Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuiset perjantaina

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (14)

Vierailija

Täällä on aikaa istua koneella kun oon sairaslomalla supistusten takia. Tosin nyt tuntuu supistelevan tässä istuessa, joten kohta on mentävä pitkäkseen:( Vauveli liikkuu paljon ja heti sitä sitten tosiaan huolestuu jos ei hetkeen tule liikkeitä.

Millamalla: Mahaa voi kutittaa ihan sen takia, että iho venyy, mutta jos sulla alkaa tuntua kutinaa esim.käsissä ja jaloissa lisäksi niin puhu siitä neuvolassa. Voi olla hepatoosia eli maksantoiminnan häiriötä. Mulla ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa ja siinä oli myös tuota vatsan kutinaa. Hepatoosi kuitenkin melko harvinainen, joten voipi tosiaan olla ihan normaalia sulla.

Talvikki 28+4

Vierailija

Mä täällä viettelen sairaslomapäivää, niitä ei ookaan paljon tullu vieteltyä kun alkuviikon mies oli kotona ja tyttö kans (olisivat olleet miehen loman takia kuitenkin) ja eilen tuli tytön kummit käymään joten tyttökään ei menny hoitoon. Ens torstaina ois sitten töihin paluu, ja jos mitään ihmeempää ei ilmaannu, sinne myös menen kokeilemaan, jaksaako maha (kohtu) supistelematta koko päivää.

Sitten kysymys. Onko teillä muilla ollu nyt tai aiemmissa raskauksissa ylämahakipua? Mulla nimittäin on ollut nyt muutaman viikon, aina välillä tohon ihan ylämahaan sattuu, ihan rintojen alle. Useimiten se on sellasta leivempää, sitten välillä tulee sellanen isompi kipu, joka kestää aika kauan. Tänä aamuna ihan vaan sohvalla makoillen alko taas suurempi kipu, joka kesti taas. Menin sitten nukkumaan ja vieläkin tuntuu koko ajan vähän. Soitin siitä neuvolaan, että onko se normaalia ja kun oli kaikki närästys- ruuansulatus- ja vauvanpainamisasiat suljettu pois, totes että ei tällanen kipu kuulu normaaliin raskauteen. Että jos vielä tulee sellanen kova kipu, niin päivystykseen sitten viikonloppuna. Että on selvitettävä mistä johtuu. Senhän tiiän, että ylämahakipu voi olla merkki raskausmyrkytyksestä, mutta oon kuullu että se on enemmän sellanen kiristävä vanne -tyyppinen. No en kyllä osaa kovin tarkasti kuvailla minkä tyyppinen tää on...Mutta viime viikolla kuitenkin kävin lääkärineuvolassa ja kaikki oli ok. Siellä jo mainitsin tästä mutta se jäi vähän sivuasiaks, kun niihin mun supistuksiin enemmän keskityttiin sitten.

Nimimerkki TAAS unohtui mutta joku kyseli että missä vaiheessa vauva voi olla jo raivotarjonnassa. Kyllä se jo tässä vaiheessa voi olla! Meillä esikoinen oli sivuttain sitkeesti, sit rv 29 miehen veli, sairaanhoitaja, tuli käymään ja halus kokeilla mahan päältä vauvaa. Kun oli vaan harjotteluaikana saanu kokeilla =) No, siinä kun tuleva kummisetä hetken paineli, niin alko mahassa kauhea mylläkkä ja tyttö kääntyi pää alaspäin! Ja niin pysyi sitten loppuun asti.

Nimiasioita on kyllä mietitty. Pojalle tulee varmaan sama nimi mikä oli varattu jo esikoiselle. Sillon meillä oli ihan selvät nimet kummallekin, ja kun tuo pojan nimi jäi käyttämättä, tuntuu ettei nyt se sitten annetaan jos poika tulee. Tytön nimestä on enemmän keskusteltu, mutta luullakseni jo molemmille mieluinen on löytynyt. Toiset nimet pitää sitten miettiä vielä lähempänä.

Meilläkin on mies miehet metsällä -reissulla, oikein pohjoisessa asti. Tulevat vasta sunnuntaina. Tosi hyvin on mennyt tytön kanssa kaksin, mä kun pelkäsin että supistelee kun kaikki touhut tehtävä ite. Tänään kyllä lähetään suoraan hoidosta ajamaan mummolaan, mun äidin luokse. Äiti siellä hössöttää mun voinnista koko ajan ja on sitä mieltä, etten VOI olla koko viikonloppua kaksin tytön kanssa. No, mennään sitten äidin täyshoitolaan =) Tämmösiäkö meistäkin sitten tulee aikanaan?! Mä nyt vaan aloin miettiä sitä, että jos se kipukohtaus tulee uudestaan, niin mihin lääkäriin mä sitten meen? Voinko mennä siellä, vai pitääkö mun ajaa tunti tänne kotiin?

No juu, mukavaa viikonloppua kaikille!

Kölli 28+2

Vierailija

..perjantai, ku se on niin mukava päivä!?

Ei silti, nyt ku oon saikulla, niin ei hirveesti oo omalta kannalta väliä, mikä päivä on kullonki menos, paitsi viikonloppuna ei tarvi herätellä isoja lapsia kouluun!

Minkälaisia viikonloppusuunnitelmia teillä kanssasisaret on!?

Mä ajattelin, jos nyt taas kokeilis remppaa, ku viikko on menny enemmän tai vähemmän makoillessa, kai sitä tuntee ittensä " sairaammaks" ku onkaa, ku lääkäri kerta sanoo... Ihan itteeki häirittee, ku ei saa mitää aikaan, ku ei huvita..

Eilen sain kokonaista kaks kaappia siivottua ja kyllä lähti iso pussillinen turhaa paperia hyllyiltä pois (taas on tilaa kerätä uusia lippuja ja lappuja:))

Eilen kävi myös mun kaveri kylässä ja toi niin ihanaa suklaakakkua... Mestarileipuri, kattokaas.. Piti oikeen olla ittelleen vihasena, etten olis kaikkee popsinu, pieni pala jäi tälle päivälle *lipoo huuliaan*.

Pikkasen on supistellu, jos tekee jotain raskaampaa, mut muuten olo on ihan tavallinen. Mukuli potkii kovaa, ihan nahka hellänä jo! Mulla ei kyllä oo mitää hajua siitä, miten päin tää lapsikulta oleilee, potkuja satelee ihan tasaseen joka suuntaan, mut kovimmat iskut tulee vasemmalle sivuun (ei ihan kylkeen), mutta toisaalta oikeelle puolelle muljahtelee se pylly tai pää, jolla se pökkii, voi se toki olla jalka tai käsi myös, jotta otappa tuosta sitte selvää, ku kaiken lisäksi joskus tönitään kunnolla tuonne alas virtsarakon suuntaan...

Mukavaa, kun on vilkas vuokralainen ja omaa rytmiään se noudattaa jo aika tarkasti, pisimmät jumpat on meillä lounasaikaan ja puolenyön tienoilla ja lyhyemmät taukoliikunnat tasaseen päivän mittaan..

Mutta iloista perjantaipäivää kaikille, palataan asiaan, jos jotain ilmenee;)

Hemuli 27+3

Vierailija

On taas jokunen päivä mennyt etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella... lukenut olen kyllä teidän muiden kuulumisia ahkerasti.

Tänään tuli tasan 30 viikkoa täyteen :) ja h-hetkeen ei siis todellakaan ole monenmoista viikkoa enää jäljellä. 6 viikon päästä on se synnytystapa-arviokin, hui! Joku sitä jonain päivänä kyselikin et miten on saanut jo sen ajan. No, mä kävin niiden sokereiden takia äippäpolilla ja ne antoi sieltä sen ajan et jos ei tässä ennemmin tule tarvista käydä niin onpahan sitten ainakin sinne jo aika valmiina. Ens viikolla alkaa perhevalmennuskin, saapa nähä onko siellä ketään tuttuja.

Vauveli potkiskelee masussa, välillä enempi, välillä vähempi ja todellakin silloin kun on niitä hiljasempia päiviä niin iskee pienehkö paniikki et onkos siellä kaikki hyvin.. On sellasiakin päiviä että tuntuu ettei sieltä ole " kuulunut" mitään (eli sillon kun niitä on vähän tuntunut niin niitä ei ole rekisteröinyt itelle, kun on ollut touhuamassa jotain), mut sit illan tullen siellä alkaa sellaset karkelot et huh! :) Mä oon tuossa miettinytkin että mitenkähän päin se siellä oikein on. Neuvolakortissa lukee jo rv 26+5 et tarjonta on rt. Samoin oli nyt viimeksi kun ultrattiin (28+5), mut kai se vielä siellä pyörii miten päin vaan?!? Vai onko todellakin niin et se on ollut jo jonkin raivotarjonnassa ja on siellä loppuun saakka?? Ensimmäistä kun odotan niin ei oikein itelle ole havainnollistunut et kun liikkeitä tuntuu niin mitä ne on eli käsiä, jalkoja, päätä vai peräpäätä...mut jonain päivinä näkyy mahan päälle sellanen pienehkö möykky (hassun näköinen sellainen) et lieneekö sit jalkapohja vai pylly :) Mies tuossa tuumikin yks päivä et olishan se kiva jo nähdä minkänäköinen siellä oikein on! Mut toivottavasti ei kuitenkaan ihan vielä... tahtoo ensin kunnon mahankin!

Ens viikolla ois sitten neuvola. Nyt sinne voi mennä jo hyvillä mielin kun ei tarvi kauheesti jännätä tuota punnitusta. Oon joka päivä käynyt lenkillä (eilistä lukuunottamatta) ja sit kun on ne sokerit niin täytyy sitä ruokavaliota tarkkailla niin ei ainakaan oman puntarin mukaan ole painoa enää tullut ja hyvä niin. Onhan sitä kuitenkin jo tähän mennessä 10 kg tullut että josko se riittäs vähäksi aikaa...

Me saatiin ratkastua mun talvipukeutuminen... Ostin normaalikokoiset kevyttoppahousut joihin ommeltiin sellanen pitkä resori vyötärölle eli antaa periksi sitä mukaan kuin on tarvis. Ja sit talvitakkeja sovittelin yks päivä niin olihan ne jo tässä vaiheessa aika nahteja, joten täytyi turvautua miehen takkeihin ja yks sieltä sit löyty! ei tosin oo mikään kamalan paksu, vaan sellanen fleesetyyppinen, mut se on sen verran reilu et sinne kyllä saa laitettua vaikka miten paljo vaatetta väliin eikä siltikään tule ahdasta :) eli luulisin että sen kummemmin ei nyt sitten tarvi ostella mitään isoja ulkoiluvaatteita, onneksi!

mut nyt ulkona pistäytymään kun koira on tuossa vinkunut jo jonkin aikaa, joten leppoisaa viikonloppua tammimasut!

milla_s rv tasan 30

Vierailija

Neiti alkoi nukkumaan ja tuli äitille tällanen pieni hengähdystauko.

Oltiin aamu mummulassa leikkimässä kavereiden kanssa ja hyvin näytti säpinä nukuttavan;)

Mahaan ei kummempia,hyvin liikkuvaista sorttia on myös meidän vauveli.Potkuja satelee millon missäkin eli vielä on hetki tilaa liikuskella.

Maha kasvaa maltillisesti ja vointi on muutenkin hyvä:)

Viikonlopulle on ikkunanpesu suunnitelmia,ei saatu ketään auttamaan;( että joudun nyt sitten pesemään ne itse miehen kanssa.Taitaa jäädä miehen kontolle suurinosa ikkunoista.On menaan multa kielletty,vaan pakko on rauhallisesti muutama ikkuna avuksi pestävä.

Mummu hakee huomenna esikon kylään ja ilmeisesti jää yökylään,että saadaan sitten samalla viettää kaksinkeskistä aikaakin;) Kiva,kiva!Meinaa nuo kaksistaan touhuilut olla kortilla ja vaikka se tälläkertaa onkin ikkunanpesua niin ei yhtään haittaa!

Tihveröinen kyseli runsaasta lapsiveden määrästä..:

Lääkärit tutkii sut ja vauvan tosi perusteellisesti:)Luultavasti käyt muutaman kerran kontrolleissa joissa käydään aina vauvan rakenteet läpi jne..Sokerirasitus tehdään kans jos sitä ei jo ole tehty.

Kaikki on varmasti ihan kunnossa:) Lääkärit varmasti kertoo sulle tarkemmin mitä etsivät jos heidän mielestään vettä on paljon.

Kerron nyt oman tarinani lyhyesti viime vuodelta,mutta tämä ei tarkoita että teille käy samoin!!

Mulla oli vettä paljon kun odotin toista lastamme viime vuonna.

Rv 30 sf-mitta oli huimat 40cm!(Sen takia musta tuntuu ettei mulla mahaa nyt olekkaan vaikka sf-mitta on nytkin yläkäyrällä:)

Silloin ei käyrätkään enää riittäneen...

Esikolta mun sf-mitta oli tuon 40cm ihan lopussa eli isomaha olen aina ollut,mutta kakkosen odotusaika oli aivan eri lajia ku nämä muut.

Mulla siis oli tosi runsaasti vettä,äitipolilla muutaman viikon välein kävin seurannassa.

Kovasti tutkittiin mahdollisia epämuodostumia jne:( Mitään ei kumminkaan ikinä löydetty ja veden runsas määrä laitettiin jokakerran raskausdiabeteksen syyksi.

(Meillähän synnytys käynnistyi rv 31+,vettä oli vain niinpaljon ettei mun maha enää joustanu ja minä " räjähdin" kuin ilmapallo.

Tervettä isoa keskosta odotettiin ja lopulta sitten synnytin,mutta syntymän jälkeen tuli ongelmia..En tiedä muistatko,mutta meidän poika kuoli päivän iässä.Yhtään ei tiedetty miksi..happea ei vain saatu menemään oikeaan paikkaan kunnolla.Ruumiinavauksessa selvisi että pojallamme oli todella paha ja harvinainen kehityshäiriö ruoka.ja henkitorven alueella,jota ei ultralla voitu nähdä eikä edes röntgenillä!)

Ja voi olla lapsivettä runsaasti vaikkei ole mitään vialla!!!

Suurimmalla osalla ihmisistä on näin!

Pakko vain ajatella et kaikki on hyvin ja ottaa vastaan se mitä synnytyksessä sitten on tulossa. Ei kannata liikaa miettiä asiaa,kaikki luultavasti on hyvin eikä mitään syytä huoleen ole.Mutta aina on mahdollisuus myös siihen että kaikki ei ole kunnossa:(Kannattaa kumminkin huolehtia sitten vasta kun on jotain syytä huoleen!

Ja yleensä ne on parannettavissa syntymän jälkeen jos jotain löytyy.

Tuo meidän pojan kuoleman aiheuttanut sairaus on TODELLA harvinainen ja vakava!

Että voit kuvitella kuinka painajaismaista tämä mun odotus on ollut ja tulee olemaan.Pakko vain tsempata itseä ja uskoa että kaikki on tälläkertaa hyvin. Kokoajan esim.mahan kokoa itsekkin seurailen jos näyttää että lapsivettä alkaa kertymään-->menen lääkäriin.Onneksi nyt vesi on pysynyt normaalina ja näyttää että kaikki olis hyvin.Mutta ennen ei voi olla varmoja vauvan terveydestä kun hän on syntynyt.Siihen asti on toivottava ja uskottava parempaan.

Älä stressaa etukäteen vaan nauti,toivottavasti en masenna sua täysin tällä kirjoituksella.Mutta itse kokemuksia pyysit..Ja muista et suurimmalla osalla ihmisiä syntyy aivan terve vauva runsaasta lapsiveden määrästä huolimatta!

Viikonloppuja kaikille Tammimasuille

Terveisin Vell@ rv 26+3

Vierailija

Ihan alkuun voimia Tihveröiselle, koita olla liikaa murehtimatta vaikka se varmasti vaikeaa onkin. Itse kun emme valitettavasti voi näihin asioihin juuri vaikuttaa, pitää vain yrittää ajatella positiivisesti. Tsemppiä!

Kyllä on ihanaa kun on taas perjantai, vaikka täällä Tampereella vettä sataakin. Tylsää kyllä että lumet sulavat samantien pois, tosi lämmintä keliä on nyt luvattu viikonlopun yli. Mä pesin ikkunoita jo viime viikonloppuna, vielä olis eteisen ikkunat pesemättä mutta taitaa jäädä tältä viikonlopulta, kun appivanhemmat on tulossa kyläilemään. Tänään pitäisi siis siivota...

Eilen vihdoinkin saatiin lastenhuoneen boordit seinälle, joten nyt pitäisi sitten ommella verhot ja laittaa puhdas matto lattiaan. Sitten voisi pikkuhiljaa suunnitella tuon esikon siirtämistä pois meidän makkarista, ei kyllä millään raatsis, mutta edessä se on ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa. On kuitenkin hyvä totuttaa poitsu nukkumaan omassa huoneessa jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.

Masussa pitäisi kaikki olla kunnossa, kovasti on masukas taas tänäänkin yksiössään möyrinyt ja huitonut =) Tänään mulla tais tulla ruokiksella joku tilapäinen mielenhäiriö, kun ostin parit vaaleanpunaiset nutut! Ja ei ole siis mitään käsitystä siitä kumpaa sukupuolta masukas on. Oli vaan niin ihana plyyssiunelma tosi edullisesti tarjolla, että en malttanut olla ostamatta. Ajattelin että annan sen sitten helmikuun lopussa kaverilleni jos meille ei tyttöä tule. Kaveri siis odottaa ultran mukaan tyttöä.

Hassua muuten, että alkuraskaudesta olin kovasti sitä mieltä että toinen poika meille tulee, mutta mitä pidemmälle raskaus etenee niin sitä enemmän vahvistuu tunne siitä että masukas olisikin tyttö! No, tammikuussa se sitten nähdään =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Suffis rv 28+3

Vierailija

On se kumma, että sitä ei nuku kunnolla jos ei ole oma Mies vierellä. Lähti näet eilen perinteiselle " miehet menee metsälle" -viikonlopulleen. Toivottavasti niillä on siellä hauskaa, eivätkä vahingossa ammu toisiaan.

Aion nukkua koko viikonlopun, lapsetkin menevät isälleen. Hieman kehittelin ajatusta leffaan menosta. " Äideistä parhain" kiinnostaa, mutta kai odotan vuokrausta, en ehkä kehtaa mennä julkisesti itkemään. Varmaa on, että tuo aihe saisi minut itkemään ihan tolkuttomasti.

Pitää yrittää piristyä, jos vaikka saisi töitäkin tehtyä.

enyo 30+3

Vierailija

Hitsi ku unohdin sun nikin.Hyvin olet jäänyt sinäkin mieleen ja nyt sitten jonkinmoinen " unohdus"

Teidänkin perheelle on annettu enemmän mitä muille,enkä muistanu sitä ku kirjoittelin aiemmin.

Samallalailla on sunkin raskaus raskaampaa kuin normaalisti,loppuunasti joutuu elämään pelossa että sama toistuu ja samalla kun toivoo sitä kaikkein parasta mitä vain saada voi.Tervettä lasta.

Vaikka luulen ettet ole varmasti katunut lapsesi elämää päivääkään,yhtä arvokasta elämää elää pieni lapsesi kuin kuka tahansa ja jossei vielä arvokkaampaakin!Oma lapsi on kaikkein rakkain oli hän sairas tai terve:)

Itsellä ainakin ajatus että kun vain olisi pojan saanut täällä pitää,sillä hetkellä ei millään maailman sairaudella ollut mitään merkitystä,vaan meidän kohdalla olisi ollut liikaa kärsimystä ja näin on kumminkin varmasti kaikkein paras.(Loppulauseen olen voinut allekirjoittaa vasta myöhemmin.)Ensin tuntui hirveän katkeralta ajatella miksi juuri meidän lapsi kuoli,,vaan nyt sen on voinut hyväksyä ja ajatella järkevästi.Meidän rakkaan lapsen arvokas elämä oli päivän mittainen.

Sama pätee varmasti teihinkin,teillä vain on se ihana pakkaus täällä luonanne,mutta osaltaan samoja rankkoja ajatuksia olette joutuneet läpi aikananne käymään..

Voimia odotukseen sullekkin,sitä me tarvitaan!

Toivotaan että on kaikki kunnossa,sillä muutahan me ei voida.Siis meillä ihan kaikilla!

Vierailija

Täällä vaan olla öllötetään. Mies lähti töihin ja mä testailen tukivyön toimivuutta. Viikonlopulle ei kummempia suunnitelmia, relaamista, että jaksaa maanantaina palata töihin melkeen kuukauden työttömyyden jälkeen... Saa nähä miten sitä oikeesti taas tottuu vuorotyöhön... Ja mitä sitä löytää päälle, että tarkenee muksujen kanssa ulkona...

Meillä alkaa perhevalmennus vasta marraskuun loppupuolella ja synnytysvalmennukseenkin mennään vasta joulukuun puolessa välissä. Tylsää, kun ovat vasta niin myöhään... Mistään synnytystapa-arviosta en tiiä mitään, ei oo neuvolatäti maininnu, enkä oo älynny ees kysyä...

Kutittaako muilla mahaa? Onkohan ihan normaalia? Mun tekis mieli vähän väliä rapsutella mahan pintaa. Rasvaan sen päivittäin, en tiiä, vaikuttaako se sit jotenkin...

Nimiasiaa kyseltiin joku päivä. Me ollaan miehen kanssa toistaseks aika eri linjoilla, mut katotaan sitten. Sekä tytölle, että pojalle ois kyllä tiedossa suvussa kulkevia nimiäkin...

Eipä kai ihmeempiä. Jatkan öllöttämistä=)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Millamalla 29+0

Vierailija

Kävin tänä aamuna neuvolassa mitttauttamassa sf-mittaa, kun se viime viikolla oli liian paljon lääkärineuvolassa. No, nyt oli kasvanut taas 3cm viikossa, ja luku huimat 31cm. Maha ei kyllä tunnu niin isolta, esikoisen aikaan mitta on ollut 33cm lasketun ajan aikoihin.

Nyt sit joudun ensi viikolla äitipolille kontrolliin. Mitähän sielläkin tapahtuu, tietääkö joku? Neuvolan täti epäili, että lapsivettä on liikaa, maha tuntuu aika pehmeältä. Nyt menee viikonloppu tätä asiaa miettiessä, vaikka muuten kaikki olikin ok, sydänäänet vahvat ja vauva liikkuu.

Että tämmöstä täällä. Vointeja kaikille tammikuisille

Tihveröinen 27+2

Vierailija

Muistan kyllä teidän perheen tarinan, olet jäänyt ehkä parhaiten mieleen meistä tammikuisista. Pahinta heti pelkään, kun jotain ylimääräistä tulee, koska meidän esikoinen on erityislapsi.

Nyt olen ollut supersyynissä, tosin kieltäydyttiin lapsivesipunktiosta ym, ultrassa olen käynyt monta kertaa ja kaikki on tähän saakka ollut ok. Sokerirasituskin on tehty, kaikki arvot ok.

Terveeksi luultu esikoinen syntyi 2 viikkoa yliaikaisena, ja hänellä todettiin mm. harvinainen aivojen kehityshäiriö, jota ei rakenneultraaja osannut katsoa. No, nyt 1v 4kk osaa istua, mutta eipä juuri muuta, paitsi että on sosiaalinen ja iloinen ukkeli, joka ei turhia kitise. Pahin tulee siis heti mieleen, että tuleeko meille toinenkin vammainen lapsi...

Mutta ei auta kuin toivoa parasta, että tämä olisi vain ohimenevää ja että tämä raskaus päättyisi terveeseen lopputulokseen.

Meilläkin pestään viikonloppuna ikkunoita :)

Tihveöinen 27+2

Vierailija

Karkas käsistä toi ensimmäinen yritys, joten koitan uudestaan.

Olen vanhempien luona käymässä ja siksi on jäänyt muutama päivä jäänyt pinoilussa väliin. Olen kyllä lukenut teidän jutut mutta en ole ehtinyt kirjoitella.

Eilen illalla oli masussa semmoset bileet että ei koskaan aikaisemmin oo ollu. =) Maha pomppi puolelta toiselle ja välillä nousi isoja muhkuroita. Makailin itesekseni sängyllä ja ihailin sitä showta. Meinasin huutaa äitin hereille ja katsomaan, mutta jätin tekemättä koska se olis varmaan loppunut siihen paikkaan. Mies ei tätä iloa nähnyt kun on vielä toisella paikkakunnalla ja tulee tänne vasta tänään illalla. Toivottavasti saatais uusinta tälle illalle.

Muuten kaikki ennallaan. Huomisia kaverin häitä tässä vaan odotellaan ja niitä herkkuja. =P *Slurps*

-J ja Röllimaha- 27+3

Vierailija

kaikille tammikuisille.

Aamu alkoi hyvin väsyneissä merkeissä. Viime yönä tuli valvottua aika paljon kun nuo molemmat muksut on kipeinä. Sain onneksi tälle päivälle molemmille lääkäriajan.

Justiinsa luultiin että olis tämä flunssa menny ohi kun oltiin kaks viikkoa kaikki kipeinä niin nyt sitten alko uudestaan. On vissiin aika sitkeä pöpö kun ei meinaa millään lähteä pois.

Oma napa kasvaa kovaa vauhtia. Viime viikolla oli lääkärineuvola ja kaikki oli onneksi hyvin. Painoa on nyt kertyny nelisen kiloa ja siihen oon tosi tyytyväinen. Verenpaine oli laskenu normaalille tasolle... onneks sitä ei tartte ruveta seuraamaan. Sf mitta oli 27 ja vauvan syke oli 150. Lääkäri meinas että tyttöhän se sieltä on tulossa mutta saa nyt nähdä. Kelpaa kyllä kumpi vaan kunhan vaan on terve. Sokerirasitustestissäkin kävin ja ei ollut onneksi siinäkään mitään. Vauveli potkii kovasti ja välillä aika kipeästikin saattaa tuohon kylkeen osua.

Tytöllä oli aika hölmistyny ilme kun vauva potkas sitä käteen. Alkaa vissiin viimein ymmärtämään että siellä äitin masussa todella on joku. On tähän asti aina kieltäny ettei masussa mitään ole.

Kela sai vihdoin ja viimein tehtyä päätöksen mun äippälomasta ja se alkaakin nyt sitten 8.12. Tuolla päivämäärällä ei nyt niin paljon merkitystä ollut kun olen muutenkin lasten kanssa kotosalla vaan sillä rahan määrällä. Lähetin sinne aikasemmin kyselyn kun ei päätöstä ruvennut kuulumaan niin vastasivat että, käsittelyaika on keskimäärin kuukausi. Sain sitten päätöksen tasan kuukausi siitä kun olin sinne hakemuksen laittanu. Näin täällä oulun kelassa. Kuinkas kauan teillä muilla on kestäny toi päätöksen saaminen?

Viikonloppusuunnitelmia nyt ei ihmeemmin ole. Taidetaan olla vaan kotosalla ja parannella tätä flunssaa. Ens viikonloppuna oliskin sitten kummipojan 6 -vuotis synttärit. Lahjakin on vielä ostamatta ja en oo yhtään vielä miettiny mitä sitä vois tuon ikäselle ostaa. Oliskos teillä muilla mitään hyviä ideoita?

Nyt täytyy ruveta laittamaan noita muksuja valmiiksi. Hyvää viikonloppua kaikille ja pysykäähän terveinä :)

tintti05 rv 28+6

Uusimmat

Suosituimmat