Lapsen saanti --> ammatillinen itsemurha?

Vierailija

Myönnän, vähintäänkin sanottuna kärjistetty otsikko - mutta idea on siis tämä:

Miten muilla on mennyt uran ja lasten yhdistäminen?

Varsinkin, jos haluaa useamman lapsen ja aikoo hoitaa jokaista lasta kotona vähintään 2 vuotiaaksi?

Onko meitä monta, jotka ovat jättäytyneet ns. " tyhjän päälle" (ilman vakityöpaikkaa mihin palata) jäädessään vuosiksi kotiin lasten kanssa? Miltä tulevaisuuden työllistyminen sinun alallasi näyttää - onko töitä?

Kommentit (11)

Vierailija

Esim. terveydenhuoltoalalla muutama vuosi kotona ei ole katastrofi. Muutoksia työssä tapahtuu varmasti, mutta perustehtävä ja siihen vaadittavat taidot eivät häviä minnekään.

Vierailija

Olen insinööri teollisuusyrityksessä. Lasten saanti ei ole vaikuttanut työtilanteeseen millain lailla joten en voi allekirjoittaa " ammatillista itsemurhaa" . Olen äiti, vaimo ja työntekijä. Roolit vaan vaihtuu kun ympärillä olevat ihmiset vaihtuu. En puhu kotona työasioista enkä töissä kotiasioista. Tässä muuten on auttanut se hyvinkin paljon, että mieheni hoitaa lapsia hyvinkin tasaveroisesti.

Vierailija

Alallani on pula työntekijöistä, joten paluu lomilta onnistunee helpohkosti. Eikä siellä nyt mikään ole muuttunut, samanlaista se on ollut jo 100v. Mitä nyt tietokone on tullut kuvioihin, mutta sen käytön oppii muutenkin päivässä.

Vierailija

jotka on jääneet kotiin, mutta joilla ei ole työpaikkaa mihin " palata" lapsenhoidon jälkeen, on lisääntynyt reippaasti. Ruotsissa sen sijaan on kannustettu myös miehiä jäämään lapsen kanssa kotiin.

Vierailija

Samaa minäkin tässä ihmettelen - jonkinlaisia muutoksia täytyisi tulla yhteiskunnan taholta tähän asiaan (helpotuksia naisille), muuten suuntaus on joko lapset tai työelämä.

Ap.

Kiitoksia jo vastanneille!

Tämä on tärkeä aihe, ja koskettaa meitä kaikkia.

Vierailija