Vierailija

"liian hienoihin" vaatteisiin. ja sanovat, varo sitten ettet sottaa. Tytön kaveri oli sanut omalleni, ettei voi tulla hiekkikselle, ettei housut likaannu!

Hei, laittakaas sellaiset rytkyt että lapsi voi vapaasti leikkiä ja telmiä

Sivut

Kommentit (43)

lapsella on paljon t-paitoja joihin

a) on tullut liimaa askarrellessa

b) on tullut ruuasta tahra joka ei lähde pesussa pois

toisaalta paidat ovat vielä ihan hyviä, mutta ei tunnu kivalta pukea valmiiksi likaisen näköistä vaatetta.

olen kyllä nähnyt joidenkin käyttävän lapsilla solukumista istuinalustaa kylmään aikaan - ei sitä kyllä puvun suojaamiseen käytetty vaan lapsen lämmön vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minusta hänen tyttärensä vaatteet eivät ole mitään juhlavaatteita tai hepeniä vaan ihan tavallisia siistejä käyttövaatteita, mutta usein kun olemme puistossa oma tyttäreni rypee hiekkalaatikolla, nurmikolla jne ihan vapaasti ja ystäväni kieltää omaa tytärtään tekemästä mitään sottaista. Edes hiekkalaatikolle ei voi istahtaa. Ja sitten jos tyttö epähuomiossa sotkee vaatteensa esim. hiekkapölyyn niin tulee kova huuto. Ei ymmärrä : (

kaikilla aisteilla. Toinen on nämä kaiken muun kieltäjät. Ei saa maistaa lunta, ei syödä jääpuikkoja, hyppiä vesilätäköissä

Tulee parempi vastustuskyky kun pikkasen maistelee "sontaa"

Lapsi on vasta aloittanut päiväkodin, enkä ole vielä oikein perillä miten hienoissa/huonoissa vaatteissa pitäisi olla. Pitäisikö olla jotain nukkaisia rytkyjä joista ei vähääkään harmita jos menevät pilalle, siistejä sisähousuja ja trikoopaitoja vaiko jotain vallan muuta?

Uuden ja vanhankin talot omistajat tietävät ettei piha synny päivässä.

Uutta ja heti saa jos palkkaa pihasuunnittelijan ja valmiin nurmen, eikä maksa paljon.

joka ei tosiaankaan suostuisi lähtemään esikouluun missään rytkyissä. Lähinnä viihtyy kauniissa mekoissa tai hameissa. Vain sitä ihan parasta juhlamekkoa en antaisi laittaa päiväkotiin. Muut saa sottaantua ihan rauhassa. Tottakai lapsen pitää saada leikkiä ja touhuta juuri mitä haluaa. Vaatteet saa pestyä ja jos joskus tulee sellainen tahra joka ei millään lähde pois, niin uusia vaatteita saa kaupasta.

Lainaus:

lapsillamme on vain kauniita vaatteita, ei rytkyjä tai rikkinäisiä ja rumia vaatteita. Joka päivä tytöllä prinsessahameita ja pojalla kivoja paitoja ja housuja. Ihan sama kylpevätkö kurassa ja näkyykö ruokalista. Meillä on olemassa pesukone ja vaihtovaatteita.

Minä ainakin haluan opettaa lapseni pukeutumaan nätisti, joka päivä vaatteet kuteinkin vaihdetaan. Ja hyvin tyttöni kiipeilee ja juoksee metsässä poikien kanssa prinsessahelmat liehuenkin.

Ylpeä äiti

Kai tässäkin asiassa on niin monta mielipidettä kuin näkökulmaa siitä, mikä on kenenkin mielestä liian hieno vaate ja mikä ei. Eikös ratkaisevampaa ole se, mitä ne vaatteet päällä saa tehdä ja sehän on ihan aikuisten asennekysymys.

Pääasia kuitenkin luulisi olevan se, että lapsi saa olla lapsi ja leikkiä rauhassa.

Oliskos täällä yhtään sellaista paikalla kommentoimassa joka pukee lapsensa niihin liian hienoihin vaatteisiin ja käskee mm. seisoa hiekkalaatikolla , ettei vaatteet likaanu?

Kun vaatteita on joka tapauksessa ostettava niin miksi ei voi ostaa kaunista? Minun lapseni ovat varmaan monen mielestä liian kauniisti puettuja. Vaatteet ovat kuitenkin mukavia eikä niiden likaantumista/kulumista tarvitse todellakaan varoa. Lapsetkin nauttivat ihan selvästi kun saavat kaunista toisiinsa sointuvaa vaatetta päällensä.

juosta vesilätäköissä, vaikka ovat saappaat ja sadevaatteet päällä. Kun siitä on liikaa sotkua ja vaivaa sitten riisuttaessa lapsia sisälle. Vaikka onkin iso ja hieno kuraeteinen talossaan. Ei ymmärrä, ei. Musta parasta lapsena oli juuri sateen jälkeen/sadesäällä juosta vesilätäköissä ja touhuta kaikkea kivaa veden kanssa. Rännistä kerättiin vettä sopan tekoa varten, jne. Nyt mieluusti annan omien lastenkin touhuta samoja kivoja leikkejä. Joskus saattaa kastua/hiekkastua sisävaatteista gollareiden hihojakin leikeissä samalla, vaikka on sadevermeet päällä, mutta mitä siitä. Vaihtovaatteethan on sitä varten että vaihdetaan, jos kastuu/likaantuu. Eikö näin päiväkodeissakin/pph:llakin? Olisi hyvä hoitajien asettua lasten asemaan itse.

Suurin osa vanhemmista varmaan haluaa lasten kulkevan söpöissä kuteissa ja olevan siistejä -eikä siinä ole mitään vikaa.

Mutta sitten kun päivähoidossa tehdäänkin jotain erityyppistä kuten retki luontopäiväkotiin, niin voi älynväläys mitä vanhemmat tekevät! Todella monet lapset tulevat siis sellaisissa hepenissä, että eihän niille voi kuin nauraa. ja kyllä, tiedän mistä puhun koska olen itse ollut näkemässä ja sukulaiseni on kyseisessä paikassa töissä.

Kyseiseen päiväkotiin tullaan siis retkelle ja ohjelmassa on ensin tutustuminen paikkaan jonka jälkeen KOKO loppupäivä vietetään metsässä, nuotiolla, laavulla ja patikoimassa poluilla. ja tämän kaikki vanhemmat tietävät kyllä, asiasta on tiedotettu jo vuosia ja lähes kaikki lapset käyvät toista tai kolmatta kertaa kyseisellä retkellä.

Ja silti sinne tulee jonkun nico-petteri upouudessa haalarissa tai pahimmillaan farkuissa ja neuleessa sekä pikkukengissä. Paikkaan jossa on pahimmillaan kuraa ja vettä, sataa, on kylmä, vaatteet haisee savulle nuotion jälkeen... ja sitten päivitellään, kun lapsia täytyy nostella ilmaan lätäköiden kohdalla pitkin metsiä.

Voi äly ja väläys. Jos te viette ne ipananne tarhaan niin miettikää edes erikoistilanteissa, että päällä olisi sellaiset vaatteet, joissa lapsi VOI OLLA iloisesti ja rauhassa eikä hoitajien tarvitse pelätä jonkun Dolce&Gappanan seilorihousujen (á149€) likaantuvan!

Minä puen pojilleni aina kivan näköisiä vaatteita päiväkotiin, toki mukavuutta unohtamatta. Jonkun mielestä ehkä hienompia kuin keskiverto nyppyverkkarit, mutta meillä ei ole "tarvittu" rytkyvaatteita. Silloinkin jos ostan lastenvaatteita käytettyinä, ostan aina liki uudenveroisia tai todella hyväkuntoisia. Eli tosi huonoja meillä ei olekaan. Kun on tehokas tahranpoistoaine (esim. Vanish on tosi hyvä) kotona, niin tahrat ei juuri huoleta. Likaiset vaatteethan voi ottaa heti päivän päätteeksi kotiin pestäviksi, joten tahrat eivät ehdi pahasti pinttyä.

Mitä mustikkasoppaan ja mustikoihin yleensä tulee, kannattaisi muistaa että mustikka on terveysvaikutuksiltaan kymmenen parhaan elintarvikkeen joukossa :) Että tuskin kannattaa karsia ruokalistalta tahrojen takia..!

en minä kiellä leikkimästä. Yritän vain opettaa poikiani siihen, että vähän katsovat ympärilleen. Koska tuo katsominen on aika hukassa... Kyllä maahan saa istua, mutta voi katsoa, istuuko kuralätäkköön vai kuralätökön viereen. Siis nyt, kun he ovat jo koululaisia.

mutta ihan kivannäköisiä sellaisia, esikoinen kun on jo tarkka mitä päällensä pukee.

Joskus ovat harmitelleet päiväkodissa kun lapset ovat niin kuraisia ja sottaisia (siis henkilökunta), olen siihen tokaissut, että eikö se ole merkki siitä, että lapsilla on ollut hauskaa. Meillä vaatteet ostetaan siis käyttöä ja kulutusta varten. Ja pesukone pesee suurimman osan liasta.

lapsillamme on vain kauniita vaatteita, ei rytkyjä tai rikkinäisiä ja rumia vaatteita. Joka päivä tytöllä prinsessahameita ja pojalla kivoja paitoja ja housuja. Ihan sama kylpevätkö kurassa ja näkyykö ruokalista. Meillä on olemassa pesukone ja vaihtovaatteita.

Minä ainakin haluan opettaa lapseni pukeutumaan nätisti, joka päivä vaatteet kuteinkin vaihdetaan. Ja hyvin tyttöni kiipeilee ja juoksee metsässä poikien kanssa prinsessahelmat liehuenkin.

Ylpeä äiti

kun hoitajat usein kyselevät, saavatko lapset mennä pihalle samoissa vaatteissa. Olen aina kyllä sanonut heille, että kaikki vaatteet on käytettäväksi tarkoitettu eli ei tarvitse vaihtaa esim. eri t-paitaa pihalle (ennemminkin sisälle tullessa voi vaihtaa puhtaat päälle, niin ei hiekkaa kulkeudu sisälle)... Viimeksi tänä aamuna yksi varmisteli, voiko lapseni laittaa lokerossa olevat shortsit pihalle iltapäivällä. Minä haluan pukea lapseni hyvin - vaatteet ovat paitsi kivannäköisiä myös mukavat päällä. Lasten kaapeista löytyy vain muutamia sellaisia vaatteita, joissa en ehkä hiekkalaatikolle päästäisi leikkimään ja niitä ei pueta päiväkotiinkaan.

Lainaus:

kun hoitajat usein kyselevät, saavatko lapset mennä pihalle samoissa vaatteissa. Olen aina kyllä sanonut heille, että kaikki vaatteet on käytettäväksi tarkoitettu eli ei tarvitse vaihtaa esim. eri t-paitaa pihalle (ennemminkin sisälle tullessa voi vaihtaa puhtaat päälle, niin ei hiekkaa kulkeudu sisälle)... Viimeksi tänä aamuna yksi varmisteli, voiko lapseni laittaa lokerossa olevat shortsit pihalle iltapäivällä. Minä haluan pukea lapseni hyvin - vaatteet ovat paitsi kivannäköisiä myös mukavat päällä. Lasten kaapeista löytyy vain muutamia sellaisia vaatteita, joissa en ehkä hiekkalaatikolle päästäisi leikkimään ja niitä ei pueta päiväkotiinkaan.

Eipä ole mitään lisättävää :)

sellaisia, ettei harmita jos sottaantuu tai menee rikki. Toki juhlavaatteet erikseen. Meillä ainakin arjen ja juhlan erottaa juuri pukeutuminen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat