Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Vierailija

Auttakaa nyt rakkaat siskot kerrankin! Minulla on jotakuinkin kolme vaihtoehtoa, minkä näistä valitsen?

1. Menen töihin vanhempieni yritykseen. Työaika 8-16, palkka hyvä mutta yksi perheellinen mies saisi potkut, ts. minä veisin hänen paikkansa. Ala ei kiinnosta minua p**kan vertaa enkä tule vanhempieni kanssa toimeen sillä he ovat itsekkäitä materialisteja. Parin vuoden kuluttua he jäävät eläkkeelle ja jos olisin mielin kielin, he jättäisivät yrityksen minulle enemmän kuin mielellään.

2. Opiskelen loppuun kaupallisen alan koulutukseni ja haen töitä kaupungista jossa asuin lapsuuteni ja jossa vanhempieni yritys on. Saisin töitä suhteilla (muutenhan niitä ei saa, kaikki sen tietää) mutta kaupallinen ala, edelleenkään ei kiinnosta p**kan vertaa.

3. Teen rohkean loikan ja alan opiskella jotain joka todella kiinnostaa minua. Vaikka tämä tarkoittaisi lähes kymmenen vuoden opintoja, ja sitä etten valmistuttuani saisi välttämättä koskaan töitä. Lisäksi joutuisimme elämään mieheni ei-niin-hyvällä-palkalla.

Kiitos jos joku jaksaa auttaa!!!

Sivut

Kommentit (77)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

minut palkataan ja ennen pitkää mies saa kenkää sillä samaa työtä yhden hengen työtä ei voi tehdä 2 henkeä ikuisuuksia.

-ap-

" Työlaissa on monia työvoiman vähentämisjärjestystä koskevia määräyksiä.Näiden määräysten mukaan viimeksi on yleensä irtisanottava työsuhteen kestoajaltaan pisimpään yrityksessä ollut. Huomioon on myös otettava työntekijän huoltovelvollisuuden

määrä."

Eli ensiksi taloon tullut on aina vahvemmilla kuin myöhemmin tuleva.

Vierailija

Mies voi ottaa yhteyttä ammattiliitton ja nostaa syytteen, voi tulla erittäin kalliiksi ja eipä olekaan niin hyvä tuota firmaa myydä.

ja varmaan hei ne vanhemmat olisivat tosi ilosia jos vain helpon rahan toivossa tuon firman perisit.

Kun näköjään haluat vain helppoa elämää vaikka toisten kustannuksella niin mitä helvettiä edes kyselet mielipidettä LUSMU!

Vierailija

mietin vaan mitä muut tekisi jos olisi todella mahdollista mennä vanhempien yritykseen töihin.

on totta, että yritys on vanhempieni elämäntyö enkä juurikaan arvosta sitä sillä jokainen ylityötunti, joita heillä on ollut paljon, oli aikoinaan pois meiltä lapsilta.

ja toisaalta, yrittäjänä on kuitenkin aina yrittäjä.

joo, ja tiedän että olen kultalusikka suussa syntynyt, en kaipaa moitteita siitä!

-ap-

Vierailija

Ap kertoi ettei kyseessä ole Nokia. Veikkaan piskuista pikkupuljua. Muutenhan ei olisi tarvetta viedä kenenkään duunipaikkaa. Arvaa vaan onko noissa kökköisissä perheyrityksissä ylenemismahdollisuuksiakaan?

Vierailija

vaihtoehdon yksi. Lakia on mahdollista kiertää kymmenin eri keinoin ja antaa ihmiselle laillisesti potkut. Aina ei voi tehdä sitä mistä pitää van jos se ei ole lopullinen tila niin siitä vaan. Raha on ihan mukava asia, olen todennut.

Vierailija

Olet omahyväinen ja äärettömän itsekäs. Älä valitse 1 ja 2 vaihtoehtoa. Jos firman joskus saat omiin nimiisi sen myyntitulot olet hassannut alta aikayksikön. Tässä maassa ei kaivata kaltaisillasi motiiveilla toimivia yrittäjiä. Yritä tehdä sama minkä vanhempasi tekivät. Tee se omilla jaloillasi seisten, sillä alalla mikä sinua todellisuudessa kiinnostaa.

Vierailija

minut palkataan ja ennen pitkää mies saa kenkää sillä samaa työtä yhden hengen työtä ei voi tehdä 2 henkeä ikuisuuksia.

-ap-

Vierailija

Et kertonut tuosta kolmosvaihtoehdosta kovinkaan paljon, oletko varma että juuri se on unelmiesi täyttymys? Huonot työnsaantimahdollisuudet eivät vakuuta myöskään. Ja tyhjästä on paha nyhjästä, rahaakin tarvitaan.

Siis minun ehdotukseni: opiskele loppuun ja tee kaupallisen alan töitä. Kun vanhempasi jäävät eläkkeelle, voit harkita heidän yrityksensä jatkamista.

Vierailija

Kerroit vanhempasi olevan itsekkäistä materialisteja. Vaihtoehdot 1 ja 2 / a ja b tekevät sinusta samanlaiset materian hamuajan.

Et vaikuta kovin onnelliselta. Hopealusikkasi taitaa sisältää suuria määriä epäpuhtauksia. Otan osaa.

Vierailija

Muut vaihtoehdot ovat heikkolahjaisen kulissinpitäjän vaihtoehtoja. Kannataa olla rehellinen kun on oma ja toistenkin elämä kyseessä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat