Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

********PARHAIMMAT LASTENRUOKARESEPTIT********

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Laitettaisiinko tähän pinoon hyviä ja maistuvia reseptejä perheen pienimmille, vauvoille ja taaperoille? Kiinnostaisi varmaan monia!Meillä ollaan nyt siirtymässä syömään kotitekoisia ruokia ja reseptit on vallan hukassa :) kiitos kaikille jotka viitsitte! :)

Kommentit (5)

Vierailija

..tuota kesäkurpitsaakin on vielä, mutta tuskin sitä talvella enää ostan, ens kesänä sitten toisen kerran.

Munakoisoa ei meidän vauva oo vielä maistanu, vaikka onkin sitä syöty viime aikoinakin miehen kanssa. Täytyykö vauvan munakoiso kuoria?

Vierailija

- keitän kerralla perunoita pariksi päiväksi (soseutus haarukalla, sekaan vettä, säilytys jääkaapissa)

- keitän isot satsit vihanneksia erikseen (esim. porkkana, kukkakaali, parsakaali, kesäkurpitsa, bataatti...), soseutus sauvasekottimella, sekaan vettä, jääpalakuutioihin ja pakastimeen

- broilersuikaleet, porsaan- ja naudanlihasuikaleet (tai jauhelihakin käy), kalat (esim. sei, lohi) keitän myös erikseen, sekaan vähän sipulia, laakerinlehti, persiljaa, tilliä, ruohopipulia tms., soseutus sauvasekottimella, sekaan vettä, jääpalakuutioihin ja pakastimeen

- riisiäkin olen keittänyt ja soseuttanut, jääpalakuutioissa pakastimeen

- näistä aineksista sitten sekoitan erilaisia soseita, laimennan joko maidolla/vellillä/vedellä tarpeen mukaan

Vierailija

Mulla on toistaiseksi pakastettuna vihannekset ja lihat sellaisenaan ja erillään. Perunan kanssa tosin oon pakastanu kukkakaalia, porkkanaa ja bataattia. Erillään on parsakaalia ja maissia; lihoista seitiä, broileria, possua ja nautaa.

Riisiä ja makaronia laitan vauvalle sivuun aina silloin kun niitä keitän meille aikuisillekin, niin saa sitten sinä samana päivänä + vielä seuraavanakin yleensä. Sama kananmunan kanssa.

Lounaaseen laitan mukaan hieman rypsiöljyä ennen kuin syötän vauvalle.

Tarvis alkaa maustaakin noita vauvan pöperöitä piakkoin, vaikka hyvin ne uppoo toistaiseksi tuollasenaan.

Vierailija

Lisää kiehuvaan veteen riisiä, perunaa, kesäkurpitsaa, broilerin suikaleita, mausteeksi currya. Sitten vaan pamiksilla soseeksi ja meillä maistuu tosi hyvin.

Toinen herkkuruoka on keitetty munakoiso, porkkana, jauheliha ja mausteeksi kuivattuja yrttejä ja pippuria.

Kalaruoan saat helposti, kun ostat lohta, paloittelet ja otat ruodot pois, sitten kiehumaan perunaa, vähän selleriä, ja lohenpalat, mausteeksi tilliä ja valkopippuria.

Melkein mitä tahansa voi yhdistellä ja minusta on tärkeätä totuttaa lapsi alusta saakka erilaisiin makuihin. Meillä syödään muutoinkin maukasta ruokaa, eli vauva tottuu meidän perheen makuihin. Paljon yrttejä ja kasviksia kuuluu meidän aikuistenkin ruokavalioon. Rohkeasti vain kokeilemaan! Itse pakastan ruoat pieniin lasipurkkeihin ja sulatan mikrossa joka päivälle eri satsin.

Uusimmat

Suosituimmat