Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

No niin, meillä siis tilanne, että ollaan syöty 5kk ikäiseen pelkkää tissimaitoa. Kuukauden ollaan syöty kiinteitä ja nyt alkaa pikkuhiljaa menemään muutamia lusikallisia/ateria. Tyttö ei syö pulloa eikä tuttia. Muutamana päivänä ollaan hörpytetty ja siitä juokin ihan kivasti. Mietinkin, että mitä juomaa antaisi noiden ruokailujen yhteydessä (pumppaamalla en saa maitoa rinnasta) korviketta vai vettä? Koska voi alkaa antamaan tavallista maitoa? Imetys kuuluu tietenkin vielä kuvioihin, mutta haluaisin kuitenkin ruuan kanssa jotain muuta juomaa, kuin tissiä.

Ja sitten toinen kysymys, että en tietenkään ole missään viihteellä ollut nyt kun on tuo imetys ollut niin tärkeässä osassa? Miten olette samanlaisessa tilanteessa ratkaisseet asian? Mulla olis 1,5kk päästä kaverin polttarit ja toivoisin jo osallistuvani niihin. Tietty meillä vielä herätään kerran yössä tissille, joten en sitten voi lähteä jos vielä silloin heräilee... :_|

Kommentit (4)

Meillä tuo nokkamuki ja tav. lasi on toiminut hyvin. Meidän tyttö on saanut luomumaitoa 5kk iästä lähtien koska mikään muu ei sopinut (ei myöskään apteekin tuotteet) ja rintamaito loppui. Luomua koska se on hellempi vatsalle ja hyvä allergikolle.

Hän ei ole millään tavalla reagoinut luomumaitoon. keitimme alussa 1/2 maitoa 1/2vettä jotta osa proteineista hajoaa, alussa laitoimme persikka pilttiä makeutukseksi. noin 7kk ikäisenä emme enää keittäneet maitoa vaan annoimme suoraan tolkistä maitoa:)Hyvin meni.

... ja kiinteat alkavat menna hyvalla tahdilla. Ensimmaiset 5kk mentiin pelkalla imetyksella, eika tytteli koskaan oppinut pullolle. Ruoan kanssa aloitin veden annon nokkamukista ja tavallisesta mukista, vahan vuorotellen. On nyt oppinut kayttamaan kumpaakin ja rakastaa veden juomista. Opetin suoraan mukille ihan siksi, etta paasen joskus itsekin tuulettumaan. Imetysta en ole paljoa vahentanyt ja useimmiten annan maitoa ruuan jalkeen, joskus aterioiden valissa jos ruokaa on mennyt isot maarat. Aamuyosta syodaan kerran, muuten nukutaan yot lapi.

Uskoakseni siis maidon maaran pitaisi pysya samana kuin ennen kiinteitakin ja ian mukaan hieman lisaantyakin. Jos annat korvikkeita, ne voivat tietenkin korvata osan imetyksesta. (Meilla korvike ei ole koskaan maistunut.) Tavallinen maito tulee kuvioihin vasta lahemmas vuoden ikaa.

Tuosta juhlimisesta en osaa sanoa paljoa , itse en ole ollut koko yota menossa. Ehka joku fiksumpi voi auttaa siina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä tyttö nyt 10,5kk eikä ole missään vaiheessa huolinut tuttipulloa tai tuttia. Ruoan kanssa olen antanut vettä nokkamukista (aluksi hörpytysmukista). Myös lehmänmaitoa ja muita maitotuotteita olen ruennut 10kk:n iästä antamaan, mutta maitoa juo aika nihkeästi mukista, vesi kelpaa paremmin. Yöimetykset lopetin vajaan 10kk:n iässä, nyt tyttö menee nukkumaan klo:21-22 välillä, herää aamupuurolle klo:5-6 (puuron jälkeen annan rintamaitoa jos haluaa) ja jatkaa uniaan klo:8-10 asti. Itse tässä pohdiskelen jo että miten onnistun imetyksen lopettamisessa, ajatuksena oli että saisin lopetettua imettämisen n. vuoden iässä. En ole minäkään viihteelle päässyt, ainoastaan joskus olen pari siideriä juonut kun olen saanut tytön yöunilleen, että on ehtinyt sitten alkoholi haihtua verestä jo siihen mennessä kun tyttö herää syömään. Meilläkin oli tarkoitus nyt lähiaikoina kokeilla että viedään tyttö yökylään mummolle, että maistuuko se maito mummon luona mukista paremmin! En nyt minäkään tämän kummemmin osaa auttaa, mutta kohtalotoverina ymmärrän yskän!

Meidän poika on nyt 7 kk. Kiinteitä rupesin antamaan 5 kk iässä. ENnen tätä söi ajoittain jopa paremmin pullosta kuin tissistä (sai raivareita). Mutta kiinteiden aloituksen jälkeen ei ole pullo kelvannut. Meillä annetaan ruokaiun yhteydessä nokkamukista tai taikamukista vettä ja se tuntuu uppoovan. Vaatii tietenkin alkuun vähän harjoittelua. Yöllä poika söi rintaa vähintään kolme kertaa. Yöllä en ole koskaan antanut pulloa.

Viime lauantaina oltiin miehen kanssa aikuisten juhlissa ja yön pois. Äitini oli hoitamassa lapsia. Hyvin oli kuulemma sujunut. Lauantaina oli juonut huonommin, mutta sunnuntaina oli sujunut jo paremmin. Yöllä oli herännyt useita kertoja, ei kuitenkaan itkemään vaan muuten vaan. Kerran kolmen aikaan äiti oli antanut pullollisen maitoa (200 ml) sillain, että poika oli maannut omassa sängyssään ja oli kumma kyllä kiltisti juonut sen kaiken (kai se menee unenpöpperössä paremmin) ja alkanut uudestaan nukkumaan.

Tämän yön jälkeen poika ei ole herännyt enää kuin kaksi kertaa yössä syömään, mikä on suuri helpotus, sillä joskus hän heräili jopa tunninkin välein.

Eli näin meillä. Jännitin olla yötä pois kotoa, mutta turhaan. Suosittelen, että harjoittelet vaikka nokkamukin kanssa, sulla on kuitenkin tässä vielä aikaa sinne polttareihin. Stemppiä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat