellä pullahtaa ulos. ku ei nuo supparit tunnu mullakaan mitään aikaseks saavan.

muilla tuntuu olevan nihkeetä seksin saralla..meil ei, tosin muo se ei huvita kovin enää ku en saa siitä iloa enää irti.. jännitän vaan..ehkä se siit sit joskus taas normalisoituu..

oksettaa. saunaankaan ei pääse ku porukoil tehään uutta saunaa. :( no ehkä parempi niin.

yöllä särki lonkkia ihan hulluna ja aamulla heti ku avas silmät, oli nivelet käsistä kipeet ja särki..turvottaa..

mut hauskaa päivää muille...lähen kaupoil.

-neitoperhonen ja Toukka 36+2

Vierailija

Näpiskä ja Katzuska: Sama kohtalo on täälläkin. Mitä isommaksi maha on muuttunut, sitä haluttomampi mies on. Ei todellakaan ole ollut puhettakaan petipuuhista " vähään" aikaan. Ja itsellä kun noi hormonit hyrräisi... No ei kai voi mitään. Täytyy sitten keskittyä niihen kahteen muuhun s:ään senkin edestä.

Muuten ei täällä ihmeitä. Synnytyksen oireita ei todellakaan ole. Vaavi viihtyy masussa ilmeisen hyvin, eikä todellakaan halua ulos tulla. Nukkuminen on muuttunut sangen katkonaiseksi (kuten kaikilla muillakin) kun saa vessassa ravata ja sitten ei enää saa unta. Vaavi myös usein vessareissujen jälkeen on pirteä kuin peipponen ja mahassa jytkyy. Hyvä tietenkin että liikkuu, niin ei tarvi niiistä hermoilla.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Hazelhen + masu 36+6

Vierailija

Tossa lueskelin tätä odotuspalstaa ja erityisesti juttua lapsiveden vähyydestä. Jollekin oli todettu vedenmääräksi N- ja laitettu ä-polille lähete jatkotutkimuksiin. Mulla viikkoja on vasta 34+2 ja jo kahdella viime kerralla neuvolassa vesi ollut N-. Täti ei meidän neuvolassa näyttänyt olevan lainkaan huolissaan, sanoi vaan ,että varautukaa siihen että pikkuinen syntyy hyvissä ajoin ennen LA:ta. Nyt alko kuiteskin miettityttään, mitähän vaaraa tuosta veden vähyydestä on? Oliko täti turhan levollinen, pitäiskö käydä kuitenkin soittaa äpolille? Onko teillä kellään muulla vähän lapsivettä?

Aamu oli jokseenkin ahdistava. Mahaan sattui, ihan löysällä oli ja vessassa piti juosta ainaskin viis kertaa. Nyt on jo helpottanut. Toivottavasti tää nyt ei ihan vielä ennakoi synnytystä, saishan noita viikkoja vielä tulla... Onneksi isi otti esikon mukaansa kaupunkiin, niin oon saan levätä rauhassa. KOhta varmaan tulevatkin takasin. Supistuksia tulee, mutta ei kivuliaita. Närästää... väsyttää ja janottaa. Mut jaksoinpa kuitenkin käydä koiran kanssa lenkillä ja vähän imuroida. Ruokaa ei taida jaksaa tänään tehdä, jospa eiliset riittäis...

Toivottavasti iltaa kohden paranee olotila.

Jaksuja kaikille,

Mangusti ja pikkuinen 34+2

Vierailija

Ihanaa, mittari näyttää vielä ainakin -2 astetta. Jostain illalla luin, että tänään pitäis olla lämpöasteita, PÖH sanon minä. Nyt tahtoo talven ja pakkasen tänne. PISTE!

Meillä poitsu nukahti eilen klo 19 soffalle..Joten siks herättiinkin " kukon" laulun aikaan..Se on se 12h mitä lapset yl. nukkuu yöunta. Pari kertaa kyllä piti kitistä ja rutista yöllä. Kovin oottelen tietoa myös miehestä, tuleeko viikonlopuksi kotiin vai ei? Jos multa kysytään, niin rekka parkkiin ja ukko kotio. Mut kukas multa kysyis?

(.) Nukuin ku POSSU! Oon kyl muistakin nukkunut ihan loppuun asti. Oon vissiin sen verran laiska yksilö. Eilen oli sellaist jottain jomotusta vehkeis ja pari kertaa vihloi niin että oli pakko valittaa ääneen..Mikä lie. Mut ei pahemmin suppaile tai muuta. Himpulakin hyppeli eilen, ku sitä valitin että laiskaks on alkanut..Mä en usko jakautumiseeni ennen joulua! Pessimisti!!

Tsempit kaikille joilla tänään " h-hetki" tai muuten jännät paikat!!!Ainakin Vaimo75 ja Räpuäitee..Toli myös muille jos jonkun nicin unohdin.Lahopää ku lahopää..

Nyt soffalle huilaa hetkeksi, ei aamusta jaksa hosua!!

Hormoonihirviö ja Himpula rv 36 (tasikset taas vkonlopun kunniaks!)

Vierailija

Näpiskä, mulla sama kohtalo seksielämän suhteen ja ittellä ku hormoonit hyrräis hyvinkin :(

Paukahti tossa pesukonekin sopivasti ja kävi korjaaja vilasemas, korjaus maksaa 220 egee ja se on siin ja siin et kannattaako korjata kun on melkein 10v kone. Onnex sain vauvan vaatteet jo pestyä mutta en olis kaivannu yli 500 euron menoerää tähän hätään jos hommataan uus kone. kele ja tana.

Mulla ei suppareista oo tietookaan. Vaavi myllää eikä oo kuulemma kiinnittyny vielä. yli menee varmaankin.

Täytyy valmistautua kaupungille menoon ja viedä pari mattoo pesulaan. Jaksamisia.

katzuska&bebe, 38+2

Vierailija

hitto mikä yö, hyvä jos pari tuntia tuli nukuttua. Itellä törkeä lentsu päällä ja nyt meidän 1,5 v poitsu myös pykänny tän lentsun itselleen. Heräsi eilen 22.30 kun olin itse raahautumassa sänkyyn ja tunnin verran nukuteltiin, että nukahti. Sitten alkokin mun valvominen. Sairas närästys, viimeiset 5 rennietä meni parissa tunnissa ( mitäköhän yliannostus vaaroja ton rennien kanssa on?) eikä helpottanu ollenkaan. Kävin pari kertaa juomassa maitoa ja kolmen aikaan sormet kurkkuun ja oksensin vatsan tyhjäks, mutta ei auttanu sekään hitto vie. Kurkkukipu vaan paheni. Ja aamusta raahauduttava ylös klo 7.

Illalla supisteli myös sen mallisesti, että oikeasti mietin, missä vaiheessa pitäis lähteä synnärille, kolme aiempaa synnytystä lähteny vesien menolla käyntiin niin tiiä sitten noista supistuksista milloin sitä pitäis lähteä. Onneksi rauhoittuivat yhden jälkeen.

Sunnuntaina pitäisi olla vanhempien lasten halloween bileet jota ovat odottaneet kuin kuuta nousevaa, eli tänään siivouspäivä, huomenna leivotaan ja koristellaan kuumeisesti ja sunnuntaina on tuttuun tyyliin kaikki vielä täysin kesken ja kaaoksessa ja kesken pahimman kiireen tää synnytys sitten käynnistyy. Argh, ei jaksa. Miehellä on pitkä työviikko menossa, eli viikonlopun on yöt töissä ja päivät nukkuu, eli yksin saan kaiken väsäillä lentsussa ja kolmen lapsen kanssa. Pitää tänään tehdä soittorinkiä, jos saisi jonkun kaverin hieman avustelemaan ja nakittaa joku lapsia juhlittamaan jos joudunkin ennen su iltaa synnärille.

Peukut pystyssä, että elias pysyy yksiössään maanantaihin asti ja te kaikki muut pääsette tositoimiin meidän sijaan :) Mielelläni delegoisin nää supparit jollekin muulle viikonlopun ajaksi, jos saisin ne sit maanantaina takaisin.

romena ja elias 37+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat