Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

RASKAANA OLEVAT! Pelkäättekö ekan kolmanneksen aikana hysteerisesti flunssaa yms?

Vierailija

Sain juuri kuulla olevani raskaana ja nyt pelkään että saan flunssan tai jonkin rokon tämän ekan kolmanneksen aikana. Olisko kellään esittää jotain faktatietoa mikä on OIKEASTI haitallista ja mihin asti, ettei tarvitse murehtia kuukausikaupalla! Haluaisin nauttia raskaudestani :(

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Raskaana oleva nainen on melkoisessa hormonipöllyssä, ilmeisesti yleissivistys ei riitä tämän tietämiseen. Asiat, joista itsellä ei satu olemaan tietoa, ovat helposti pelottavia kun ne sellaisina esitetään. Ja harvalla meistä nyt IHAN kaikesta tietoa kuitenkaan on... Jos muutenkin on huolestuja, ei ole ihme, jos hormonien vaikutuksen alaisena hermostuu helposti.

Oletko muutenkin sitä mieltä, että kiusattava on aina se idiootti, kun suostuu moiseen? Ei tarvinne miettiä, kumpaan joukkoon itse kuulut...

Vierailija

silti melkein jokainen oikein tietoisesti pelottelee minua mitä ihmeellisimmillä asioilla! vaikka tietävät että pelästyn! En haluaisi puhua enää kenellekään. Olen viikolla 8 ja kertonut melkein kaikille, onneni kukkuloilla kun olin. Nyt minut on saatu pelästettyä niin pahasti kaikella, etten voi enää nauttia vaan pelätä vain :`((

ap

Vierailija

istukka ei päästä läpi pöpöjä kovinkaan helpolla. Siis sellaisista normaaleista taudeista joista kotihoidolla selviää. Rokkoja ei kannata hankkia, vaikkei ilmeisesti sellaisenkaan sairastaminen heti kättelyssä sikiötä vaurioita mutta riskihän niissä on. Eli jos tiedät jollain olevan jonkun rokon, niin älä nyt heti kylään lähde. Parasta mitä voit syntymättömälle lapsellesi tehdä on ottaa rennosti. Vauva nauttii kun sinäkin nautit. Ja mikäli vielä askarruttaa, soita ihmeessä neuvolaan ja kysy mitkä on sellaiset taudit mitä ehdottomasti ei kannata saada. Tod. näk. suurin osa niistä on sellaisia joita et koskaan ole sairastanut etkä välttämättä kuullut kenenkään muunkaan sairastaneen. Ja muutenkin suurin osa näistä sairauksista vain SAATTAA aiheuttaa sikiölle jotain.

Vierailija

...että tietyt ihmiset saavat jotain kiksejä raskaana olevien pelottelemisesta? Vai kuvittelevatko ihan oikeasti olevansa jotenkin hyödyksi?

Valtaosa tavallisista taudeista ei ole vaaraksi raskaudelle. Jos jostain (vaikkapa nyt siitä skitsofreniasta) on jossain tutkimuksessa saatu tulos, jonka mukaan tilastoissa näkyy joku kärpäsenviiksen kokoinen ero sen mukaan, onko äidillä ollut flunssa vai ei, niin se ei todellakaan tee flunssasta heti vaarallista.

Tiedän, että tämä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta älä murehdi turhia. Se on paitsi hyödytöntä myös kuluttavaa. Itseäni on onneksi paiskattu " tavallisen suruttomalla" luonteenlaadulla, en siis ole pelännyt. Silti matkustaessani (alhaisen) hepatiittiriskin alueella ilman rokotusta pidin kyllä erinomaisen tarkan huolen siitä, etten pistä mitään riskiin viittaavaa lähellekään suutani...

Vierailija

ei mulla ole juuri muuta tietoa kuin nuo " ammattilaisten" kertomat (eli ystäväni joilla on lapsia jne). Netistä en ole googlettamallakaan löytänyt paljoa tietoa ekan kolmanneksen riskeistä. Pelottelu ei liity pelkästään flunssaan vaan kaikkeen muuhunkin. Pitäisikö minun tietää kaikki raskaudesta ennen ensimmäistä neuvolakäyntiäkään? Kaiken mahdollisen tiedon netistä ja kirjoista olen imenyt tähän asti, mutta faktaa ei siltikään löydy ja luotan enemmän kokemukseen kuin painettuun sanaan.

ap

Vierailija

Suomalainen sairastaa keskimäärin 2 virusflunssaa vuodessa. Varsin isolla todennäköisyydellä siis sellainen osuu myös raskausaikana, JOPA ekalla kolmanneksella. Ja kuinka paljon epämuodostuneita lapsia syntyy?

Vierailija

No onpa reiluja kavereita! Tietävät sinun olevan huolestuvaa sorttia ja vielä PELOTTELEVAT!!!

yritä olla huolehtimatta! Ihan oikeasti, flunssa ei varmasti vahingoista lastasi. Nauti raskaudestasi!!

Vierailija

eivät puhkea yksin sen taudin takia. Eli sun lapsesi ei sairastu skitsofreniaan, vaikka kyseiselle taudille altistavan flunssan olisitkin sairastanut. Pitää olla altistavat geenit ja ympäristö.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Suomalainen sairastaa keskimäärin 2 virusflunssaa vuodessa. Varsin isolla todennäköisyydellä siis sellainen osuu myös raskausaikana, JOPA ekalla kolmanneksella. Ja kuinka paljon epämuodostuneita lapsia syntyy?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat