Onko päänsärky seuraus jostain?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulla alkoi eilen päivällä todella kova päänsärky. Välillä s eoli ihan siedettävää välillä vihlaisi niin että tuntuu et pimenee :( Ei auttanut yöunetkaan vaan edelleen jatkuu. Kuin vanne kiristäisi tuosta ohimoiden kohdalta. Eilen söin kaksi panadolia vielä en ole tälle päivälle ottanut. Montako niitä uskaltaa syödä?

Olen kauhean huono syömään lääkkeitä. mieluummin olen aina " kärsinyt2 kuin turvautunut tabuihin. Ei mulla kyllä päänsärkyä ole ollutkaan pitkään, pitkään aikaan. nyt raskauden aikana niitä on tuntunut esiintyvän vähän väliä. Miksiköhän? Paineet ym ok neuvolassa. onko mulla vaan niskat niin jumissa et se heijastuu päänsärkynä vai onko taustalla jotain vakavampaa? Kärsivätkö muut raskauden aikana päänsäryistä? Ekasta arskaudesta en muista et olisi liiemmin kärsinyt...no lopussa ehkä.

Kommentit (7)

Vierailija

Ovat hormoniperäisiä, koska mikään venyttely, vedenjuonti, säännölliset välipalat tms. eivät niitä vähentäneet. Vain aika auttoi eli noin 17 viikon jälkeen päänsäryt lakkasivat molemmilla kerroilla, vaikken mitenkään muuttanut elämäntapoja.

Lynn, rv 28+0

Vierailija

ainakin monilla vaikuttaa, esim.migreeni ennen menkkoja. Sit tietty noi lihakset, mistä muut evästivätkin. Ja itse tajusin aikani päänsärkyjä podettuani ja yhden päivän ihan kunnolla, että olin aiemmin juonut miehen kaa tai muuten kahvia lähes päivittäin, mut raskaanapa ei tehnykään mieli... puolikas kuppi kahvia auttoi... Panadol on onneks aika mieto, mut ehkä kannattais sekin ottaa poreena ennemmin kuin tablettina, oman vatsan kannalta. Jos kärsii poreena juoda. Tehoaakin nopeemmin. Kun ei annostusta ylitä, tilapäisesti ei varmaan haittaa. Ymmärrän ton luomunäkemyksen, itsekin mahd.vähän otan raskaana mitään lääkkeitä. Ei ne " täysin turvallisetkaan" lääkkeet aina niiiin turvallisia ole, esim. mahalaukun kannalta. Lääketeollisuuskin on bisnestä, ja lääkkeiden mainostaminenkin turvallisina sen mukaista... Tottakai, jos jotain selkeetä ilmenee, niin vedetäänhän sellaset lääkkeet heti pois markkinoilta.

Vierailija

Mullakin oli eilen aivan kamala jysäri , tuntui ettei voi kissaa sanoa.

Särkylääkettä ja petiin , aamulla oli jo parempi olo.

Panadolia voi ottaa aika huoletta ainakin sen 3 tabua päivässä , ei tietenkään jatkuvasti. Särkylääkkeiden ohjeannostukset ovat varmuuden vuoksi todella alhaiset . Käynti hierojalla voisi myös maksaa vaivan.

Jos on huonot liivit niin niska on heti jumissa ja päätä särkee.Jos pää on sikakipee, niin venyttelen painamalla kämmenellä korvan kohdalta päätä samalla taivuttaen päätä olkapäätä vasten muutellen hieman asentoa ; johan helpottaa. Jos päänsärkyä on koko ajan , niin mites ruokavalio?

Syötkö tarpeeksi usein ja monipuolisesti- vaikuttaa aineenvaihduntaan ja sitäkautta myös päänsärkyyn. Valita vaan sitkeästi neuvolaan, jos ei päänsäryt ala hellittämään. Vointeja!

Mammix6? rv 7+2

Vierailija

Mulla on molemmissa raskauksissa ollut juuri alussa päänsärkyä ja kovia migreenejä. Muistan lukeneeni, että raskaus saattaa laukaista juuri migreeniä, vaikka ei aikaisemmin olisi ollutkaan.

Vierailija

Minä olen huomannut et jos veden juonti on jäänyt vähemmälle niin alkaa päätä särkee.

panadolista sen verran, et mulla olut selkä kipee ja tulehdus selän jossain nivelessä ja määrättiin panadolia 3 kertaa päivässä 2 kappaletta. ( eiköhän ole ihan turvallista käyttää )

rv 21+5

Vierailija

tuota syönti juttua olen kyl miettinyt. tahtoo aamupalan jälkeen seuraava kerta olla iltapäivällä 4-5 aikaan :( ja se kyl selvästi vaikuttaa. Tyynyn vaihto taitaa olla edessä kans.

Ai juu ne viikothan oli 18+5 (19+5)

Vierailija

Mulla oli koko alkuraskauden ajan voimakasta pahoinvointia ja ennen kaikkea hirmuinen väsymys. Sen seurauksena lepäsin laakereillani ensimmäiset pari kuukautta eli kaiken sen ajan mitä töiden jälkeen jäi.

Mulla alkoi viikon 12 aikoihin tosi tuskainen päänsärky ja käväisin lääkärissäkin. Diagnoosi oli liian vähäinen liikunta ja jumittuneet hartiat, jotka oli jumittaneet kallon pohjan lihaksia ja ties mitä muuta ohimoiden ja takaraivon välillä. Lääkkeeksi määrättiin liikuntaa (kävelyä) ja venyttelyä. Päänsärkyä kesti silti yli viikon ja panadolit eivät asiaa auttaneet. Nyt yritän venytellä edes säännöllisesti, kun täällä päin ei ainakaan säät suosi niin että huvittaisi kävelemään lähteä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat