Mun lapsi menee aitoon retro-kotiin päivähoitoon.

Vierailija

Mua oikein hymyilytti, kun käytiin pph:lla tutustumassa eilen ja hoitajan koti on ihan alkuperäisessä 1970-80 lukujen vaihteen asussaan. Ihan kattolamppuja ja huonekaluja myöten.. Miten tämä varmaan olisikin retro-huumassa kiemurtelevien äitien toivepaikka lapsilleen. Mikä olisikaan ihanampaa kun pukea lapsensa ruskeaan frotee-haalariin ja viedä hoitoon *meidän*retropäivähoitajalle* päiväksi saamaan virikkeitä..

=0))

..mutta oikeesti ihmettelen, että ihmiset edelleen tykkää niistä lampunvarjostimista ja lastulevykirjahyllyistä (oli kamala) ja tummanruskeasta yleisvärityksestä.. Makunsa kullakin, pääasia, että paikka oli siisti ja pph itse mukava. Tyttöni sanoi tutustumiskäynnin jälkeen, että " minä menen ensi kerralla sinne koko päiväksi ja te (minä ja mieheni) ette tule mukaan" .

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Esitin ilmeisesti sinulle täysin merkityksettömiä huomioita kun et mitenkään vastannut? Olisit halunnut vain naureskella kuinka jollakin voi olla karmea sisustus?

Juu, ilmeisesti se sisustus on joillekin paljon tärkeämpää kuin lapsen viihtyvyys.

2

No okei... yritin provoilla huonolla menstyksellä.. Se oli karmea sisustus, mutta lapsi viihtyy, niin eipä se mulle kuulu.. =0)

Vierailija

En minä ainakaan. Meillä on paljon 60- ja 70-luvun kalusteita, mutta retroksi ne tekee sen, että me ollaan yhdistetty niitä modernisti. Siinä on ihna selvä sävyero, onko asunto kokonaan siltä 70-luvulta vai 2000 luvulta 70-luvun kalustein.

En ole pahin retrointoilija, meillä esim. seinät on vaaleita ja kaakelit valkoisia, silloin ne kalusteetkin näyttää ihan erilaislta. (Tosin suunnittelen jokaisen huoneen yhden seinän maalausta tai tapetointia...) Ja lastulevyä meillä ei ole, kirjahylly on tiikkiviiluinen mutta sisältä ehtaa mäntyä.

Vierailija

tuollaisia koteja sanotaan Suomi-kodeiksi.

Vanhat huonekalut, vanhat tapetit ja matot, ikkunat vuotaa, hiirenpaskaa kaapeissa, paha haju jne. ja asukkailla poikkeuksetta krooninen rahapula alkoholismin vuoksi. Se on syy tähän tyyliin, kun ei oikein viitsi sijoittaa mihinkään muuhun kuin viinaan.

Yksi pph:kin asuu tällaisessa (entinen pph tosin, sai potkut kun kuskasi hoitolapsiaan kännissä autolla).

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

että hirveän näköinen koti ja kuka ihme sellaisesta sisustuksesta tykkää, mutta lapsi tykkää mennä hoitoon.

vai?

Vierailija

Esitin ilmeisesti sinulle täysin merkityksettömiä huomioita kun et mitenkään vastannut? Olisit halunnut vain naureskella kuinka jollakin voi olla karmea sisustus?

Juu, ilmeisesti se sisustus on joillekin paljon tärkeämpää kuin lapsen viihtyvyys.

2

Vierailija

koko kodin sisustukseen!

Mulle ainakin tuli ap:n viestistä mieleen että nimenomaan oli viimeisen päälle laitettu koti, samalla tyylillä alusta loppuun.

Vierailija:

Lainaus:

Voisi ajatella, että kun asunto ei ole viimeisen päälle trendikäs niin ei ole niin nöpönuukaa lasten kanssa (ei tarvi varoa, että pienet tahmasormet sottaavat keittiön rosteripinnat pahannäköisiksi tai muodikkaat vaaleat sohvat olisivat lapsilta kiellettyä aluetta) ;) Ja ilmeisesti pph arvostaa muita asioita kuin kodin " vimpan päälle" -ulkonäköä -hyvä niin.

Ainakin äkkiseltään tuollainen koti vaikuttaisi rennommalta ja lapsiystävällisemmältä hoitoympäristöltä kuin viimeisimpien virtausten mukaan laitettu.

Vierailija

Miksi ihmeessä ihmiset tällä palstalla on niin hyökkääviä, näsävisaita, inhottavia ja takertuvat ihan epäolennaisuuksiin? Oikein v***uilevat? Miksi? Ihan silmät pyöreenä täällä taas lueskelen palstaa (harvoin kirjoitan), ja taas sama ilmiö... en edes osaa sitä selittää, mutta ian haukutaan ja nälvitään, vaikka ap:n aloitus oli ihan asiallinen ja muutkin varmaan hänen pointtinsa tajuavat... ja toinen (mitä en tässä vielä nähnyt), ovat nämä oikeinkirjoitusasiat. Esim. itse osaan kyllä kirjoitaa oikein, mutta täällä jos jotain kirjoittelen, en jaksa kiinnittää huomiota siihen, kirjotan miten lystään...mutta sitten joku kommentoi jotain siitä ja varsinainen aihe väistyy... AAARGHHH!!! Tännekö ihmiset purkaa pahaa oloaan vai mitä tämä on?!

Vierailija

Voisi ajatella, että kun asunto ei ole viimeisen päälle trendikäs niin ei ole niin nöpönuukaa lasten kanssa (ei tarvi varoa, että pienet tahmasormet sottaavat keittiön rosteripinnat pahannäköisiksi tai muodikkaat vaaleat sohvat olisivat lapsilta kiellettyä aluetta) ;) Ja ilmeisesti pph arvostaa muita asioita kuin kodin " vimpan päälle" -ulkonäköä -hyvä niin.

Ainakin äkkiseltään tuollainen koti vaikuttaisi rennommalta ja lapsiystävällisemmältä hoitoympäristöltä kuin viimeisimpien virtausten mukaan laitettu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat