Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70-luvun lapset, muistatteko,

Vierailija

vielä sen ajan kun sisällä poltettiin tupakkaa? Meillä ei onneksi poltettu kuin vessassa, mutta monella kaverilla äidit/isät polttelivat joka huoneessa ja se asunto oli aina harmaana savusta!

Mietin vain, että paljon on onneksi menty tuossa asiassa eteenpäin, harvoin näkee, että kukaan polttaisi enää sisä tiloissa. Onko kellään muuuten sukulaisia tai tuttavia, jotka tupruttelevat sisällä?

Ajatelkaapa, että pienet vauvat ja lapset on hengittäneet sitä savua monet vuodet :(

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Koko vaate kerta... yöks!

Että kyllä näitä sisällä polttajia vielä löytyy!!

(en ole päiväkodissa töissä vaan lapseni ovat siellä hoidossa, olen vaan " haistellut" erään pikku pojan vaatekerataa viereisestä naulakosta. Kaikkialle minäkin nenäni tungen!)

Vierailija

itse en polta (enää) enkä todellakaan antaisi polttaa meillä sisällä, ja myönnän, että kehitys on ollut terveellistä. SILTI mieli on joskus kaihoisa :) Enkä muuten ole mikään hysteerikko myöskään sen suhteen, ettei lapseni ikinä saisi nähdä tai haistaa tupakansavua, kunhan siinä ei oleilla.

Vierailija

80-luvun puolivälissä kuitenkin kauhistelin, kun Italiassa poltettiin pankeissa, kaupoissa ja lihatiskilläkin lihakaupassa oli tuhkis :)

Vierailija

Itse en muista aikaa Suomessa, jolloin tupakkaa olisi poltettu sisällä, mutta täällä se on ihan yleistä. On melkeinpä harvinaista, jos jossakin taloudessa joku polttaa, mutta menee toimitusta varten ulos, vaikka kuinka olisi pieniä lapsia. Joku saattaa olla kovinkin edistyksellinen ja ajattelee, että ei polta samaan aikaan samassa huoneessa, missä lapset leikkivät... :-/

Vierailija

ikkunat kiinni, takapenkillä kolme kakrua, ja ihan terveitä meistä tuli. Joten nykyään myös liioitellaan. Vaikakkin on hyvä ettei lasten tarvitse olla enää savuisissa kodeissa.

Vierailija

Ei onneksi kovin usein, lähinnä iltaisin. En ole hennonut sanoa, että kyllä se haju leviää koko suureen ja kauniiseen (yksikerroksiseen) taloon, kun ei itse tietenkään huomaa. Haju on kuitenkin onneksi vain juuri ja juuri tuntuva, ei tartu vaatteisiin eikä häiritse kyläilyä. Yleensä anoppi polttaa pihalla. En kyllä oikein tykkää siitäkään, kun hoitaa kuitenkin lastani aika usein, mutta kaikkea ei kai voi saada...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat