Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kohta 1v enkä halua lopettaa imetystä!

Vierailija

Eikä syy ole lapsen hyvinvointi, vaan oma vartalo. Meillä on 3 isompaa lasta ja kaikilta olen lopettanut imetyksen menestyksellisesti viim 1v iässä. Ei mitään vaikeuksia siinä, terveet lapset yms.

Mutta kun tää neljäs raskaus ja varsinkin imetys on vihdoin tuonut mulle unelmavartalon! Nuorena olin rinnaton ja isopyllyinen, muitten lasten jälkeen taas turhan isomahainenkin. Mutta nyt tää vimppa imisä on imenyt musta kaikki turhat rasvat - maha on hoikkA, peppu on sievä. Tissit puolestaan isot ja niin kiinteätkin että voin käyttää jopa toppia ilman rintsikoita. Jos mä nyt lopetan imetyksen mun tissit kuihtuu ja oon sitten enää pelkkä luuviulu :(

Tahdon olla edelleen hyvän näköinen! Onko oikein imettää vaikka 3-vuotiaaksi oman ulkonäkönsä takia?

Kommentit (13)

Vierailija

Äidit jotka imettävät lapsiaan, joita ei enää tarvitsisi imetystä tekevät sen omista itsekkäistä syistä, eivät lapsen takia.

Vierailija

Ite en viittis jatkaa, on sitä niin kiinni siinä lapsessa niitten tissiensä kans. Mut mun mies on saanu kolmivuotiaaks asti tissiä ja ihan tasapainonen herrasmies se on.:D

Vierailija

aiheuta reikiä, JOS HAMPAAT ON ÖISIN MUUTEN PUHTAAT eikä ruokavalioon kuulu sokeriherkkuja.

Eikä muuten oikeasti pidä paikkansa se, että yli 1-vuotiasta imetettäisi aina itsekkäistä syistä. Meidän 1v. ei suostunut syömään mitään muuta kuin rintamaitoa paitsi satunnaisesti. No, olis varmaan syönyt, jos olisin vaan pistänyt hanat kiinni, mutta siitä olisi tullut sellainen itku ja kriisi, ettei jälkiä jättämättä olisi selvitty.

Siispä jatkoin lähes täysimettämistä vielä kolmisen kuukautta, kunnes lapsi alkoi spontaanisti kiinnostua kiinteästä ruoasta. Ja nuo muutamat kuukauden ennen 1v. ikää ja sen jälkeen olivat minulle todella rankkoja, tein sen täysin lapsen takia, kun ajattelin, että on hänelle enemmän hyväksi kuin väkisin vierottaminen.

Vierailija

Kyllähän se lapsi on alullekin laitettu melkoisen itsekkäistä syistä.

Tietenkin sillä edellytyksellä ettei lapsi kärsi. Kouluikäinen imetetty varmaan kärsisi, mutta alle kolmevuotias...?

ap

Uusimmat

Suosituimmat