Kestovaipoista kysyttävää

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän 6 kuinen tyttömme on pieni ikäisekseen, 6430g. Pissaa tietysti ikäistensä lailla. Olen nyt innostunut kokeilemaan kestovaippoja. Kokeilussa on ollut Popoliinin all in one-easy fix. Ihan ok, jää aika alas (lantiomalli), seuraava koko olisi ollut aivan liian iso. Viimeisin kokeilu oli aivan katastrofi. Froteinen sisävaippa Bumpyn kuorella. Yhdistelmä oli tosi massiivinen sinttimme päällä ja vaikeutti selvästi neidin liikkumista (kontalleen ei päässyt ja istuminen hankalaa). Lisäimunkin kanssa vaippa oli tunnissa läpimärkä. Kuori vaikuttaa ihan hyvälle.

Eli mikä olisi kevyt yhdistelmä ryömivälle konttausta opettelevalle? Olen miettinyt taskuvaippaa, mutta mitä imuksi?

Kertokaa kokemuksianne ja hankintapaikkoja, mieluiten nettikauppoja!

Auttakaa äitiä vaippavuorella =)

Kommentit (7)

Vierailija

Tuosta froteesta ja muutenkin luonnonmateriaaleista... Oletko ostanut imut+sisävaipat uutena? Nimittäin ne vaativat useita (jopa 5-10) pesukertaa ennenkuin sisäänajo on tapahtunut ja imemistulos alkaa parantua... Valitettavasti! Voihan niitä ennenkin käyttää, mutta imuteho ei ole vilä kovin hyvä. Ja onneksi myöskin kaiken luonnonkuidun (puuvilla, hamppu, villa tms) imukyky vain paranee vanhetessaan eli kyllä ne äitiyspakkauksenkin harsot ihan hyvin toimivat kun pesuja alkaa olla takana useampia kymmeniä. Siksi luonnomateriaalit kannattaa usein ostaa käytettynä ja nuo kuorisysteemit (esim PUL) uutena. Eli älähän luovuta vaan kokeile uusiksi parin pesun jälkeen.

:) TSemppiä jatkoon. terveisin jo neljä kuukautta onnistunutta kestoilua takana.

Vierailija

Bumpyn kuori on varmasti hyvä, kaveri vaipattaa muksunsa pelkästään niillä ja harsoilla.

Noita froteevaippoja minä en ole edes kokeillut, kun tosiaan näyttävät niin hirveän paksuilta. Yksi muotoonommeltu sisävaippa meillä on, mutta en ole siitäkään oikein vakuuttunut. Monet tuntuvat tykkäävän Igu*leen vaipoista (ovat tosin kalliita...). Toivottavasti joku osaa valaista enemmän näistä :-).

Sitten taskuvaipoista: niihin saa kyllä uppoamaan rahaa aika paljon. Jos ei ole siitä huolissaan, niin ihmeessä kannattaa ostaa. Ja ne on minusta parempia kuin all-in-one -vaipat, koska ne kuivuvat nopeasti ja niihin on helppo laittaa täytettä tarpeen mukaan (lyhyelle vaihtovälille saa tosi ohuen ja pehmeän esim. microinsertillä, eikä esim. happy nappy -prefoldillakaan kovin paksu tule).

Vaipat " kiertää" uskomattoman hyvin, joten niistä saa kyllä paljon takaisin myymällä eteenpäin. Kestovaippainfon sivuilla on oma kirppis ja babyidean sivuilla samaten. Siinä mielessä rahaa ei pitemmän päälle mene niin kauheasti, mutta alussa tulee se iso kertarysäys, joka heikompaa hirvittää :-).

Vierailija

tosi hyvin, ja se on taskuvaipaksi siinä mielessä edullinen, että on one size vaippa, eli vaipan korkeutta ja masun ympärystä voi säätää neppareilla, eikä tarvitse hankkia eri kokoja. Se on mielestäni myös " ohut" ainakin Napa-Kettuun verrattuna. Muista taskuvaipoista ei kauheasti ole kokemusta, kun wonderoos oli toinen mitä kokeilin eikä ole ollut tarvetta sen jälkeen vaihtaa kun on ihan pomminvarma ollut. Cherry-Berryä olen päättänyt kokeilla kanssa kunhan putiikki taas aukeaa.

Napa-Ketulla on mun mielestä todella hyvä hamppuimu, taskuvaipassa en käytä " nopeaa imua" sen lisäksi ollenkaan. Ja itsekin käytän lähinnä kuorta Lenyan moni-imua, on toiminut ihan loistavasti. (mutta on aika kallis, eli jos vaan puikot pysyy kädessä niin kannattaa varmaan tehdä itse).

Nyt on hahtuvahousuprojekti meneillään, eli etsiskelen niihin hyvää sisävaippasysteemiä. Ovat kyllä kätevät ihan samasta syystä kun edellinen kirjoittaja sanoi, eli kun on käytetty niin hoitopöydän/ pinniksen reunalle vaan tuulettumaan.

Ja kannattaa tosiaan katsella noita kirppareita, siellä on tosi paljon erilaisia systeemejä myytävänä ja ainakin kokeiluversioita saa halvemmalla hankittua kun kaikki hankinnat ei varmaan kuitenkaan osu kohdalle.

Onnea matkaan kestoilussa!

shamu- ei itsekään niin kovin edistynyt mutta muutamia hyviä systeemejä löytänyt kestoilija ;)

Vierailija

mulla on pääsääntöisesti taskuvaipat käytössä ja parhaaksi imuksi sanoisin, kissavluksen supersoukker, mikroinsertit(moe), ja harsot ja Bampu. ihanan pehmeitä imukykyisiä tuotteita.

naruvaippa on mukava myös, mutta vaatii rauhallisen lapsen joka ei ole koko ajan kääntymässä..meillä ei sellaista ole joten narut on vähän solmussa..

kuorista olen tykännyt kushies kuorista, eivät ole jäykät ja ei ime pissaa. bummi sww on kovin kehuttu mut multa saa miinus palautteen kostuu ja pitää kuivattaa/pestä ennen uutta käyttöä.

toivottavasti oli jotain apua

t.juster ja kestopeppu tyttö pian 10kk

Vierailija

Hei!

Me ollaan kans aloiteltu kestoilu nyt vasta, kun neiti on puolivuotias. Itse en ole vielä huomannut isojenkaan vaippojen hidastavan liikkumista, mutta en sitten tiedä tuosta konttaamisesta ja istumaan menemisestä, kun tyttö vasta ryömii. Sinällään, jos tytön laittaa istumaan, niin pönäkässä paketissa istuu tukevammin ;-).

Okei, mutta vinkkejä. Me ollaan käytetty sekä kuorivaippoja sisävaippojen kanssa että taskuvaippoja. Taskuvaipat on kyllä tosi helppokäyttöisiä ja pitää hyvin, varsinkin, jos sinne pistää microinsertin ja hamppuimun -> olen käyttänyt yölläkin näin. Fuzzi Bunzit toimii meillä hyvin, samoin Cherry-Berry. Napakettukin on muuten ok, mutta reisistä hirmu tiukka (olis pitänyt kai tilata isompaa kokoa).

Sitten kuorien kanssa: lyhyellä vaihtovälillä käytän ihan vaan harsoa (ei äitiyspakkauksen harsoja, ne ei pidä mitään, kannattaa hankkia paksumpia valkaisemattomia, esim. babyidean MaM, ruskovillan tms.) origamitaitoksella tai pötkönä. Toinen ihan toimiva juttu on prefold-vaippa (niitäkin löytyy babyidean sivuilta). Näillä mennään meillä parikin tuntia, vaikka tyttö kyllä pissii reilusti. Ja harsoissa ja prefoldeissa on se etu, että ne käy myös taskuvaipan sisälle erinomaisesti.

Paras mahdollinen linkki tähän on http://www.kestovaippainfo.fi

Tuolla mä olen seikkaillut viimeiset 3 viikkoa :-).

Sieltä löytyy tietokannat -kohdasta hirveä määrä tietoa erilaisista vaipoista ja joka vaipan kohdalla on myyjät, joten niitä ei kannattane tähän listata.

Tämmöistä alkuun, kysy lisää, jos joku mietityttää!

Kestoiluun hurahtanut timptomp :-)

Vierailija

ainakin villainen lisäimu! Niitä on ainakin Ruskovillalla, ja sellaisen voi helposti neuloa hahtuvasta. Imee HULLUNA, on ohkanen ja ei tarvitse pestä joka pisun jälkeen vaan tuuletus riittää. (Lue: ei tarvitse viedä ulos tuulettumaan, vaan voi esim. unohtaa hoitopöydän kulmalle pyörimään...) Sitten pestään, kun alkaa tuntua tunkkaiselta tai heti, jos tulee kakkatahra.

Olen käyttänyt itse tehtyjä villaimuja lähimpänä kuorta (ei siis lähimpänä peppua). Tämä siksi, että peppua lähinnä kannattaa pitää imuja, jotka imevät nopeasti (esim. harso ja frotee) ja uloimmaisena sellaisia, jotka imevät paljon mutta hitaasti (villa, hamppu).

Joskus voi mennä jonkin aikaa ennen kuin vauvalle sopiva kestovaippapaketti löytyy. Iloa kestoiluun!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat