Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****JOULUTONTUT Perjantaipinoon****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pinoutumaan:)

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ihanaa että on perjantai !!!!!!! Mies pääsee perjantaisin kahdelta ja en sitä ole juuri koko viikkoon nähnytkään =( Se on päivät töissä ja illat koulussa, syventää omia taitojaan lukemalla rakennusinsinööriksi. Koulua on sitten ma-to, ja olen illat esikoisen (2,3) kanssa yksin ja masu asukki pyörii " edessä" . Joten nämät perjantait ovat ihania kun koko perhe on paikalla.

Tänään lähetäänkin sitten IFK:n matsiin koko perheen voimalla, tätä tää sitten on kun on miesvoittoista tämä väki =)

Minulla on ollut tää viikko syyslomaa koulusta, loppusuoralla matkailualla.

Viime yönä rupesi vetämään suota pohkeesta ihan kamalasti ja tunne on siis järkyttävä kun et tiiä mihin päin venyttäisi.

Muuten olo on aika reipas ja odotan innolla lunta ja joulua =)

Kaikille muoreille ja tontuille oikein ihanaa ja rauhallista viikonloppua, yritetään pitää vielä tontut vähän aikaa masujen sisällä.

Onneksi minnylläkin on kaikki hyvin.

Myy81+juniori 33+4

Vierailija

Tsemppia Liilille & Minnylle! Kerroin varmaan viikkoja sitten etta yksi mun mammaryhman vauvoista syntyi raskausviikolla 32 - vauva voi hyvin ja paasi kotiin maanantaina :-)

Mina hitaasti taalla totun tahan etta mun ei tarvii lahtea aamulla mihinkaan! Toistaiseksi en ole saanut mitaan hyodyllista aikaan (en kylla ole ollut lomallakaan viela kuin 2 paivaa), ja eikai tassa viela kiire ole (toivottavasti ainakaan?!)

Tikru - mina teen ruokaostokset netin kautta ja ne tuodaan suoraan kotiin (en tosin tieda saako Suomen marketeista samaa palvelua). Mina sanoin jo kauan sitten etta en rupea mitaan painavia ruokakasseja kantamaan niin kauan kuin olen yksin.

Tumble rv 35+1 *miettii etta jos alkaisi siivoamaan*

Vierailija

Täällä ollaan viimeisiä " vapaita" viettämässä, kun esikoisen päivähoito loppuu tän kuun lopussa. Tiistaina siis on aikaiset herätykset ja hommia tiedossa meidän aktiivisen neidin kanssa :)

Kuvittelin jo että oma olo on parempi, mutta eilen intouduin leipomaan pullaa ja auts sitä loppuiltaa sitten supistelujen kanssa. Ei kiva. No, onneksi ei ole enää kuukausikaupalla aikaa, parin kuun sisään luulisi syntyvän :D Ajatelkaa, eikole ihanaa?!?!

Muutenkin odotan joulua kovasti, poltan kynttilöitä ja kuuntelen joululauluja. Heti tuli jouluolo kun satoi lunta.

En muista olenko kertonut että kävin gynellä ja se sanoi että poika siellä on :) Sama se sinänsä kumpi tulee, mutta jotenkin tuntuu konkreettisemmalta ajatella kun on edes joku veikkaus olemassa.

Sanokaapa, mitä vois miehelle ostaa joululahjaksi?? Mä en keksi muuta kuin niitä ainaisia kalsareita... Jos se itse viitsis antaa jonkun vinkin, mutta ei kun mitään ei tarvi ja kaikkea on... Ugh. Ehkä mä ostan sille kaksi kiloa liköörikonvehteja ;)

Paraske 33+5

Vierailija

Täällä on tosi väsynyt joulumuori.. Illalla näytti, että alkaa hieho poikimaan, vaan antoi pirulainen väärän hälytyksen, näilläkin on noita " ennakoivia supistuksia" .....Piti kuiteskin käydä pariin otteeseen yöllä tarkistamassa ja kun koira kuorsasi sängyn alla niin en meinannut saada unta uudestaan ollenkaan. varmaan vasta neljän korvilla tuli kunnon uni ja poika heräsi ennen seitsemää..

vauva ei herättele yöllä, kaipa nukkuu tai sitten nukun ite niin ettetn huomaa. Pissalla kun käyn niin vaihtaa mukavampaan asentoon kun käydään uudelleen nukkumaan ja aamulla herätään samaan aikaan. Jospa synnyttyäänkin on yhtä yöuninen!! vaan on hyvä kuulonen tuo masuasukki, alkuun hiukan huolehdinkin onko se kuuro kun ei reagoinut mitenkään kun navetassa täytyin rehunjakovaunua ja rehutornista tulee aikamoinen ääni. oli pienempi ja enempi vettä vaimentamassa varmaan, nyt tuntuu kyllä kuulevan. aamulla kun ukon kello soi, alkoi masussa samantien hirveä aamujumppa! ukko ei ite kyllä tiennyt kellonsoitosta mitään......

Eilen piti käydä ylimääränen käynti neuvolassakin, toissailtana alkoi sellainen omituinen olo, mainitsinkin eilen. Mahassa tuntui kummalta, sellaista " sisäistä kutinaa" , itellä oli tosi levoton olo. vaikea selittää. Ja kun on tosiaan vauvalla todennäköisesti se geenivirhe joka voi aiheuttaa rytmihäiriöitä niin oli oman mielenterveyden takia pakko käydä tarkistamassa. Nätisti sydän löi, pienellä oli hikkakin samaan aikaan, metkan kuulosta!! Pikkuihminenhän piti sillon jouluostoksilla aikamoista kapinaa, tuntui tulevan masusta läpi, ja muutenkin tuntuu alkavan kasvupyrähdys tms. kaipa ne on vaan nuo sisuskalut niin hellinä runnomisesta, että kipuilee??

oli kyllä vielä illallakin jännä olo, ei osannut rauhottua hyvään asentoon nykkumaankaan, alkoi oikea käsi jotenkin nykiä ja oli voimattoman tuntuinen. Vaan nyt aamulla kaikki ihan ok. mitä lie sitten olikaan, kuka tietää.

Annoralle kutinasta, että minulla kyllä kutisee jalat ja kädet, luulen sen johtuvan vaan turvotuksesta, näin on ollut kahdessa ekassakin raskaudessa. on oikeat prinssinakit varpaina, illalla varsinkin!

Poikahan syntyi keskelle intiaanikesää, heinäkuussa´99 ja kun vanhoja kuvia kattelee niin vitsi miten turvoksissa oon ollut! Muistan vieläkin kun poika oli kolmen päivän vanha, käytiin näyttämäsä sitä mummolleni joka eli viimeisiä päiviään samassa sairaalassa(kituutti ja sinnitteli vaan nähdäkseen ensimmäisen lapsenlapsenlapsensa, oli jo puoliksi tajuton sillon kun poika syntyi mutta oli herännyt kun oli tädit kertoneet, että poika on syntynyt!! Perjantaina näki pojan, sunnuntaina antoi periksi ja meni tiedottomaksi, poika oli kolmeviikkoinen hautajaisissa) jokatapauksessa, oltiin jo menossa hissiin kun aloin katella, että kenekähän tossut minulla onkaan jalassani kun ei meinaa pysyä jalassa... omat oli mutta turvotus oli kadonnut!! sain hakea kai kolmea numeroa pienemmät monot tilalle..

Juups, täytyy koittaa hetki elpyä, pikapuoliin tulee eläinlääkärikin sahaamaan lisää sarvia navetan mummuilta. En kyllä käy kun näyttämässä keneltä hangot katkotaan ja äkkiä pois. ei taatusti hauskaa kateltavaa.

Joutaa vähän käynnistellä Sumun poikimistakin, pääsiis vasikastaan reppana ja meillä olisi huomenna meno Jyväskylään, en jaksaisi ensi yötä valvoa. Tosi kiinnostavaa mennä konenäyttelyyn vaan se on tuo pienempi isäntä niin touhussaan menossa ja isommasta isännästä ei ole luottoa peräänkatsojana sellaisessa väkijoukossa, pakko on meikänkin mennä. Huh vaan. Ahteri voipi tykätä hyvää..

Lahja taas uudella viikollaan 33+0!!

Vierailija

Mulla on nyt sitten tosiaan raskausdiabetes epäily... Ja nyt toista päivää noudatan tarkkaa ruokavalioo! Ja koko ajan on mukamas nälkä, vaikka täyteen itseni syönkin. Kai se sitten on sen takia kun tulee perehdyttyä tuohon ruokaan aivan eritavalla kun ennen. TAYS:sista pitäisi jonkun diabetesneivojan soitella mulle, jos ottavat mut tarkkaan syyniin. Epäilen kuitenkin ettei ota.. mulla kun oli sillo 26 viikolla rasituksessa yks arvo (keskimmäinen) raja-arvo. ei ole pissassa ollut sokeria eikä kai muitakaan oireita. Nyt vaan sitten ton vauvan koon takia antoivat diagnoosin. Vauva kun painaa jo 2800g... eli on kyllä tosiaan iso!

Ja jos joku ei lukenut tässä pari päivää sitten pinoa, niin tämä mamma PÄÄSI sektioon! Siitä' jos jostain olen helpottunut, toi synnytys kun niin kovin pelotti. Nyt tosin pelottaa kyllä se sektiokin, mutta kai se kuuluu asiaan...

Mulla on 37 viikolla aika äitipolille niin siellä sitten katotaan minkä kokoinen vauva sillon on. Leikataan varmaan jo 38 viikolla, koska jos tätä vauhtia jatkaa kasvamista niin on kuulema viikolla 38 jo 4kg!

Iski pieni paniikki sitten että meuillähän on enää maksimissaan noin nelisen viikkoa aikaa enää ennen kuin vauva tulee...Jos siis tosiaan kasvaa tätä vauhtia!

Nyt mä meen päikkäreille, kun mies haki tytön mukaansa asioille että saisin vähä huilia...(ja säntäsin tietty heti nettiin..)

HAUSKAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE JOULUKINKUILLE!

narnia 33+5

Vierailija

Mulla on tosiaan melkolailla samanlainen tilanne kuin sulla, eli jouduin istukan verenvuodon takia sairaalaan n. kuukausi sitten. Me pelästyttiin myöskin ihan todella paljon, mutta onneksi vuoto tyrehtyi, kun neljä vuorokautta makailin laitoksella. Mulla istukka on täydellisen etinen, eli suoraan kohdunsuun päällä. Sektio siis edessä, hätänä/kiireellisenä, jos vuoto alkaa uudestaan, muuten suunniteltuna.

Mulle sanottiin, että sektio tehdään tässä tapauksessa n. raskausviikolla 37, jos vaan vauvan keuhkot ovat tarpeeksi kypsät. Menen viikon päästä äitiyspolille ultraan, ja samalla sovitaan sektio- ja lapsivesipunktioaika. (Punktiolla seurataan keuhkojen tilannetta.)

Meidän vauva vaikuttaa myös muuten arvioiden mukaan melko pieneltä (nyt vasta n. 1,5 kg), mikä tietysti huolettaa... Olen yrittänyt ottaa mahdollisimman rauhallisesti, että vauva saisi kasvaa mahdollisimman pitkään. Ja joo, kolme kova ässää on tosiaan unohdettu pariksi kuukaudeksi...

Missäpäin asustelet, Wilma? Täällä Helsinkin päässä Kätilöopistolla ainakin tuntuu olevan tosi asiantuntevaa seurantaa tällaisissakin tapauksissa, vaikka istukan loppuraskauden etisyys on harvinaista (n. 0,5 % odottajista joutuu sen kokemaan)!

Mutta, hyvät yöt kaikille ja jaksamista!

odra, rv 32+1

Vierailija

[color=violet]Hyvää Syntymäpäivää!!![/color]

Niin ja Lahjalle piti sanoa että kun yks päivä kerroit saaneesi meilin jossa nightwishin uusi solisti olisi nykäsen Maza niin mä sain viestin jossa ' tumma ja hehkeä uusi solisti kaunotar' on Mervi!! :P *heh*

Juu ja sitten yks juttu tuli mieleen:ajattelin tallentaa puhelimen viestipohjiin valmiiks ' tiedotteen' siitä kun pieni syntyy.Siis sellasen perinteisen runon..Koska ei sitä ulkoo muista enää siinä vaiheessa ;))

-Tiggr edelleen... :D

Vierailija

No niin, eilen jäikin pinoutuminen kun äiti tulikin yllättäen yökylään;) Ja saatiin sit illalla riitaakin aikaseksi tai no minä sanoin suoraan ajatukseni ja hän otti itteensä ja alkoi vollottaan (tapahtuu aina kun on vähän juonut vinkkua)! Aamulla oli kyl sit jo kaikki hyvin.

Liili ja Minny: Kiva kuulla et molemmat ootte kotona ja vauvat vielä masussa:))

Lilla79: Huih, kyl varmaan tulikin vähän paniikki, mul ainakin tulis jos saisin tietää päivän kun käynnistetään!!

Annora: Mulla masu kutisee, mut se johtuu ihan siitä kun toi nahka venyy niin hurjasti, rasvailen useita kertoja päivässä niin helpottaa!

Kärylle synttäri ONNITTELUT!!

Siinä olikin mun kommentoitavat;) Siis omaan napaa (.)

Eilen olikin neuvola päivä ja kaikki oli ok, taas oli uusi harjoittelija paikalla:/Hb oli noussu 134 ja edelleen jatkan vitamiinien/rautatabujen ottamista eli joko tai ja vitaminneilla nyt meen kun siin on sitä d-vitskuakin. Painoo oli tullut VAIN 1,1kg/3vko eli omasta mielestä tosi vähän, kun aattelee jos vauvat kasvaa viikossa n.200g/vauva niin vauvoillekin on tullut 3vkossa painoo lisää yht.1,2kg!!! No eipä mulle kyllä ruoka oo maittanutkaan ja siitä neuvolantäti sanoi et pitäis yrittää edes jotain pientä välillä syödä, mut kun ei maistu niin ei maistu (makee kyl menee)! Sf-mitta oli 38cm ja mittasin et nyt on ympärysmittakin ylittänyt 120cm rajan HUI!! Oon huomannutkin et toi vatta ei enää mahdu kasvamaan pituus suunnassa, joten on kasvanut leveyssuunnassa, kun ei tuo sf-mitta ollu kasvanu kun 1cm/3vko (no eipä se siltikään mikään pieni oo). Meinasin sit pyörtyä siihen pöydälle kun ensin opiskeilja kokeili vauvojen asentoja sit täti ja sen jälkeen sydänääniä yritettiin saada kuuluvin, oikeen puoleisen vauvan äänet kuulu heti mut vasemman puoleinen on sen verran taaempana et ei meinannu kuulua ja sit mulle tulikin jo TOSI paha olo! Istualteen sit saatiin toisenkin vauvan äänet jotenkin kuuluviin;) MUt kokoajan vauvat liikku, joten en pelännyt etteikö ois ollu hengissä! 2 viikon päästä meen sit taas uusiks ja meinas et sit alkaakin oleen jo viimesiä kertoja kun siä käyn:O Hui, niin se aika sit kuluu pikku hiljaa loppuun!!

Tänään onkin ollu ihan rauhallinen päivä, vauvat melskaa vähän väliä. Yöt on alkanu oleen yhtä tuskaa kun nyt särkee sit lonkkia niin paljon etten pysty nukkuun, neuvolantäti sano et pitäs laittaa joku untuvapeitto lantion alle, mut enhän mä mitään sellasta omista, kaikki meitin peitot on jo ihan läsähtäneitä:/ No täytyy kehitellä jotain!

Nyt syömään!!

Rölli-peikko ja tylpykät 30+6

Vierailija

Aattelin nopsikseen kirjoittaa, kun mulle on tulossa kaveri ihan just kyläileen. Hänellä on LA kahden viikon päässä ja on täällä meidän sairaalassa kätilö. Mutta tosiaan nyt itsekin äitiyslomalla.

Valvoin taas muutaman tunnin yöllä. Oksetti. Olin eilen töissä ja taisin juoda liikaa kahvia. Jo illalla tuntui nenä tukkoiselta ja nyt aamusta on ollut päänsärky ja tuntuu että flunssa alkaa pukkaamaan päälle mullekin. Voi mätä.

Taitaapa tosiaan alkaa tulemaan jo marrasvauvoja- itsekin melkein toivoisin synnytystä jo marraskuulle. Taustalla kuuluukin just Eput laulavan " Kaikkialla marraskuu. Marraskuu, tuli marraskuu niin nopeaan..." Juups, mutta palailen myöhemmin kommentoimaan jne. Ihanaa kun työt ovat loppu!!!

Vierailija

Sain leivottua vahan oli pakko tehda jotain etta saa makeanhimon illalla taas tyydytettya:)

Muuten taalla voidaan hyvin yo unet olivat antoisat en herannyt kun kerran vessaan kutinat ei liian pahoja ja olen sitten ollutkin tosi pirtea koko paivan:) Toivottavasti unenlahjat jatkuisi edes kohtuullisina.

Piti kysyman etta kutiseeko teilla muilla kasia tai jalkoja tai vatsaa? Mista se voisi johtua?allergiaa eras ystavani ehdotti mulle etta jos minulla on jalkasienta kun se ainakin aiheuttaa kutinaa?Kokemuksia?

Huomenna meitilla on viimeinen valmennus ja aiheena synnytys. Ihan mielenkiinnolla mennaan katsomaan video ja tutustutaan synnytysosastoon sairaalassa:)Miehelle ainakin luultavasti jotain hyotya jos ei minulle.

Muuten minulla ei ihmeempia taalla on helletta (ainakin meikalaiselle 27astetta on)pitaisi viikonloppuna lahtea ostamaan jotain ilmastointilaitetta kun taalla sisallakin alkaa olla tukalat paikat.

Hyvat viikonloput

Annora rv 33+1

Vierailija

Flunssa taitaa iskea nyt sitten koko perheeseen :( Se tästä vielä puuttuu... en jaksaisi todellakaan nyt mitään köhää ja nuhaa!! Muutenkin olotila alkaa olla hieman muumimainen, kaupoissa tuli tänään juoksenneltua (tai siis LUE: Menin kuin Ahtisaari!!) ja totesin miehelle että enpä minä kauan ennää jaksa tallustella täällä kaupoissa.... plääh.

Noh onneksi Joulun kanssa ei sen enempää tarvi häsätä..valmiiseen pöytään mennään mun vanhemmilleni jos minä en sit just ole laitoksella syömässä herkkupotkaa :) Joulukuusta en ota, koristelen kyllä valoilla jne jo tuossa marraskuussa. Joululahjoja olen jo muutaman ostanut, kauheesti en niitä nyt ostakaan. Eiköhän ihmiset ymmärrä että nyt on sen verran muutakin tekemistä..heh. Joulukortit tilaan IFI:ltä, en jaksa nyt tehdä vaikka tykkään hirveesti askarrella.

Lonkat, ristiselkä, iskias kipeeeeeet. Mutta nyt menen suihkuun, juon kupillisen kuumaa mehua ja painun pehkuihin.

moiiiii

t. beal rv 31+6 huomenna taas uudet viikot..hui :)

Vierailija

Kärylle synttärionnittelut heti alkuun ja kysymys perään. Jos saa tiedustella, niin miksi vauvallesi olisi tulossa verensiirto? Onko rh- veri kyseessä vai joku muu? Mulla on kaksi lasta olleet molemmat yliaikaisia ja keltaisia. Nyt sitten oliskos viikolla 36 otetaan uudestaan sama spr:n verikoe, kuin kaikilta raskaanaolevilta silloin alussa. Ja jos siinä on joku arvo muuttunut positiiviseksi, niin terkka saa spr:ltä ohjeet,m itä tehdään. Tämä on niin ufo juttu, ettei terkka edes tiennyt, mitä sillä arvolla seurataan. Jos joku muu on asiasta tietoinen, niin vastatkaa.

Keltaisuushan tulee esille vasta kolmantena päivänä ja valokaappi oli aikamoista säheltämistä, kun siellä täytyy olla 24 tuntia ja imetykset lasketaan siihen lisäksi. Valvoin kuopuksesta yhteen menoon 36 tuntia, kun piti olla valmiina imettämään ja laittamaan niitä ihania aurinkolaseja takaisin paikoilleen. Lastenhoitaja olisi kyllä valvonut lasta, mutta kun oli niin kuuro, että kuulin itse vauvan huudon huoneeseeni, eikä hoitaja kuullut mitään viereisessä huoneessa. En oikein luottanut...

Oma napa paukkuu tänään viikolle 32 ja on niin pinkeä, että oikein pelottaa, miten suuri vauva mahtaakaan tulla. Esikoinen oli 3220 g ja kuopus 4160 g, molemmat oli tosi pitkiä myös ja kuopuksella oli vielä suuri pää. Itsehoitona aloitin kalsiumin syönnin, kun lähtee kynnet sormista. Ja ihoa saa olla rasvaamassa jatkuvasti. Vauvan liikkeetkin tekee kipeää, kun edellisessä raskaudessa oli istukka edessä ja kai siihen on joku arpi jäänyt, mihin tämä vauva tähtää parhaat iskunsa...

Muksut vielä kipeänä, mutta kuumetta ei enää ole onneksi. Itsekin taidan välttyä tältä flunssalta. Täällä myös tänään kuunneltiin joulumusiikkia ja eilen kauppoihin oli tullut glögiä ja enköhän vaan mennyt heti ostamaan ja join koko litran... Olipas nannaa. Tylsää, jos tulee niin lämmintä, että kaikki tämä ihana lumi sulaa pois. Lapsillakin oli niin paljon puuhaa ulkona, ettei tarvinnut itse tehdä mitään.

Viikonloppua jouluisille!!

* Kitta75 ja masuvauva*

Vierailija

Kaikki on kuitenkin onneksi melkolailla hyvin.

Eli tänään iltapäivällä kotiuduin sairaalasta.

Tilanne eilen päivällä pissa puhdasta, verenpaineet 168/98 korkeimmillaan mutta illalla paineet laski taas normaaliin ja ovat nyt siellä pysyneetkin. Joten raskausmyrkytys epäilyä ei ole tällä hetkellä. Turvotukset on kyllä kamalat ja nyt nivelkipuihin en saa syödä kuin panadolia, katsotaan miten auttaa.... ensiyö kertoo sen.

Lapsivettä on edelleen niukanlaisesti, joten kontrolli ens torstaina äitipolilla. Varmaan lapsivesi valunut nilkkoihin ja sääriin kun niin turvoksissa :)

Vauva voi hyvin käyrää useampaan otteeseen otettiin ja ultrattiin, nyt painoarvio 2400g.

Nyt lähden ukon ja poijan kans apteekkiin ja kauppaan.

Oli taas aika itsekeskienen viesti mutta kirjoittelen joku päivä enemmän.

Hyvää perjantai iltaa kaikille.

Koitetaan vielä pysyä kasassa...

Liili & " Viivi" 35+1

Vierailija

Pikainen pinoutuminen ennen kuin mun on pakko syöksyä kotitöiden kimppuun. On PAKKO leipoa nyt niitä pullia ja sämpylöitä. Oon niistä vain ja ainoastaan koko viikon puhunut ja meinannut ja aikonut...ja aina jää tekemättä. Mutta kun yöt on nykyään niin risaisia että kello seitsemän jälkeen simahdan pitemmäksi aikaa unten maille ja herään sitten 11 aikaan. Ja sitten joka päivä tällä viikolla mies on soittanut päivällä, usein just kun mietin sen leipomisen alottamista, että lähdenkö mukaan.. Aina tulee lähdettyä, miten niin piti leipoa..? :)

Äh, on vähän taas höntti olo. Lähteeköhän tämä aamu kuinka nihkeästi käyntiin.. Eilinen oli aika kaamee aamu kun tuntu että on ihan jossain pöhnässä eikä mitään huvittanut tehdä. ANNORA kyseli kutinasta.. Mulla kutisee edelleen varsinkin toinen pikkurilli.. *heh* ja aika ajoin, kuten viime yöstä asti Rinnat... :(( Aivan karsee kutina! Ja kun räävin, tulee sellaisia punaisia haavoja, jotka sitten kirvelee.. on tää hankalaa.

Mutta nyt pirskatti vie teen sen sämpylä taikinan. Tää on nyt saatava pois päivä järjestyksestä. Sämpylät teen ensin just siksi että on hieman nälkä.. :oP Ja kun ekat on valmiit, voin välissä vähän syödä niitä. " koemaistaa" :))

Hyvät perjantait!!!!!!!

Quarra ja tirriäinen rv34+2

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat