Vierailija

LISÄAINEISTA. Valmisruuista. Meillä tehdään kotiruokaa, ei allergioita.

Sivut

Kommentit (26)

antibiootteja. Etenkin sektioäideille annetaan "varalta", etteivät saa tulehdusta leikkauksen jälkeen. Maidon kautta antibiootti kulkeutuu lapseen tappaen hyödyllisetkin bakteerit heti alkuunsa. Tutkittu juttu.

Korvatulehdukset myös lisääntyvät samasta syystä.

pitkään.

Meillä tehdään lähes kaikki ruoka itse, ei puunata liikaa eikä varota lasten likaantumista, pidetään kotieläimiä, matkustellaan ja kyläillään - eikä yhdelläkään lapsista (4) ole allergioita. Pelkkää tuuria??

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sehän non ihan tutkittu juttu että nykyäänkin maalaistaloissa, siis taloissa joissa on eläimiä, elävillä lapsilla on paljon vähemmän allergioita kuin muilla. Lisäksi Karjalassa itärajan toisella puolella (Venäjällä) esiintyy huomattavasti vähemmän allergioita kuin ihan lähistöllä Suomen puolella.

Lainaus:

Nykylapset on huomattavasti allergisempia kuin 50v sitten. Eipä tarvitse ihmetellä mistä johtuu.

ainakin kerran viikossa valmisruokia tai ainakin puolivalmiita. EI allergioita...

Itse luulen kuitenkin että perimällä on suurin vaikutus allergioihin.

Karjalassa, jotenkin elinymäpäristöllä on suuri vaikutus. Tähänhän on perustettu suuri tutkimus, juuri tämän mielenkiintoisen havainnon takia. Siis samanlainen perimä, pieni maantieteellinen etäisyys ja suuret erot allergisuudessa. Odotan mielenkiintoisia tuloksia.

Lainaus:

Sehän non ihan tutkittu juttu että nykyäänkin maalaistaloissa, siis taloissa joissa on eläimiä, elävillä lapsilla on paljon vähemmän allergioita kuin muilla. Lisäksi Karjalassa itärajan toisella puolella (Venäjällä) esiintyy huomattavasti vähemmän allergioita kuin ihan lähistöllä Suomen puolella.

Lainaus:

Nykylapset on huomattavasti allergisempia kuin 50v sitten. Eipä tarvitse ihmetellä mistä johtuu.

tai siis tiedän että tutkittu on lisäaineiden yhteyksiä allergioihin, mutta useimmissa niitä EI ole löydetty, vaikka se kiva selitys olisikin. Tosiaan enemmän todisteita on hygieniahypoteesille, eli bakteerit suojaavat jonkin verran allergioilta. Eivät ne tosin allergiaperimän vaikutusta pysty kumoamaan. Ja kyllä allergisia oli 100v sitten myös, tiedän että meidän sukujen perimä tulee sieltä asti. Joutuivat kärsimään, ei tutkittu eikä hoidettu. Aika moni allerginen ehti kuolla jo vauvana, kun esim. astmalääkkeitä ei ollut.

Varmasti osa selittyy lisäaineilla mutta ymmärrän tuon vaikeasti allergisten lasten äidin ärsyyntymisen. Meillä suoliallerginen lapsi ja ihan kotiruokaa on saanut vauvasta asti!

Silti poika oli jo vauvana allerginen, vaikka saikin silloin pelkkää rintamaitoa.

Anoppi on väittänyt olevansa syyllinen pojan luonnonkumiallergiaan, koska hän teki kumisaappaita miestäni odottaessa. Mä en kyllä ymmärrä miten se olisi mahdollista, mutta anopin päätä en ole saanut käännettyä 7 vuoden aikana.

leivät , ja muu ruoka samoin,. kaupasta ostettuiin juustoa ja voita, kahvia ja mausteita. Eikä monilapsisessa perheessä puunattau kauhiastai, ison tilan hoito piti siitä huolen. Elukoita oli sisällä ja ulkona. Vierait meillä kävi usein, kovin ei matkusteltu.

SILTi kaikki meistä ovat enemmän tai vähemmäbn allergisia.

Sattumaako???

Siihen aikaan joko kuolivat vauvana tai olivat erittäin sairaalloisia ikänsä, jolloin myös kuolivat ennen keskimääräistä elinikää.

Ennen puhuttiin keuhkotaudista, nykyään astmasta.

Lainaus:

Ja kyllä allergisia oli 100v sitten myös, tiedän että meidän sukujen perimä tulee sieltä asti. Joutuivat kärsimään, ei tutkittu eikä hoidettu. Aika moni allerginen ehti kuolla jo vauvana, kun esim. astmalääkkeitä ei ollut.

kuunnella/lukea näitä teidän hojohojo-juttuja allergioista. Että ovat lapset saaneet nuolla kengänpohjia ja kuravettä päälle ja kotiruokaakin ihan...

AAAARGH!

Jos se perkle olisi niin yksinkertaista, että paskaa (sekä nyt kotiruokaa) lapsille syöttämällä ehkäisi allergiat, niin tuskin missään kodissa enää allergioista kärsittäisi.

t. kolmen vaikeasti allergisen äiti

silti minä ja sisarukseni ovat allergisia, geenejä epäilen enemmän, äiti ja isä samlata kylältä, vaikkei mitään sukua tiettävästi ( mutta kun tarpeeksi kauas mennään. niin....)

lisäävä tekijä.

Uskon että nämä allergiat on monen tekijän summa, perimä vaikuttaa, liika hygienia edesauttaa niiden puhkeamista, saasteet ja lisäaineet...

Ei meidänkään lapsilla (5 kpl) ole allergioita vaikka molemmilla vanhemmilla on, mutta en menisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekemään niistä syistä jotka juuri miedän lasten kohdalla ovat vaikuttaneet siihen ettei allergioita (ainakaan toistaiseksi) ole.

että jos on täysin hygieeninen ympäristö, kehittyy koko ajan resistantimpia bakteerikantoja ja niitä on yhä vaikeampi tappaa..

Siksihän antibioottejakaan ei enää hepposasti määrätä, jotta se luonnon oma vastustuskyky hoitaisi homman!

Allergiathan on yliherkkyyttä ja näistä voi päästä pois totuttelemalla jne.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että ruuassakin pitää jonkun verran olla bakteereja. Einekset on yleensä pakattu ja pilattu jos jollain säilöntämössöllä! Niissä ei niitä ole!!

Meillä on tilanne se, että mieheni suku on hyperallergista.. Siis ihan kaikelle! Maalaistalossa ovat asuneet aikanaan ja ei ole liian puhdasta ollut.. Silti ovat hengenvaarallisesti allergisia esim. kalalle!

Jossain on tullut jokin geenivirhe ja allergia syntynyt!

Omassa suvussani taas ei ole kuin yksi astmaatikko ja yksi laktoosi-intolerantikko!

Ensimmäinen lapsemme, ei ole allerginen milleen muulle kuin laastarin teipille!

Toinen lapsemme on nähtävästi allerginen nyt ainakin suklaalle!

Meillä on koira, eikä taatusti liian siistiä! Eineksiä ei syödä, mutta herkkuja kylläkin, eli LISÄAINEMÖSSÖÄ!

Eli, olen vakaasti sitä mieltä, että tiettyyn asti, ihminen pystyy itse vaikuttamaan allergioihinsa, mutta vahva geeniperimä ei pelasta ketään! Ei vaikka kuravettä ja paskaa saisi!

Kaikki ylihygieeninen tuhoaa ne tarvittavatkin bakteerit, mutta perimälle et voi mitään.. Jos "geenivirhe" sattuu kohdalle, se sattuu!

Veljen perheessä taas tehdään KAIKKI ruoka itse, ja ovat erittäin moniallergisia..

Allergiat ovat monen tekijän summa - miksei lisäaineistakin voisi siis osatotuus löytyä. Mutta on naivia ajatella että teidän perheeesä ei ole allergioita yksiselitteisesti kotiruoan ansiosta.

Lähes kaikki luovutettuilla alueilla asuvat evakuoitiin Suomeen ja taasen tyhjentyenyille alueille muutti paljon venäläisiä ei puolta laajaa Venäjän maata. Siellä on suurin osa alueelle muuttjien jälkeläisiä. Stalin lähetti suuren joukon ihmisiä pakkotyöhön vanhan rajan taakse jo 20-luvulta alkaen, eli väöstä on siellä hyvin sekoittunutta, eli geeniperimä on laaja.

Allergioita oli ennekin, niitä vain ei niiksi tunnistettu. isotätini ketomusten perusteelaa voisi päätellä ainakin meidä'n suvussa olleen aina atooppista ihottumaa ja luultavasti myös keliakiaa, silloin vain oireille ei ollut nimeä.

Ja sukuni on aina ollut maanviljelijöitä, itsekin olen maatilalla kasvanut, kuten suuri osa serkusita yms. Monilla on lalergioita, pari serkkua joutunut luopumaan maatilasta juuri allergioiden vuoksi.

perimä on musta tärkein, suomalaisten geeniperimä on kapea. lapseni ei ole allerginen millekään, mutta isänsä onkin ulkomaalainen.

Mielestäni sanoin nimenomaan etten usko sen olevan niin yksinkertaista.

t. se, joka puhui kengänpohjista ja kuraveden juomisesta

Lainaus:

kuunnella/lukea näitä teidän hojohojo-juttuja allergioista. Että ovat lapset saaneet nuolla kengänpohjia ja kuravettä päälle ja kotiruokaakin ihan...

AAAARGH!

Jos se perkle olisi niin yksinkertaista, että paskaa (sekä nyt kotiruokaa) lapsille syöttämällä ehkäisi allergiat, niin tuskin missään kodissa enää allergioista kärsittäisi.

t. kolmen vaikeasti allergisen äiti

kiven ja kannon alta äitini ukki on aikanaan valmisruokansa kaivanut. Hänellä oli pahoja allergioita vaikka maalaistalon poika (ja myöhemmin isäntä) oli. Meitä allergisia on suvussa muitakin, ja paljon.

Ei voi mitään, mutta suutun aina kun joku alkaa mussuttamaan että allergioita ei tule jos jos on lemmikkejä tai ei siivota liikaa tai muuta yhtä mahtavaa.

Ei allergiaperheissä voi pitää lemmikkejä ja siisteys on pidettävä edes jonkinlaisella tasolla että kaikki perheenjäsenet pysyisivät hengissä >:(

Nuo einekset olivatkin ihan uusi juttu, ei helv....

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat