Alkuraskauden pahoinvointi ja sairasloma?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinka moni hakenut sairaslomaa pahoinvoinnin takia ja kuinka pitkäksi aikaa olette saaneet loman?

Mulla menossa rv.6 ja kärsin pahasta olosta koko päivän ja oksentanutkin olen. Lääkärille pitäisi tilata aikaa..

Kommentit (2)

Vierailija

Viime raskaudessa, tässä pääsin paljon helpommalla. Lääkärini olisi kirjoittanut minulle sairaslomaa niin pitkäksi aikaa kun tarvitsin, mutta en halunnut. Sovin sen sijaan työnantajani kanssa että teen niin paljon töitä kun pystyn. Pomoni oli onneksi tosi ymmärtäväinen ja tuore isä :-)

Asiantuntijatehtävissä tämä onnistuu - ja oli meille molemmille (työnantajalle ja mulle)parempi ratkaisu myös rahallisesti kuin se, että olisin ollut kokonaan pois. Käytännössä tein 5-6 tunnin työpäiviä lähes sen koko 2 kk. Rankkaa oli silti.

Hae sairaslomaa jos et jaksa. Tarkista miten pitkään voit sairastaa täydellä palkalla ja mitoita saikku sen mukaan. Meillä esim. jo 9 pvän jälkeen putoaa Kelan sairaspäivärahalle. Monissa paikoissa palkka juoksee jopa kuukauden. Samassa tilanteessa oleva kollegani otti aina 9 pvää saikkua, sinnitteli töissä päivän, pari ja haki taas saikkua. Taktikointia, kieltämättä, mutta musta ihan hyväksyttävää tälläisessä tilanteessa.

Vierailija

Olen hoitoalalla eikä työnteosta tullut mitään. Hain sairaslomaa rv6+3 ja sain heti 2vkoa, sitten oli lääkärintark. ja silloin sain vielä viikon. Olin siis 3vkoa pois töistä ja sitten söin Postafen-matkapahoinvointilääkettä rv12 asti. Sen avulla en enää oksentanut, oli vaan paha olla.

Charlotte ja poika 5kk ja rv9 tasan?

Ps. Nyt on ihana tilanne, kun on jo kotona. Ei taaskaan tulisi töissä olosta mitään... Mulle sattui viime vuonna ihanat lekurit, jotka heti tajusi, että on parempi levätä kotona, kunnes se pahin vaihe on ohi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat