Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+Se On Perjantai, Maalismussukat+

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Huomenta!

Yliopistolle raahauduin aamuksi ja iltapäivällä taas töihin. Onneksi on huominen vapaata. :) Laitan värin päähäni heti aamusta ja kun mieskin oikein lupasi vain käydä huomenna töissä niin josko sitä keksisi jotain kivaa tekemistä iltapäiväksi. Ei mutta meidän on kyllä pakko (tai no ei mikään pakko..) mennä käymään siellä anoppilassa kun jäi viime viikonlopulta väliin. No jos sinne sitten mentäisiin huomenna päivällä ja keksisi jotain kivaa sitten illaksi. :)

(.) kaikki mallillaan. Taas Nappo potkiskeli koko yön ja piti mua hereillä aika tehokkaasti. Ja nuo rinnat vuotivat.. Onneksi on liivinsuojukset keksitty! :) Sitä maitoa oikeesti vaan tulee ja tulee.. Aamulla kun lähdin liikenteeseen niin ilmeet olivat varmaan näkemisen arvoiset kun irvistelin liitoskipujeni kanssa. Kävelyni on siis ihan kuin ankalla jo nyt.. Mahan takia ei vielä välttämättä tarttis näin taapertaa mutta noi kivut sanelee tehokkaasti kävelytyylin. :)

Mutta nyt mä jatkan hommiani että valmistuminen olisi taas himpun verran lähempänä. :) Mulla olis enää kolme kurssia ja sitten tuo vihoviimeinen työ on jonkin verran kesken mutta eiköhän tämä aika hyvältä näytä keväällä. Toivottavasti.. Mutta mukavaa perjantaita ja viikonlopun odotusta kaikille!

Lily & Nappo 22+2

Vierailija

Töistä kotiuduin tuossa hetki sitten ja nyt saakin ottaa sunnuntaiaamuun saakka levon kannalta. Menen silloin aamulla töihin..

Töissä kyllä melkoisen raskasta pukkaa olemaan kun nuo liitoskivut alkoivat tosissaan vaivaamaan. Ei hyvä.. Toivottavasti en joudu lopettamaan niiden takia töitä aikaisemmin kuin olen suunnitellut!

Täällä joku muukin (taisi olla kyllä useampiakin..) valitteli samoista vaivoista. Kiva kuulla ettei ole ainut jolla jo nyt paikkoja vihloo. Vaikka eihän se tietysti kiva ole kun tämmöistä vaivaa on..

Närästyksestäkin on ollut puhetta tänään. Juu täällä kans yksi joka siitä(kin) vaivasta saa oman osansa. Minä en ole huomannut minkään tietyntyylisen ruoan yhteydessä tuota närästystä. Tuntuu tulevan ihan joka sortista.. Tietysti oikein mausteinen ja rasvainen ruoka tehostaa närästystä mutta en ole juurikaan mausteita ja rasvaa vähentänyt. En minä nyt suoraan maustepurkista tai voirasiasta suuhuni lappaa mutta varmaan kaikki ymmärsivät mitä tarkoitin. :)

Mies tuossa avasi itselleen viinipullon. Meinaakohan se juoda sen kokonaan? :) Minä ajattelin avata itselleni ALKOHOLITTOMAN siideripullon. Siis tuollaisen mitä ihan ruokakaupassa myydään litran pöniköissä.. :) Ja rentoutua telkun ääressä! Ihanaa!

Mukavaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 22+2

Vierailija

Piti tulla kommentoimaan:)

Lily-80: Mullakin häpyliitos alkanut vihlomaan ja lonkat löystynyt. Ei ois vielä moneen viikkoon tarvinnut alkaa moiset vaivat. No, esikoisenkin kanssa jossain vaiheessa alko, mutta tais olla hieman myöhemmin kuitenkin. Liikkeelle lähtö välillä hankalaa.

Caddie: Mua vaivaa kans närästys, tosin mulla sitä on ollu jo alkuraskaudesta, sama oli esikoisen kanssa. Paljon lempiruokia ja herkkuja nyt jäänyt nauttimatta, ku tietää että ne närästää. Mulla muuten banaani on just sellanen, joka aiheuttaa närästystä.

Katjuska10: Oon kans miettinyt, miten esikoinen suhtautuu vauvaan.. saa nähä kuin käy.. Esikoinen on 1v10kk tyttö, tässä pari viikkoa sitten tyttö päätti, että hänelläkin on masussa vauva ja on nyt ihan vakuuttunut siitä. Meille on ilmeisesti tulossa pari vauvaa keväällä;)

Hanna-Maria + maha 21+0

Vierailija

Olen kyllä koittanut selittää, että ei se oikeasti ole sisilisko vaan pikkusisko tai -veli. Paijailee masua nätisti ja moikkailee vauvaa, mutta yksi päivä halusi potkaista takaisin kun sanoin, että vauva potkii ;-)

Mielenkiinnolla odotan kevättä. Esikko on silloin 2 v 5 kk, joten onneksi jo sen verran iso, että asioita voi selittää ja neiti osaa jo vähän auttaakin. Tyttö on kyllä aika temperamenttinen... toisaalta on onneksi myös hyvin huolehtivainen ja herkkä huomaamaan muiden tunnetiloja, joten parhaimmillaan on varsinainen malli-isosisko. Ja pahimmillaan... hmmm, ihan kamala?

Kökköh, flunssa jatkuu. Hyvä, että sait uuden kuurin Caddie. Vähän kyllä ihmettelin silloin kun neuvolassasi eivät ottaneet vakavasti, kyllähän tuollaiset jutut pitää tutkia.

Pipsukka 17+5

Vierailija

Ja hyvät naurut sain minäkin. Jollain on todella vaikeeta kun viittii vetää hernettä nenään jostain tollasesta :) Onneks siellä meitä sentään vähän puolustettiin :)

Ja ainakin mulle tää palsta on ihan jopa tarpeellinen. Vaikka en teitä ketään tunne, niin kiva kun saa jakaa ajatuksia ja kokemuksia jonkun kanssa joka on " samalla viivalla" . Olette siis kaikki mulle tärkeitä *rutistaa* :)

Ai niin, siitä närästyksestä vielä. Mä oon kärsiny samasta jo kuukauden päivät ja huomannu, et varsinki omena ja kurkku alkaa närästää. Ne kun on vissiin aikas hitaasti sulavia. En oo hakenu mitään närästyslääkettä kun just ne kaikki pureskelutabletit jotenki ällöttää. Mut lasillinen vichyä ja esim. kokista (siis puolet ja puolet) auttaa. Kun saa aikaseks oikeen semmosen miehekkään röyhtäisyn, niin kyllä helpottaa :) Ja mies pyörittää päätään " aina sä mulle motkotat että sikailen, kuuntelisit itteäs..." , hih!

Mutta nyt nukkumaan että jaksaa huomenna shoppailla.

Hyvää yötä kaikille!

kati ja nestori -rv 22+2

Vierailija

[color=Darkred][b]Icebird[/b], että kaikki oli ultrassa kunnossa. Ihmeesti noi pahat ja ahdistavat ajatukset osaavatkin aina välillä vallata odottajan mielen. Itseäkin jo aikailla jännittää ja ehkä vähän pelottaakin ensi viikon rakenneultra. Kovasti olen myös mietinyt tota, että haluanko tietää sukupuolen sittenkin etukäteen, ennen olin niin varma, etten halua, mutta saattaa mieli tässä vielä muuttua...

Monkey

Vierailija

Ei nse lumi sit viel sulanut ja en taida tänään päästää vauvelia kattomaan. Höh!!!! Jouduin perumaan aamuisen hammaskiven poistonkin kun en uskaltanut lähteä liukastelemaan kesiksillä. On kuitenkin arvokas lasti kyydissä.

Selailin tossa just neuvolasta saatua odotus kirjaa ja jotenki tuntu et niitä sivuja sinne viikkon 40 asti oli ihan liian monta. Kuitenkin sitten synnytyksen jälkeen taas ikävöi raskaus aikaa. Mun pitäis vaan malttaa odottaa ja nauttia täysillä tästä raskaana olosta meinaan näillä näkymin viimeinen kerta kun raskaana olen. Kylläpäs tuli haikee olo kun sen ääneen sano (kirjoitti). Tai ehkä saan isännän suostuteltua iltatähteen joskus kymmenen vuoden päästä.

Kävin eilen Jessican kanssa pienellä kävelyllä, käveltiin noin kilometri ja illalla en meinannut sänkyyn päästä kun häpyluuta särki niin paljon. Saan varmaan haudata ne työhön paluu haaveet kun siellä joutuu koko päivän liikkumaan. Miten tää mun viesti on jotenki negattivissävytteinen????

No joo kivaahan tää on. Varsinki ku kerkiää ihan rauhassa kuulostelemaan vaavelin liikkeitä. Sanoin esikoiselle yhtenä iltana et vauva potkii äitiä ja se tuli huutamaan mun masulle et älä potki mun äitiä. Muuten se pusuttelee ja laulaa vauvalle. Ihan hyvä merkki ettei tunnu ainakaan vielä olevan kauheen mustasukkainen. Ja muutenkin se rakastaa vauvoja. Oma voi olla alkuun kuitenkin eri asia. Mun pikkuveli (4v) on vieläkin mustis meijän neidistä. On tottunu olemaan pienin ja huomion keskipiste, nyt joutuu jakamaan äitin ja siskon.

Miten te muut jotka odotatte kakkosta tai kolmosta, miten luulette isojen sisarusten vauvaan sopeutuvan? Palailen taas päivän mittaan!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti

Vierailija

[color=Darkred]Taitaa tosiaan olla tää alkuraskauden väsymys tiessään, kun yritin tyossa äsekn töiden jälkeen tunnin verran nukkua, niin en edes saanu unta. Oli kuitenkin ihan kiva sitten vaan köllötellä peiton alla.

Huomenna pitäis mennä töihin, kun meillä on koulutuspäivä töissä... äsyttävää, kun on tottunut, että aina on viikonloput vapaat. Mies ja neiti heittävät mut aamulla koululle ja käyvät sitten vaihtamassa talvirenkaat auton mun vanhempien luona. Oon siis liukastellu tällä viikolla kesärenkailla. ja nyt pitäis lähtee hakee neitiä kerhosta ja miestä juna-asemalta, kun meni ystävllisesti aamulla junalla, että sain nukkua pitkään, kun omat tunnit alkaa perjantaisin aina vasta klo 10.15. Ja kauppaankin sen jälkeen, ruuaksi haetaan terveellistä Mäcciruokaa, ku ei jaksa rupee mitään kauppakierrokse jälkeen enää kokkailemaan.

(.) ennallaan, kovasti liikuskelee mosse siellä. Ultra ens keskviikkona ja neuvolakin heti sitten perjantaina samalla viikolla. Flunssa se ei vaan tunnu mua rauhaan jättävän, räkää riittää edelleen.

Nyt asioille...

Monkey ja mosse rv. 19+2

Vierailija

aikaa kun en eilen kerinny koneellekaan ; ) Noh! nyt se sitten loppuu. Nimittäin maanantaina töihin. Mutta jos tätä rataa liitos, häpyluu ja selkävaivat jatkuu niin kauaa en siellä enään ole, mutta yritetään nyt ainakin jouluun saakka sinnitellä..Muuten olo suht hyvä luukuunottamatta myös tota närästystä ja ajottaista väsymystä, mutta kestän ne kun tiedän kuinka paljon hankalampaakin raskaus voi olla. Ajatelkaapa jotain keskenmenon uhkaa ja vuoteessa oloa tai sairaalassa..Hoh. Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin loppuun saakka.

Moni puhui tuosta närästyksestä ja minua on kaikki nää ihanat raskausvaivat vaivanneet jo rv 14 saakka eli apaut 15 viikkoa aiemmin tullu oireet kuin aiemmissa raskauksissani ; ) Viimeyönäkin heräsin kun närästäessä tuli oikein oksennusta suuhun! Ei muutakun samasta paikasta ottaan tota clavurion lääkettä ja se on niiiiiiiin pahaaaaa! Rennie on hyvä lääke mutta varsin lyhytvaikutteinen. Noi nestemäiset närästyslääkkeet pidempi vaikutteisia. Näin sain koko loppuyön nukkua rauhassa ; ) Ja sitten aamulla lasten kanssa ulkoillessa sattui joka askeleella oikealle nivustaipeeseen niin vietävästi että. Silti voin sanoa että raskaana olo on ihanaa, mutta on se ihanempaa ollu aikasemmilla kerroilla.

Meillekin tämä saattaa olla viimeinen lapsi ehkä joten yritän nauttia joka hetkestä täysillä nyt loppuajan. Kunnolla voi nauttia sitten vasta kun äippäloma alkaa ; ) Isommat lapset on suhtautunut toistaseks ihan hyvin vauvan tuloon mutta eivät tietenkään joka päivä asiasta puhu. Pienempi varsinkin suukottelee ja taputtelee masua ja juttelee vauvalle. Esikko taas lähinnä ehdottelee nimiä ja mitä leluja vois vauvalle ostaa. Sillä taitaa vielä olla hyvässä muistissa sekin kuinka paljon myös muiden lasten elämä muuttuu uuden vauvan tullessa taloon. Ettei enään olla huomion keskipisteenä aina jne. Nyt taidan lähteä taas saunanlämmitykseen kun sain kenkäni kasteltua äsken tapettikaupoilla ollessamme ja nyt viluttaa. Huomenna olis tasan 20 viikkoa täynnä.

Ainiin..Piti kysyä CADAVERALTA että mitä oireita sulla siinä tulehduksessa oli/on? Oot tainnu kyllä täällä jo kertoakin mutta en muista..Mulla sellasta aika juoksevaa ja ihmeen hajuista valkovuotoa, mutta lääkäri silloin viikko sitten sanoi alatutkimuksen tehtyään että valkovuoto normaalia. Tosin silloin ei tulehduksia edes tutkittu vaan kun valitin selkääni niin lääkäri teki myös sisätutkimuksen kun epäili vaan virtsatieinfektioo.

Vierailija

[color=green]täällä sitä ollaan. neuvolalääkäri soitti jo heti aamusta kun keskiviikon kokeiden tulokset oli varmistuneet. niinhän siinä kävi että vähintään viikon antibioottikuurille joudun jo toistamiseen, emätintulehdus jatkuu (ei kuullosta kovin kivalle..:( sitkeät bakteerit siellä jylläävät eikä pitkittyessä ole kiva juttu, voi nimittäin edetä kohtuun asti ja sitten onkin paha paikka edessä.

joka tapauksessa, kaikenlaista vuotoa voi raskaudessa olla, mutta jos vähänkin epäilet ettei kaikki ole kunnossa, niin soita neuvolaan, tulehdukset voivat olla pahoja! toivottavasti tämä lääkekuuri nyt vihdoin auttaa, antibioottejakaan ei ole kiva kovin usein käyttää.

oletteko muuten huomanneet NÄRÄSTYSTÄ? tämä on mulle ihan uusi juttu, huomasin pari iltaa sitten että kohta dinnerin jälkeen oli kurkku ihan tulessa. ajattelin että söin vain jotain sopimatonta, mutta eilen myöhemmin illalla iltapalan jälkeen ihan sama homma, ja söin kyllä ihan banskua ja viiliä.. outoa että närästystä tulee vain illalla, lounaan/ aamiaisen jälken en ole huomannut samaa. onko teillä jotain tiettyjä ruoka-aineita jotka närästävät tai tiedättekö joitain yleisiä aineita joita voisi välttää? ajattelin mennä hakemaan tänään jotain hedelmäsuolaa tms., tää ei tunnu kivalta..

muuten täällä pyyhkii hyvin - mitä nyt siis tulehdusta ja närästystä;)

NapNap - mun veljelle syntyi poika. eivät ole sanoneet nimeä, tai nimien lukumäärää, ovat kuulemma päättäneet nimen jo ennen vauvan syntymää. ehdottelin tuossa jo että voisin tehdä nimikirjain-pikkuleipiä, mutta ei mennyt läpi;) ens viikolla sitten kuullaan mikä pikkumies oikein on.

palaan tässä vielä päivän aikana. kaikille oikein hyvää viikonloppua - on tulossa mahtavat ulkoilusäät!

:) Caddie ja Pirpana, rv 20+3 [/color]

Vierailija

Sainpahan kunnon naurut vielä näin perjantai iltana.... Huh huh. Jos joku on sitä mieltä et raskaudesta nauttiminen on elämän köyhyyttä voi katsoa peiliin. Toisten odotuksen ruotiminenhan se on oikea elämän tarkoitus. Jippii!!!! Öitä kaikille masuistaan nauttiville ja niille kaikille masuissa polskiville hellan tuuteleille!!!!

Vierailija

Meillä kanssa esikoisella vauva masussa ja välillä jopa isukillakin... Voi sitä vauvojen määrää.... Ja haluaisinpa nähdä meijän ukon sitä pentua ulos puskemassa...

Niin siitä närästyksestä... Kyllä välillä närästää ihan mielettömästi. Olen sitten yrittänyt maitoa juomalla saada sen vähän laantumaan. Mitään rennietä en ala syömään, jo pelkkä ajatus jonkun tabletin pureskelemisesta etoo. Ehkä sitä samariinia vois kokeilla vaikkei sekään mitään herkkua ole. Ja niille joita närästää voin melkein luvata että loppua kohden pahenee :)

Joku kyseli unista myös. Esikoista odottaessa unissa oli aina tyttö ja usein synnytin mutten sitten enää löytänyt lastani. Nyt nähnyt poika unia ja yhden unen missä löysin vauvan jota hoidin ja luulin pojaksi kunnes vaippaa vaihtaessa paljastui tytöksi. Mutta lähes joka yö se vaavi unissa vierailee ja suurimmat painajaiset on ainakin vielä jäänyt näkemättä.

Mutta nyt laittamaan ruokaa... Meinaa nälkää pukata!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti (rv 21+5)

Vierailija

[color=darkmagenta] Ei sitten yhtään työmotivaatiota! Ei mua niinkään nämä työt ärsytä, vaan nää tyypit... Työkaverit ottaa päähän välillä. No, onneksi näin aamulla saa olla täällä toimistolla yksinään. Muut tulee melko myöhään...

caddie: Mun siskon tyttö kastetaan isänpäivänä. Saiko sun veljes tytön vai pojan? Kun en nyt muista... joko tiedätte nimen, vai onko ylläri?

icebird: Tsemppiä ultraan. Kyllä siellä masussa on kaikki hyvin! Tule sitten kertomaan ultrakuulumiset.

Mulla on nyt varmaan menossa se kuuluisa helppo keskiraskaus... olo on hyvä ja liikkeitä tuntuu päivittäin. Ei oikeestaan mitään valittamista. Välillä nipistelee vatsaa, mutta muuten olo on mainio. Nämä viikot menee kyllä vauhdilla. Niinkuin joku totesikin, kohta on jo joulu! Mitä veikkaatte, saako masuvauvanne jo tänä jouluna lahjoja? Mä luulen, että kuusen alla voi olla pari pakettia vauva-nimellä...

NapNap+Mörökölli rv21+2 [/color]

Vierailija

Tuleepa harvoin pinouduttua mutta välillä pakko :)

Meillä täällä kova muutto urakka menossa, eilisen tyhjensin keittiötä (miten voi olla astioita näin paljon!) ja ilta menikin sitten pitkällään kun selkä ilmoitti kumartelun ja kurottelun riittävän. Tänään sitten jää koulupäivä väliin, onneksi on opettajia sairaana niin vain yksi luento jää kuulematta. Ja kun kestää nuo koulumatkat täältä " vanhasta" kotoa 2,5h YHTEEN SUUNTAAN niin ei kiitos! Ja tosissaan tuota pakkaamista riittää kyllä vielä tällekin päivällä ihan kiitettävästi.

Huomenna aamulla onkin aikainen herätys trimmaamaan koiria ja Paraisille näyttelyyn pitäisi suunnata. Jään näyttelyn jälkeen sitten uudelle kämpälle yöksi (Ollaan siis muuttamassa Järvenpäästä Saloon) ja mies joutuu muuttamaan kamat ihan yksin sunnuntaina. Onneksi miehen sisko lupasi tulla tekemään loppusiivouksen tänne niin ei tarvitse huolehtia mihin kuntoon kämppä jää. :D

Mutta pitänee varmaan lähteä koirien kanssa aamulenkille ja sitten vähän venytellä selkää ja hartioita.. Sitten pitäisi pestä keittiö ja aloittaa kylpyhuoneen tyhjennys ja siivous..

Muuten masu-asukilla tuntuu kaikki olevan kohdallaan, potkuja satelee tasaiseen tahtiin kun vaan malttaa niitä kuulostella. Viikon päästä onkin jo rakenneultra ja sitten pitäisi sopia käynti uuteen neuvolaan. Toivottavasti olisi yhtä mukava terveydenhoitaja siellä kuin täällä!

SEV + maha-asukki rv 19+2

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat