Hahhaahahaaa.....NYT MÄ TAJUAN !!!!

Vierailija

Mun ÄO on mitattu ja se on 148. Suomen keskiarvo on 98,1. Ei ihme että täällä saa nauraa ihan sikana mammojen juttuja. TE OOTTEKIN OIKEESTI NIIN TYHMIÄ :-)

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

tämä on totta että testi perustuu pitkälti juuri loogiseen päättelyyn, mutta jos seuraisit aikaasi, tietäisit varmasti, että uusimpien tulosten mukaan myös nämä testiti tulkitaan kulttuurisidonnaisiksi, koska esi. alkuasukkaat eivät ole koskaan työskennelleet tällaisten tehtävien parissa, toisin kuin esim.suomalaiset, joilla loogisen päättelyn tehtäviä on jo esikoulussa. Niinhän se on, että arvasin että älähdät kun pyrin osoittamaan ettei testituloksesi suinkaan mittaa älykkyyttäsi. Toki se kirpaisee, mutta en suinkaan väittänyt sinua tyhmäksi. Mutta älä nyt hyvä ihminen tuudittaudu tuohon tulokseen, joka mittaa vain länsimaista loogista päättelykykyä, vaan ota asioista selvää ennenkuin uhoat. Siten voisit osoittaa oikeasti olevasi älykäs. Opiskelen psykologiaa viimeistä vuotta ja teen graduani mm. älykkyystesteistä ja niiden vaikutuksista ihmisiin. Joten asia on minulle aika tuttu ja ajankohtainen. Ota sinäkin asioista ihmeessä selvää!!

Vierailija

et ole tainnut perehtyä psykologiaan. Älykkyyttä on tutkitusti 8 eri toisistaan riippuvaa lajia ja niitä voidaan kaikkia mitata samalla tavalla kuin matemaattis-loogista älykkyyttä.

Mutta voinet älykkäänä ihmisenä perehtyä asiaan itse =)

Vierailija

Liikaa tieto kun sattuu tuomaan sitä tuskaa.

T. Lapsinero jonka älykkyysosamäärä on kuihtunut lukemiin 110, varmasti siksi kun olen ollut kotiäiti jo 7 vuotta ja paistellut pullaa ja leikkinyt lasten kanssa ; ), onnellinen, erittäin onnellinen!

Vierailija

Kukaan teistä ei taidakaan olla kovin fiksu?? Jos olisitte, tietäisitte varmaan, että älykkyyttä ei pystytä todistettavasti vieläkään mittaamaan edes vähääkään luotettavasti. Älykkyystestit perustuvat opittuun tietoon, vaikka niiden tulisi olla puolueettomia eli alkuasukkaalla pitäisi olla samat mahkut menestyä kuin länsimaalaisellakin. Näin ei ole, vaan esim. Mensan testikin mittaa vain länsimaista kouluälykkyyttä, eli tietoa, joka koulusta on tarttunut päähän, EI SIIS ALKUPERÄISTÄ ÄLYKKYYDEN MÄÄRÄÄ VAAN KYKYÄ OMAKSUA OPITTUJA ASIOITA!! On kurjaa, että ihmiset eivät koskaan halua nähdä (tai sitten vain tajuta) totuutta, joka ei heille itselleen ole edullinen. Oma tulokseni oli 153, enkä todellakaan tulkitse sitä niin, että olen huippuälykäs. Päinvastoin, kehitän älyäni ja viisauttani ottamalla asioista selvää kriittisesti. Samaa toivoisin teiltäkin.

Vierailija

että meillä Euroopassa mensan testiä kyllä pidetään parhaimpana jo olemissa olevista testeistä, mutta siis myöskään se ei pysty mittaamaan ihmisen älykkyyttä. Mikään testi ei pysty, koska ihmisen älykkyys on niin laaja alainen käsite että sen mittaaminen on yksinkertaisesti mahdotonta. Esim. meillä naisilla on usein paljon tunneälyä, jota ei enne edes tunnustettu älykkyydeksi. Nykyisin tiedetään, että sosiaalisesti lahjakas pystyy etenemään älynsä turvin hurjan korkealle, kun taas teknisesti älykä s mutta sosiaalisesti älykäs ei pysty oikein älyään ainakaan työmarkkinoilla hyödyntämään. Älykkyystestithän luotiin Jenkeissä mittaamaan koululaisten kypsyyttä kullekin luokkatasolle, mutta ne levisivät valitettavasti maailmalle nopeasti ja niitä alettiin käyttämään tarkoituksensa vastaisesti mittaamaan ihmisen älyä, jota siis ei voida mitata.

Vierailija

joo vaikuttaa kyllä aika jääviltä tuo haukkuun ketään älynväläykseks.... Mutta pointti oli kuitenkin osuva, keskustelu hyyty heti kun joku (eli 17) tuli esittään faktatietoa, johan loppu ap:n pullistelut. En ymmärrä miksi keskustelu mielenkiintoisesta asiasta hyytyi, kiva kun kerrankin voi sivistää itseään myös täällä av-palstalla. Mutta niinhän se on että totuus kirpasee. Oisko 17 jotain linkkinvinkkejä?

Vierailija

Samaa kategoriaa kuin musiikillinen älykkyys, liikunnallinen älykkyys, taiteellinen älykkyys ja ties mikä muu hiusmuotoilullinen älykkyys. Nämähän eivät siis ole älykkyyttä ollenkaan, jostain syystä vain ihmiset joiden älyllinen suorituskyky on vähän heikoilla, haluavat liittää omaan " osaamiseensa" sanan älykkyys.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat