APUA! Jos lapsella on korvatulehdus, saako lentää lentokoneella?

Vierailija

Lapsi 13 kk sairastui korvatulehdukseen juuri, kun oli tarkoitus lentää pariksi päiväksi ruotsiin. Matka kestäisi yhteen suuntaan noin kaksi tuntia.

lapsela on korvat kipeät ja hirveä nuha. Järki sanoo ettei lentäminen voi olla hyväksi. Miten on, onko siihen olemassa joku oikeakin syy?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

kin on varmasti liikaa. Voithan toki pyytää vielä lääkärin mielipiteen. Mä olen kerran lentänyt " pakon" edessä flunssassa, mulla oli kolmet lääkkeet päällä ja silti teki kipeää.

Vierailija

Edellisenä iltana haettiin lastenklinikalta lääkkeet, eikä lääkärin mielestä ollut mitään esteitä lähdölle. Kuumetta oli myös lähemmäs 39 astetta.. Lapsi nukahti lentokoneeseen mennessä heti syliini ja nukkui koko 3 tunnin lentomatkan siihen asti, kun koneesta poismenoa alettiin tehdä. Mitenkään ei reagoinut nousuun tai laskuun, olisi varmasti unesta herännyt, jos olisi niin kipeää tehnyt. Aikuisella korvatulehdus on yleensä tuskallisempi kuin lapsella, syytä tähän en nyt muista..

Vierailija

oli aivan kamalaa. Tauti oli jo talttumassa mutta silti särki koko matkan ajan (7 h...) ja lisäksi nousussa ja laskussa meinasi pää räjähtää... en suosittele kellekään.

Vierailija

nousut ja laskut helvettiä lapselle. lisäksi olet vastuuton, kun menet tieten tahtoen sairaan lapsen kanssa lentokoneeseen, jossa kaikki tartuntataudit tarttuvat tosi nopeasti. ei ole reilua, että altistat kaikki muut matkustajat lapsesi sairaudelle. Odota muutama päivä, että vaivat helpottavat tai mene laivalla.

Vierailija

tulin just Mehiläisestä lastenlääkärin vastaanotolta. Lapsella korvatulehdus =(

Kysyin lentämisestä, meillä liput tosin 1½ viikon päästä olevalle lennolle. Sanoi, että voi aivan hyvin lentää. Monesti kuulemma perheet tulevat etelän loman jälkeen " suoraan" kentältä lääkäriin, kun on tulehdus alkanut lomalla. Eivätkä lapset ole vanhempien kertoman mukaan huutaneet koneessa enempää kuin tavallisestikkaan.

Itse olen matkustanut aikanaan työkseni tosi paljon. En ole koskaan huomannut mitään eroa nousuissa ja laskuissa, oli nuha tai ei.

Toisilla ihmisillä menee korvat lukkoon ja sattuu, vaikka olisivat aivan terveitäkin.

Joten: Eihän taas yleistetä eihän =)

Vierailija

Yläasteen viimeisellä lennettiin Saksasta takaisin Suomeen ja mulla oli kamala flunssa. En muista, että nousu olisi sattunut tuhottomasti, mutta lasku oli yhtä helvettiä. Olin ihan varma, etten enää koskaan kuule yhtään mitään. Sattui todella paljon. No kyllä se kuulokin sieltä palasi joskus.

Hyvä ettet vie kipeää lasta lentokoneeseen.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

En tietenkään altista muita tälle virukselle. Saimme tämän itse lapselta, jonka äiti toi sairaana ja räkäisenä muskariin. Kiitokset hänelle, nyt meni satojen eurojen lentoliput hukkaan.

Vierailija

En tietenkään altista muita tälle virukselle. Saimme tämän itse lapselta, jonka äiti toi sairaana ja räkäisenä muskariin. Kiitokset hänelle, nyt meni satojen eurojen lentoliput hukkaan.

Vierailija

Nousu ei tuntunut yhtään, mutta laskuissa huusin kurkku suorana. Muuta matkustajat hieman tuijottivat ihmeissään. Kipu tuntui siltä kuin aivoja hakattaisiin lekalla.

Vierailija

toki tiedän, että kun itse lähden koneeseen, otan myös riskin sairastua. Se ei tarkoita kuitenkaan, etteikö sairailla olisi moraalista vastuuta miettiä kanssamatkustajia. Varsinkin kun tässä tapauksessa matka tulisi olemaan yhtä tuskaa lapselle, niin lisäargumentiksi laitoin, että ei se ole muidenkaan matkustajien etu.

Luulisi, että ap voi saada korvausta lääkärintodistuksen perusteella tai lykätä matkat. Nopeasti nyt vain yhteys matkatoimistoon!

Vierailija

Jos ei ennen lentoa niin viimeistään lennolla käy korvat paukkuu ja siitä suoraan saikulle ja tajuton särky...Että en suosittele...Etenkin nousut ja laskut pahimpia, ei sillä lentoajalla niin väliä...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat