* MAALISTEN perjantaita *

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (11)

Vierailija

On aivan pakko kertoa eilis illasta!!! Se oli mun asteikolla aikamoisen kauhistuttava.

Iltatoimet oli hoideltu ja tuossa 20.00 maissa annoin Helmille perinteisen 250 ml kauravelliä. Tyttö vetäsikin koko satsin melkein ilman mitään vastaanpanoa. Mäkin olin päättänyt, että koko satsin pitäs mennä, kun Helmi oli päivän aikana juonut niin huonosti. No, just kun koko satsi oli kutakuinkin masussa tulikin se mahtavalla voimalla ulos. Ja sitähän tuli ja tuli ja tuli. Miellen tuli väistämättä eräs elokuva, jossa sänky tärisee ja hernekeitto lentää. Helmi oli ihan oksennuksessa, meikäläinen oli kauttaaltaan oksennuksessa ja sohvakin sai osansa. Onneksi meillä on antiikkinahkasohvat, joisa tuollaiset eritteet saa helposti pyyhkäistyä pois jälkiä jättämättä.

No ei kun tyttö kylppärin lattialalle ja kylpyyn. Omat vaatteet koneeseen, kuin myös Helmin yökkäri. Sitten ajattelin, että odotellaan hetki, jotta maha hieman rauhoittuu. Se nimittäin taisi olla jo edellisen aterian jäljiltä melko täynnä, kun n. 17.30 tyttö vetäsi ennätyssatsin sellaista hedelmäsose-kauravellijauheseosta. On muuten hyvää!!!! Nimittäin, kun oksentaminen oli ohi, oli sen seasta havaittavissa just sitä hedelmäsosemöhnää. Yöks!

Noh, sitten vaan uutta yökkäriä (kuinka kuvaava sana tähän tilanteeseen!) päälle ja uutta vellisatsia koneeseen. Kun enhän voi tyttöä ilman ruokaa nukkumaankaan laittaa. Maha kurisi tyhjyyttään.

No taas meni kaikki 250 ml ja näytti hyvältä. Tyttö vähän nukahtu syliini ja kannoin hänet makkariin, jossa aloin levitttää unipussia sängyllemme. Kun laskin Helmin pussin päälle alkoi hän kakoa ikäänkuin ei saisi henkeä. Ja sitten taas lensi. ja taas oksennusta tuli kuin paloletkusta. Meikäläisen kohta sängystä oli ainavn yrjössä, Helmi oli taas kauttaaltaan märkä ja unipussikin meni pesuun. Oksennusta tuli nenästäkin! Ja sehän vasta huudon kirvoittikin.

Ja eikun taas kylppärin lattialle ja tyttö kylpyyn...Sitten en enää usklatanutkaan antaa velliä niin paljon ja laitoin tuttipulloon vain 160 ml riisivelliä. Siinä vaiheessa Helmi oli jo niin voipunut, että 100 ml syötyään nukahti syliin ja kannoin häent pinnikseen. Siellä nukkui kymmenestä aamu kahdeksaan. laitoin illalla maidon valmiiksi jääkaappiin, josko tyttö alkaisi yöllä itkemään nälkäänsä. mutta ei. Kuudelta hän itki, kun oli kääntynyt mahalleen ja annoin silloin hänelle sen maidon. Hyvinhän tuo upposikin. Ja siitä siis vielä jatkettiin kasiin. Nyt aamulla annoin vielä pari desiä kauravelliä, jotta saatais vähän tuota nestetasapainoa kohdilleen. Mutta tässä tuli taas todistettua, että ei tämä ikäinen lapsi yöllä enää nälkäänsä itke. Jos 100ml:llä pärjää koko yön siis.

Että tällaista meillä. Päivä mennee siivoilun ja ruoanlaiton merkeissä. Olsisi taas vieraita tiedossa vikkonlopuksi, joten voisin vaikka leipoa jotain, kun tuo pakastin nyt on täynnä marjoja. Ulkona taitaa olla suht kylmää, kun ainakin säätiedoituksessa näytti Helsingin kohdilla olevan -7 astetta. Viikonlopuksi taas luvattiin lauhtuvaa, jopa lähes 10 plusastetta. Ois se talvi nyt saanut jatkua.

Eipä muuta.

lehtovi & Helmi tasan 7kk Ps. Hyvää synttäriä Leolle!!

Vierailija

Tässä samalla koitan nukuttaa typyä sisälle vaunuihin. Takana kaksi epäonnistunutta yritystä makkarin sängylle. Vitsi että typy on sitkeä sissi, ihan on taas väsynyt mutta nukkuahan ei voi tietenkään!!

Eilinen meni oikeen kivasti kun oltiin miekkosen kanssa ulkona syömässä ja elokuvissa. Näpsä ja äitini olivat pärjänneet täällä mainiosti:) Elokuva Flightplain (meniköhän nimi nytkään oikeen kun eilenkin kirjotin nimen miten sattuu..) oli tosi jännä mutta ei ehkä ihan paras tilanteeseen. Elokuvassakun katoaa pieni tyttö lentokoneessa, joten itku silmässähän minä olin kokoajan ja ikävöin Näpsää... Niin ja sitten lähteissä päätin laittaa oikeen saappaat jalkaan vaikka mies kysy jo kotona että eikö noilla oo huono kävellä. No minä laitoin saappaat ja voi luoja mun nilkat ja varpaat huuti hoosiannaa., vaikkei niissä kovin korkeat korot ookkaan. Ja vaikka mun ikä on lähempänä 20 kuin 30 niin kyllä saapasajat on ohi. Kirpparille menee mokomat kenkunat. Muuten oikeen kiva ja onnistunut ilta, suosittelen:)

Nonyt typy tossa lattialla leikkii kun ei malttanut nukkuakkaan. Muuten vihdoinkin alaikenessä paistaa pieni " piikki" joten ei se hammaskeiju meitä unohtanutkaan!! Innolla odotetaan milloin sieltä puskee hampi kunnolla. Voi mun tissiparkoja.

KALAMAMI: Juu kyllä näin eilisiltaiosen kirjoituksesi. Mihin sää haluaisit töihin valmistuttuas? Mulla ykkösenä äitiys- ja/tai lasten nla taikka sitten psykiatrinen sh-työ. Jälkimmäisessä palkka ois parempi ja psykiatrinen työkin on tosi mielenkiintosta. Saa nähä.

Nyt Näpsän seuraksi lattialle. Siellä pikku tatti kikattelee niin söpösti.

-miuqu ja nti näpsä-

Vierailija

Vähän pirteämpänä tänään alkoi onneksi päivä kuin eilen. Emma nukkui kellonympäri ja puoltuntia päälle mutta heräsi kuitenkin kaksi kertaa syömään ja tuntemattoman määrän muutenvain itkemään tai kitisemään, ihan kauhea mönkijä tuo meidän tyty on unissaan, nukkuu suurimman osan yöstä mein välissä ja viime yönä kyllä luvattoman monta kertaa heräsin siihen että vaaveli potkii mua naamaan tai siihen että sen varpaat on melkein mun suussa=)

nyt kävi taas kutsu joten mentävä on.......jatkan jahka kerkiän=)

Vierailija

Ihmeitä tapahtuu!!! Meillä Saana nukkui viime yön yhdellä heräämisellä! Olin itse eilen illalla työkavereiden kanssa Helsingin kaupunginorkesterin konsertissa. Isäntä pisti lapset nukkumaan. En tiedä, oliko sillä sitten vaikutusta rauhallisiin yöuniin, mutta sanoin kyllä miehelle, että testataan tänäänkin sitä, että hän laittaa Saanan nukkumaan. Minä olen vaikka sen aikaa toisessa huoneessa tms., jos läsnäoloni häiritsee. Meikäläinenkin nukkui ihmeen sikeästi, sen yhden heräämisen hoitelin jotenkin puoliunessa, aamulla oli vaikea muistaa, että oli edes herännyt... Kyllä on heti pirteämpi olo, vaikka univelkaa on tietysti kertynyt aiempina öinä niin, ettei sitä yhdellä 7 tunnin yöllä pois pyyhitä... Mutta jospa tää tästä. Antaa ainakin toivoa, että parempaa voisi olla luvassa ;-)

Eilen tosiaan olin konsertissa. Täytyy kehua, että oli todella upeaa kuultavaa! Nautin täysin siemauksin. Kuultava oli sen verran perinteistä (=Beethovenia ja Tshaikovskia), että tykkäsin - modernimpi " klassinen" kun menee välillä vähän yli hilseen... Sääli, että noissa kulttuuririennoissa (=konsertit, ooppera, teatteri) tulee käytyä niin harvoin. Yleensä niissä käytyään toteaa, että pitäis käydä useammin... Mutta sitten se jää. Nyt yritän innostaa isäntää, että lähtisi marraskuussa HKO:n lastenlaulukonserttiin esikoisen kanssa... Jäi vielä eilen mietintään.

Meilläkin flunssa jatkuu molemmilla lapsilla. Nuutilla oli vähän lämpöä taas aamulla, mutta eipä tuo menoa näytä haittaavan. Molemmilla valuu nenä ja yskittää... Ja isännällä on jotain samantyyppistä, valittaa hirveää päänsärkyä ja kurkkukipua. Meidän viikonloppu taitaa siis mennä niin, että minä hoitelen sairaita perheenjäseniä... Mies on aina niiiiiiiin kipeä, kun on sairaana, että kukaan ei ole niin kipeä. En tiedä, miksi miesten flunssat tuntuvat olevan niin paljon pahempia kuin naisten...

Varvastamisesta olit tuossa aiemmin puhetta. Meillä Saana seisoo kyllä ihan jalkapohjilla, mutta jos koettaa kävelyttää, silloin varvastaa. Esikoisella oli jossain vaiheessa 1-vuotiaana varvastuskausi (kun oli oppinut siis kävelemään), mutta se meni itsekseen ohi. Lienee niin, että on useimmiten ohimenevä kausi, mutta kaiketi silloin, jos lapsi ei milloinkaan seiso koko jalkapohjalla, pitäisi tarkistaa, ettei ole kireät akillesjänteet tms. rakenteellisia/hermovirheitä. En kuitenkaan stressaisi asialla, useimmiten kaiketi on kuitenkin ihan tavallista varvastella välillä...

Jahas. Eipä kai muuta. Pitää viedä pikkuneiti ekoille päikkäreille.

Hyvää viikonloppua!

Terhi&lapsukaiset

Vierailija

Justiinsa käytiin viemässä ukko kaverille,he lähtevät sitten sitä Matti Nykästä katsomaan! En ois saanut ajaa autoa,mutta hyvin näin.pitempää matkaa en uskaltaisi lähtä autonrattiin.Ei tämä sumea vasen silmä ole oikein mukava!!

Mummo ja ukki olivat tänään kylässä.joten me miehen kanssa käytiin robbarissa ja hautausmaalla viemässä kynntilöitä! Ostin neidille toppapuvun kokoa 80cm.Toivottavasti sillä pärjätään kevääseen saakka.Pelkään kuitenkin,minun tuurilla se jää pieneksi.

Jos tämä seuraava tulokas olisi tyttö,niin ainakin on vaatteita valmiina.Poika jos tulee,niin eipä Mimmin vaatteista oikein hänelle ole.Me kuitenkin halutaan tietää sukupuoli etukäteen,jos sellasessa ultrassa käydään ja lääkäri kertoo.Osaa sitten vähän suunnitella..

Mimmille on tänään maistunut ruoka (siis tietenkin kaupan) todella hyvin.Pitänyt oikein ihmetellä.No,hyvä että ruoka maistuu.

Kai tässä pitää alkaa iltatoimiin.Minua ainakin väsyttää kovasti.Mimmi otti autossa äsken tirsat,joten häntä tuskin nukuttaa piiiitkääään aikaan.

Hyvää illan jatkoa..

Tuulia,Mimmi ja sykerö 5+2

Vierailija

Meillä herättiin vasta klo 8.20. Yö vaatikin kolme herätystä.Kahdessa kävin laittamassa tutin ja kolmannessa tuossa seiskan aikoihin Mimmi höpötteli pienen hetken omineen,olin justiinsa lähdössä hakemaan häntä sängystä,niin siellä nukuttiinkin täyttä päätä =) oten itsekin kiireen vilkkaa sänkyyn takaisin.

Meilläkin jos " kävellään" niin silloin varvastelee,ei niinkään seisoessa. En ole kyllä asiaa vielä kiinnittänyt mitään huomiota.

Pitäs lähteä prismaan tekemään viikon ruokaostokset. Mitähän ruokaa sitä ensi viikolla tekisi?Tuntuu,että samat ruoat pyörii viikosta toiseen.Alkaa itteäkin kyllöittää.Se vaan on niin,ettei mitään pihvejä paljon raati ostella.Ruoan pitää olla edullista..

Kiva pakkasilma vielä,mutta tosiaan lupasi lämmintä ensi viikkoon asti.Ois minunkin puolesta saaanut olla pikku pakkanen ja tuo lumi maassa.Ei ole koiratkaan niin kurasia!!

Mitään suunnitelmia ei ole tälle viikonlopulle. Mies lähtee kattoo tänään NYKÄSTÄ!! Sinne on 14e liput..enpä minä kyllä maksaisi.Huomenna sillä on sitten krapulapäivä,joten me lähtään varmaan käymään pappalassa tai sitten jollain kaverilla tai molempia!! Sunnuntaina tehdäään pihahommat loppuun!!

Mies huutelee apuun..taitaa olla vaipassa kunnon ylläri meille :)

Hauskaa viikonloppua! Ja toivotavasti kaikkien kullannuput paranevat niin flunssasta kuin muista pöpöistä!!

Tuulia,Mimmi 30.3 ja sykerö 5+2

Vierailija

minä ekana taas. Mikäs teitä muita niin nukuttaa??

Kyllä huomaa, että yöt ovat parantuneet, jaksaa taas ihan eritavalla touhuta heti aamusta. Kaisa meni jo aamu-unilleen, jotka toivottavasti kestävät taas pitkään. Se hyvä puoli näissä aikaisissa aamuissa on, että myös päiväunet ovat sen seurauksena pidentyneet. Ennen kun yö kesti 12 h, niin eihän sitä unta enää päivälle niin riittänytkään.

Flunssa senkun jatkuu. Onneksi se ei ole juuri häirinnyt Kaisan tai mun yöunia. Tänään aiotaan silti lähteä Selloon perinteiselle perjantaireissulle. Siellä kun on kirjastokin. Tosin päätin, että jos kirjastosta ei löydy mitään kivaa, niin sitten voin ostaa Lehtolaisen uusimman. Pikkupaikkakunnan kirjastot on niin superpaljon parempia kuin isot kirjastot. Täällä pääkaupunkiseudulla tosin myös kirjastoautosta löytyy helposti luettavaa, mutta tässä lähistöllä ei sellainen pysähdy.

Konttausta meillä harjoitellaan kiivaasti, mutta vielä lösähdetään alas, kun liike oikeasti alkaa. On se vaan niin huvittavan näköistä. Seisominen meillä silti on edelleen SE juttu, vaikka itse ei osatakaan nousta. Ja lattiakaivon kansi ollaan myös tänä aamuna putsattu, nuolemalla tietenkin!

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

nuhanenä kua ja untenmailta Kaisa 25.3

Vierailija

Kirjottelin tossa yks päivä ihan sikapitkän viestin, ja (yllätys, yllätys) kun painoin OK nappia niin kone rupesi vaatimaan viestille otsikkoa tai jotain, ja sitten olikin jo kirjannut minut ulos. Kyllä otti päähän!

Tiivistelmä asioistani:

YÖT - mitkä yöt??

SYÖNNIT - kiinteät uppoaa, tissiä ei malteta syödä (paitsi yöllä)

LIIKKUMINEN - kontataan hirmusella vauhdilla paikasta A paikkaan B (ja sieltä paikkaan C jne...)

Eli huonosti nukutaan meilläkin, tyttö heräilee parin-kolmen tunnin välein ja rauhoittuu vain ja ainoastaan tissillä. Vielä ei aloiteta unikouluja tms. ennen kuin ollaan tutkittu mahdollinen refluksi. Ensi viikolla on lääkärineuvola ja siellä sitten katsotaan miten jatketaan. Pulauttelu hävisi välillä kokonaan, mutta on nyt tullut takaisin. Ja välillä tulee ihan kunnolla ruokaa ylös. Puklujen ja yölevottomuuden lisäksi tytöllä on ajoittain kuivaa yskää (nämä kaikki refluksin oireita) joten asia nyt onneksi tutkitaan.

Lehtovin oksennusepisodi sai taas oksennuskammoni nostamaan päätään. Eikö kukaan muu kärsi elämääsuuremmasta oksennuskammosta?? Ajattelin ennen tytön syntymistä että nyt varmaan pääsen kammostani eroon, kun lapsensa puolesta tekee ihan mitä vaan, mutta ei. Tunnen itseni tosi huonoksi ihmiseksi ja äidiksi kun joudun miettimään että miten pystyn hoitamaan lastani kun hän sairastuu oksennustautiin! Kuulostaa varmaan naurettavalta mutta mua ei naurata. Pelkoa ei ainakaan helpota se että itselläni on oksennustauti ollut viimeksi 13 vuotta sitten ja silloinkin oksensin yhden kerran. Tälläinen " huolenaihe" saa varmasti raivostumaan ne joiden perheessä on vakavasti sairas lapsi/aikuinen, mutta mulle tämä on iso ongelma!

Näillä tänään =)

T.E. & Tytti 8.3.

Vierailija

Otin äsken pyykit koneesta tuplahuuhtelun ja linkouksen jälkeen ja kuinka ollakaan, oksennusläikät olivat vielä paikoillaan ihan kuin mitään pesua ei olisi ollutkaan. Kuinkas stydiä kamaa tuo oksennus oikein on? Ja kun en voinut edes kuudessakympissä pestä, kun osassa vaatteista pesulämpötila oli vain 40 astetta. Että uusiks meni. Tällä hetkellä koneessa pyörii pelkkä petauspatjan päällinen. Muuta ei mahtunutkaan. Kivaa sähkönkulutusta tämmöinen.

No menen valittamaan jonnekin muualle.

lehtovi

Vierailija

Onko muita!? :)

Mies ajoissa kotiin ja sitten yhdessä siivousta ja ruuanlaittoa. Jos vaikka illalla pari lasia punkkua ja rupattelua. Eipä olla kovin montaa sanaa tällä viikolla vaihdettukaan, siis sellasesta asiasta joka ei liity lapsiin tai kodinhoitoon tai miehen työhön... Ehkä tänään voisi olla ihan meidän kahden ilta. Jos jaksamme valvoa.. Hih.

Vein pojat tossa äsken pehkuihin unta odottelemaan, maalismuksua kävin jo kuikkaamassa kun loppui jutustelu ja siellä peiton mutkassa nukkuu. Isoveljensä taitaa vielä kirjojaan selailla...

Meillä oli muuten viime yö sitten eka kertaa semmonen, etten imettänyt Topia yhtään kertaa! Tosin muutaman kerran kävin kellistämässä poitsun, kun seisoi pinniksessään ja totuttuun tapaan puoli neljä huuteli vaativaan sävyyn. Minä otin lauhkeana viekkuun ja tarjosin tissiä, mutta eipä syönytkään!! :) Aikansa pyöri, nostin sitten takaisin sänkyyn, jossa alkoi itkeä.. silittelin ja laulelin ja nukahti. Nukkuikin sitten melkeis seiskaan! Lisää näin pitkiä (!) aamuja! Unta siis 11 tuntia lapsukaiselle, äidille hieman vähemmän. Esikko nimittäin putosi sängystään ja vaikka ei edes itkenyt (nukkui istualleen lattialla) niin minä tietty heräsin tollaseen vaimeaankin muksahdukseen. Jotta on nämä äidinvaistot aika hämmentävät, mielestäni olin ihan syvässä unessa. Ehkä en sitten ollutkaan...

Kyllä meidän kirjastosta löytyy yllättävän hyvin uusia teoksia, näitä pikkupaikkakunnan etuja. Eilen kyselin sitä Rimmisen Pussikaljaromaania eikä olisi ollut kuin yksi varaus ennen mua. Kortti oli vain jäänyt kotiin. Mutta kaipaan kyllä teatteria ja just Terhin kuvailemia konsertteja... Täällä on 10.11 kirjailijavierailija kylällä ja pitää heti mennä, kun jotain kerran tapahtuu.

TuuliEmilia-Oksennuskauhuiselle: Hassuihin lapsuudenmuistoihini lukeutuu oksennustaudit, sillä äitini oli silloin ihan hätää kärsimässä meidän kanssa. Siivosi jälkiämme ja yökki itsekin. Kauhulla muistelee yhä. Oli varmaan ihan hirveää, mutta eipä pieni lapsi paljoa voinut auttaa.. Tämä ei varmaan auta paljoa sinua, mutta ymmärrän tuskasi. ;)

Vieläkään ei lunta. Kiva oli ulkoilla lasten kanssa pikkupakkasessa, kun ei viimakaan heti meitä taltuttanut. Toivottavasti viikonlopulle yhtä mukavia kelejä!

Nyt isompikin taitaa nukkua. Piti laittaa hälle radio hiljaiselle soimaan, YleX soi. Nyt minä siistiytymään, sijaiseni on tulossa käymään.

Pippandii ja poitsut

Tuulialle vielä: ihan samaa mietin minäkin eilen kauppalappua kirjoittaessani, jotain erilaista tekisi mieli tehdä. Edullista kehittelen pitkästä aikaa ihan vain silakkafileistä: mies tuo kotimatka-kauppareissultaan niitä ja jonkunmoisen vuuan kun niistä pläjäytän niin avot.

Vierailija

Kerrankin minä olen näin aikaisin koneella. Tämä on meillä vielä yleensä yötä. Tyty nukkuukin vielä, mutta mulla loppui uni jo kuuteen. Ärsyttää. Kerrankin neiti olisi antanut nukkua yön hyvin niin ei sitten ite osaa nukkua. Mies nousi kuuden jälkeen lintumetälle, joten ehkä se vaikutti myös minun virkistymiseen. Tyty on nukkunut viime yöt vieressämme, koska nuhanenäisenä on nukkunut omassa sängyssä tosi levottomasti. Jospa ei tottuisi vieressä nukkumiseen...

Joku kyseli eilisen pinon pohjilla vauvan varvastelusta. Minuakin asia kiinnostaa. Meillä ei vielä nousta puuta vasten seisomaan, mutta lähes aina kun sylissä seisottaa, on neiti ihan puhtaasti varpasillaan. Onkohan siitä jotain haittaa ja miten sen voisi estää? Kertokaahan jos on kokemuksia.

Mutta mutta...eipä taida olla sen kummempaa asiaa. Jospa tässä jatkais tätä surffailua vaan, kun ei vielä meteliäkään viitti tytön takia pitää.

t.L

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat