Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskausajan diabetes

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Osaako joku kertoa aiheesta jotain? Ahdistaa jo pelkkä ajatus, että joudun ottamaan niitä arvoja parin viikon päästä aamuisin.. Mistä syistä aletaan tutkia mahdollista diabetestä? Painoa tullut nyt 14 kg, rv 35 tänään täynnä. Lapsi on tosi ylhäällä vielä ja sf oli eilen 32. Edellisestä raskaudesta aikaa 1v1kk joten sekin vaikuttaa mahan kokoon. Ääk, sanokaa ettei mulla ole sitä :' (

;)

Kommentit (3)

Vierailija

Sulla viikkoja jo noin paljon, joten kohta saat jo synnyttää ja vaiva poistuu-jos semmoista edes onkaan. Mahdollisesti menet myös äitipolille synnytyksen suunnitteluun jossa katsotaan vauvan kokoa jne.

Mulla oli viime raskaudessa diabetes, joka todettiin sokerirasituskokeessa rvk 28. Sen jälkeen mittailin sokereita ja noudatin ruokavaliota. Insuliineille jouduin myös. Vauva kasvoi vaihdilla ja syntyessään 37+2 painoi 3950g.

Nyt jouduin rasitukseen jo rvk 15, koska oli diabetes edellisellä kerralla. Kärähdin heti ja olen siitä asti mittaillut sokereita itse ja tarkkaillut vähän syömisiäni. Äitipolilla ole käynyt muutaman kerran kontrollissa ja vauva kasvaa jälleen vauhdilla. Tämän vuoksi menen synnytystapa-arvioon rvk 38.

Tsemppiä!

Vierailija

Jotenki tuo asia suureni mun mielessä niin, että meni ihan ilo koko raskaudesta. Ja kun haluttais vielä moonta lasta, niin eipä oikeen mukavalta kuulosta, että joutuis jatkossakin siihen syyniin.. Pitänee vähän pudottaa kiloja ja karsia suklaansyöntiä :' ( Kiitos teille kun vastasitte, lisää kokemuksia aiheesta kaivattais!

Miksi teillä on yleensäkin alettu tutkia mahdollista diabetestä? Oma terveydenhoitajani ei asiaa mitenkään perustellut, joten tuntuu siksikin niin tyhjältä..

Vierailija

Mulla on kolme viimestä raskautta ollut toi r-diabetes ja nou hätä.

Vaikka joutuisit insuliinille se ei ole maailmanloppu. Ruokavaliolla asia usein jo hoituu. Viikkoja sulla on tosi hyvin, joten ei senkään puoleen mitään hätää. Mulla on vatsakin ollut aina valtava , oli sitten diabetestä tai ei, joskus lapsivettä on ollut normaalia enemän tai muuten vaan vaavi masussa sellaisessa asennossa, että luvut on ollut soi huikeita.

Kaikki raskaudet on niin erilaisia , vauvat erilaisia ja äidit erilaisia.

Häntä pystyyn ja huoli pois, kyllä se siitä suttaantuu!

Uusimmat

Suosituimmat