****KESÄKERTTUJEN**** perjantai

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta! Meidän poika juhlii tänään toista syntymäpäivää. Vilksettä koko viikonloppu.

Varasin itselleeni ultran yksityiselle rv:lle 8+4. Neuvola on ensi ti rv 7+4.

Väsyttää tosi tosi paljon. Ei huvittais tehdä yhtään mitään. Ja kaikki pikku asiat ärsyttää. Mies ei oikein ymmärrä mua (taaskaan)

Hyvää viikonloppua kesäkertuille!

Vepeli2

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

näkymmä tästä pinosta paljon...

Eilinen ja toissapv tuntui vähän siedettävämmiltä, mut tänään on olo taas kenkku. Vaik menin illalla jo 10ltä nukkumaan (miehen kaa ei noin aikasin onnistu, mut nyt poissa), mut eipä uni tullukaan ja oli katkonaista koko yön. Koululaiset ruokittuani söin itse hiukan (tosin senkin 3 vartin sisällä jouduin vessassa käymään kahdesti - onko muuten kenelläkään muulla maha sekaisin aamulla tai silloin kun paha olo iskee?! Mulla on ollut melkein koko raskauden ajan aamuisin - ja kohta tulee listeriahysteria...) No, nukuin taas lisää, mut kuopus herätti kesken sikeiden unien - puoli11 varmaan. Ja vielä vaan väsyttää. Nyt en oo pystyny syömään kuin mandariinia. ja kohta tulee koululaiset kaverin kera ja täällä kauhee kaaos ja tukka kampaamatta ja mökki kylmänä (pitäis hakee polttopuita).

Itsellä on tässä pahassa olossa vielä se psykologinen rasite, ettei voi toivoakaan, et loppuis jo vk 12, vaan vasta vk18 kieppeillä... Reissuunkin pitäis lähtee yks viikonloppu, tuntuu mahdottomalta selvitä siitä - lyhyet yöunet ja pitkä ajomatka. Oonko mä ihan luuseri?

Tuhruista. Itselläni tiputteli oikeestaan ihan kunnolla esikoista odottaessa. Alkoi kovan pyöräilyspurtin jälkeen. Mut pääsin heti YTHSlle gynen ultraan tarkistuttaan (vk5 muistaakseni) ja kaikki oli kunnossa. Varmistus vk päästä ja edelleen kaikki kunnossa. Meni ohi, mut sit taas n.kk kuluttua tiputteli taas. Ja eikun taas samalle gynelle. Oli tosi mukava muuten, paras tuntemani. Ja taas ultrattiin ja kaikki hyvin. Sanoi, ett kuukautiskiertokin voi joskus ikäänkuin painaa päälle vielä raskauden aikanakin. Muista ei kyl sit oo ollu. Mut hyvin meiän koululainen tosta huolimatta maailmaan selvisi.

No, nyt meen pidätteleen oksennusta sänkyyn, se yleensä auttaa mulla... Vielä en oo oksentanu... Vasta vk7+0... Kahdeksannesta se pahin muistaakseni alkaa... Nyyh. Onneks oon vapaalla. Aion nyt itsekkäästi maata kun siltä tuntuu ja levätä ja syödä, aatelkoot muut mitä lystää kämpän sotkusta ja laiskuudestani... Tiskit tietty pitää pitää kurissa, ettei ne aiheuta yrjöoloa. Mut vessaa jo välttelen...

voimia muille kärsiville! Päivä kerrallaan vaan!

Vierailija

Ja nyt sitten uutena pyörryttäminen. huokaus Kyllä naisihmisen pitää olla hullu kun tietentahtoen hankkiutuu tämmöiseen olotilaan.. yyyyyöööök

Siis tää pyörryttäminen on tässä nyt tämä kamalin tuntuu ett' katsessaakin on jotain ihmeellisiä kenttiä tai ms. todella inhoittava olo. Vielä tällaisella paniikkihäiriöisellä tuntuu että nää olot vaan laaaaaaaaaaaaajenee kuin pullataikina. Mies vielä joutuu tekemään superpitkiä päiviä uudessa työssä ja päivät venyy kevyesti 12h ja mamma panikoi...

hohoijaa kun pääsisi tän ensimmäisen kolmanneksen ohi niin ehkä mahdollisesti rupeaisis olokin helpottamaan..?? ken tietää en ainakaan. minä mutta toivon sitä todella.

rölli , rv. 6+6

Vierailija

Noista neuvolakäynneistä. Mulla on molemmissa raskauksissa käyty neuvolassa alussa n. kk välein, eli minusta kuulostaa varsin normaalilta, jos on lääkäri rv12 ja sen jälkeen vasta tammikuussa seuraava aika. Joulun aikaan on muutenkin monet neuvolat pienemmällä miehityksellä, niin varmasti senkin vuoksi harventavat käyntejä. Mulla ei sinne neuvolaan kyllä mitään hinkua olekaan tässä alussa. Hyvä jos on korkeintaan kerran kuussa. ´

Mammax6 ja neronja: Toivotaan, että tuhru loppuu! Turha huoli vaan pois, vaikka varmasti sitä aina pelkää pahinta... Voimia teille!

Täällä pahaolo senkun jatkuu. Oksentamassa ei ole tarvinnut käydä, mutta yökkiä on pitänyt montakin kertaa. Kai tämä nyt on merkki siitä, että siellä mahassa sitten ainakin jotain on?!? Mä olen kyllä ihan kuoleman väsynyt. Eilenki torkuin klo 19 lähtien sohvalla ja nukkumaan menin klo21 ja nukuin klo 8.30 asti ja aina vaan väsyttää. Mieheltä varmaan loppuu kohta huumorintaju, ku joutuu kaiket illat istumaan yksin sohvalla kun ei vaimosta juuri seuraa ole muille kuin nukkumatille iltaisin.. :/ Saas nähdä milloin alkaa tuleen sanomista. Jos tänään yrittäis viikonlopun kunniaksi pysyä hereillä. Ja tuleehan sieltä Idolskin tänään.

Mukavaa perjantaita kaikille!

mirju 6+5

Vierailija

nostelen vaan tätä pinoa ettei valu liiaksi alas =D

Täälä ootellaan työpäivän loppumista. Ihan koomassa menny tää päivä taas, vaikka hommia oon paiskinu =) ihmettelin itsekin äsken että ohos, kohta pääsee kotiin ja vois ottaa vaikka päikkärit =)

Vierailija

Morning!

Tuhruttelu alkoi eilen ja tänä aamunakin aavistus löytyi alkkareista...olen aivan neuroottinen, koska menneisyydessä on ollut 3 keskenmenoa. Tosin myöskin onnistuneita tuhrun jälkeläisiä...Tuolla yksi " tuhru kohta 4 v" soittelee metallisella keittokirjatelineellä ja lusikalla aika mielenkiintoista nykymusiikkia...Syysloman viimepäiviä vedellään ja viisikosta 2 pienintä ja minä olen kuumeessa ja nokat vuotaa...Koululaiset odottavat jo malttamattomana ensi viikkoa ja koulukavereiden tapaamista...

Ja minä normaaliin päivärytmiin pääsyä! Vieläkin tuntuu epätodelliselta, että tosiaan sitä kuudetta kullannuppua nyt tosissaan odotellaan, viime kevään keskenmeno on liian tuoreessa muistissa....

Väsyttää ja kaikki aika tuntuu menevän ihmetellessä, koneellisesti teen ruokaa , rakennan duplotaloa ja luen satuja, ajatukset pyörii aikalailla oman navan ympärillä eli kirpussa. Mutta eiköhän se luonto ratkaise miten tämän kanssa mennään, siihen ei paljon mun mietteet ja ajatukset vaikuta. Onneksi ei vielä okseta , yleensä viikosta 8 viikkoon 12 ykä on joka aamu kaverina... Viikonloppu edessä , yritän pitää kieleni kurissa , ettei mies saa kohtuutonta ryöpytystä osakseen...

Hyvää viikonloppua kaikille kesäkertuille!

Mammix6? RV 7+2

Vierailija

Sarjassamme syömisen kanssa ongelmia... Tänään tuli serkku lastensa kanssa kylään ja joutu ite ruuan laittoon,en voinu paistaa jauhelihaa! Italianpataa oli ja ei varmasti ois alas menny,mutku kaiser-salaattia laittaa joukkoon nii kiitettävästi... Nyt on ilta ollu ilman pahaa oloo,mut onki sipsejä tullu syötyä.. Jännä juttu ku musta mikään ruoka ei maistu millekkään...Siis väkisin syöntiä...

Poika meni kitinällä nukkumaan,mut pysy sängyssään,mies työporukan kans reissussa ja kerranki ei väsyttäs...

Tämmönen väliraportointi :o)

Josko heittäytys sohvalle hyvällä omalla tunnolla...

Suhmura yhä 8+1

Vierailija

Huomenia!

mäkin täälä jo epäilen olotilaani että oonko raskaana ollenkaan, mutta tän aamun väsymys kyllä palautti uskon siihen että tila on edelleen sama =) en meinaa millään herätä, nytkin töissä ihan silmät ristissä X X heh.

No onneks on perjantai ja huomenna saa nukkua. Eilen oltiin miehen kans shoppailemassa ja illalla kun päästiin kotio niin nukahdin soffalle.. yleensä homma on toisin päin ja arvatkaa sainko kuittailuja aiheesta ..

Tänään rv 7+0 joten uusi viikko alkaa tästä :D Olo on edelleen aika hyvä, eilen pariin otteeseen illalla olo oli sellanen että teki mieli oksentaa.. muutoin vaan pieniä tuntemuksia ristiselässä ja alamahassa.. ja se hillitön väsymys shoppailun jälkeen. Koirat muuten pyrki eilen molemmat viereen, toinen mahan päälle silleen että paino pallean päällä, ei masun ja toinen retkotti reisien päällä... ei ihme että uni tuli kun lämmittävät kivasti :D

Mites muilla on perjantai käynnistyny ?

Vierailija

Alussa kannattaa nukkua juuri silloin kun nukuttaa , eihän sitä muuten jaksa erkkikään. Kyllä se mieskin ymmärtää , kun valveillaoloaikanasi huomaat kohtuudella hänetkin...

Vierailija

Olen samaa mieltä kanssasi summersnow, että piitatkoon muut mitä lystää pölypalleroista ja likapyykistä, niin kauan kuin äiti voi hyvin, voi perhekin hyvin.Ne sotkut kyllä ehtii hoitaa sitten, kun ei okseta tai väsytä tai muuten tunnu aivan karmeelta.

Vierailija

Omaa napaa heti kärkeen: kävin ke alkuraskauden ultrassa tapaamassa tämän kaikkea muutakuin suloisen olon aiheuttajaa; kaikki kunnossa, ihan aikalaisen kokoinen. Tänään mennään rv7+3 ja nyt pitäis tilata se neuvola-aika - kiva täällä avokonttorissa :))

Olo on edelleen heikko, olottaa ja kuvottaa 24h, kaikki haisee extravoimakkaalle, väsyttää, mutten saa nukuttua ja rinnat on niin arat, että hyvä ettei nukkuessakin pitäis olla daisarit suojana. ja kaiken tämän keskellä pitäis olla tooooosi tehokas duunissa :/ ja tietty salata tätä oloa..

Mies saa meilläkin tuta, valitettavasti, mikään ei kelpaa ja kaikki on koko ajan ihan väärin. Välillä ihan säälittää, kun toinen yritää taiteilla kuin liukkaalla jäällä. Ja poika 2,3v saa myös välillä sellasen ryöpytyksen, että itseäni ihan kauhistuttaa tämä primitiivinen käytös... Pakko yrittää ryhdistäytyä..

Hyvää perjantaita ja viikkistä KeKet!

Vierailija

Itseäkin alkoi huolestuttaa kun noita tuhrujuttuja kuulee.. saas nähdä miten pitkälle tällä kertaa päästään ilman vuotoja.

Täytynee hehkuttaa kun täällä ruoka maistuu niin hyvälle! Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan. EIpä ole ennenkään ollut mutta keskenhän nekin ovat menneet, joten toivotaan että tällä kertaa hyväolo ei tietäisi keskenmenoa.

Mietinpä vaan että milloinkohan sitä varailisi neuvola-ajan... ajattelin ainakin odottaa kunnes saan sen HCG vastauksen (viikon alkupuolella) jos vaikka sitten pääsisi alkuraskauden ultraan polille, kun kuulemma haluavat tarkemmin seurata. Jos ei sielät tipu ultraa niin sitten kai täytyy varata yksityiseltä. Tällä kertaa olen niin huolissani että aion ravata ultrassa niin usein kun mieli tekee.

Ninni RV 5+1

Vierailija

Tuhrua ei ole aamun jälkeen näkynyt. Toiveet kyllä silti tippui aikalailla nollaan, ei voi mitään. Ei auta kuin odotella, miten tässä käy.

No, ei auta jäädä murehtimaan. Ostin tänään pojan huoneen seiniin maalit, joten lähdenpäs valmistelemaan maalausurakkaa.

Tsemppiä kaikille tuhrusta kärsiville!

neronja rv5+3

Vierailija

Minäkin olen viel täällä, kirjoitella en oo kyl kauheesti ehtiny.

Ilma on tääl aivan KAUHEE, lunta tulee ja tuuli on aikamoinen...

Eka neuvola oli maanantaina, ääniä ei viel kuulunu mut täti sano et kohtu tuntuu jo hyvin et kyl siellä joku varmaan on... mut mulla oli jo valkuaista yhdellä plussalla... kummallista! siks mulle laitettiiin jo lääkäri aika, se ois 10.11... Esikoiseltaki oli valkuaista mut ei näin alussa... Epäili et mulla munuaiset päästää jotenki läpi... Tiiä sit mistä johtuu...

Nuha vaivaa vieläkin, ei oo kivaa, viikon ollu jo ihan tukossa eikä toivetta paremmasta :( Muuten olo ei oo ihmeellisempi, iltaisin on joskus ällöttäny mut ei pahemmin sitäkään... Et hyvin menee

Mut ei tässä kummempaa,

tuiskuista päivää vaan kaikille täältä Lapin maalta

LapinMamma rv 7+5

Vierailija

Moi!

täälä yks joka on edelleen simmut ristissä tääl töissä, onneks pomo on tänään pois että saa vähän relata :D ja tossa kun lampsin kauppaan hakemaan evästä, niin kyllä sellasina aaltoina tuli huono olo.. kuvittelin jo itteni oksentamaan johonkin pusikkoon.. olis ohikulkijoilla ollu ihmettelemistä.. noh, olo kohentui sitte ilmeisesti raittiin ilman ansiosta ja kaupassa en kyenny ottamaan kanasalaattia (kuten en aamulla kotoa mukaan lohisalaattiakaan.. ) ja päädyin sellaseen mikro-kinkkukiusaukseen.. ja hyi olkoon että se haju kävi nenään, joskin onnistuin lappamaan sen ruuan alas joten kuten =) saapa nähdä rupeaako tuo huono olo valtaamaan alaa tääläkin =) onhan jo 7+0 kasassa.

ja pyörrytyksestä ja näköhäiriöistä.. ettei vaan migreeni kummitele ? Mulla migreeni alkaa usein näköhäiriöillä ja hajuärsytyksellä tai jopa käsien ja naaman puutumisella =/ sitten vasta tulee päänsärky. Viime aikoina ei o onneks ollu migreeniä (koputtaa puuta) mut muuten kyllä vähän päätä särkeny kait se kroppa mukautuu tähän olotilaan..

Onneks viikonloppu tulossa :D

Vierailija

... ennätän/jaksan muutaman kommetin kirjoittaa. Mahdotonta hulinaa päivät pitkät.

Ihanaa, että täällä näkyy olevan näinkin paljon kohtalotovereita. Samoja tuntemuksia täälläkin, hillitön väsymys ja pahaolo, joka esiintyy silleen aaltomaisesti. Esim. jos en ennätä syömään riittävän usein tai pitkän työpäivän jälkeen on väsynyt tulee se kauhee kuvotus päälle. Onneks se helpottaa syömällä jotain omenaa ta juomalla tuoremehua tai muuta vastaavaa. Voimakkaat ruuan hajutkin etoo. Ihmeellisintä on se, että entinen extra herkku eli suklaa ei maistu olenkaan! mutta esim. maustamaton jugurtti mansikoiden tai vadelmien kanssa NAM! No, hyvä näin. Välillä on sitten niin hyvä olo ettei muistakkaan että on raskaana.

jumpassa olen yrittänyt käydä ja pitkiä kävelylenkkejä tehdä lähes joka päivä, että pysyis peruskunto hyvänä. Jaksaa ehkä sitten loppukoittelemukset paremmin.

Tosta tuhruilusta sen verran, että mulla oli II lasta odottaessa tuhruvuotoa lähes koko raskauden ajan, terve ja reipas tyttö sieltä kuitenkin syntyi vk38.

Nyt siis 4. muksu tulossa ja viikkoja 7.

Kahden viikon kuluttua on yksityisellä ultra ja vasta sen jälkeen aion varata ajan neuvolaan. Ennättäähän tuonne.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille samassa veneessä kulkeville!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat