KULTAINEN 60-LUKU!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta! ja aurinkoista sellaista...

Takana hyvät yöunet ja aamulenkkikin heitetty, talo imuroitu (mies) ja lounas syöty. Mulla meinaa olla tuo päiväsyömien vähän heikkoa =epäterveellistä, kun ei itselle jaksa mitään laittaa. Ainoa pelastus on, jos löytyy jotain eilistä. Muuten menee aika vahvasti nuudeli-raejuusto-linjalla... vettä yritän hörppiä aina kun hanan ohi kävelen.

Tulkaahan kertomaan vauvakuulumisia tai no siis kyllähän äidin kuulumisetkin kiinnostaa...

Synnärin ovien pauketta odotellessa, Pääsky ja Valio 2kk ja 1 pv

Kommentit (4)

Vierailija

Enpä muistanut, että niitä on tosiaan 50 cm myös, meillä on noi 60 ja ne on kyllä tosiaan aika reilua mallia, Valion varpaat vasta kurkkii lahkeensuusta. Niitten seuraava koko tuosta ylöspäin on 80 cm, joka on varmaan ihan hehtoiso! Ostin käytettynä ne lyhytlahkeiset, tosi hyvät oli. Myös ne disanan villikset on aika pienet ja niissä on piukemmat lahkeensuut kun noissa.

Voi noita unenlahjoja, mutta onhan se tosiaan hyvä, että kerää voimia! Ja tuon imetyksen perään haikailulla on kyllä tosiaan turha päiväänsä pilata, vauvat kasvaa korvikkeellakin ja siinä murehtimisessa menee vaan hyvää energiaa hukkaan, niinku työkaveri tapaa sanoa. Ja onhan se mukavaa, kun isikin saa syöttää.

Valio nukkuu pihalla ja ajattelin iskeä villakangastakkiin kiinni, sain sen eilen melkein valmiiksi. Jäljellä on enää etu- ja kaulusreunan tikkaus, joka saakin niskakarvat nousemaan pystyyn, ainiin ja napinreiät, kun ei ole vielä nappejakaan...

Tytöt leikkii innolla yhdessä, kun oli toinen pari päivää poissa. Tuo kotona olevat alkoi jo kieriä jalan ympäri ja marista tekemisen puutetta...

Aurinkoista päivää!

Pääsky ja *krooh* VAlio

Vierailija

Tänään onkin päivä mennyt vauvaa syöttäessä. Tähän mennessä syöty viisi kertaa tissiä ja neljä kertaa muuten ruokaa ja herätys oli klo 7... Niin ja väliin mahtuvat vielä yhdet kunnon päiväunet. Ohhoijakkaa. Tissi on muutenkin alkanut kiinnostaa, jatkuvasti suu hamuaa ja pitää saada pienet huikat äidiltä. Tämä meidän neito kyllä nukkuu päivisin aika vähän... Tai ainakin tänän nukui. Ehkä nuo pitkät yöunet vaikuttavat niin.

Kuinka pitkään, Pääsky, muuten suunnilleen imetät kerralla? Minä olen imettänyt 20-40 minuuttia, riippuen vähän imijän kestävyydestä. Yleensä neiti imisi vaikka kaksi tuntia putkeen, jollei nukahda... Kun rinnalta saa pois, alkaa suu napsua ja sitten menee vielä vähintään 100 ml vastiketta, yleensä 130... Onkohan tämä jonkinlainen suursyömäri vai tuleeko rinnoistani todella noin huonosti maitoa?

Mutta lupasin lähteä hauvan kanssa ulkoilemaan. Päätä särkee vaihteeksi sen verran, että ulkoilma tekisi hyvää. En ole todellakaan ehtinyt tänään edes syödä aamiaisen lisäksi ennenkuin mies tuli pelastamaan tissihirviön kourista. Ja ymmärrettävästi sokeri oli jo aika alhaalla. Juoda sentään ehtii aina ohimennen... Toivon, että tarpeeksi. :P

Ja yllätyinpä, kun nuo Ruskovillan ohuet villavaippahousut pitivät niinkin hyvin... Ovat kivemmat kuin hahtuvat, kun tuo neito on sen verran hoikka, että näyttää ja tuntuu aika omituiselta pikku ampiaiselta hahtuvien kanssa. :) Taidan ostaa moiset sitten seuraavaakin kokoa, jos joskus haluan pitää lapseni pienemmän näköisenä.

Mutta jospa sitä lenkkiä harkitsisin. Viikonloppua!

-kirahvi ja tupsis 5 vkoa 4 pvää-

Vierailija

kohta alkaa sänky kutsua, mutta saimme vauvan valvotettua tähän asti ja nyt on minun tissini syöty ja isänsä jatkosyöttelee pullosta... Neiti räpiseteli sylissäni sohvalla ihan tyytyväisenä ennen syömistä varmaan tunnin ja kivaa oli. Koira vaan ei saanut tulla samaan aikaan syliin, heti tuli huutoa, kun elukkaparka moista yritti. Voivoi, olisi siihen kai mahtunut kuitenkin. ;) Neiti alkaa selvästi kertoa hauvalle, kuka on pomo.

Meillä on ne ruskovillan villikset koko 50, koska myyjä väitti, että ovat niin reilut, että mahtuvat kauan. Saas nähdä nyt... No, eiköhän nuo eteenpäin saa välitettyä, kun pieneksi käyvät. Ja ostin aikanaan nuo pitkäpunttiset juuri esim. ulkonukutusta ajatellen, kun saattaa kakka pysyä tiukassa puntissa paremmin, ja ovatpa vielä lämpimätkin. Neiti tuntuu itsekin niistä tykkäävän, kun jalat mahtuvat vierekkäin niiden kanssa. ;) Ja meillä tosiaan on melkoinen rimppakinttu tuo jälkikasvu, joten luulen, että nuo 50-senttisetkin menevät vielä kevyesti kuukauden, jolleivat pidempäänkin.

Ja kyllä minä vauvalle yöllä tissiä suuhun tungen, jos tuo herää ja nälkäiseltä vaikuttaa. Yleensä täti on vain niin väsynyt, että joko nukkuu kuin tukki tai sitten herää juuri sen verran, että saa ilmoitettua, että märkä vaippa ja vaihdon jälkeen kuukahtaa uudelleen heti. Joten en ole päässyt tuota maidontulon lisäystapaa kokeilemaan kovinkaan usein. Neuvolasta suosittelivat, että antaisimme vauvan nukkua ja kerätä voimansa takaisin, kun on sairastellutkin... Jotta tuskin minusta mitään maidontulon ihmettä on tulossa, mutta kunhan nyt lapsi alkupalat edes saa. :P Olen jo vähän luopunut toivosta täysimetyksen tai edes suureltaosaltaimetyksen suhteen. Jotta pullojen tiskaus taitaa jatkua meillä aika pitkään.

Mutta nyt menen katsomaan, mitä Midsomerin murhissa on tapahtunut ja syön samalla. Hirmunälkä! Saan ehkä syödäkin, kun lapsikin on juuri ruokittu eli hää ei ehkä nyt parkaise, että tissiä hetoitis, juuri kun olen ruoat eteeni saanut. ;)

Hyvää yötä...

Vierailija

ne Ruskovillat vaativat minusta muutamat lanoliinikylvyt ennen tosihyviä pitoja, ostin juuri käytettynä lyhytlahkeiset, mutta ne pitkät pitää kyllä yöllä tosi hyvin. Noi 60 cm mahtuu varmaan vuoden, kuvittelisin kun ovat niin joustavat, varsinkin sille teidän sirosääriprinsessalle? Valio on joo aika tankkireisi...jyhkee miäs!

Imetän kerralla ehkä, hmm, 15-20 min, luulen että tuota maitoa tulee aika runsaasti ukkelin naamasta päätellen. Aika usein taitaa syödä itsestä vähän tunkkiin, kun liki joka kerta kuplii ulos asti ylimääräiset. Mutta Valio siis tosiaan hotkii koko syömisen, aivan kuin nälässä olisi pidetty... Varmaan nuo pitkät yöt näkyy sitten päivällä valvomisena ja ahkerana syömisenä. Sen yöimetyksen olen kuullut lisäävän maidontuotantoa, en tiedä pitääkö paikkaansa. Mietin vaan, että kannattaisko sille Tupsukorvalle työntää yöllä tissi suuhun, jos herää kuitenkin märkään vaippaan, vai ymmärsinkö oikein ettei teillä syöty yöllä?

Lapsi kotiutui maailmalta, toi tuliaisia kaikille, liikuttavaa, kun vähäisiä rahojaan äidin tuliaisiin tuhlaa!

*kuiskaa* nyt siideri kutsuu jääkaapissa, jahka saan tuon Valion imutettua taas unikuntoon...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat